Je meest bizarre date
zondag 16 december 2018 om 20:24
zaterdag 9 maart 2019 om 11:04
Nou ik kijk daar niet van op. Dat het niet klikt, dat kan. Dat Charlotte hoge verwachtingen had, kan ook. Maar die kerel deed niks verkeerd. Hij deed gewoon moeite voor haar, maar zij bliefde het niet, want ‘te simpel’. Misschien verstond hij dit oprecht wel onder ‘koken’. Niet iedereen is zo culinair ingesteld. Sta je daar je best te doen, krijg je een hautaine zeur voor je die zich te goed voelt voor pasta uit een pot (wat prima lekker kan zijn).JuriaanB schreef: ↑08-03-2019 17:29Ik kijk op van de afkeurende reactie op het verhaal van Charlotte717. Die kerel is toch geen knip voor de neus waard als hij inderdaad heeft zitten opscheppen over zijn kookkunsten en dan kledder uit een potje en een ijsje op een stokje serveert op een eerste etentje dat je voor een date maakt? Zelfs in mijn studententijd zou ik me hebben geschaamd voor zoiets.
Aan de andere kant snap ik niet dat Charlotte717 wel is gebleven na zo'n debacle. Tenzij er door beide partijen hartelijk was gelachen om de situatie, maar een "urenlange discussie" wijst daar niet op.
zaterdag 9 maart 2019 om 11:12
Mijn man kan ook echt niet koken en toch vind ik hem heel leuk hoor. Ik begrijp eigenlijk niet dat dat zo’n belangrijke eis is.lotus77 schreef: ↑09-03-2019 10:02Anglicisme. Betekent "zelf koken zonder pakjes".
Heb ooit eens op een date zeldzaam smerig voer gekregen. Bami met sojavlokken of zo was het. Bami was te gaar en korrelig, sojavlokken half verbrand en half rauw en smaak zat er op het licht verbrande tintje na niet aan en trots dat deze meneer was dat hij zelluf had gekookt voor "zijn meisje". Eerste date. Ik was zijn meisje niet en het was niet te vreten, weet niet wat ik erger vond maar date twee kwam er niet.
zaterdag 9 maart 2019 om 11:19
Nou dat hoeft echt niet hoor. Ik maak regelmatig zelf saus, maar pak ook vaak genoeg een potje. Wel een beetje afhankelijk van het merk, maar ik vind dat nog steeds smakelijk.Trien30 schreef: ↑09-03-2019 09:02Jup, die uit een potje zit suiker in. Al je altijd saus uit een potje hebt merk je dat niet. Maar als je het wel zelf maakt dan is saus uit een potje echt heel vies. Maar dat heeft dus puur met gewenning temaken. Vroeger vond ik Bertolli heerlijk. Nu vind ik het echt niet lekker meer.
zaterdag 9 maart 2019 om 11:20
Maar hij had gezegd dat hij goed kon koken he. En een driegangendiner, dan verwacht je toch wel wat. Dan verwacht ik ook schepijs in een mooi bakje en geen Magnum. Ik ben ook niet moeilijk qua eten maar ik snap heel goed dat ze teleurgesteld was.minnimouse schreef: ↑09-03-2019 11:04Nou ik kijk daar niet van op. Dat het niet klikt, dat kan. Dat Charlotte hoge verwachtingen had, kan ook. Maar die kerel deed niks verkeerd. Hij deed gewoon moeite voor haar, maar zij bliefde het niet, want ‘te simpel’. Misschien verstond hij dit oprecht wel onder ‘koken’. Niet iedereen is zo culinair ingesteld. Sta je daar je best te doen, krijg je een hautaine zeur voor je die zich te goed voelt voor pasta uit een pot (wat prima lekker kan zijn).
zaterdag 9 maart 2019 om 11:28
Hoezo is schepijs meer culinair verantwoord dan een Magnum? Dat verschil zie ik toch niet zo. Komt allebei zo kant en klaar uit de vriezer.kopjechino schreef: ↑09-03-2019 11:20Maar hij had gezegd dat hij goed kon koken he. En een driegangendiner, dan verwacht je toch wel wat. Dan verwacht ik ook schepijs in een mooi bakje en geen Magnum. Ik ben ook niet moeilijk qua eten maar ik snap heel goed dat ze teleurgesteld was.
zaterdag 9 maart 2019 om 13:22
Jammer om te lezen dat mij verhaal zoveel negatieve reacties heeft uitgelokt. Het is natuurlijk geen klassiek zwart-wit verhaal als "ik kwam aan en mijn date toonde zijn lul" "hij heeft me erna nog wekenlang gestalkt en ik moest de politie bellen".
Volgens mij heet dit topic Je meest bizarre date en dat was die dus voor mij: als je op een dinnerdate ontdekt dat je culinaire voorkeuren mijlenver uit elkaar liggen en je uit noodzaak naar de Chinees om de hoek moet gaan om je honger enigszins te stillen, dan kan je die date in mijn ogen niet geslaagd noemen.
Maar fijn om te lezen dat sommige forummers alleen maar succesvolle dates hebben mogen meemaken, gezien ik verder weinig reacties heb kunnen vinden die daadwerkelijk on topic zijn.
Volgens mij heet dit topic Je meest bizarre date en dat was die dus voor mij: als je op een dinnerdate ontdekt dat je culinaire voorkeuren mijlenver uit elkaar liggen en je uit noodzaak naar de Chinees om de hoek moet gaan om je honger enigszins te stillen, dan kan je die date in mijn ogen niet geslaagd noemen.
Maar fijn om te lezen dat sommige forummers alleen maar succesvolle dates hebben mogen meemaken, gezien ik verder weinig reacties heb kunnen vinden die daadwerkelijk on topic zijn.
Veritas vos liberabit
zaterdag 9 maart 2019 om 13:38
Misschien vond hij oprecht dat hij goed kan koken? Iemand die aardappels bakt, een pot erwtjes en worteltjes opentrekt en een stukje vlees erbij bakt kan ook vinden dat hij goed kan koken. Wat is daar mis mee? Hij heeft misschien gewoon een ander referentiekader.kopjechino schreef: ↑09-03-2019 11:20Maar hij had gezegd dat hij goed kon koken he. En een driegangendiner, dan verwacht je toch wel wat. Dan verwacht ik ook schepijs in een mooi bakje en geen Magnum. Ik ben ook niet moeilijk qua eten maar ik snap heel goed dat ze teleurgesteld was.
Het zou wat mij betreft om de moeite gaan die iemand voor je doet.
zaterdag 9 maart 2019 om 13:58
Dan heb je het topic niet goed gelezen. Nu kom je ook weer zo beledigd over, ik denk toch echt dat het aan jouw houding ligt en niet aan die jongen. Wat een onzin om Chinees te gaan halen omdat je teveel honger had. Had dan die Magnum opgevreten.Charlotte717 schreef: ↑09-03-2019 13:22Jammer om te lezen dat mij verhaal zoveel negatieve reacties heeft uitgelokt. Het is natuurlijk geen klassiek zwart-wit verhaal als "ik kwam aan en mijn date toonde zijn lul" "hij heeft me erna nog wekenlang gestalkt en ik moest de politie bellen".
...
zaterdag 9 maart 2019 om 14:19
Het feit dat hij vrij duidelijk erg tevreden was met dat hondenvoer wat ie had gebakken en mij "zijn meisje" noemde maakte nog maar eens duidelijk dat hij niet mijn type was. Het was echt niet te vreten en dat wilde hij niet toegeven, hij vond het zichtbaar al heel wat dat hij gekookt had.SallySpectra* schreef: ↑09-03-2019 11:12Mijn man kan ook echt niet koken en toch vind ik hem heel leuk hoor. Ik begrijp eigenlijk niet dat dat zo’n belangrijke eis is.
Overigens accepteer ik het inderdaad niet als een man onder het mom van "ik kan dit écht niet hoor, hihi" broddelwerk aflevert in de keuken en die taak dus niet serieus op "kan" pakken.
Ik verwacht echt geen gekonfijte leeuweriktongetjes, maar aardappels-groente-vlees is geen raketwetenschap en de tijden dat mannen zich konden onttrekken aan zo'n simpele taak met een lulsmoes zijn in mijn omgeving echt wel voorbij.
zaterdag 9 maart 2019 om 14:43
Oh nu zitten we ineens in díe discussie. Nou ja, mijn man heeft het niet van een vreemde. Mijn schoonmoeder kan ook echt niet koken, dus met geslacht of emancipatie heeft het allemaal weinig te maken. En mijn man kan prima uit de voeten met andere huishoudelijke taken; het is niet omdat je niet goed kan koken (en ja, een omelet of een simpele agv lukt heus wel) dat je meteen in de jaren ‘50 bent blijven hangen.lotus77 schreef: ↑09-03-2019 14:19Het feit dat hij vrij duidelijk erg tevreden was met dat hondenvoer wat ie had gebakken en mij "zijn meisje" noemde maakte nog maar eens duidelijk dat hij niet mijn type was. Het was echt niet te vreten en dat wilde hij niet toegeven, hij vond het zichtbaar al heel wat dat hij gekookt had.
Overigens accepteer ik het inderdaad niet als een man onder het mom van "ik kan dit écht niet hoor, hihi" broddelwerk aflevert in de keuken en die taak dus niet serieus op "kan" pakken.
Ik verwacht echt geen gekonfijte leeuweriktongetjes, maar aardappels-groente-vlees is geen raketwetenschap en de tijden dat mannen zich konden onttrekken aan zo'n simpele taak met een lulsmoes zijn in mijn omgeving echt wel voorbij.
zaterdag 9 maart 2019 om 14:44
Niet geslaagd is natuurlijk iets anders dan bizar.Charlotte717 schreef: ↑09-03-2019 13:22Jammer om te lezen dat mij verhaal zoveel negatieve reacties heeft uitgelokt. Het is natuurlijk geen klassiek zwart-wit verhaal als "ik kwam aan en mijn date toonde zijn lul" "hij heeft me erna nog wekenlang gestalkt en ik moest de politie bellen".
zaterdag 9 maart 2019 om 15:26
Ok..
Ooit een date gehad via een datingsite. Leek een leuke man. Tot hij vertelde dat hij graag het bed wilde delen met mij en mijn dochter!
Dochter was 14.
Heeft dus geen vervolg gehad en ik heb nog steeds spijt dat ik het niet heb aangekaart bij de politie. (wel bij de site en daar is hij verwijderd)
Gelukkig is hij nooit bij mij thuis geweest. Brrrr griezel.
Ooit een date gehad via een datingsite. Leek een leuke man. Tot hij vertelde dat hij graag het bed wilde delen met mij en mijn dochter!
Dochter was 14.
Heeft dus geen vervolg gehad en ik heb nog steeds spijt dat ik het niet heb aangekaart bij de politie. (wel bij de site en daar is hij verwijderd)
zaterdag 9 maart 2019 om 15:43
Oh nee hoor, we zitten in de discussie of het een dealbreker/eis is bij een date/relatie. Voor jou niet, voor mij wel (en voor Charlotte717). Iemand die aanbiedt lekker voor me te koken, vies kookt en er nog trots op is ook: exit. Heeft vooral veel te maken met het gebrek aan zelfreflecterend vermogen en inschattingsvermogen van de eigen kunsten. Voor sommige mensen is de frituur aangooien immers al koken.SallySpectra* schreef: ↑09-03-2019 14:43Oh nu zitten we ineens in díe discussie. Nou ja, mijn man heeft het niet van een vreemde. Mijn schoonmoeder kan ook echt niet koken, dus met geslacht of emancipatie heeft het allemaal weinig te maken. En mijn man kan prima uit de voeten met andere huishoudelijke taken; het is niet omdat je niet goed kan koken (en ja, een omelet of een simpele agv lukt heus wel) dat je meteen in de jaren ‘50 bent blijven hangen.
Het zou natuurlijk iets anders zijn met een enigzins inzichtelijke uitleg: "Eh, het is vreselijk mislukt...sorry...bammetje met pindakaas ook goed?" Of: "Ik kan eigenlijk niet goed koken maar ik kan echt fenomenaal pizza bestellen en een film opzetten. Zullen we dat doen?"
In het huishouden gaat het natuurlijk ook om het totaalplaatje: "Hee ik kook niet echt goed, wil jij dat meestal doen? Stof ik de luxaflexen altijd af." of zoiets. Als het verder een fijn persoon is, geen probleem.
zaterdag 9 maart 2019 om 17:30
Ja, je komt over als verwend en bovendien als iemand die maar 2 manieren kent: Jouw manier en de foute manier.
En je 2e post versterkt dat beeld alleen maar met je geklaag over de reacties die je 1e post heeft opgeroepen.
zaterdag 9 maart 2019 om 17:52
hij zal het jammer hebben gevonden dat alle moeite die hij heeft gedaan (binnen zijn referentiekader!) zo'n negatieve reactie van jou uit heeft gelokt destijdsCharlotte717 schreef: ↑09-03-2019 13:22Jammer om te lezen dat mij verhaal zoveel negatieve reacties heeft uitgelokt.
dat heeft je er desondanks niet van weerhouden m hier op hautaine toon de grond in te boren.
zaterdag 9 maart 2019 om 17:54
Griezel!marjolein853 schreef: ↑09-03-2019 15:26Ok..
Dochter was 14.
Kun je het niet alsnog aankaarten? Ik vind dit wel serieus... wie weet hoe ver die daarin gaat.
zaterdag 9 maart 2019 om 18:19
Wat ik niet snap... Saus uit een pakje daar haal je je neus voor op, maar Chinees afhaaleten kan wel?
zaterdag 9 maart 2019 om 22:19
Ah ja ... Mijn ex kookte ook zo, en vond (vindt) oprecht dat hij goed kon koken. Kon hij technisch gezien ook, hij maakte bijvoorbeeld perfecte gebakken aardappeltjes. En hij zou pasta ook met een pakje van die gedroogde mix maken, want zo hoort dat nou eenmaal. Toen ik het een keer anders en zonder pakjes en zakjes deed, vond hij het weer stom, want zo hoort pasta niet. Het smaakte nergens naar, want verse producten in plaats van bijna alleen maar zout en suiker. Dat kan natuurlijk ook meespelen.minnimouse schreef: ↑09-03-2019 13:38Misschien vond hij oprecht dat hij goed kan koken? Iemand die aardappels bakt, een pot erwtjes en worteltjes opentrekt en een stukje vlees erbij bakt kan ook vinden dat hij goed kan koken. Wat is daar mis mee? Hij heeft misschien gewoon een ander referentiekader.
Het zou wat mij betreft om de moeite gaan die iemand voor je doet.
En zo zie je maar weer, hoe ontzettend afhankelijk iets als een geslaagde of bizarre date soms is van interpretatie. Ik moest eerst meteen denken aan mijn bizarre date, die nul komma nada moeite deed en zelfs in zijn trainingspak rondsjokte. Maar het had inderdaad ook goed kunnen zijn dat hij net is zoals mijn ex, en wel degelijk op zijn manier moeite deed.
En helemaal eens, het staat of valt met de moeite die iemand bereid is te doen!
zaterdag 9 maart 2019 om 22:29
Nou idd zeg wat een engerd!marjolein853 schreef: ↑09-03-2019 15:26Ok..
Dochter was 14.
zondag 10 maart 2019 om 09:53
Helemaal mee eens. Als puber heb ik wel eens voor een vriendje gekookt; zo'n knorr wereldgerecht, want ik wist niet beter.Nanny_Gytha_Ogg schreef: ↑09-03-2019 22:19Ah ja ... Mijn ex kookte ook zo, en vond (vindt) oprecht dat hij goed kon koken. Kon hij technisch gezien ook, hij maakte bijvoorbeeld perfecte gebakken aardappeltjes. En hij zou pasta ook met een pakje van die gedroogde mix maken, want zo hoort dat nou eenmaal. Toen ik het een keer anders en zonder pakjes en zakjes deed, vond hij het weer stom, want zo hoort pasta niet. Het smaakte nergens naar, want verse producten in plaats van bijna alleen maar zout en suiker. Dat kan natuurlijk ook meespelen.
En zo zie je maar weer, hoe ontzettend afhankelijk iets als een geslaagde of bizarre date soms is van interpretatie. Ik moest eerst meteen denken aan mijn bizarre date, die nul komma nada moeite deed en zelfs in zijn trainingspak rondsjokte. Maar het had inderdaad ook goed kunnen zijn dat hij net is zoals mijn ex, en wel degelijk op zijn manier moeite deed.
En helemaal eens, het staat of valt met de moeite die iemand bereid is te doen!
Ik denk altijd maar aan een oudtante van me. Zij kocht voor ons snoep maar dat dan maanden te wachten voor ze weer eens langs kwam . Gevolg: keiharde schuimpjes en wit uitgeslagen chocolade.
Maar het kwam uit een goed hart.
zondag 10 maart 2019 om 10:46
Eens. Kijk, ik snap wel dat je een beetje verbaasd bent dat iemand zo kookt als er steeds hoog opgegeven is over kookkunsten, maar ik zou er niks over zeggen en al helemaal geen discussie over voeren. Hij heeft zijn best gedaan en misschien was dat voor hem al heel wat omdat hij tot een jaar geleden nog geen ei kon koken.minnimouse schreef: ↑09-03-2019 11:04Nou ik kijk daar niet van op. Dat het niet klikt, dat kan. Dat Charlotte hoge verwachtingen had, kan ook. Maar die kerel deed niks verkeerd. Hij deed gewoon moeite voor haar, maar zij bliefde het niet, want ‘te simpel’. Misschien verstond hij dit oprecht wel onder ‘koken’. Niet iedereen is zo culinair ingesteld. Sta je daar je best te doen, krijg je een hautaine zeur voor je die zich te goed voelt voor pasta uit een pot (wat prima lekker kan zijn).
zondag 10 maart 2019 om 11:12
Eens. Ik snap wel dat ze gek staat te kijken als iemand goed beweerd te koken en alles uit een pot of zak haalt. Ik ben geen topkok maar ik haal zelfs mijn pastasaus niet uit een pakje, nou ja, ik heb wel zo'n pakje gepelde tomaten of zo dat ik er door gooi.kopjechino schreef: ↑09-03-2019 11:20Maar hij had gezegd dat hij goed kon koken he. En een driegangendiner, dan verwacht je toch wel wat. Dan verwacht ik ook schepijs in een mooi bakje en geen Magnum. Ik ben ook niet moeilijk qua eten maar ik snap heel goed dat ze teleurgesteld was.
Charlotte, wat vond hij er zelf van dat jullie nog naar de Chinees gingen?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
zondag 10 maart 2019 om 15:03