Is het echt op? En dan?

22-08-2010 20:30 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe kan ik nou een keuze maken uit twee kwaden? Zo doorgaan, terwijl het voor allemaal niet het beste is en ik er in elk geval aan kapot ga, of scheiden met alle gevolgen van dien.

Wanneer weet je welke keuze de beste is en hoe dan.. Ik wil beide écht niet, maar andere opties lijken op.

Het maakt me zo verdrietig en ik kan mijn masker en alle schijn steeds maar lastiger ophouden. De ruzies, de onzekerheid, het verdriet en de eenzaamheid, het moet echt stoppen, maar hoe?
Blijkbaar.... Als je de gedachte hebt dat je je kinderen gelukkig maakt door alles op alles te zetten voor je huwelijk omdat dan je kinderen ook gelukkig zijn.........Veel succes dan met het redden van je huwelijk!
quote:P4TRICK schreef op 24 augustus 2010 @ 14:49:

Juist....je bent zelf verantwoordelijk voor je geluk! En de gedachte dat je alles op alles moet zetten voor je huwelijk???? Sorry hoor maar dat is pas achterhaald, hoe kan je je kinderen gelukkig maken als je hetzelf niet bent dan?? Duidelijk niets van psychologie mee gekregen.... Ik wel!

Dan zou je moeten weten dat de kinderen altijd slechter af zijn met een scheiding. Onderzoek laat zelfs zien dat blijven in een liefdeloos huwelijk voor de kinderen beter is dan een scheiding.

Bovendien kan je prima gelukkig worden binnen je relatie, daar heb je je partner niet voor nodig

Iedere psycholoog zal na een aantal jaren zeggen voor je eigen geluk te gaan en voor jezelf op te komen, is alleen heel moeilijk.

Hoe kom je aan die wetenschap? En wat zijn dat voor psychologen? Sinds wanneer zeggen psychologen dat je moet scheiden?En wat bedoel je met dat het geluk van het eerste huwelijk nooit wordt gehaald of overschreden, dan heb je niets van het verleden geleerd dus. Neem aan dat je tweede keuze dan meer doordacht is dan met je eerste keer. En het huwelijk stamt uit een tijd dat de mens gem. 35 jaar oud werd , das al een poosje terug hoor.Doe eens wat onderzoek
quote:P4TRICK schreef op 24 augustus 2010 @ 17:44:

Blijkbaar.... Als je de gedachte hebt dat je je kinderen gelukkig maakt door alles op alles te zetten voor je huwelijk omdat dan je kinderen ook gelukkig zijn.........Veel succes dan met het redden van je huwelijk!Dat is gewoon een feit Patrick. Kinderen zijn het best af bij hun vader en moeder onder 1 dak. Tenzij vader en moeder elkaar mishandelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven