It will be lonely this Christmas....

16-12-2007 17:36 3228 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, bij deze bombardeer ik dit topic tot het klets-topic van Kreeft, Tientje, Tweeling, MMR, Tangerine, Tim, Badmeester, Vinyl en vergeet ik iemand??

Verder is natuurlijk iedereen welkom!

Ik verklaar het bij deze officieel voor geopend! Op naar kerst 2008, Lonely of niet Lonely!

GEFELICITEERD Tientje! Jeetje wat goed zeg. Wat zul je blij zijn! Ik drink een koppie thee op je...

Zo en dan kun je daarmee ook gelijk je baas mee om zijn oren gooien, de eikel! Hoe durft hij! Hoop dat je er nu na dit goeie nieuws geen last meer van hebt.

Tangerine, wat een gedoe nog steeds met je oude werkgever. Die schieten ook niet op! Hoop dat ze snel over de brug komen, kun je dat hoofdstuk helemaal afsluiten. Bevalt je nieuwe werk nog steeds?

Kreeft, hoe was het bij de arts vandaag?

Perel, hoe is het met jou? En met MMR?

Ik zit snotterend op de bank, blehhhh. Ben al vanaf het weekend ziek en dus ook de hele week niet aan het werk. Koorts, keelontsteking, dichte oren, snot. Gaat langzaam steeds beter, maar blijf lekker moe. Deze week dus maar niet werken, weekend rustig aan en dan maandag weer aan de bak. Weekje niet werken is leuk als ik niet ziek ben, maar ik mis mijn kinderen stiekem wel haha
Wat fijn voor je, Tientje!

Van harte gefeliciteerd.

Wat voelt dát goed, hé meis'!

Heerlijk dat het allemaal zo soepel ging ook, met die onderhandelingen. Helemaal goed.

Heeft je bezoek aan de dokter vanmiddag nog ergens toe geleid, Kreeft?

Perel.
Tientje:

Het kadootje wordt waarschijnlijk niet de vieb, want die is slecht voor het milieu, want die is op batterijen.

De dokter wist nog een anti-misselijkheids middel te verzinnen, dus dat gaan we maar proberen de volgende keer. Nu is de misselijkheid gezakt, en cola doet de rest, wat ik weer op kamer temperatuur kan drinken.

Vanmiddag ook nog even bij de Media Markt langsgeweest, en de oude versleten vriezer gaat eruit, en er komt een kleinere "anti-frost" erin. En dan maar hopen dat die ijsvrij blijft binnenin. Morgen wordt hij al geleverd, en dat vindt ik toch wel supersnel.
Heey

Ik ben er nog, maar een beetje druk.......Heb maandag, dinsdag en vandaag gewerkt van 18:00 tot 21:00 uur en dan ook nog gewoon school huiswerk, sporten ed.....dus......

Schrijf snel weer meer...

Tientje GEFELICITEERD!! Fijn voor je zeg!!!
Mariska, hartstikke druk dus!
Media markt vanochtend gebeld volgens afspraak wanneer de vriezer wordt afgeleverd. Antwoord: voor 15:00. Nou dan kunnen ze die service dus ook beter achterwege laten, want dan zit je nog een hele dag te wachten. Maar geeft niks, want ik heb de tijd. Dus ik heb de telefoniste vriendelijk bedankt voor de informatie.

Dus de ochtend opgevuld, door voor het eerst electronisch boodschappen te doen bij de AH. Nou dat gaat reuze handig. En minimaal moet je wel 4,95 aan bezorgkosten betalen, maar je bent wel heel bewust aan het shoppen en op de prijs aan het letten. Dus per saldo is het niet echt duurder denk ik.
Ben beetje te moe om een heel verhaal te tikken, duik nu gewoon mijn bed in. Ik reageer morgen wel een beetje socialer
De jongste moet zo zwemmen, en als ze het groene bandje haalt, mag ze afzwemmen voor diploma A. Ze zit er heel dichtbij, maar ze maakt elke keer 1 of 2 slagen te weinig met de borst crawl. Dus heb ik haar vanavond cola beloofd, als ze het haalt. Wie weet stimuleert het. Net het viva interview bekeken en teruggestuurd. Een beetje de keuken opgeruimd, en nu weer aan het internetten.
Kreeft, wat een leuk interview.

En zit borstcrawl tegenwoordig echt in het Adiploma????
Wel jammer dat die borstcrawl er nu pas inzit, ik ken en kan alleen de schoolslag! Oh ja, én de rugslag. Dus snel verplaatsen zit er voor mij in een zwembad niet in

Ik ben echt blij dat het weekend is zeg! Het was voor mij een week van uitersten, héél blij met mijn nieuwe job natuurlijk, maar ook heel verdrietig over de manier waarop mijn huidige werkgever met mij om meent te moeten gaan.

Gisteren werd dit verhaal nog fraaier: baas heeft het nodig gevonden mijn persoonlijke toestand, inclusief de inhoud van ons laatste gesprek, te delen met andere collega's. Via de grootste roddeltante en een collega met meer integriteit in d'r lijf (want vraagt rechtstreeks aan het roddelobject hoe het zit) krijg ik de inhoud van ons gesprek zwaar vertekend terug.

Ik ben daar echt zó pissed over! Dat dóe je toch niet...

Heb de afgelopen dagen gezweefd tussen boosheid (ik scheld 'em helemaal stijf) en berusting (het levert toch niks op). Dacht eigenlijk dat de berusting gewonnen had, maar toen mijn baas vanmiddag belde, wilde ik het liefst mijn telefoon hard weggooien, dus eh.. nog een béétje meer berusten dit weekend Stond 'ie op mijn voicemail met de vraag of ik even een foto van mezelf wilde opsturen voor één of andere collage voor een collega die afscheid neemt. Ja daaaahag! Stiekem hoopte ik dat 'ie zijn excuus zou maken, maar helaas...

Net even gegoogled op de naam van mijn nieuwe baas, echt grappig. Ik haal (via allerlei sites) zo haar cv boven tafel. Ik hoop echt dat ik 1 juni kan beginnen, zou wel mooi zijn!

Verder vanavond weinig plannen, zo nog maar even een bakkie thee doen, lama's kijken en beetje bijtijds naar bed.

Hoe is het nu om jezelf terug te zien en lezen, Kreeft? Voor mij blijf je Kreeft hoor, ook al weet ik nu hoe je in het 'echie' heet... Ik vind het echt knap dat je dat durft, ik zou dat écht niet durven. Beetje raar uit mijn mond misschien, maar ik heb ooit (paar jaar geleden) een heel persoonlijk interview gehad met een landelijke krant over mijn werk en hoe ik dat ervaar. Ik heb er echt dagen van wakker gelegen en heb me heilig voorgenomen nooit meer met foto en al een persoonlijk interview te geven. Ik heb het interview nog wel ergens liggen, het ergste vond ik nog de foto die ze erbij hadden geplaatst: geen actiefoto maar een statieportret van Tientje voor een schilderij van H.M. Beatrix.... Brrrr... mijn mening veroorzaakte ook nog een kleine rel in de lokale kranten dus nee, mij niet gezien!

Wel lief trouwens dat jullie allemaal zo met me meegeleefd hebben. Gek misschien, maar dat deed me best wel wat. Thanks!

En nu weekend vieren!
Het is toch altijd apart om een interview van jezelf te lezen. Vroeger was ik daar toch wel onzeker over, omdat je dan denkt, wat denken anderen over me. Maar tegenwoordig heb ik daar minder last van. Ik heb ook wel eens in vakbladen of sportbladen gestaan, maar dat is toch anders.

Grrrr, de jongste heeft nog steeds het groene bandje niet. En tijdens het afzwemmen, moet iemand meezwemmen, en ook dat was nogal een geregel. Meestal doe ik het niet, maar ik vind het niet zo'n fijne manier hoe het daar geregeld is. Onnodige druk voor het kind, en onnodig gedoe eromheen (meezwemmen met diploma zwemmen). En de borst crawl is nu verplicht.

Tientje, wel jammer hoe die baas van jouw ermee omgaat, dat is echt niet netjes.
Kreeft, als ik zou moeten meezwemmen met diplomazwemmen daal ik accuut tot de bodem bij de borstcrawl... dat heb ik net als tientje nooit geleerd, hahaha.

Tientje, ik kan me héél goed voorstellen hoe ontzettend naar dat moet zijn met je huidige werk. Het is gewoon onzéttend belachelijk dat iemand persoonlijke gesprekken aan je collega's gaat vertellen, dat dóe je gewoon niet. En dan nog verdraaid ook....

Ik ben zelf ook wel een beetje van de 'berusting', omdat het 'toch niet werkt'. Maar uiteindelijk kost die 'berusting' je óók veel energie, want je baalt gewoon verschrikkelijk en je bent terecht boos.

hebben jullie ook een HRMmer of zo waar je mee om de tafel kan, om dit tóch aan te kunnen kaarten en je gevoel kwijt te kunnen? Want die man gaat écht niet netjes met je om.
Appie heeft net de boodschappen afgeleverd. Wat een luxe! Het huishouden doen van achter je PC. En alles zag er netjes uit ook! Enige discipline heb je wel nodig denk ik, want voor elke avond heb ik al een maaltijd uitgestippeld. Want anders wordt het een zooitje.

Het week menu is nu, in willekeurige volgorde:

Provencaalse kip

Nasi (sh*t, ik heb de kroepoek vergeten)

Shoarma

Aardappels groente vlees (worteltjes met erwtjes en gemarineerde kippeborstjes)

Pizza
Wat klinkt dat raar he: kreeft eet kip!
Hoi Kreeft,

Lekker gevoel is dat, alle boodschappen voor de komende dagen in huis te hebben. Het is zeker pure luxe dat Appie het voor je tot in je keuken brengt. Heb je niet ergens een buurtsupertje een straatje verder zitten voor die ene zak met kroepoek? Ik stuur in zo'n geval even een van de mannen voor een vergeten boodschapje.

Wat worden er hoge eisen gesteld aan een kind tegenwoordig.

En inderdaad begint dat al met het zwemdiploma.

In mijn tijd hoefde je alleen een paar baantjes buik en rugzwemmen te doen voor je A, en met je B moest je kunnen duiken en een paar meter onder water kunnen blijven daarna. En o ja, nog watertrappelen.

Ik vergat voor mijn A nog de helft van de banen, maar gelukkig was een verre nicht van mijn moeder de badjuffrouw die toezicht moest houden, en die heeft toen de ontbrekende banen erbij gesmokkeld. Ik had mijn A, maar ik heb het nog jarenlang moeten aanhoren hoe ik erdoor ben gesleept, dat ik achteraf het liever een keer had willen overdoen.

Ik had deze week een kind in de proefwerkweek, en die heeft het niet makkelijk gehad. Ik heb zelf de middelbare school vrij gemakkelijk doorlopen (en niet omdat ik daar ook de helft maar oversloeg...), maar nu is het toch allemaal wel heel anders.

Zo schools als het er vroeger aan toe ging tot aan de laatste klas van het Atheneum, zo zelfstandig moeten ze nu alles doen en vooral zo véél ook!

Ik zie het aan de kinderen van mijn vriendin, er worden behoorlijke eisen aan je gesteld als je 17, 18 jaar bent, geen wonder dat ze zo snel volwassen worden.

Ik was nog zo'n kind op die leeftijd, nu draaien ze zowat volledig mee in de maatschappij.

Ik heb je interview met plezier gelezen, Kreeft, zijn ze bij je thuis geweest om een foto te maken?

Tientje jij houdt er ook niet van om in de schijnwerpers te staan heb ik inmiddels begrepen. Ik heb een keer in een bedrijfsadvertentie gestaan, gefotografeerd terwijl ik op mijn toenmalige werk aan het werk was. Dat gebeurde toen er op een gegeven moment een fotograaf binnenkwam die 'wat foto's' kwam maken voor in een reclamefolder over het bedrijf. Het ging niet om het personeel werd er toen gezegd, want in dat geval zouden ze er professionele modellen ingehuurd worden, achteraf stonden ik en een andere collega er dus wel in. Die andere collega zag het als een eer, en omdat ik niet kinderachtig wilde zijn, heb ik het er verder maar bij gelaten, maar gelukkig werd ik er niet van.

Ik heb een 'tam' weekendje, en jullie?

Vanochtend naar het sporten van de oudste geweest, boodschappen gedaan en vanmiddag in slaap gevallen op de bank. Gaar wakker geworden en met een koffie even gaan forummen.

Mijn been gaat nog niet zo lekker. Ben voor de zekerheid nog even naar de HA geweest, die heeft ernstige dingen uitgesloten maar voor de zekerheid moeten de vaten wel even worden doorgemeten. Alleen kan dat pas over een maand. Waarschijnlijk is het dan allang weer over.

Groetjes, Perel.
Zoooo, de vrije zondag is voor mij! Gisteren de hele dag op sjouw geweest met een vriendin op zoek naar dé Aygo voor mij. Ik ging er vanuit dat ik een behoorlijk bedrag zou krijgen voor mijn oude auto, maar dat viel dus vies tegen! Nu heb ik een aanbod liggen voor een perfecte uitvoering, maar 500 euro boven mijn absolute maximum. Maandag nog maar eens proberen... En anders blijmoedig verder zoeken. Dat gezeik altijd met dat geld...

Gisteravond feestje gehad, mijn zwager werd 30 en dat moest gevierd worden natuurlijk! Dus het was vannacht op zijn zachtst gezegd geen vroegertje. Nu beetje gaar op de bank, maar ik zal er zo toch aan moeten geloven: ik heb een week niet gelopen vanwege een beginnende blessure maar nu ga ik het toch maar weer eens voorzichtig proberen. Het weer werkt ernstig mee in ieder geval.

Perel, wat is een vaatonderzoek eigenlijk? En heb je nu nog steeds last van die verstuikte enkel? Da's wel een beetje vreemd?! Goed dat de dokter je wel serieus neemt en dingen uitsluit. Maar ja, blijft wel een beetje raar natuurlijk!

En Tangerine, we hebben wel een personeelsfunctionaris en ik zal het zeker met haar bespreken als ik haar zie, maar wederom: wat heeft het voor zin... Láten gaan (zeg ik, maar dénk ik nog niet helemaal)

Kreeft: kreeft eet kreeft, dá's pas raar

Vinyl, ik heb de weersverwachtingen voor de komende weken even bekeken: op zijn vroegst het weekend van 20 april wordt het terrasjesweer.

*moppermode aan* Vorig jaar om deze tijd zaten we gewoon in de zon aan een rosébiertje, is iemand vergeten de schakelaar voor 'mooi weer' om te zetten ofzo? *moppermode uit*

Maar het zal best een keer goedkomen!

Fijne zondag allemaal!

P.S. Badmeester waar blijven die foto's???
Hoi Tientje, wat baaalen van de auto!

Maar heb je al eens naar een particuliere gekeken? Scheelt bakken met geld hoor!

PS. dat weer, vreselijk he? Vandaag wel soms zonnig maar nog niet echt warm... Maar goed, we komen uiteindelijk echt wel op dat terras terecht, toch?
Zo hé, ik ben eindelijk weer beter. Bah, heb gewoon ruim een week de griep gehad. Vandaag pas de eerste dag dat ik me weer echt redelijk voel. Morgen weer lekker werken, want dat heb ik wle gemist na een week haha. Maar ben wel nog moe... niet te laat naar bed gaan maar.

Kreeft, leuk interview! jammer dat je dochter het groene bandje niet gehaald heeft! Was ze er erg teleurgesteld over? Hopelijk haalt ze hem de volgende keer wel.

Perel, wat vervelend van je been! Hopelijk gaat het snel over, of vinden ze de oorzaak en gaat het dan snel over. Ja de kinderen moeten veel he tegenwoordig. Ik zie dat al bij mij in de klas en dat is pas in groep 3. Soms zou ik ze nog graag lekker echt kind willen laten zijn, maar helaas is dat door alle regels niet haalbaar meer. Af en toe neem ik wel een lekker dagje met ze hoor, mogen zij bepalen wat ze willen doen, maar helaas gaat dat niet altijd. Genoten van je rustige weekend?

Tangerine, al nieuws over je geld?

Vinyl, ik mag toch hopen dat het hier nog terrasweer wordt! gelukkig ga jij over een paar maandjes lekker naar het mooie weer toe...

Tientje, wat naar dat het zo'n gedoe heeft opgeleverd met je baas. Ook al denk je, ik moet het laten gaan...gaat je toch niet in de koude kleren zitten. Hoop dat je toch weer een beetje tot rust bent gekomen? gelukkig heb je een leuke baan met een veel coolere baas in het vooruitzicht!

jammer dat je auto minder opleverde en dé auto duurder is dan je even kunt hebben. Het is inderdaad balen met geld, ook al maakt het niet gelukkig, het is wel heeeeeel makkelijk.
Tientje, kun je alvast voorgenieten:

Aygo fun

Perel, de foto heb ik zelf opgestuurd, ik vond hem wel grappig. Trouwens aders doormeten klinkt wel eng hoor!
Hallo,

Wat ik in mijn been voel dat komt en gaat op de meest ongelegen momenten, als er regelmaat in zou zitten zou ik kunnen zeggen dat het weeën waren...'n soort krampachtige pijn.

Maakt ook niet uit of ik nou wel of niet in beweging ben, daardoor had ik mijn twijfels of het nou echt wel spierpijn was.

De HA vroeg of ik last had van andere dingen, en ja, nou ik erover nadacht zijn die er wel maar meer in de mate van: gaat wel weer over voordat ik een jongetje ben...

Het is mogelijk dat er een spatader die wat dieper ligt de oorzaak is, en dat kan worden bevestigd (of uitgesloten) met een soort van echo onderzoek.

Maar vandaag viel het uiteindelijk wel mee.

Gelukkig ben je weer opgekrabbeld, tweeling.

Groetjes, Perel.
quote:Vinyl schreef op 06 april 2008 @ 17:13:

Hoi Tientje, wat baaalen van de auto!

Maar heb je al eens naar een particuliere gekeken? Scheelt bakken met geld hoor!

PS. dat weer, vreselijk he? Vandaag wel soms zonnig maar nog niet echt warm... Maar goed, we komen uiteindelijk echt wel op dat terras terecht, toch?

Nou inderdaad, balen! Maar goed, stelt natuurlijk niks voor in verhouding tot de ellende van de afgelopen maanden En particulier in de uitvoering die ik blief is er eigenlijk niks te koop óf het is dezelfde prijsklasse. Plus dat ik bij de garage nog íets terugkrijg voor mijn auto, ergo, weinig keuze.

Ik heb vanochtend heerlijk gelopen in het zonnetje en vanmiddag nog een keer dunnetjes overgedaan met vriendin en hond. En die was al best wel lekker! We blijven positief he!

Ik kwam je trouwens tegen op hyves: leuke foto's!
Tweeling, vervelend voor je dat je ook nog even 'mee-griept'! Niet té licht over denken, maar vanavond en alle komende avonden lekker bijtijds naar bed- gratis advies van wannabe dokter Tientje!

Perel, een echo-onderzoek klinkt al een stuk minder eng, maar nog steeds wel spannend! Heb je nog last van die verstuikte enkel?

Kreeft, pc doet raar dus ik kijk morgen even naar het filmpje.

Enne, als iemand nog een zak met geld over heeft... o nee: ik moet gewoon op zoek naar een rijke vent! Lekker oppervlakkig ben ik toch hahaha

Ik ga slapen, morgen weer een lange dag. Trusten!
Hoi Tien,

Die enkel was al weer vrij snel over, dat werd veroorzaakt door éven snel tussendoor naar buiten haasten om mijn volle vuilnisbak op tijd aan de stoeprand te krijgen.

Ik geloof dat ik mezelf de laatste tijd sowieso aardig aan het voorbijhollen ben, en geen aandacht heb geschonken aan kleine pijntjes of dingen die niet zo lekker liepen.

Heb een beetje het gevoel dat ik door dit soort dingen dan even tot de orde geroepen word, gas terug en beter op mezelf letten.

Mezelf meer rust gunnen, wat meer mindful te werk gaan.

Weet je dat jij me regelmatig zonder dat je het weet (na vandaag dus wel) aan het denken zet?

Regelmatig lees ik dat je het 'voor vandaag wel genoeg vind' en dan 'er vroeg induikt'. Als ik dat zie denk ik dus:"kijk, Peer, dat zou jij nou ook moeten doen, en niet door blijven lopen en doen tot je er sjaggerijnig van wordt".

Het is wel niet heel vroeg meer nu, maar ik ga de luiken sluiten en de komende week echt wat extra uurtjes eerder naar mijn bed.

Truste, Perel.
Perel, kan er iets bekneld zijn of zo? Een zenuwtje o.i.d.? Daar kun je ook 'rare klachten' van krijgen.

Nou ja, goed dat ze verder zoeken.

Tweeling, nét nu de lente begint word jij nog even ziek :( Gelukkig gaat het weer beter.

Wat betreft geld;

Mijn ex-werk 'is er weer achteraan' en 'in april krijg ik écht écht écht het laatste maandsalaris'. Tsssk.

Misschien komt er een kat in huize Tangerine! Redelijk waarschijnlijk zelfs, mits ze nog niet allemaal vergeven zijn dan. Ik hou jullie op de hoogte
Goh Perel, wat ben je toch verstandig, om nu al de luiken te sluiten!

Tientje, zo'n rijke vent is ook niet ideaal. Die vindt een Aygo maar niks en stopt je in een Hummer. Leuk! Tot je moet gaan parkeren. (Dit is gebaseert op het eggie, en ze zijn trouwens alweer gescheiden, na minstens 2 vriendinnen in den vreemde).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven