Is dit intimidatie?

23-09-2018 18:42 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had vanmorgen een wedstrijd en daar had ik een klein voorval met de scheidsrechter. Het was nog voor de daadwerkelijke wedstrijd begon. We hadden nog 5 min en ik stond op van mn stoel en deed wat spullen in mn tas. Toen liep de scheidsrechter voorbij en trok ineens aan het lipje van mn sportbroek. Deze hing er blijkbaar uit. Zegt ie lachend: “ja dat nodigd uit om aan te trekken” dus ik kijk hem aan, doe ondertussen het lipje terug in mn broek en zeg: “je kan er ook niet aan trekken” en ben toen naar de zaal gelopen. Ik heb het later ook aan een teamgenoot verteld en die zei dat is intimidatie. Is dat ook zo? En zou ik er melding van moeten maken? Ik had er verder ook niet meer over na gedacht en ben verder gegaan met mn wedstrijd.
DitaVonTeese1969 schreef:
23-09-2018 19:52
O, intimidatie is alleen intimidatie als het verbaal is?

Zoek het woord eens op anders.
Fysieke intimidatie, waarbij de intimidatie plaatsvindt door lichamelijk gedrag en feitelijk handelen (dreigend naderen, vandalisme, (licht) geweld, dreigende gebaren etc.).

Seksuele intimidatie kan plaatsvinden door seksuele toespelingen of -opmerkingen, of seksueel getint gedrag.

Waar valt met een blij hoofd aan een labeltje trekken onder?
Alle reacties Link kopieren
DitaVonTeese1969 schreef:
23-09-2018 19:50
Laat het maar aan vrouwen over om hun seksegenoten te vertellen dat ze zich aanstellen als het gaat om wat ze al Dan niet als seksueel ongewenst / intimiderend gedrag mogen ervaren. Daar zijn heel wat kerels jullie dankbaar voor denk ik. Chapeau.
Seksueel intimiderend gedrag? Trekken aan een labeltje wat aan de buitenkant van een broek zit? Ik snap werkelijk niet wat daar intimiderend aan is of moet zijn.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Star² schreef:
23-09-2018 19:57
Fysieke intimidatie, waarbij de intimidatie plaatsvindt door lichamelijk gedrag en feitelijk handelen (dreigend naderen, vandalisme, (licht) geweld, dreigende gebaren etc.).

Seksuele intimidatie kan plaatsvinden door seksuele toespelingen of -opmerkingen, of seksueel getint gedrag.

Waar valt met een blij hoofd aan een labeltje trekken onder?
Dat blije hoofd van hem zou mij ook de strot uitkomen, op zo'n druilerige zondagochtend
Alle reacties Link kopieren
Dáár gaat het mis: Laan: "Vrouwen willen niet alleen aardig zijn, ze ondervinden ook dat mannen vervelend reageren als ze wel hun grens aangeven. Dan ben je een zeur, of is het opeens bedoeld als grapje. Dan word je niet alleen niet serieus genomen, maar ben je ook nog eens zo dom geweest om niet te weten dat het een grapje was. Die vervelende reacties van mannen maken de intimidatie nog erger en bevorderen dat vrouwen erover zwijgen."
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
Star² schreef:
23-09-2018 19:57
Fysieke intimidatie, waarbij de intimidatie plaatsvindt door lichamelijk gedrag en feitelijk handelen (dreigend naderen, vandalisme, (licht) geweld, dreigende gebaren etc.).

Seksuele intimidatie kan plaatsvinden door seksuele toespelingen of -opmerkingen, of seksueel getint gedrag.

Waar valt met een blij hoofd aan een labeltje trekken onder?
Ik vind blije mensen in de ochtend sowieso altijd intimiderend.
Of hingen je binnenste schaamlippen uit je broek TO? In dat geval heb ik niks gezegd.
Moezy schreef:
23-09-2018 19:58
Dat blije hoofd van hem zou mij ook de strot uitkomen, op zo'n druilerige zondagochtend
Ja vreselijk zo'n lach op de zondagochtend.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
23-09-2018 19:57
Fysieke intimidatie, waarbij de intimidatie plaatsvindt door lichamelijk gedrag en feitelijk handelen (dreigend naderen, vandalisme, (licht) geweld, dreigende gebaren etc.).

Seksuele intimidatie kan plaatsvinden door seksuele toespelingen of -opmerkingen, of seksueel getint gedrag.

Waar valt met een blij hoofd aan een labeltje trekken onder?
Ben je nou echt dom of doe je alsof? Met je wiki-definitie van intimidatie.
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
Nu begrijp ik waarom mensen amper nog vrijwilligerswerk willen doen..
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
23-09-2018 19:58
Ik vind blije mensen in de ochtend sowieso altijd intimiderend.
Helemaal mee eens.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
.
anoniem_373619 wijzigde dit bericht op 23-09-2018 20:15
99.19% gewijzigd
Star² schreef:
23-09-2018 19:58
Of hingen je binnenste schaamlippen uit je broek TO? In dat geval heb ik niks gezegd.
:HA: oke ik moest echt keihard lachen. Kat rent geïrriteerd weg.
Alle reacties Link kopieren
KaleKip schreef:
23-09-2018 19:52
Nee, nu draai je het verhaal om.
TO vond namelijk zelf helemaal niet dat zij geïntimideerd was, tot een andere vrouw haar dat heeft aangepraat.
Ik denk dat TO er toch mee zat, het daarom besprak met een teamgenoot etc etc
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nergens gezegd dat het om sexuele intimidatie gaat, maar ik kan me wel indenken dat sommige dat misschien wel zo ervaren. Ik niet... het gaf me alleen te denken toen mijn teamgenoot het zei. Nooit gezegd dat ik dat zo ervaarde. Het enige wat mij dwars zat is hoe hij het zei, en hoe hij er bij keek. Hij had het ook gewoon kunnen zeggen en had ik het ook even in mn broek terug gestopt. Als het nog vroeg is denk je niet na over zulke kleine dingen als een labeltje dat uit je broek hangt, maar zou het wel waarderen als ik er op geattendeerd zou worden zodat ik het even goed kon maken
Alle reacties Link kopieren
ikbensnuffelbeertje schreef:
23-09-2018 19:58
Dáár gaat het mis: Laan: "Vrouwen willen niet alleen aardig zijn, ze ondervinden ook dat mannen vervelend reageren als ze wel hun grens aangeven. Dan ben je een zeur, of is het opeens bedoeld als grapje. Dan word je niet alleen niet serieus genomen, maar ben je ook nog eens zo dom geweest om niet te weten dat het een grapje was. Die vervelende reacties van mannen maken de intimidatie nog erger en bevorderen dat vrouwen erover zwijgen."
Dit komt me bekend voor.
Het mooiste wat we kunnen ervaren, is het mysterie. Het is de bron van alle ware kunst en wetenschap. Einstein ♡
ikbensnuffelbeertje schreef:
23-09-2018 20:00
Ben je nou echt dom of doe je alsof? Met je wiki-definitie van intimidatie.
Heb jij nou echt een grote bek of doe je maar alsof?
Alle reacties Link kopieren
BowGirl35 schreef:
23-09-2018 20:02
Ik heb nergens gezegd dat het om sexuele intimidatie gaat, maar ik kan me wel indenken dat sommige dat misschien wel zo ervaren. Ik niet... het gaf me alleen te denken toen mijn teamgenoot het zei. Nooit gezegd dat ik dat zo ervaarde. Het enige wat mij dwars zat is hoe hij het zei, en hoe hij er bij keek. Hij had het ook gewoon kunnen zeggen en had ik het ook even in mn broek terug gestopt. Als het nog vroeg is denk je niet na over zulke kleine dingen als een labeltje dat uit je broek hangt, maar zou het wel waarderen als ik er op geattendeerd zou worden zodat ik het even goed kon maken
Maak eens helder wat dan wel je probleem is?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
23-09-2018 20:06
Maak eens helder wat dan wel je probleem is?
Ik vroeg me alleen af hoe jullie dit zouden ervaren/zien als jullie het overkwam
BowGirl35 schreef:
23-09-2018 20:07
Ik vroeg me alleen af hoe jullie dit zouden ervaren/zien als jullie het overkwam
er is niets aan de hand er overkwam je niets.
Alle reacties Link kopieren
Het is misgegaan toen sommigen meenden voor anderen te moeten bepalen wat ze als intimiderend zouden moeten ervaren.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
BowGirl35 schreef:
23-09-2018 20:02
Ik heb nergens gezegd dat het om sexuele intimidatie gaat, maar ik kan me wel indenken dat sommige dat misschien wel zo ervaren. Ik niet... het gaf me alleen te denken toen mijn teamgenoot het zei. Nooit gezegd dat ik dat zo ervaarde. Het enige wat mij dwars zat is hoe hij het zei, en hoe hij er bij keek. Hij had het ook gewoon kunnen zeggen en had ik het ook even in mn broek terug gestopt. Als het nog vroeg is denk je niet na over zulke kleine dingen als een labeltje dat uit je broek hangt, maar zou het wel waarderen als ik er op geattendeerd zou worden zodat ik het even goed kon maken

Misschien was het wel zijn manier van flirten. Jij vond het niet leuk, hebt er iets van gezegd, klaar.
Alle reacties Link kopieren
Wat kunnen kleine dingen toch snel escaleren... TO, m.i. kun je het als ongewenst gedrag zien (hoeft niet, maar kan zijn dat je het zo ervaart). Dat is wel even iets anders dan intimidatie..

Als jij het als ongewenst gedrag hebt ervaren geef je dat aan bij de persoon in kwestie, niet gelijk bij een of ander meldpunt met wie weet wat voor een gevolgen....
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het best grappig. Als hij dit nou boos had gezegd zou ik wél onder de indruk zijn geweest.
Intimidatie volgens de van Dale dan:

bang maken

Als je het moet vragen hier zal het dus wel meevallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven