Jarig en teleurgesteld

30-06-2009 13:21 494 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Ik ben benieuwd wat men hier nou van vind:

Ik word deze week 24. Ieder jaar is mijn verjaardag een grote flop. nooit komt er eens iemand, niemand bied het aan, en niemand denkt eraan. Dat is op zich heel vervelend want bij mij in de familie is het niet gebruikelijk om elkaar uit te nodigen: je komt gewoon! Zo ook ga ik trouw naar alle verjaardagen, uit mijzelf, en men vind het altijd leuk dat ik er ben.

Vorig jaar werd ik 23 en zat alleen op de bank. Zelfs mijn vader moeder broer en zus kwamen niet. Andere dingen te doen.

Als ik ze daarmee confronteerde was het: oh ik dacht dat je het niet vierde!!! mijn zusje is 2 weken later jarig en mjin moeder had voor haar een enorme suproseparty georganiseerd en echt IEDEREEN was er, familie, vrienden , zelfs mijn moeder haar vrienden waren er. Ik voelde me zoooo alleen! Ben na een paar uur weggegaan en dat heef t niet eens iemand gemerkt, mijn toenmalige vriend kwam mij halen (die mij mishandelde, dat wist iedereen) en ik ben nar huis gegaan. Hij zei toen: zie je wel, je wil voor je familie kiezen in plaats van mij maar ze houden helemaal niet van je, en ik wel.

Ik heb een hele moeilijke tijd gehad en ben eindelijk van die lul af na een hoop gezeik. Ik wilde dit jaar EINDELIJK mijn verjaardag eens goed vieren en toen hoorde ik dat mijn oma, die notabene in Mei jarig is, 1 dag na mij haar verjaardag gaat vieren, IVM het lekkere weer. Nou, ik heb mijn plannen maar laten gaan aangezien we nogal uit elkaar wonen, gaat men niet 2 dagen achter elkaar op en neer, en tegen mijn oma haar feesten leg ik het af.

Heb dus een ketting mail gestuurd naar iedereeen dat ik het graag had gevierd maar om deze reden dus niet deed, en kreeg geen reactie.

Had met mijn zusje afgesproken om te gaan zwemmen op mijn verjaardag aangezien het 28 graden word, ik dacht dan heb ik overdag tenminste wat leuks te doen, dan maar alleen in de avond, maar die wil niet meer omdat ze haar bikinilijn de volgende dag gaat harsen, dus die wil niet meer gaan zwemmen. Ik heb een kantoor baan en verlang naar de buitenlucht en wilde dit heel graag, maar nee hoor haar ***haren zijn belangrijker....

Ik voel me echt rot over dit alles is er niemand die mij kan zeggen dat dit niet nodig is of dat ik me aanstel of is het echt zo lullig en egoistisch van ze?

Vriendinnen heb ik wel maar die kunnen helaas niet, wel met een goede reden, alleen mijn beste vriendin maar die wil ik niet als enige zien omdat ik me schaam dat er niemand is.
Mutsie dit zeg ik niet om je te pesten, maar jij lijkt mij een heel moeilijk persoon in de omgang.

Je vraagt hier om meningen, die krijgt je dus ook.

Mensen willen je helpen, komen inderdaad met suggesties maar jij wilt er niks van weten.

Want stel je toch eens voor dat jouw problemen dankzij de goedbedoelde adviezen van de dames op dat viva-forum worden opgelost? dat het wel zo simpel blijkt te zijn als iedereen hier zegt?

Ik snap iig helemaal niks van je, echt oprecht niet.
Mutsie, heb je nou niet door dat Ainne het nu gewoon heel goed bedoeld?

Je hoeft niet altijd in de verdediging te schieten meid.. Ze verteld je alleen dat ze je tóen heel onsympathiek vond, en zij reageerde ook zo op jou.

Maar ze zegt nu toch tegen je dat ze hoopt dat het goed komt? En je begint gelijk weer met je verwijten! Je was zo goed teruggekomen en nu begin je gewoon weer van voor af aan... Erg jammer dat je niet openstaat voor de reacties van andere forummers ondanks dat ze andere meningen hebben.
Daar gaan we weer.

*ben de platenkast al aan het afstoffen voor de muziek voor vanavond*

Wilde je oprecht nog een fijne verjaardag wensen, Mutsie, maar zeg toch ook maar 'doei'.
Nou dit bedoel ik dus, I rest my case.

Nogmaals, mijn eerste reacties gisteren waren volkomen normaal, ik heb je suggesties gedaan, iedereen emailen, feestje samen met oma vieren, je feestje een maand uitstellen, ik heb verder gevraagd naar het hoe en wat van je zusjes surprise-party, maar dit werd allemaal volkomen genegeerd. Toen kwam evil-mutsie naar buiten en mijn mond viel open, net als nu trouwens.

Mutsje, de groeten.
sopsie

ik heb helemaal geen zin om hier verder op in te gaan

je kunt wel zeggen: ik hoop dat het goed komt

maar als je 2 regels daarvoor zegt: ik het absoluut geen spijt dat ik je als een klein kind belachelijk heb lopen maken en ik heb het reuze naar mijn zin gehad, by the way wat kom je ineens volwassen over!!! je leert het nog eens!

hoe tegenstrijdig is dat? ik heb die zogenaamd goedbedoelde adviezen van iemand niet nodig die er geen zak van meent.... de rest van de mensen hier doen gewoon relaxed en no offence maar sorry ik hoef toch geen bil te likken van iemand die zo op je neer praat... want zo was het gewoon . peace

btw verwijder ff dit topic ofzo want het gaat nergens meer over.,
Ik bedoel dit niet stom, maar ik zou serieus eens overwegen om opnieuw in therapie te gaan. Op deze manier ga je gewoon niet met mensen om, en je krijgt wat je toekomt en dan wordt je ineens kwaad.

Je bent wel in mijn achting gedaald moet ik zeggen.
Ik sluit me aan bij de post van mfhilo. Het lijkt mij ook niet leuk. Net alsof ik de moeite niet waard ben.

Maar, doe eens wat aan dat korte lontje van je.
ainne

ja sorry dat ik je eerst reactie niet had gereageerd hoor er stonden er maar 20 ik snap best dat je nu je heel erg gepasseerd voelt!!!! je was immers zooooo aardig en oprecht hoe KAN iemand daar toch aan voorbij gaan... ze zei er niet eens iets van!

Een virtuele steniging is wat volgt dan logisch.... heeel volwassen.
Nee déze post is volwassen?????
Goh, Mutsie, wat fik jij toch snel door

Niet alleen Ainne heeft in het begin heel aardig en belangstellend gereageerd, dat waren er meer.

Alleen reageer jij niet inhoudelijk maar je begint in het wilde weg te schelden en te beledigen.

En dan vindt je het gek dat er een loopje met je topic wordt genomen...

Nogmaals: de manier waarop je familie omgaat met jouw verjaardag is niet oké en ik zou daar zelf ook mee zitten als het mij zou overkomen.

Maar dat dit topic is ontspoort ligt niet aan het onderwerp, maar helemaal aan jouw manier van reageren.
Ga je et je naasten ook zo om?

Om hulp vragen en als die je aan alle kanten aangeboden krijgt ineens gaan roepen: wat denken jullie wel niet om je met mijn leven te bemoeien? Jullie weten helemaal niks!

Heel, heel raar...

Maar in ieder geval gefeliciteerd met je verjaardag! (goedbedoeld)
MPS of PMS denk ik. Waarschijnlijk gecombineerd.
Mutsie, ergens zeg je dat je je familie belangrijker vindt dan je vrienden. Ik denk altijd maar: familie heb je gekregen en die band blijft wel bestaan en dat voelen mensen ook vaak zo en ze gaan er daardoor soms wat nonchalanter mee om. Jij doet dat duidelijk niet en dat is natuurlijk hartstikke mooi. Het is ook leuk toch dat iedereen het leuk vindt als je langs komt. Maar zelf kunnen ze daar wel een andere insteek in hebben en wat jij doet hoeft niet gelijk terug gedaan te worden. Dus doe het omdat jij het leuk vindt om er heen te gaan en mensen te zien, niet omdat je hoopt of verwacht of vindt dat die mensen ook op jouwverjaardag zullen komen.

Je vrienden hebben jou uitgezocht en gaan met je omdat ze jou leuk vinden om mee om te gaan, om bij te zijn. Dat is zo waardevol dat ik zelf heel zorgvuldig met mijn vriendinnen wil zijn. Maar ook daar doe ik met hen wat ik wil doen qua verjaardagen en kaartjes en niet omdat ik iets terug verwacht. Dat ze met mij om willen gaan en dat ik mezelf kan zijn en leuke dingen kan doen met leuke mensen is voor mij cadeau genoeg.

Wat ik dus in heel veel woorden probeer te zeggen is dat familie voor jou misschien wel heel belangrijk is en dat dat prima is, maar dat ik zeker niet je vriendinnen en vrienden minder belangrijk zou vinden. Als zij wel met je willen vieren, koester dat, dat is toch geweldig?
nee hoor....

nogmaals: er waren te veel reacties

ik zag iemand die iets heel lulligs zei en zei gewoon : wat ben jij een btich.

toen begon iedereen: heeeey niet zo doen, we willen je helpen!

wat ben jij raar, blablablablablabalbalablabalbal en de rest weten we wel.

Ik was gewoon te druk bezig met reacties lezen dat ik niet eens de tijd had om op de rest te reageren en dan kun je wel gaan zeggen van oooh wat erg ik had iets aardigs gezegd en daar heb je mij niet voor bedankt maar kom op als je echt aardig WAS had je er ook wel doorheengeprikt
Laat maar
quote:mutsie85 schreef op 01 juli 2009 @ 12:11:

en dan kun je wel gaan zeggen van oooh wat erg ik had iets aardigs gezegd en daar heb je mij niet voor bedankt maar kom op als je echt aardig WAS had je er ook wel doorheengeprikt

Dat zei ik helemaal niet muts, ik hoef je bedankje niet.

Maar het is duidelijk dat jij oostindisch leesblind bent.

Je kunt het dak op wat mij betreft, wat een naar mutsje ben jij zeg, bah.
Ik ben ECHT erg aardig dus ik verwacht ECHT geen reactie terug . ( en ik word als een van de weinigen door de VIVA betaald - en niet zo weinig ook - om hier te forummen , dat scheelt ook )

Waarom heb je niet duidelijk laten merken dat je je verjaardag viert als je al veel langer te horen krijgt " o , ik dacht dat je het niet vierde " ? Kennelijk bestaat er bij jouw familie het idee dat je nooit wat aan je verjaardag doet ....hoe komen ze aan dat idee , denk je ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Tja....was echt aardig in het begin, en empathisch enzow... Maar toen werd ik straal genegeerd want Mutsie reageerde liever op niet aardige postings. Pas toen ik niet meer aardig deed, omdat de houding van Mutsie me zwaar irriteerde, kreeg ik reactie.

Als je alleen reageert op het negatieve dan is dat op een gegeven moment het enige dat je nog krijgt.

Ik vind het lullig dat ze jouw verjaardag zo negeren, maar hoe dit topic is verlopen ligt toch echt aan jezelf.
Joh, wat een gezellig topic is dit.

Ik vind TO niet erg volwassen over komen, als ze het ergens niet mee eens is gaat ze schelden.

Ik denk daarom eigenlijk dat dat IRL ook zo is, en dan kun je je afvragen waarom de familie niet op de verjaardag komt.

En idd zoals boven: familie krijg je er gratis bij, die kies je niet- en daar moet je meer (leren) omgaan. Vrienden kies je zelf uit.

Ipv meesmuilend af te wachten, zou TO zelf een fuif kunnen organiseren voor vrienden en familie. Of een lekker dagje uit plannen met vrienden. Opties genoeg.
nouw gewoon bianca, dat heb ik dus gevraagd en ze zeiden inderdaad: we verwachtten een uitnodiging (doen ze zelf nooit dus ok maar volgend jaar komt er een uitnodiging)

maar het probleem is opgelost: ik vier het met vrienden, bbq op het veld, lekker eten en drinken, en mams paps zus en broer zie ik wel bij oma. Vind het nog steeds jammer maar ik maak het gewoon gezellig met mensen die geen uitnodiging nodig hadden, maar mij zelf gingen bellen.... Ik heb nog nooit meegemaakt dat je je moeder op je eigen verjaardag moet uitnodigen maar goed anyway........ Dank je voor je lieve reactie!!! ( ;) )

enne Ainne... vond ik ook al van jou hoor..... al een tijdje..... maakt niet uit je kan neit iedereen aardig vinden, toch?
Ik heb niet alle reacties gelezen maar als ik je openingspost goed begrijp heb je dit topic al geopend VOOR je jarig was.

Heb je ook al VOOR je verjaardag een mail rondgestuurd dat je je verjaardag niet vierde omdat je oma dit al een dag voor jou verjaardag deed.

Dan is het toch niet zo vreemd dat er geen mensen op je verjaardag komen. Als ik een mail krijg dat iemand zijn verjaardag niet viert dan kom ik niet zo simpel is het.

Je zusje wil niet mee gaan zwemmen op je verjaardag maar dat wil nog niet zeggen dat ze niet wat anders gezelligs wil doen.

Als beste vriendin zou ik trouwens best beledigd zijn als ik niet hoef te komen op de verjaardag van mijn vriendin omdat ik dan de enige zou zijn. Oh ik ben dus klaarblijkelijk niet belangrijk. Andere mensen zijn natuurlijk veel belangrijker. Zo jaag je je vriendinnen weg. Als je vaker van dit soort acties hebt uitgehaald dan is het logisch dat jouw moeder voor jou geen surprise party organiseert. Ze weet immers maar nooit hoe jij gaat reageren en ze schaamt zich natuurlijk als jij je negatief gaat uiten tijdens de party.
Ik krijg zeker geen uitnodiging volgend jaar?

BGB, tsk, ik dacht dat jij alleen betaald werd om te googlen, niet om aardig te zijn.
Ik kom hier ook nog maar even kijken. Hoorde van Ainne dat het hier heel gezellig was

Mutsie, wat loop je nou toch te mutsen? Probleem is toch al opgelost als jij een bbq organiseert voor je vrienden? Komen ze wel, denk je?
ik had een mail gestuurd naar de familie die ver weg woont. mijn moeder woont om de hoek en die kreeg die mail uiteraard niet, zoals ook mijn zus broer en vader. lijkt me logisch.

Ik heb niet gezegd dat beste vriendin niet MAG komen, heb gezegd ik schaam me dat mijn eigen ouders er niet zijn. dat vind k gewoon stom. is toch ook raar?

en nee, ik heb niet vaker dit soort acties uitgehaald

( wat voor acties.......????)))) hier op het forum praat ik er zo over, maar aan mijn moeder heb ik slechts gevraagd waarom ze niet komt. het antwoord was: geen tijd. daarop was ik verdrietig en zo kwam ik hier..... het is namelijk al de zoveelste keer.
quote:Ainne schreef op 01 juli 2009 @ 12:41:

Ik krijg zeker geen uitnodiging volgend jaar?

BGB, tsk, ik dacht dat jij alleen betaald werd om te googlen, niet om aardig te zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven