Is dit normaal? Schoonouders..

13-01-2012 17:05 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zusje en ik vieren om en om onze verjaardagen bij elkaar voor de familie. De ene jaar bij mij en het andere jaar bij mijn vader (zij woont nog thuis). Dit jaar bij mij vader. Wij hadden begin deze week iedereen uitgenodigd via e-mail wanneer wij ons verjaardag vieren, zo dus ook mijn schoonmoeder. 2 dagen later kreeg ik telefoon dat zij wel een andere keer komen, want anders moest mijn schoonvader zo haasten. (Hij werkt elke dag tot 15:00 uur, dus wat nou haasten als mij verjaardag pas om 20.00 uur begint. Mijn vriend had in de avond nog gebeld waarom. Want dat excuus sloeg natuurlijk nergens op. Hij kreeg de ene smoes na de andere smoes te horen. File, konden maar anderhalf uur blijven(omdat ze 3kwartier moeten rijden naar ons) en normaal kunnen ze wel in de avond komen. Uit eindelijk kwam het er op neer dat ze gewoon geen zin in had om bij mijn vader te komen. Mijn vriend heeft kortaf gereageerd en maar opgehangen. Mijn familie was een kutfamilie, heeft ze een keer recht in mijn gezicht gezegd. Ze heeft nog nooit met hun gepraat, omdat als er een verjaardag was ze altijd in een hoekje gingen zitten. Mijn familie probeerde hun erbij te betrekken, maar dan doen ze kortaf. Dus dan weten ze het ook niet meer. Op hun familie komt nooit iemand, omdat ze geen vrienden hebben en hun halve familie afgestoten hebben. Gisteren was ik jarig en heb alleen een mailtje gehad met gefeliciteerd, fijne dag (normaal bellen ze altijd). Ik heb al niet zo goede relatie met hun, maar hier word ik alleen maar bozer door. Wij zijn nu langer dan 6 jaar bij elkaar, wonen 2 jaar samen en dit is al 3 keer voorgekomen dat ze niet op mij verjaardag komen, schoonvader moest op zakenreis (bleek niet waar te zijn), veel sneeuw en ze hadden een keer al een andere afspraak staan. Ze kwamen een keer een maand later en gaven een cadeau en toen vroegen ze ook nog waar het gebak bleef. Ik heb toen al gezegd, ik vier maar 1 keer mijn verjaardag. Altijd commentaar. Moet ik ze een keer de waarheid zeggen???
Waarom zou je ze er uberhaupt bij willen hebben????

Haal juist opgelucht adem dat ze niet komen
Van je schoonouders niet leuk dat ze zo tegen je doen en over je familie praten. Maarre kan jij je niet af en toe een beetje inschikken? Volgens mij moet het van 2 kanten komen...

Verder weet ik niet hoe oud schoonouders zijn maar als het mensen op leeftijd zijn snap ik dat ze niet zo lang willen rijden 's avonds.

En zijn de problemen tussen schoonouders en jouw familie niet uit te praten?
Lijkt me eigenlijk wel fijn, als zulke schoonouders niet op je verjaardag verschijnen.

Ik zou ze niet de waarheid zeggen. Zij hebben waarschijnlijk een andere waarheid en het lost niets op. Je kunt beter een gladde rug kweken.
Van 2 kanten komen?

Als ze je in je gezicht zeggen dat je een kutfamilie hebt??

Nergens meer van uit gaan bij die mensen, geen rekening mee houden dat ze eventueel wel zouden kunnen komen, op welke verjaardag dan ook, word je ook niet meer teleurgesteld.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Ik denk altijd maar zo: het moet van twee kanten komen. Willen zij niet, dan niet.
Home is where your wifi connects automatically.
quote:lorrel schreef op 13 januari 2012 @ 17:09:

Haal juist opgelucht adem dat ze niet komenMijn idee, zou allang blij zijn als het sowieso niet botert.
quote:lorrel schreef op 13 januari 2012 @ 17:09:

Haal juist opgelucht adem dat ze niet komenDoe ik ook! Maar het ging mij om het principe
Geen energie meer in steken. Ze "moeten" je kennelijk niet en dat is heel erg, maar ik denk dat je er weinig aan kunt veranderen. Liefde, op wat voor manier dan ook, is niet af te dwingen...

Sterkte!
Winter is coming...
Om antwoord te geven op je topic titel: Nee, dit is niet normaal.
quote:Vl43inder schreef op 13 januari 2012 @ 17:11:

Lijkt me eigenlijk wel fijn, als zulke schoonouders niet op je verjaardag verschijnen.

Ik zou ze niet de waarheid zeggen. Zij hebben waarschijnlijk een andere waarheid en het lost niets op. Je kunt beter een gladde rug kweken.Er vallen geen problemen op te lossen, want die zijn er niet. Als ze me familie een keer ziet doen ze heel schijnheilig leuk, en als ze weg zijn zegt ze weer bv wat een homo.
quote:vlindertje1989 schreef op 13 januari 2012 @ 17:14:

[...]

Doe ik ook! Maar het ging mij om het principewelk principe???
quote:nicolientje2410 schreef op 13 januari 2012 @ 17:09:

Van je schoonouders niet leuk dat ze zo tegen je doen en over je familie praten. Maarre kan jij je niet af en toe een beetje inschikken? Volgens mij moet het van 2 kanten komen...

Verder weet ik niet hoe oud schoonouders zijn maar als het mensen op leeftijd zijn snap ik dat ze niet zo lang willen rijden 's avonds.

En zijn de problemen tussen schoonouders en jouw familie niet uit te praten?Mijn schoonmoeder is 50 en mijn schoonvader 55, dus nee niet echt oud.
Jij mag hen niet, zij jou en je familie niet zo.

Waarom dan een feestje samen vieren?
quote:lorrel schreef op 13 januari 2012 @ 17:17:

[...]

welk principe???Nja niet echt principe. Als ik eens 1 x niet op hun verjaardag kom,. OEIII, DAN HEB ik het gedaan.
misschien zijn het gewoon geen verjaardagsvierders. Kun je wellicht iets anders met ze gaan doen en daar een traditie van maken. Bijvoorbeeld een avondje uiteten of zo
quote:vlindertje1989 schreef op 13 januari 2012 @ 17:19:

[...]

Nja niet echt principe. Als ik eens 1 x niet op hun verjaardag kom,. OEIII, DAN HEB ik het gedaan.

Dus moeten zij op jou verjaardag komen waar zowel jij als zij geen trek in hebben????

echt maak je niet druk, zie het juist als een kadootje! Kun je een leuk feestje vieren.
Buiten dat ik die schoonouders uberhaupt niet op mijn verjaardag zou hoeven, snap ik ook dat mensen er geen trek in hebben voor jouw verjaardag langs te komen in 'n kot vol visite. Zeker als je ook nog ns samen met alle gasten van je zusje moet vieren. Ik zou als ik vriendin van jou was ook zeggen dat we wel 'n keer samen wat afspreken.
quote:elninjoo schreef op 13 januari 2012 @ 17:38:

Buiten dat ik die schoonouders uberhaupt niet op mijn verjaardag zou hoeven, snap ik ook dat mensen er geen trek in hebben voor jouw verjaardag langs te komen in 'n kot vol visite. Zeker als je ook nog ns samen met alle gasten van je zusje moet vieren. Ik zou als ik vriendin van jou was ook zeggen dat we wel 'n keer samen wat afspreken.Oké, maar het zijn geen vrienden, alleen familie die normaal ook bij mn vriend op de verjaardag komt, en dan komen ze wel.
Gewoon elk jaar1x vragen, maar als ze niet komen je er niet druk over maken. maar dan niet later nog eens uitnodigen om je verjaardag alsnog te vieren met hun, niet meer over beginnen

als het zo moet dan verpesten ze de sfeer, zit je niet op te wachten.

Als dit de manier is waarop zij met jou wensen om te gaan dan zou ik er niet te veel energie in steken, laat het initiatief maar van hun kant komen.
Vind ik dit normaal? Nee. Hun gedrag naar jou niet, maar ook niet dat jij je zo druk maakt om het verjaardagsprincipe. Ik zou ze niet meer uitnodigen, en niet meer naar hun verjaardag gaan als je er geen zin in hebt.

Je zult er mee moeten leren leven, met je schoonfamilie, zit niet veel anders op.
quote:vlindertje1989 schreef op 13 januari 2012 @ 17:44:

[...]

Oké, maar het zijn geen vrienden, alleen familie die normaal ook bij mn vriend op de verjaardag komt, en dan komen ze wel.Logisch dat ze naar hun eigen zoon gaan. Maar wellicht houden ze niet van verdere verplichtingen van aanhang enzo? Zou er zelf ook niet op zitten te wachten op verjaardagen van schoonfamilie op te moeten komen draven.
In jouw geval lijkt het me juist rustiger dat ze niet komen. Je geeft aan dat je geen warme relatie met hen hebt. Waarom vind je dit erg? Jij hoeft hen niet en zij jou niet. Dan is dit toch juist prettig?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Grappig dat iedereen met leuke smoesjes komt.Misschen zijn ze te oud. is het te ver weg. Naar mijn idee hebben de schoonouders gewoon geen zin. Ook al vier je het op hun ideale moment denk jij.

Als mensen niet willen verzinnen ze honderde smoezen en alles is naar mijn idee op te lossen. Maar als ze niet willen.

Ik zou er geen energie meer insteken. Blijf ze wel uitnodigen zodat je later niet krijgt van jouw vroeg ons nooit. Onthoud de eventuele smoezen zodat je later wat terug kunt zeggen.

Maar houdt de eer aan jezelf.... En op een gegeven moment wordt hun wereldje wel erg klein. Ook vervelend maar sommige mensen kiezen daarvoor.. Een heel arm sociaal leven en dan komen er alleen nog mensen die komen omdat ze familie zijn.

De rest haakt af en het is heel triest.... Maar ze doen het zelf...
Mijn ouders zouden ook niet bij iemand anders de verjaardag vieren, die houden sowieso al niet van verjaardagen. Ik ben 2 weken geleden jarig geweest en ze zijn ook nog niet langs gekomen. Ik zie het probleem niet hoor. En als ze wel komen dan zorg ik dat er wat lekkers bij de koffie is. Ik vind jou ook wel erg dwars hierin. Of ze letterlijk 'kutfamilie' hebben gezegd.... tja als dat zo is, is dat natuurlijk heel raar maar gezien hoe fel jij hier reageert denk ik dat je ook wel zelf een aandeel in dit verhaal hebt.

Daarbij snap ik niet dat je vriend gebeld heeft, ze hadden blijkbaar geen zin in die verjaardag. Het hoeft toch geen verplichting te worden? Ik zou ze een andere dag uitnodigen en dan misschien wat leuks gaan doen. Snap niet dat dit soort kleine dingen de moeite waard zijn om zo te gaan stijgeren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven