Is dit kinderachtig?

21-01-2011 20:40 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had vanavond een surpriseparty voor een goede vriendin. Om half 8 werd ik opgehaald en even na 8 uur kwam ze thuis. Ze was ontzettend verrast.

Echter zit ik nu alweer thuis, nogal misselijk en met flinke hoofdpijn.

Ik weet dat zijzelf af en toe eens een jointje rookt, maar haar andere vrienden dus ook.

Vanaf het moment dat ik daar was word er flink gerookt en het was duidelijk geen gewone sigaret.

Nu had ik tegen haar gezegd dat ik nogal misselijk van de geur werd en er niet tegen kon.

Haar reactie, misschien moet je er zelf ook eentje nemen.

Nu rook ik niet en zal ik ook nooit roken, dus dit doe ik dus ook niet.

Ik heb geantwoord dat ik nog liever weer weg ging.

En dat vond zij kinderachtig.

Ben ik nu kinderachtig of niet?
Ik heb hetzelfde. Ik hoef op een zomerse dag maar langs een koffieshop te lopen en ik wordt er al naar van. Hoofdpijn en misselijk, en beiden niet te zuinig. En dat terwijl ik zelf wel sigaretten rook.

Er heibel om maken zou ik wel kinderachtig vinden. Maar een 'sorry, ik wordt er naar van dus ik ga naar huis, maar ik wens jullie nog veel plezier!' vind ik dus helemaal niet kinderachtig.
quote:Wellhello schreef op 21 januari 2011 @ 21:06:

Het is niet kinderachtig om weg te gaan, wel om je vriendin hier mee op te zadelen dat het eigenlijk de schuld is van haar en haar andere vrienden. Ik vind dat ongepast, zeker op een surpriseparty. Op zo'n moment moet je haar niet opzadelen met jouw probleem, dan verzin je gewoon een ander excuus.Dat bedoel ik.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Als ik me ergens niet prettig bij zou voelen, dan zou ik ook gaan. De suggestie om er ook eentje te nemen vind ik ook een beetje raar, je bent vervolgens eerlijk tegen haar geweest. De "juiste" vriendin zal je eerlijkheid (op lange termijn) accepteren.
Ik beschik nog steeds over de benodigde mannelijke onderdelen, ondanks dat het forum er soms anders over denkt :)
quote:Kate1980 schreef op 21 januari 2011 @ 21:03:

[...]

Nou ja, zoals ik al zei ik rook zelf niet maar ik ben echt niet anti-rook. Ik word er ook niet misselijk van. Hoogstens krijg ik wat last van prikkende ogen (maar dan moet het echt blauw staan van de rook).

Ik kan me niet voorstellen dat het hele huis/kamer vol rook stond. Je had toch even iets open kunnen zetten oid? Ik vind het flauw om 40 minuten na aanvang van het feest alweer thuis te zijn. Ben benieuwd wat het met de vriendschap doet.

niet alleen tegen jou bedoeld hoor, maar TO schrijft toch duidelijk dat ze er misselijk van werd en hoofdpijn kreeg. Waarom zou je in godsnaam in een ruimte blijven als je er ziek van wordt? Omdat de anderen dat gezellig vinden? Tja, dan maken ze het maar gezellig zonder mij.

Een raampje openzetten zou kunnen helpen, maar het is ook erg koud buiten, dan krijg je weer mensen die zeuren dat het koud is. Alleen een bovenraampje open helpt niet tegen veel rook.
quote:nummerzoveel schreef op 21 januari 2011 @ 21:10:

Er heibel om maken zou ik wel kinderachtig vinden. Maar een 'sorry, ik wordt er naar van dus ik ga naar huis, maar ik wens jullie nog veel plezier!' vind ik dus helemaal niet kinderachtig.

Eens.

Gewoon weggaan als je ziek wordt van die troep maar er geen 'ding' van maken en het probleem bij jezelf houden, het is tenslotte jouw probleem en niet dat van haar.

Ach, van dit soort dingen leer je. Volgende keer pak je het heel anders aan.

Wel morgen je vriendin bellen he?
Ik word ook heel misselijk van sigarettenrook (ook omdat ik juist door mijn mond ga ademen en een verkeerde, oppervlakkige ademhaling krijg).

Ik begrijp heel goed dat je weg bent gegaan, want volgens mij stinkt dat andere spul nog meer.
overigens vind ik het ook heel ongezellig om als enige nuchter tussen een hoop stonede apen te zitten. Tussen dronken torren ook.
Nee ik vind het niet kinderachtig van je. Ik kan me heel goed voorstellen dat je er geen zin in hebt om in de (wiet)rook van een ander te gaan zitten. Dat is jouw goed recht. Evenals het het goed recht van je vriendin is dat er in haar huis geblowd mag worden. Tja.. heel rot... maar vrij weinig aan te doen denk ik.
Ik heb het zelfde met gewone sigarettenrook. Ik ga ook niet graag naar feestjes om deze reden, ik loop standaard met hoofdpijn rond. Maar dat zou ik voor een goede vriendin wel overhebben.

Tja, wiet is wel net wat anders maar als drug redelijk maatschappelijk geaccepteerd (helaas).
Ik vind wiet trouwens wel lekkerder ruiken dan gewone rook, of nog erger, sigaren!
Wat is er mis met een kopje koffie, een stuk taart of een biertje? Vreemd dat er binnen een half uur al mensen gaan blowen.

Ik rook zelf sigaretten maar vind een joint ook echt stinken. Als iedereen daar binnen een half uur al een joint op zou steken had ik het ook wel snel voor gezien gehouden.

Je vriendin begrijpt het. Dat is fijn. Kunnen jullie het samen binnenkort met z'n tweeen vieren. Ook gezellig toch!
nope niet kinderachtig (vindt ik)
Lastig. Ik vind het niet kinderachtig dat je weggegaan bent. Zij mag zelf beslissen wat zij in haar eigen huis doet, maar als jij er niet tegen kunt, mag jij ook beslissen om weg te gaan.

Ik vind zelf ook dat dat moet kunnen in goede vriendschappen.
Ik zou het ook niet leuk vinden als iedereen zat te blowen en ik niet. Zat laatst bijna ook in die situatie, maar gelukkig ging dat feestje net niet door. Anders had ik me best alleen gevoeld denk ik, tenminste als de rest er heel erg door beïnvloed zou worden, dus als je er dan ook nog ziek van wordt, kan ik me best voorstellen dat je bent weggegaan.

Zolang je dat op een normale manier hebt aangegeven, is er niks aan de hand toch?

Ik vind het overigens ook best raar om gelijk te gaan blowen op een verjaardag.
Hoezo kinderachtig? Dan is blijven zitten tot je over je nek gaat zeker heel volwassen? Rare opmerking van je vriendin.
quote:vicodin schreef op 21 januari 2011 @ 21:45:

Je vriendin begrijpt het.

Die vriendin noemde het kinderachtig toen TO aangaf dat ze liever weer wegging. Dat noem ik geen begrip.

Later wordt dat wel genuanceerd door TO maar dat is wat er in het openingsbericht staat.

Ik vind het trouwens totaal niet kinderachtig. Als je ergens beroerd van wordt, wil je naar huis, logisch lijkt mij. Dan houd je het ook bij jezelf en verpest je het niet voor de anderen.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Ik weet niet hoor, maar rook is niet gezond voor je en als je er niet tegen kan of gewoon niet in de ranzige rook van wat voor sigaret dan ook wil zitten, waarom zou je dan niet naar huis mogen gaan?

Ik mijd alle plekken waar gerookt wordt, waarom zou het huis van vrienden anders zijn?
quote:_Fiefje_ schreef op 21 januari 2011 @ 22:22:

Ik weet niet hoor, maar rook is gewoon niet gezond voor je en als je er niet tegen kan of gewoon niet in de ranzige rook van wat voor sigaret dan ook wil zitten, waarom zou je dan niet naar huis mogen gaan?

Ik mijd alle plekken waar gerookt wordt, waarom zou het huis van vrienden anders zijn?Omdat ze bijvoorbeeld hun verjaardag vieren?
Gelukkig heb ik ook geen vrienden die roken, dus ik zal nooit in die situatie komen.

En als ze me uitnodigen en ik weet dat er gerookt gaat worden, bedank ik vriendelijk.

Waarom is dat raar? Dat anderen hun longen verpesten vind ik prima, maar ik wil er niets mee te maken hebben.
Ja maar dat ene avondje maakt dan toch niet zoveel uit? Heb je buiten dan ook een mondkapje op ivm uitlaatgassen?

Nogmaals, ik vind het ook absoluut stinken, maar ik kan me niet voorstellen dat je een verjaardag laat schieten om die reden.
Tja, dan verschillen we van mening.

Voor mij is het ook gemakkelijker omdat ik nooit een feestje heb waar gerookt wordt (thank god).

Natuurlijk draag ik geen mondkapje, uitlaatgassen horen erbij, maar ik ga niet opzoeken waar ik veel last van heb (astma) en wat ik kan vermijden.
Ik was dus ook gegaan. Maar dan puur vanwege het feit omdat ik niet in de wietlucht ga zitten (gewone peuken, tot daar aan toe maar geen wiet) en ik stonede mensen belachelijk vindt.
Ja, dat vind ik echt.
quote:jaimie schreef op 21 januari 2011 @ 22:27:

Ja maar dat ene avondje maakt dan toch niet zoveel uit? Heb je buiten dan ook een mondkapje op ivm uitlaatgassen?

Nogmaals, ik vind het ook absoluut stinken, maar ik kan me niet voorstellen dat je een verjaardag laat schieten om die reden.

Heb je het nu nog over wietrook of sigarettenrook?

Ook van second hand rook kun je een goede tik krijgen wanneer er maar genoeg rook hangt.

Ik zou het absoluut niet zo ver willen laten komen.
Ja, dat vind ik echt.
Ja oké maar nu zeg je er wat bij. Als je astma heb kan ik heel goed begrijpen dat je niet in de rook wilt zitten.
quote:jaimie schreef op 21 januari 2011 @ 22:33:

Ja oké maar nu zeg je er wat bij. Als je astma heb kan ik heel goed begrijpen dat je niet in de rook wilt zitten.Sigarettenrook is ook voor mensen zonder astma heel schadelijk. Tuurlijk is een avondje op een heel mensenleven niet zo'n ramp. Maar in de praktijk is het veel meer dan een avondje. Op een gegeven moment moet je ergens een lijn trekken. Meeroken is onwijs schadelijk en als ik ervoor kies om niet in andersmans rook te willen zitten dan vind ik dat niet raar. Prima als iemand wil roken en dat doet in zijn eigen huis, maar ook mijn eigen keuze om daar niet in te willen zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven