Jarig en teleurgesteld

30-06-2009 13:21 494 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Ik ben benieuwd wat men hier nou van vind:

Ik word deze week 24. Ieder jaar is mijn verjaardag een grote flop. nooit komt er eens iemand, niemand bied het aan, en niemand denkt eraan. Dat is op zich heel vervelend want bij mij in de familie is het niet gebruikelijk om elkaar uit te nodigen: je komt gewoon! Zo ook ga ik trouw naar alle verjaardagen, uit mijzelf, en men vind het altijd leuk dat ik er ben.

Vorig jaar werd ik 23 en zat alleen op de bank. Zelfs mijn vader moeder broer en zus kwamen niet. Andere dingen te doen.

Als ik ze daarmee confronteerde was het: oh ik dacht dat je het niet vierde!!! mijn zusje is 2 weken later jarig en mjin moeder had voor haar een enorme suproseparty georganiseerd en echt IEDEREEN was er, familie, vrienden , zelfs mijn moeder haar vrienden waren er. Ik voelde me zoooo alleen! Ben na een paar uur weggegaan en dat heef t niet eens iemand gemerkt, mijn toenmalige vriend kwam mij halen (die mij mishandelde, dat wist iedereen) en ik ben nar huis gegaan. Hij zei toen: zie je wel, je wil voor je familie kiezen in plaats van mij maar ze houden helemaal niet van je, en ik wel.

Ik heb een hele moeilijke tijd gehad en ben eindelijk van die lul af na een hoop gezeik. Ik wilde dit jaar EINDELIJK mijn verjaardag eens goed vieren en toen hoorde ik dat mijn oma, die notabene in Mei jarig is, 1 dag na mij haar verjaardag gaat vieren, IVM het lekkere weer. Nou, ik heb mijn plannen maar laten gaan aangezien we nogal uit elkaar wonen, gaat men niet 2 dagen achter elkaar op en neer, en tegen mijn oma haar feesten leg ik het af.

Heb dus een ketting mail gestuurd naar iedereeen dat ik het graag had gevierd maar om deze reden dus niet deed, en kreeg geen reactie.

Had met mijn zusje afgesproken om te gaan zwemmen op mijn verjaardag aangezien het 28 graden word, ik dacht dan heb ik overdag tenminste wat leuks te doen, dan maar alleen in de avond, maar die wil niet meer omdat ze haar bikinilijn de volgende dag gaat harsen, dus die wil niet meer gaan zwemmen. Ik heb een kantoor baan en verlang naar de buitenlucht en wilde dit heel graag, maar nee hoor haar ***haren zijn belangrijker....

Ik voel me echt rot over dit alles is er niemand die mij kan zeggen dat dit niet nodig is of dat ik me aanstel of is het echt zo lullig en egoistisch van ze?

Vriendinnen heb ik wel maar die kunnen helaas niet, wel met een goede reden, alleen mijn beste vriendin maar die wil ik niet als enige zien omdat ik me schaam dat er niemand is.
Doe jezelf een plezier en haal jezelf uit de slachtofferrol.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Hou op met stampvoeten, grow up en stel je niet zo aan! Dan vier jij het toch op een ander moment? Nodig je iedereen uit? Je gedraagt je als een klein kind, ik zou ook niet op je verjaardag willen komen als je je zo gedraagt!
quote:want bij mij in de familie is het niet gebruikelijk om elkaar uit te nodigen: je komt gewoon

dat lijkt me erg irritant, ik zou er niet op zitten wachten dat er opeens onuitgenodigde mensen komen terwijl ik op 't punt sta lekker uit eten te gaan voor mijn verjaardag

misschien volgende keer toch 'ns op tijd mensen bellen/mailen om uit te nodigen als jij wel graag een vol kot visite wilt krijgen, of laat 't anders gewoon gaan en trek je eigen plan: scheelt je ook een hoop rotzooi en boodschappen doen
Mutsie, wat rot voor je.. Ik kan me wel voorstellen dat als je er zelf lang weinig aan hebt gedaan, mensen er canuit gaan dat je er niets aan doet. Ik geef bijvoorbeeld zelf heel weinig om mijn verjaardag. Maar het is erg rot als je aangeeft dat je het graag gevierd had en er nul reactie komt..

Het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar kom een keer voor jezelf op, kies een dag uit dat je denkt dat het de meeste mensen wel uitkomt (dus niet als iedereen op vakantie is ofzo) en organiseer een leuk feestje voor jezelf, als je oma haar verjaardag 2 maanden later kan vieren, dan kan jij het ook! Stuur een eerlijke mail naar je vrienden en familie waarin je uitlegt dat je nu wel eens zin hebt je verjaardag te vieren en vier dan tegelijkertijd dat je niet meer over je heen laat lopen ofzo (dit ivm met wat je schtijft over je ex). En maak je niet te druk als er van de 20 genodigden maar 10 komen.

Succes!
Waarom ga je dan niet lekker uit eten met je beste vriendin (of naar de sauna, film, kroeg). Je zegt gewoon dat je het zo het liefst viert, hoe je je ook niet te schamen en heb je toch een leuke dag.
He wat vervelend voor je. Maar ik zie wel een beetje in je berichtje dat je wel een klein beetje in de slachtofferhoek zit hoor. Je kunt ook zeggen dat je het gewoon op een latere dag viert een keer. Ik doe het ook altijd omdat ik graag buiten ben, maar mijn verjaardag helaas in de nederlandse herfst valt en buiten zijn dan nou eenmaal niet echt leuk is. Ik vier het dus in augustus. Gewoon een feest, en tevens voor mijn verjaardag.

Maar dat zijn dingen die je wel moet melden. Zolang jij niks zegt is de kans aanwezig dat er mensen zijn die hun eigen plannen gaan maken. Niemand kan daar iets aan doen als die mensen dat niet weten natuurlijk.
quote:byrd schreef op 30 juni 2009 @ 13:27:

Mutsie, wat rot voor je.. Ik kan me wel voorstellen dat als je er zelf lang weinig aan hebt gedaan, mensen er gewoon vanuit gaan dat je er niets aan doet. Ik geef bijvoorbeeld zelf heel weinig om mijn verjaardag. Maar het is erg rot als je aangeeft dat je het graag gevierd had en er nul reactie komt..

Het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar kom een keer voor jezelf op, kies een dag uit dat je denkt dat het de meeste mensen wel uitkomt (dus niet als iedereen op vakantie is ofzo) en organiseer een leuk feestje voor jezelf, als je oma haar verjaardag 2 maanden later kan vieren, dan kan jij het ook! Stuur een eerlijke mail naar je vrienden en familie waarin je uitlegt dat je nu wel eens zin hebt je verjaardag te vieren en vier dan tegelijkertijd dat je niet meer over je heen laat lopen ofzo (dit ivm met wat je schtijft over je ex). En maak je niet te druk als er van de 20 genodigden maar 10 komen.

Succes!
Ging iets mis..dubbelpost
Je bent wel zielig, nietwaar?

Misschien een idee om toch mensen uit te nodigen?
Ach meisje toch, dat is wel heel verdrietig. Waarom denkt jouw familie dat je jouw verjaardag niet wil vieren? Hoe is de band met je familie eigenlijk? Zie je ze geregeld? Zijn ze in je geïnteresseerd? En jij in hen? Of ben je een buitenbeentje?

Alvast supergefeliciteerd van mij en een dikke knuffel! Ga lekker met je beste vriendin uit eten of ga overdag iets met haar doen. En bel je ouders dat je graag wilt dat ze langskomen.
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
Och, meid, wat verschrikkelijk! Je mag hier verdrietig om zijn. En hoe oud je oma ook is... het is niet fair wat hier gebeurd! Ik vind het heel vervelend voor je.

Ik zal je graag een hart onder de riem steken. Je bent het waard enorm verwend te worden en enorm in het zonnetje gezet te worden. Jammer dat ik je familie niet ken!

Overigens zou ik die ene lieve vriendin bellen en uitleggen wat je situatie is. Wellicht heeft zij mogelijkheden 's avonds lekker met je op een terrasje te zitten. Zij wil graag op je verjaardag zijn. Voor jou. En geniet daarvan, meis! Je bent haar waard!

Ik wens je overigens een prachtige verjaardag toe. Met in ieder geval waanzinnig lekker weer! Geniet ervan. En voor het komende jaar wens ik je heel veel lieve, attente en goede (nieuwe) mensen om je heen.
Volg je hart. Dat klopt.
Waarom vier je het niet gewoon alsnog? nodig je lekker iedereen uit en geef je een knalfeest. Gewoon over een week ofzo.
Volgend jaar ruimschoots van te voren aankondigen dat je je verjaardag gaat vieren en een RSVP vragen, zodat jij weet op wie je kunt rekenen. Als het met aandacht in jouw richting scheef zit (en daar lijkt het wel een beetje op, rot voor je!), ga je dat nu ook niet meer veranderen. Kom voor jezelf op en regel het volgend jaar op tijd!

En voor dit jaar; doe het eens heel anders. Koop 100 tompoezen en ga bij de daklozenopvang langs. Dan heb je eens een heel ander feestje, en nog dankbaar publiek ook!
het lijkt wel of jij vind dat iedereen alles moet aanvoelen. Als ik een mailtje krijg " ik had het graag willen vieren maar het gaat niet" zou ik daar ook weinig mee kunnen. je geeft dan toch aan dat je het niet viert.

Communiceer wat beter.
Ga anders met je beste vriendin een dagje uit, of naar de sauna, of stappen, of naar het theater.... Gewoon lekker met zijn tweetjes. Zit je ook niet in een verder leeg huis.

Duw niet die ene persoon die wel wil komen van je af, maar maak er iets leuks van!

Oh, en (alvast?) gefeliciteerd trouwens
Nou, da's ook wat. Ik kan me wel voorstellen dat je teleurgesteld bent. Misschien moet je toch een tijdje van tevoren een mail sturen om mensen uit te nodigen. Dan bestaat er in ieder geval geen twijfel over of je het wel of niet viert.

Heb je je ouders en familie wel eens gevraagd waarom ze niet komen? Als ze op zo'n verjaardag aangeven dat ze het leuk vinden dat je er bent, zeg dan: ik zou het ook heel leuk vinden als jullie bij mij komen 30 juni (wanneer je dan ook jarig bent). Vraag je moeder waarom ze voor je zus een feest organiseert en voor jou niet. Zeg wat je wil, misschien denken mensen wel van alles omdat ze geen idee hebben.

Ik zou zeker wel iets met mijn beste vriendin gaan doen. Juist leuk! Ga met die vriendin zwemmen/uit eten/stappen, wat dan ook. Bedenk waar je zin in hebt, bak een taart, koop een cadeautje voor jezelf en ga met je vriendin op pad. Het is jouw dag, maak er zelf iets leuks van! Dan is het nog niet leuk dat mensen niet aan je denken, maar heb jij in ieder geval een leuke dag gehad.

Enne, alvast of alsnog of nu gefeliciteerd!
Tut tut kind, pak jezelf eens bij de ballen. Ga iets leuks doen met die vriendin van je en blijf niet zo mieren om dingen die op die manier natuurlijk niet gaan veranderen.
even voor de duidelijkheid: dit jaar gaat mijn moeder naar school, mijn broer moet leren, en mijn zusje gaat werken in de avond, alleen mijn vader bood aan of ik met hem uit eten wilde anders ging hij toch naar de diploma uitreiking van de dochter van zijn nieuwe vriendin. .... kan er niet over uit.
ze zijn echt lullig en egoistisch.....
Kan het zijn dat je door de relatie met je vriend de band met je familie een beetje verwaarloosd hebt?

En ik zou zelf ook niet reageren met op een mail waarin iemand zegt 'ik wilde mijn verjaardag wel vieren maar iemand anders was me voor en ik vind het niet eerlijk'. En dan zou ik het jaar daarna zéker niet spontaan langsgaan eigenlijk.

Je vriendin wil wel langskomen, maar die mag niet langskomen...

Echt, je moet voor jezelf opkomen. En dat kun je best, want je hebt je vriend ook gedumpt. Maar met zo'n houding als je nu laat zien krijg je alleen wat je nu krijgt. Geen reactie, zeker geen medelijden en ook geen verjaardagsvisite.

En dat is lullig, maar daar moet je zelf wat aan doen.
Trouwens, ik heb ook familileden met erg druk bezochte verjaardagen, maar trust me, daar komt echt niet iedereen spontaan uit zichzelf opdagen! Daar gaan lang van te voren uitnodigingen per post en mail aan vooraf.. En ondanks dat ik het apart vind, dat je oma haar verjaardag zo vlak bij de jouwe viert, kan je het de familie niet kwalijk nemen dat ze daar en masse naar toe gaan, dat is toch vaak familietraditie.
Wat leuk, dat je vader met je uit eten wil! Ik zou het doen hoor. Heb ik een paar maanden geleden ook gedaan, gewoon mijn vader op een etentje getrakteerd. Was bijzonder.
En hoezo moeten mensen het merken als jij weggaat? Als je wilt dat ze het merken moet je zeggen 'jongens, ik ga weg'.

Echt, je moet communiceren als je wilt dat mensen doen wat jij nodig hebt.
Nou je vader en je beste vriendin heb je al, ga lekker met zijn drietjes uit eten dan. Is toch ook leuk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven