Jaloers

09-09-2018 10:04 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.😊
Ik ben op zoek naar mensen die jaloers zijn.
En dan heb ik t niet over jaloers zijn op een vriend of vriendin die iets heeft wat jij niet hebt maar over mensen die jaloers zijn op hun partner.
Het erg moeilijk vinden als hun partner op bijvoorbeeld zakenreis gaat, op stap.
of naar het andere geslacht kijkt.
Ik ben op zoek naar deze mensen in de hoop elkaar wat steun te geven in vervelende situaties en tips uit te wisselen.
Zo hoop ik dat we elkaar wat kunnen helpen met deze vervelende emotie😔
Groetjes Deffie
Jaa, dat ken ik wel. Ik was eerst totaal niet jaloers, totdat ik 4x ben bedrogen in een relatie. Jaloers zijn is echt geen leuke eigenschap, heb mezelf er vaak in verloren en word gek van het wantrouwen. Maar wat ik er vooral van heb geleerd is trouw te blijven aan jezelf.
Je bent niet jaloers op je partner, je bent jaloers op alles en iedereen waar hij aandacht aan besteedt, dat zijn twee verschillende dingen i.m.o.
Verder geen tips maar dit viel me op.
There is always something happening, and it's usually right now
Het komt eerlijk gezegd niet alleen over als jaloezie maar ook als een gebrek aan vertrouwen in de persoon met wie je een relatie hebt. Denk je dat hij vreemd gaat?

Is het voeden van die emotie samen met anderen wel de oplossing? Alles waar je energie in steekt wordt groter en jij steekt enorm veel energie in het wantrouwen dat je hebt richting je partner. En niet middels het oplossen samen met hem of haar maar door er buiten je relatie over te spuien.
viva-amber wijzigde dit bericht op 09-09-2018 10:15
47.18% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
[...]

Het hele relaties sub forum staat er vol mee!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-09-2018 10:30
Reden: quote OP verwijderd
85.67% gewijzigd
Grobbekuiken_ schreef:
09-09-2018 10:08
Je bent niet jaloers op je partner, je bent jaloers op alles en iedereen waar hij aandacht aan besteedt, dat zijn twee verschillende dingen i.m.o.
Verder geen tips maar dit viel me op.
Zo lees ik het ook.
geeft mij de indruk dat jij je snel de minste voelt en argwanend raakt?
Kun je voor jezelf bedenken waar dit door zou kunnen komen?
Je vindt het moeilijk om je partner te vertrouwen en je bent onzeker over jezelf.

Als je partner koekeloert naar anderen met de intentie er iets mee te gaan doen dan zou ik dat ook niet leuk vinden. Doe ik ook niet namelijk.

Maar ogen heb je om te kijken en er lopen nou eenmaal mensen rond, mooie en lelijke. Naar de mooie kijk je liever dan naar de lelijke. Als je relatie OK is en jullie kiezen voor elkaar, weten en voelen dit, dan is kijken OK. Maar als je partner een ander het bed in kijkt dan vind ik hem geen leuke partner.

Je kan psych hulp krijgen bij ziekelijke jaloezie. Omdat het een hele vervelende emotie is en veel te maken heeft met je eigen angst en onzekerheid. Het gaat dus over jou.
Mijn mening is gestippeld.
Ik begrijp ook niet zo waarom je vervelende situaties zou willen uitwisselen. Lijkt mij alleen maar extra voeding voor je jaloezie.
There is always something happening, and it's usually right now
Bedankt voor jullie reacties.

Mijn bedoeling is niet te zeuren over wat hij aan het doen is maar meer te steunen op het moment dat je het moeilijk hebt.
Omdat iemand die jaloers is snapt waar je doorheen gaat en op dat moment zelf niet jaloers is kan hij/zij je mss met je benen weer op de grond zetten.

Het voeden van het probleem samen met anderen, dat had ik nog niet zo bekeken maar daar zit ook wel wat in.
Zo moet het natuurlijk niet zijn.

Ik ben soms erg onzeker
Ik heb nogal een vervelende jeugd gehad waarin ik weinig veiligheid kreeg.
Hier komt ook mij jaloersheid vandaan.

Dat Ik daarna een aantal keer bedrogen ben in relaties heeft er ook niet aan meegeholpen.

Ik ben in therapie geweest en heb er al veel van geleerd maar zo als het nu gaat is het vaak nog niet okay.

Mijn huidige partner heeft ook al een aantal keer tegen mij gelogen.
Waardoor het vertrouwen wat ik in hem had niet echt gegroeid is.

Relaties zijn niet altijd even makkelijk.
Ik wilde hiermee proberen het wat makelijker voor mijzelf of een ander te maken.
Waarom ga je relatie aan en blijf je bij iemand die tegen je liegt? Wanneer eerlijkheid zo belangrijk dan kies je toch geen oneerlijke partner.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Nee dat zou inderdaad de makkelijkste oplossing zijn.

Ik ben er ook vanuit gegaan dat deze man eerlijk zou zijn.
Ik wilde hem niet besmetten met het ongeluk van mijn jaloezie.
Dus ging er schoon in.
Checkte niet zijn telefoon, deed verder vrij normaal (gaf soms wel een opmerking als hij naar iemand keek) maar dat is na die leugens anders geworden.
Toen waren we al een behoorlijke tijd verder en had ik mijn hart al aan hem gegeven.
Had ik dit in het begin geweten dan was ik zeker mee gestopt.

Hij is gelukkig niet vreemd gegaan en heeft ook heel veel goede eigenschappen.
Iets wat ik in mijn vorige relaties nooit heb gehad.
Tja soms ga je er toch nog eens voor
Misschien ga ik wel heel hard onderuit..
De tijd zal het leren.
Ik ben soms ook jaloers, al is jaloers niet eens een goede omschrijving. Ik weet dat het bij mij wegkomt uit een (op het moment dat deze gevoelens de kop opsteken) verminderd zelfbeeld. Mijn relatie is hartstikke goed, hoef me nergens zorgen om te maken. Mijn partner is zeker gek op me. En toch op bepaalde momenten kan ik me dan heel naar voelen. Jaloezie, onzeker, minderwaardig, geen idee hoe je het noemt maar het is niet leuk en kan heel overheersend zijn.
Gebrek aan vertrouwen en jaloezie zijn op zich verschillende dingen. Als hij niet betrouwbaar is, kun je hem ook niet leren te vertrouwen. En dat kan je jaloezie voeden.
Heb je die jaloezie ook buiten je relatie om, bijvoorbeeld richting vriendinnen, zussen, collega's? Zo niet, dan kon het vertrouwen wel eens het echte issue zijn. En als je vriend je daar reden toe geeft, bijvoorbeeld door te liegen, dan ligt het (in elk geval voor een groot deel) echt niet aan jou. Maar het heeft wel grote invloed op je. Probeer te ontrafelen waar welk probleem vandaan komt.
En sterkte!
Beter een half motto....
Jaloezie kan ook als een soort waakzaamheid werken.

Als je partner mogelijk niet te vertrouwen is, kan je jaloezie een signaal zijn dat je moet oppassen met deze persoon. Een rode vlag. Of gewoon weggaan bij deze als hij je echt bedondert. En dat zo vroeg mogelijk.
Liegen tegen jou is zo'n rode vlag.

Maar als je jaloezie onterecht is, als je je angstig en boos voelt terwijl er niks aan de hand is, is dat voor jezelf een kwelling maar ook voor je partner.
Uit jaloezie /angst kan je irreëele gedachten hebben die je vertrouwen en je relatie stuk maken.

Voor die irreëele gedachten en gevoelens kan therapie helpen. Vooral als het komt omdat je in je jeugd of vorige relatie(s) te maken hebt gehad met het kapotgaan van je vertrouwen in iemand die je het dichtst nastaat.
Jaloerzie is inderdaad een vervelend iets.
En helaas ook niet zomaar te bestrijden.
Daarbij vinden veel mensen die dit niet hebben een belachelijk iets. Ik snap dat zeker maar ieder heeft wel iets waar hij niet trots op is.

Gelukkig heb ik dit zeker niet naar vriendinnen zus collega's
Ik gun iedereen het geluk van de wereld en ben blij als ze dit hebben.

Het is alleen bij mijn vriend.
Het is ook wel eens eerder gezegd dat het niet alleen mijn fout is dat ik nu zo jaloers ben maarja ik zit er wel mooi mee.

De rode vlag heeft ook lang in mijn hoofd gespeeld maar omdat ik jaloers ben denk je vaak ook van het ligt vast aan mij en trek je de rode vlag weer naar beneden.

Mijn vriend doet erg zijn best om mij te laten zien dat hij voor mij gaat en dat ik het waard ben.

Ik zal mij weer eens verder verdiepen in waar het op dit moment vandaan komt

Bedankt voor alle reacties
Je bent bang om hem te verliezen plus je hebt een laag zelfbeeld. Je denkt/bent bang dat hij anderen leuker vindt en jou daarom verlaat of tekort doet. Je wil dat hij jou verzekert van aandacht, liefde en adoratie. Als je merkt dat aandacht naar anderen gaat wordt je bang.
Jaloezie is verkapte angst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven