Je meest bizarre date
zondag 16 december 2018 om 20:24
vrijdag 8 maart 2019 om 17:22
Ik heb ooit eens weken lang contact met een hele leuke vent gehad. Appen, foto’s sturen en op een gegeven moment bijna dagelijks bellen. Toen het tot een date kwam, stond daar opeens een oude dikke vieze man. Ik wist niet wat me overkwam! Zoiets gebeurd toch alleen bij een ander???
Ik ben er weken van slag van geweest, ZO STOM!
Hij was alles behalve de man vd foto’s! Het ergste is dat ik hem 4 weken later tegen kwam MET vrouw en 2 kinderen!
Ik ben er weken van slag van geweest, ZO STOM!
Hij was alles behalve de man vd foto’s! Het ergste is dat ik hem 4 weken later tegen kwam MET vrouw en 2 kinderen!
vrijdag 8 maart 2019 om 17:29
Ik kijk op van de afkeurende reactie op het verhaal van Charlotte717. Die kerel is toch geen knip voor de neus waard als hij inderdaad heeft zitten opscheppen over zijn kookkunsten en dan kledder uit een potje en een ijsje op een stokje serveert op een eerste etentje dat je voor een date maakt? Zelfs in mijn studententijd zou ik me hebben geschaamd voor zoiets.
Aan de andere kant snap ik niet dat Charlotte717 wel is gebleven na zo'n debacle. Tenzij er door beide partijen hartelijk was gelachen om de situatie, maar een "urenlange discussie" wijst daar niet op.
Aan de andere kant snap ik niet dat Charlotte717 wel is gebleven na zo'n debacle. Tenzij er door beide partijen hartelijk was gelachen om de situatie, maar een "urenlange discussie" wijst daar niet op.
vrijdag 8 maart 2019 om 17:29
Meen je dit?! Je neemt het allemaal wel heel serieus hè?Charlotte717 schreef: ↑08-03-2019 15:09Heb eens een date gehad met een jongen (eind 20, student) die ik al een langere tijd zag. Het was een vrijdagavond in de zomer. Hij had me bij zijn thuis uitgenodigd voor een dinertje. Of ik wilde kiezen wat hij zou gaan maken? Nou, graag. Toen hij voorstelde een driegangenmenu klaar te maken (waarvan ik dus alle gangen mocht kiezen) vond ik dit lief, maar wel erg ambitieus. Ik hield het op drie simpele gerechten (soep, makkelijke pasta, ijs).
Daar aangekomen in mijn mooiste jurkje bleek hij nog aan het eten bezig te zijn. (I know, dit kan aan mij liggen, maar ik vind het fijn als iemand voor me kookt dat het al klaar is ofzo, dat je gewoon meteen kan beginnen eten, dat doe ik zelf ook als ik iemand uitnodig voor een diner). Oké, jammer, maar kan gebeuren, zeker als het om drie gangen gaat. Ga ik even de keuken in en zie ik dat hij de soep aan het opwarmen is. Uit een karton. Uhm, oké.. misschien omdat de pasta te veel werk was? Nee hoor, de saus ervan (erg makkelijk te bereiden) kwam uit een glazen pot. Walgelijk. Ik at voornamelijk enkel de pasta, want ik ging bijna over mijn nek door die "saus". Dessert: niet geserveerd in een mooie coupe, maar gewoon een magnum oid.
Nou, ik was diep teleurgesteld in dit zogenaamd driegangenmenu en zat bovendien nog met honger (ik lustte enkel de pasta). Na een urenlange discussie over wat "voor iemand koken" betekent (hij vond wat hij mij serveerde best, "we zitten toch niet op restaurant"), zijn we ergens Chinees gaan afhalen (zelf betaald).
Toch bij blijven slapen ondanks grote ergernissen aan beide kanten. De volgende morgen vroeg hij of hij mijn restjes Chinees mocht opeten als ontbijt![]()
Kortom: geen match made in heaven. Ik kan ergens wel begrijpen dat sommige mensen pastasauzen op voorhand kopen omdat ze in tijdsnood zitten oid of ziek zijn (zou ik zelf wel nooit doen) maar om je date wekenlang op voorhand te hypen over je zogenaamde kookkunsten én hoge verwachtingen te scheppen door niet alleen een driegangenmenu klaar te willen maken maar ook haar drie favoriete gerechten en dan voor pakjes en zakjes te kiezen, ging voor mij te ver.
Ik kom vast erg verwend over nu maar so be it![]()
vrijdag 8 maart 2019 om 17:31
Zo zo. Hoe reageer je op echt onrecht als ne hier al zo van van de kook raakt, vraag ik me af.JuriaanB schreef: ↑08-03-2019 17:29Ik kijk op van de afkeurende reactie op het verhaal van Charlotte717. Die kerel is toch geen knip voor de neus waard als hij inderdaad heeft zitten opscheppen over zijn kookkunsten en dan kledder uit een potje en een ijsje op een stokje serveert op een eerste etentje dat je voor een date maakt? Zelfs in mijn studententijd zou ik me hebben geschaamd voor zoiets.
En dan nog urenlange discussies erover voeren om daarna Chinees te gaan halen
vrijdag 8 maart 2019 om 17:33
Ik heb ooit een hele leuke jongen ontmoet op een datingsite, ik was toen 19. Hij woonde in dezelfde stad als ik. Het klikte en we wisselden al snel nummers uit. We waren heel veel met elkaar aan het appen en hadden een datum afgesproken om uit eten te gaan. Op een avond had ik eigenlijk niks te doen en hij ook niet, dus vroeg of hij (voordat we elkaar zouden zien en fancy uit eten zouden gaan) misschien al zin had in een korte meeting bij de Mac, konden we daarna zien of we nog wat gingen drinken. Hij vond het een goed idee. Dus wij aangekomen en eten besteld, zitten we te eten en ik rook me daar toch een smerige putlucht. Ik vond het echt niet om te harden, en na een paar minuten kwam ik er achter waar die geur vandaan kwam. Uit zijn mond. Dus tijdens het eten ging ik steeds verder naar achter zitten om meer afstand te creëren maar die lucht werd niet minder. Ik was dus heeeel blij dat we bij de Mac hadden afgesproken. Vond dat ik niet meteen na het eten kon afhaken dus heb het in totaal een uur volgehouden voordat ik zei dat ik naar huis wilde omdat ik de volgende dag weer moest werken. Hij wilde me nog een afscheidskus geven en dat heb ik nog kunnen omtoveren tot 3 zoenen. Toen ik thuis was had hij al geappt dat hij het heel leuk had gehad. Ik ben meteen eerlijk geweest en heb gezegd dat ik het gezellig vond, maar dat het wat mij betreft geen gevolg kreeg. Hij begreep er niks van. Letterlijke woorden: "Maar je bent de mooiste vrouw die ik ooit heb gezien! (Okee dan heb je echt nog nooit om je heen gekeken dacht ik nog) EN IK HOU VAN JE!" En toen vond ik het eng.
Ik vroeg de volgende middag hoe het met hem ging, want ik had nog nooit zo'n boodschap overgebracht en voelde me ergens wel een beetje schuldig. Zei hij dus dat hij met zijn bedrijfswagen die dag een ongeluk had gehad waarbij die auto total loss was gegaan en hij met de ambulance naar t ziekenhuis is gebracht voor controle. Dat ongeluk gebeurde volgens hem omdat hij zich zo rot voelde. Hij was toevallig net thuis maar had helemaal geen eten in huis dus wist niet wat te doen. Ik, naieveling die ik ben, heb uit medelijden nog wat eten naar hem gebracht om samen op te eten. Ik dacht dat ik me de geur misschien had ingebeeld en omdat we via de app zo leuk contact hadden gehad wilde ik het nog een kans geven. Nou. Daar had ik snel spijt van want de geur was er echt nog. Na een uur weer vertrokken.
Ik heb uiteindelijk het contact op een laag pitje gezet. Later kwam ik erachter dat hij had gelogen over zijn opleiding, zijn werk (en dus zijn auto, en dus zijn auto-ongeluk), de relatie met zijn ouders.. over alles eigenlijk.
Ik vroeg de volgende middag hoe het met hem ging, want ik had nog nooit zo'n boodschap overgebracht en voelde me ergens wel een beetje schuldig. Zei hij dus dat hij met zijn bedrijfswagen die dag een ongeluk had gehad waarbij die auto total loss was gegaan en hij met de ambulance naar t ziekenhuis is gebracht voor controle. Dat ongeluk gebeurde volgens hem omdat hij zich zo rot voelde. Hij was toevallig net thuis maar had helemaal geen eten in huis dus wist niet wat te doen. Ik, naieveling die ik ben, heb uit medelijden nog wat eten naar hem gebracht om samen op te eten. Ik dacht dat ik me de geur misschien had ingebeeld en omdat we via de app zo leuk contact hadden gehad wilde ik het nog een kans geven. Nou. Daar had ik snel spijt van want de geur was er echt nog. Na een uur weer vertrokken.
Ik heb uiteindelijk het contact op een laag pitje gezet. Later kwam ik erachter dat hij had gelogen over zijn opleiding, zijn werk (en dus zijn auto, en dus zijn auto-ongeluk), de relatie met zijn ouders.. over alles eigenlijk.
catcats wijzigde dit bericht op 08-03-2019 17:34
Reden: Verkeerde woord
Reden: Verkeerde woord
0.15% gewijzigd
vrijdag 8 maart 2019 om 17:52
Charlotte717 schreef: ↑08-03-2019 15:09Heb eens een date gehad met een jongen (eind 20, student) die ik al een langere tijd zag. Het was een vrijdagavond in de zomer. Hij had me bij zijn thuis uitgenodigd voor een dinertje. Of ik wilde kiezen wat hij zou gaan maken? Nou, graag. Toen hij voorstelde een driegangenmenu klaar te maken (waarvan ik dus alle gangen mocht kiezen) vond ik dit lief, maar wel erg ambitieus. Ik hield het op drie simpele gerechten (soep, makkelijke pasta, ijs).
Daar aangekomen in mijn mooiste jurkje bleek hij nog aan het eten bezig te zijn. (I know, dit kan aan mij liggen, maar ik vind het fijn als iemand voor me kookt dat het al klaar is ofzo, dat je gewoon meteen kan beginnen eten, dat doe ik zelf ook als ik iemand uitnodig voor een diner). Oké, jammer, maar kan gebeuren, zeker als het om drie gangen gaat. Ga ik even de keuken in en zie ik dat hij de soep aan het opwarmen is. Uit een karton. Uhm, oké.. misschien omdat de pasta te veel werk was? Nee hoor, de saus ervan (erg makkelijk te bereiden) kwam uit een glazen pot. Walgelijk. Ik at voornamelijk enkel de pasta, want ik ging bijna over mijn nek door die "saus". Dessert: niet geserveerd in een mooie coupe, maar gewoon een magnum oid.
Nou, ik was diep teleurgesteld in dit zogenaamd driegangenmenu en zat bovendien nog met honger (ik lustte enkel de pasta). Na een urenlange discussie over wat "voor iemand koken" betekent (hij vond wat hij mij serveerde best, "we zitten toch niet op restaurant"), zijn we ergens Chinees gaan afhalen (zelf betaald).
Toch bij blijven slapen ondanks grote ergernissen aan beide kanten. De volgende morgen vroeg hij of hij mijn restjes Chinees mocht opeten als ontbijt![]()
Kortom: geen match made in heaven. Ik kan ergens wel begrijpen dat sommige mensen pastasauzen op voorhand kopen omdat ze in tijdsnood zitten oid of ziek zijn (zou ik zelf wel nooit doen) maar om je date wekenlang op voorhand te hypen over je zogenaamde kookkunsten én hoge verwachtingen te scheppen door niet alleen een driegangenmenu klaar te willen maken maar ook haar drie favoriete gerechten en dan voor pakjes en zakjes te kiezen, ging voor mij te ver.
Ik kom vast erg verwend over nu maar so be it![]()
Wat doe jij moeilijk zeg, je klinkt echt veeleisend / high maintenance. Ik denk dat dit vooral voor die leuke jongen zijn ‘meest bizarre date’ is geweest
vrijdag 8 maart 2019 om 18:26
Zo Catcats wat een bizarre jongen..
Zo leerde ik eens via via iemand kennen die ik ooit 1 keer 5 minuten gezien heb. Via kennis is hij achter mijn adres gekomen en heeft hij me echt gestalkt met kaartjes. 'Lieve X jij bent de liefde van mijn leven' 'ik droom alleen over jou'. En heel veel gedichten, alsof we elkaar al jaren kenden.
Die kerel was een jaar of 55, ik ben nog geen 30. Ik vond het echt bizar. Ik had zijn adres niet, maar had toen die kennis gesproken en hem een kaartje geschreven met iets in de zin van: Ik heb liever dat je me geen berichten meer stuurt. Zoek iemand van je eigen leeftijd.
De boodschap was gelukkig duidelijk overgekomen.
Zo leerde ik eens via via iemand kennen die ik ooit 1 keer 5 minuten gezien heb. Via kennis is hij achter mijn adres gekomen en heeft hij me echt gestalkt met kaartjes. 'Lieve X jij bent de liefde van mijn leven' 'ik droom alleen over jou'. En heel veel gedichten, alsof we elkaar al jaren kenden.
Die kerel was een jaar of 55, ik ben nog geen 30. Ik vond het echt bizar. Ik had zijn adres niet, maar had toen die kennis gesproken en hem een kaartje geschreven met iets in de zin van: Ik heb liever dat je me geen berichten meer stuurt. Zoek iemand van je eigen leeftijd.
De boodschap was gelukkig duidelijk overgekomen.
vrijdag 8 maart 2019 om 21:14
Ik had laatst afgesproken met een jongen bij mij thuis, we zouden een drankje doen. Na een half uur werd hij gebeld door zijn buurman die de sleutel was vergeten en die moest hij even gaan brengen (als dat al waar was). Ok, kan gebeuren, woont hier 5 minuten vandaan, dus prima. Maar na een half uur was hij niet terug. Na een uur ook niet. Twee uur later kwam hij weer binnen wandelen alsof er niets aan de hand was........
vrijdag 8 maart 2019 om 22:28
Hopelijk was dit niet jullie eerste date?Juliah schreef: ↑08-03-2019 21:14Ik had laatst afgesproken met een jongen bij mij thuis, we zouden een drankje doen. Na een half uur werd hij gebeld door zijn buurman die de sleutel was vergeten en die moest hij even gaan brengen (als dat al waar was). Ok, kan gebeuren, woont hier 5 minuten vandaan, dus prima. Maar na een half uur was hij niet terug. Na een uur ook niet. Twee uur later kwam hij weer binnen wandelen alsof er niets aan de hand was........
zaterdag 9 maart 2019 om 06:59
Waarom zat je er in godesnaam na twee uur nog steeds??Juliah schreef: ↑08-03-2019 21:14Ik had laatst afgesproken met een jongen bij mij thuis, we zouden een drankje doen. Na een half uur werd hij gebeld door zijn buurman die de sleutel was vergeten en die moest hij even gaan brengen (als dat al waar was). Ok, kan gebeuren, woont hier 5 minuten vandaan, dus prima. Maar na een half uur was hij niet terug. Na een uur ook niet. Twee uur later kwam hij weer binnen wandelen alsof er niets aan de hand was........
zaterdag 9 maart 2019 om 07:13
Dat heb ik bijna een keer gehad 's ochtends vroeg in een hotel toen ik een vlucht moest halen. Gelukkig zag ik t net op tijd.Trien30 schreef: ↑08-03-2019 14:05https://www.nu.nl/opmerkelijk/5778351/p ... eiden.html
Haha je zal het maar wezen...
Hello, can you hear me?
zaterdag 9 maart 2019 om 09:02
Jup, die uit een potje zit suiker in. Al je altijd saus uit een potje hebt merk je dat niet. Maar als je het wel zelf maakt dan is saus uit een potje echt heel vies. Maar dat heeft dus puur met gewenning temaken. Vroeger vond ik Bertolli heerlijk. Nu vind ik het echt niet lekker meer.
Als je dan makkelijk wil doen neem een pak voorgesneden groente. Tomatenblokjes uit blik, een bouillonblokje en wat Italiaanse kruiden. Dat is bijna net zo makkelijke.
Maar ik snap niet dat je zo hebt zitten miepen op die date Charlotte. Ik had er eerder een grapje over gemaakt.
En het eten al klaar al klaar als je binnen loopt is gek. Je pakt toch eerst even een drankje?
De eerste keer dat ik bij vriend thuis kwam en hij zou koken was er nog geen pan aan geweest. Wel had hij alles groente gesneden, aardappels geschild. Ee zijn eerst maar eens met een fles champagne in de tuin gaan zitten. Maar goed dat is dan weer het andere uiterste...
zaterdag 9 maart 2019 om 09:08
Ja, ik.
Maar ik verwacht dat niet van een ander, helemaal niet toen ik nog jong was.
Ze vind er niks aan, eten niet en de date niet ... maar wel blijven tot de volgende ochtend.
Sorry maar aan wie ligt het dan?
zaterdag 9 maart 2019 om 09:10
Oh over eten gesproken.
Ik heb ooit onbedoeld een date gehad. Was een jongen die ik kende van de studentenvereniging en we hadden vriendschappelijk wel eens afgesproken maar behalve dat hij veel te jong (als in 8 jaar jonger) was voelde ik met niet tot hem aangetrokken. Ik was ook al wel eens duidelijk geweest dat ik niet echt opzoek was naar een relatie nu mijn kind nog zo jong was en ik behoorlijk heftig met mijn ex uit elkaar was gegaan.
Maar goed hij was een keer in mijn woonplaats dus hij zei zal ik even langskomen?
Ehm ja dat kan je ben welkom als je zin hebt om mee te eten. Mijn zoontje was toen net 2 geloof ik dus koken was zonder te veel zout en peper. Maar ik had het voor de gelegenheid er wel door gedaan. Een zoutloze maaltijd kan niet iedereen waarderen.
Behalve dat ik een hele liefdesverklaring kreeg was volgens hem het eten totaal niet op smaak en regelde hij dat toch wel beter. De hoeveelheid zout die hij er vervolgens demonstratief over heen gooide kan het echt niet lekkerder gemaakt hebben maar hij heeft het naar alle lust op zitten eten.
Ik heb ooit onbedoeld een date gehad. Was een jongen die ik kende van de studentenvereniging en we hadden vriendschappelijk wel eens afgesproken maar behalve dat hij veel te jong (als in 8 jaar jonger) was voelde ik met niet tot hem aangetrokken. Ik was ook al wel eens duidelijk geweest dat ik niet echt opzoek was naar een relatie nu mijn kind nog zo jong was en ik behoorlijk heftig met mijn ex uit elkaar was gegaan.
Maar goed hij was een keer in mijn woonplaats dus hij zei zal ik even langskomen?
Ehm ja dat kan je ben welkom als je zin hebt om mee te eten. Mijn zoontje was toen net 2 geloof ik dus koken was zonder te veel zout en peper. Maar ik had het voor de gelegenheid er wel door gedaan. Een zoutloze maaltijd kan niet iedereen waarderen.
Behalve dat ik een hele liefdesverklaring kreeg was volgens hem het eten totaal niet op smaak en regelde hij dat toch wel beter. De hoeveelheid zout die hij er vervolgens demonstratief over heen gooide kan het echt niet lekkerder gemaakt hebben maar hij heeft het naar alle lust op zitten eten.
zaterdag 9 maart 2019 om 10:02
Anglicisme. Betekent "zelf koken zonder pakjes".
Heb ooit eens op een date zeldzaam smerig voer gekregen. Bami met sojavlokken of zo was het. Bami was te gaar en korrelig, sojavlokken half verbrand en half rauw en smaak zat er op het licht verbrande tintje na niet aan en trots dat deze meneer was dat hij zelluf had gekookt voor "zijn meisje". Eerste date. Ik was zijn meisje niet en het was niet te vreten, weet niet wat ik erger vond maar date twee kwam er niet.
zaterdag 9 maart 2019 om 10:10
Ik weet wat het betekent. Maar 'van scratch' in het Nederlands gebruiken is toch vrij vreemd.lotus77 schreef: ↑09-03-2019 10:02Anglicisme. Betekent "zelf koken zonder pakjes".
Heb ooit eens op een date zeldzaam smerig voer gekregen. Bami met sojavlokken of zo was het. Bami was te gaar en korrelig, sojavlokken half verbrand en half rauw en smaak zat er op het licht verbrande tintje na niet aan en trots dat deze meneer was dat hij zelluf had gekookt voor "zijn meisje". Eerste date. Ik was zijn meisje niet en het was niet te vreten, weet niet wat ik erger vond maar date twee kwam er niet.
zaterdag 9 maart 2019 om 10:13
Altijd ja!
Ik vind het zout en suikergehalte uit potjes ook niet lekker en het is helemaa niet moeilijk om zelf te maken en ik heb dit soort ingrediënten altijd wel in huis.
Maar als iemand me wel iets voorzet uit potjes of pakjes eet ik het gewoon zonder te zeuren op.