Is dit intimidatie?

23-09-2018 18:42 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had vanmorgen een wedstrijd en daar had ik een klein voorval met de scheidsrechter. Het was nog voor de daadwerkelijke wedstrijd begon. We hadden nog 5 min en ik stond op van mn stoel en deed wat spullen in mn tas. Toen liep de scheidsrechter voorbij en trok ineens aan het lipje van mn sportbroek. Deze hing er blijkbaar uit. Zegt ie lachend: “ja dat nodigd uit om aan te trekken” dus ik kijk hem aan, doe ondertussen het lipje terug in mn broek en zeg: “je kan er ook niet aan trekken” en ben toen naar de zaal gelopen. Ik heb het later ook aan een teamgenoot verteld en die zei dat is intimidatie. Is dat ook zo? En zou ik er melding van moeten maken? Ik had er verder ook niet meer over na gedacht en ben verder gegaan met mn wedstrijd.
Alle reacties Link kopieren
BowGirl35 schreef:
23-09-2018 20:07
Ik vroeg me alleen af hoe jullie dit zouden ervaren/zien als jullie het overkwam
Ah. Ok, de kans dat een man dat bij mij zou doen schat ik rond 0%, zou een vrouw dat doen zou ik waarschijnlijk schaapachtig lachend het labeltje goed doen en het 3 seconden later vergeten zijn.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Vanzai schreef:
23-09-2018 20:09
Het is misgegaan toen sommigen meenden voor anderen te moeten bepalen wat ze als intimiderend zouden moeten ervaren.
TO zegt : Nooit gezegd dat ik dat zo ervaarde. Het enige wat mij dwars zat is hoe hij het zei, en hoe hij er bij keek. Hij had het ook gewoon kunnen zeggen en had ik het ook even in mn broek terug gestopt
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
ikbensnuffelbeertje schreef:
23-09-2018 20:16
TO zegt : Nooit gezegd dat ik dat zo ervaarde. Het enige wat mij dwars zat is hoe hij het zei, en hoe hij er bij keek. Hij had het ook gewoon kunnen zeggen en had ik het ook even in mn broek terug gestopt


BowGirl35 schreef:
23-09-2018 19:15
Het was meer de reactie die hij gaf waarom hij deed wat hij deed en dan ook nog met [u]een blije blik i[/u]n zn ogen.
Verder maak ik me er niet druk om, ik vroeg me alleen af hoe jullie hier over dachten. Maar dat hebben jullie wel duidelijk gemaakt.
:idee:
anoniem_373619 wijzigde dit bericht op 23-09-2018 20:22
31.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ikbensnuffelbeertje schreef:
23-09-2018 20:16
TO zegt : Nooit gezegd dat ik dat zo ervaarde. Het enige wat mij dwars zat is hoe hij het zei, en hoe hij er bij keek. Hij had het ook gewoon kunnen zeggen en had ik het ook even in mn broek terug gestopt
Nee, laten we ons vooral allemaal als robots gedragen. Happy Happy Joy Joy.

Not
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Als hij je string nou tot over je oren omhoog trok zou ik intimidatie denken.

Dit is gewoon een beetje vreemd maar zou het verder laten gaan. Volgende keer maar even een rondje maken voor de spiegel of alle labels binnenboord zijn en anders knip je ze eruit. Probleem opgelost.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou alleen pissig worden als het labeltje zo hard omhoog getrokken zou worden dan m'n broek m'n reet inschiet (dit is een tijd een geintje geweest, onder jongeren, bij de vereniging.

Verder...... Je kunt ook van alles een probleem maken zeg. En dat nog wel met een blij gezicht, poehee..
Je kan er ook niet aan trekken?
Blijf de volgende keer met je poten van mij af had beter volstaan.
Vrouwen zijn nog veel te lief en mild bij dergelijk grens overschreidend gedrag.
BowGirl35 schreef:
23-09-2018 20:02
Ik heb nergens gezegd dat het om sexuele intimidatie gaat,


Om wat voor intimidatie dan wel volgens jou?
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
23-09-2018 20:25
Om wat voor intimidatie dan wel volgens jou?
Textiele intimidatie
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Soulsista schreef:
23-09-2018 20:25
Je kan er ook niet aan trekken?
Blijf de volgende keer met je poten van mij af had beter volstaan.
Vrouwen zijn nog veel te lief en mild bij dergelijk grens overschreidend gedrag.
Grensoverschrijdend nog wel.
JollyRider schreef:
23-09-2018 20:26
Textiele intimidatie

Aaah ja :lightbulb: Kan me voorstellen dat dat etiketje aardig onder de indruk was van die stevige vingers...
Het was een stomme grap maar Jezus....
Wat moet je een gezegend leven hebben als je je druk kan maken over één of andere vrijwilliger die aan een labeltje trekt.

Als dit al intimidatie is ondergraaf je mi het begrip intimidatie. Dan krijg je dat er mensen gaan denken “och daar is weer zo’n jankbeer”, als er wél wat aan de hand is.
Alle reacties Link kopieren
BowGirl35 schreef:
23-09-2018 20:07
Ik vroeg me alleen af hoe jullie dit zouden ervaren/zien als jullie het overkwam
Nope. Zijn reactie en manier van praten en kijken stonden je niet aan. Waarom niet?
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
Alle reacties Link kopieren
Je zegt dat je er verder niet meer over nadacht. Wat is de reden dat je er nu wel over nadenkt?
Alle reacties Link kopieren
Arme mannen.. ze kunnen niks meer goed doen.
Alle reacties Link kopieren
lucky82 schreef:
23-09-2018 20:44
Arme mannen.. ze kunnen niks meer goed doen.
Geen zorgen, ze kunnen er prima tegen dat vrouwen buiten hun om graag met elkaar de kleinste situatie kapot analyseren.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Ik fluister altijd 'Oeps, je cape,' en dan help ik indien nodig snel om het etiketje weg te stoppen 'straks ziet iedereen nog dat je Superman bent!'

Ik kijk daar ook heel geheimzinnig bij.
Mag dat wel?
Alle reacties Link kopieren
Ik was op het intimiderende gedeelte uit het verhaal aan het wachten, bleek het al geweest te zijn. Nee dit zou ik niet als intimiderend hebben ‘ervaren’.

Mocht je het niet fijn hebben gevonden To kun je hem er altijd nog op aanspreken, een melding maken lijkt me overdreven.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik snap je wel. Ik bedoel, het etiket intimidatie plakken, meldingen maken, dat zou van mij niet hoeven, maar het slaat natuurlijk nergens op dat iemand die je totaal niet kent aan je zit. Kan het wel een geintje zijn, maar is volstrekt niet nodig om er vanuit te gaan dat iemand het maar oke moet vinden om zomaar aangeraakt te worden.

Toen ik ging afrijden en in de gang liep, kwam een of andere examinator of rijinstructeur me in de gang tegemoet. Waarom, weet ik nog steeds niet, maar hij gaf me een soort aai over mijn schouder,, gepaard met iets van 'jij moet zeker zo afrijden, meissie' en dan een bulderlach. Ik was echt furieus, ik vond het zo seksistisch. Ik vraag er niet om om door een onbekende man aangeraakt of geaaid te worden, meissie genoemd te worden en al helemaal niet met zo'n blij hoofd. Ik vind dat kleinerend en seksistisch.
En mijn baas van de kroeg die altijd begroet wilde worden met een kus op zijn mond, en mij kinderachtig en chagrijnig vinden als ik daar negatief op reageerde want 'het was maar een geintje', die trok ik ook slecht op een gegeven moment.

Maargoed, ik zal dan wel een gigantisch humorloos mokkel zijn ;).

.
anoniem_369058 wijzigde dit bericht op 23-09-2018 21:14
0.13% gewijzigd
Als de broek gespannen staat ben je gek wanneer je er niet op slaat.

Hij bleef netjes door aan je etiketje te trekken
Alle reacties Link kopieren
Je stelt je echt enorm aan. Zo kun je toch helemaal niet meer normaal en ontspannen met elkaar omgaan? Het is geen intimidatie, gewoon een scheids die je er met een grap op wijst dat je labeltje buiten je broek hangt. En jij reageert daar nogal zuur op.
Waarom zou je dit melden? En waarom wil je dit graag als intimidatie zien? Wat denk je dat het resultaat is? Je hebt liever een wereld waarin iedereen elkaar niet aankijkt en minimaal twee meter afstand houdt en vooral geen grapjes naar elkaar maakt?
Er zullen altijd grensgevallen zijn, maar dit is er niet een van.
Alle reacties Link kopieren
groningen001 schreef:
23-09-2018 21:04
Toen ik ging afrijden en in de gang liep, kwam een of andere examinator of rijinstructeur me in de gang tegemoet. Waarom, weet ik nog steeds niet, maar hij gaf me een soort aai over mijn schouder,, gepaard met iets van 'jij moet zeker zo afrijden, meissie' en dan een bulderlag. Ik was echt furieus, ik vond het zo seksistisch. Ik vraag er niet om om door een onbekende man aangeraakt of geaaid te worden, meissie genoemd te worden en al helemaal niet met zo'n blij hoofd. Ik vind dat kleinerend en seksistisch.
En mijn baas van de kroeg die altijd begroet wilde worden met een kus op zijn mond, en mij kinderachtig en chagrijnig vinden als ik daar negatief op reageerde want 'het was maar een geintje', die trok ik ook slecht op een gegeven moment.

Maargoed, ik zal dan wel een gigantisch humorloos mokkel zijn ;).
Waar ik het verhaal van TO in de verste verte geen intimidatie vind, vind ik jouw verhalen wel echt grens en grensovergevallen. Dat heeft niets met humorloos te maken. Kust je baas in de kroeg bijvoorbeeld ook zijn mannelijke werknemers op de mond? Die scheids zou bij iedereen aan dat labeltje getrokken hebben zoals TO het beschrijft. Bovendien vind ik op de mond kussen heel erg grensoverschrijdend als een van beide partijen dat niet wil.
lucky82 schreef:
23-09-2018 20:44
Arme mannen.. ze kunnen niks meer goed doen.
Niks geen arme mannen hoor..
Ik zit ook niet zomaar aan willekeurige mensen omdat ik toevallig de drang daartoe voel.
Je blijft gewoon met je tengels van elkaar af vind ik tenzij je de ander goed kent en weet dat hij/zij er geen erg in heeft.
Hoort voor mij gewoon bij het hebben van fatsoen. Misschien heeft deze meneer andere fatsoennormen en bedoelde hij het niet verkeerd.
To moet ook dan haar grens aangeven want zij ervaart het als niet prettig. "je kan er ook niet aan zitten" daarmee laat je zo iemand nog teveel ruimte. Gelijk de kop indrukken die handel. En niet opruiend bedoeld hoor maar de keren dat ik op zo een manier ben bejegend waren het altijd Hollandse mannen en ook vrouwen. Kan een onschuldig cultuurgebonden dingetje zijn maar ik houd er gewoon niet van. Bij mannen ligt dat inderdaad nog een tikje gevoeliger want een hoop vrouwen hebben nu eenmaal nare ervaringen gehad op dat gebied en het is een vrouw daarom goed recht om haar grenzen te stellen. Die "arme" mannen gaan heus niet dood omdat ze hun handjes thuis moeten houden hoor..
Kom nou es.
Alle reacties Link kopieren
groningen001 schreef:
23-09-2018 21:04
Nou ik snap je wel. Ik bedoel, het etiket intimidatie plakken, meldingen maken, dat zou van mij niet hoeven, maar het slaat natuurlijk nergens op dat iemand die je totaal niet kent aan je zit. Kan het wel een geintje zijn, maar is volstrekt niet nodig om er vanuit te gaan dat iemand het maar oke moet vinden om zomaar aangeraakt te worden.

Toen ik ging afrijden en in de gang liep, kwam een of andere examinator of rijinstructeur me in de gang tegemoet. Waarom, weet ik nog steeds niet, maar hij gaf me een soort aai over mijn schouder,, gepaard met iets van 'jij moet zeker zo afrijden, meissie' en dan een bulderlag. Ik was echt furieus, ik vond het zo seksistisch. Ik vraag er niet om om door een onbekende man aangeraakt of geaaid te worden, meissie genoemd te worden en al helemaal niet met zo'n blij hoofd. Ik vind dat kleinerend en seksistisch.
En mijn baas van de kroeg die altijd begroet wilde worden met een kus op zijn mond, en mij kinderachtig en chagrijnig vinden als ik daar negatief op reageerde want 'het was maar een geintje', die trok ik ook slecht op een gegeven moment.

Maargoed, ik zal dan wel een gigantisch humorloos mokkel zijn ;).

.
Ik vind “bulderlag” best humoristisch :there:
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven