kan ik hem vertrouwen?

30-09-2019 23:49 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen!

Ik ben drie maand geleden beginnen daten met iemand. Laten we hem Arno noemen.
We zijn er allebei met een 'platonische' denkwijze ingestapt aangezien ik uit een lange relatie kwam en hij een 'vrije vogel' wou zijn. Maar we zagen elkaar steeds vaker, we leerden elkaars vrienden kennen, en het bleek supergoed te klikken. Het werd al snel allesbehalve platonisch en we werden steeds closer.

Na anderhalve maand had hij opeens iets op te biechten. Er was namelijk nog een ander meisje in zijn leven. Laten we haar Julie noemen.
Arno had blijkbaar al een jaar een dingetje met Julie (die eigenlijk zelf een vriend heeft, maar blijkbaar niet zomaar uit die relatie kan stappen door financiële redenen), en ze zit erg vaak in het buitenland voor haar job, maar telkens als ze terug in het land was zagen Arno en Julie elkaar dus. Arno vertelde eerlijk dat hij gedurende dat jaar wel echt verliefd op haar geworden was, maar het nooit iets serieus was geworden door o.a. haar vriend en haar job. Ik en Arno hadden elkaar leren kennen toen Julie weer voor een hele tijd in het buitenland zat. Nu bleek dat Julie dus terug naar huis ging komen, en hij haar eigenlijk nog wou terugzien. Dat hij me niet kon beloven of er wel of niet iets ging gebeuren, dat hij me gewoon nog geen beloftes kon maken, omdat hun situatie nog niet is afgesloten. Hij had er gewoon niet op gerekend dat het zo goed ging klikken tussen ons, en hij wou eerlijk tegen me zijn.

Ik werd natuurlijk instant van mijn roze wolk geduwd. Ik voelde me een plan B. We waren nog geen koppel, maar ik vond het wel super gezellig samen. Ik heb natuurlijk gezegd dat ik daar niet op ging zitten wachten, dat ik geen zin heb in spelletjes, dat hij maar eerst zijn zaken met haar op orde moest krijgen. Dit was zo'n frustrerende, droevige situatie.
Dus nadat we hier uitgebreid over gepraat hadden, hadden we beslist om gewoon vrienden te blijven.

Ik weet dat Julie is teruggekomen, ik weet dat ze elkaar hebben gezien, maar ze is ook snel alweer naar het buitenland vertrokken. Ik heb nadien nog een aantal keer met Arno afgesproken, als 'vrienden', maar het duurde allemaal niet lang of de vonk was terug. We zaten al snel terug bij elkaars vrienden, sliepen opnieuw bij elkaar, en het werd allemaal weer heel gezellig. Ik had toen voor mezelf beslist dat ik geen label op onze 'relatie' wou plakken, dat ik niet meer over Julie wou praten. We hadden geprobeerd om afstand te nemen van elkaar, maar het klikte zo goed dat we niet uit elkaars buurt konden blijven, dus ik dacht oke, GO WITH THE FLOW, als het goed voelt, voelt het goed.

Ondertussen is er weer bijna een maand voorbij; en zijn ik en Arno erg close geworden. Onlangs vertelde hij me dat hij dankbaar is dat ik hem tijd en ruimte heb gegeven om na te denken over zijn situatie met Julie, en dat zijn ogen zijn geopend. Dat hij met mij zo'n goede connectie heeft. Hij zei dat het voor hem allemaal nog gevoelig en moeilijk zal zijn, maar dat als Julie terugkomt, hij er wel effectief een punt wil achter zetten. Ik was natuurlijk erg blij om dit te horen.

Maar wat is nu het probleem:
ik weet dat Julie binnen de kortste keer terug naar huis zal komen. En ik ben ondertussen wel echt verliefd geworden, ookal zijn we nog steeds niet officieel een koppel. Ik ben zo bang dat Julie opnieuw in het potje gaat roeren. Dat er opnieuw een hele drama gaat ontstaan, dat zij Arno opnieuw rond haar vinger zal draaien. En omdat ik nu voel dat ik verliefd ben, ben ik bang dat ik gekwetst zal worden.
Ergens denk ik wel dat ik Arno ondertussen kan vertrouwen, omdat het echt wel goed zit tussen ons, anderzijds heb ik er een heel vreemd gevoel bij.
Zij heeft al eens voor problemen gezorgd tussen ons, en ik ben bang dat dit gewoon opnieuw zal gebeuren.

Wat denken jullie ervan?

Sorry voor de hele boterham xxx
Wat verwacht je wat we hier op gaan zeggen?? Ff denken....

:whistle:
Nee
Hem wel. Haar niet.
ik geef mn bek ook maar een douw
Zij heeft niet voor problemen gezorgd tussen jullie. Dat heeft hij gedaan.
Hij had tegen julie kunnen zeggen:
Sorry maar ik ben nu met loveyourchaos en heeft er bewust voor gekozen dat niet te doen.
Ik denk dat je hem niet kunt vertrouwen.
Jullie lijken je allemaal te laten meeslepen door gevoelens.
Jullie wilden beiden een platonische relatie en ondertussen is het een volledige liefdesrelatie geworden.
Arno bleek al een jaar een vlam te hebben en ondanks dat hij met jou wat had wilde hij haar toch ook zien.
Tuurlijk gebeurde er wat tussen hun toen zij in Nederland was.
Ondertussen zijn jij en Arno weer een ‘hot’ stel maar zij komt terug.
Arno zal weer de hots voor haar krijgen.

Je kiest voor iemand die in de diepte een vrije vogel wil blijven.
Dat zal dus ook zo uitpakken
Ik ben zo bang dat Julie opnieuw in het potje gaat roeren.

Ik ben eerder bang dat Arno opnieuw in het potje gaat roeren!
Sja... Ik zou er gewoon afstand van nemen. Je lijkt verliefd te zijn op de persoon die hij niet is. Hij kan heel eerlijk met je praten, maar zoals je zelf al zegt lijkt het er wel heel sterk op dat je plan B bent.
Niet twijfelen, gewoon de knoop doorhakken en je komt vast iemand die zonder gedoe echt voor JOU gaat kiezen.
Onze adviezen in je vorige topic duidelijk niet opgevolgd. Tja nu ben je zijn plan B en je wist het, maar hebt toch geen afstand genomen. Blijkbaar neem je jezelf niet erg serieus dus waarom zou Arno dat doen? 3 keer met zijn vingers knippen en je ligt weer in zijn bed. Als Julie terug is gaat hij het heus niet uitmaken want dat kan hij haar van een afstandje ook wel laten weten: dat ze bij haar volgende terugkomst elkaar niet meer gaan zien omdat het over is omdat hij nu met jou is. Dat deed hij de eerste keer niet en dat doet hij nu weer niet. Hij gebruikt je en jij laat je gebruiken. Houd toch de eer aan jezelf meid!
Iets wat je niet kan krijgen blijft interessant.....
loveyourchaos schreef:
30-09-2019 23:49
Ik ben drie maand geleden beginnen daten met iemand. Laten we hem Arno noemen.
Nee hier ga ik niet in mee
Was er laatst ook niet een soort gelijk topic komt me erg bekend voor.

Toen was Julie nog Sophie als ik me niet vergis.

Daar heb je toch ook al antwoorden gekregen op je vraag?
05-2019 wijzigde dit bericht op 01-10-2019 01:05
43.55% gewijzigd
Blijf in jezelf geloven !
als arno julie wil dumpen dan had hij dat allang gedaan. hij heeft toch wifi denk ik? verder ben jij natuurlijk stom dat je even afleiding wilde zijn. Maar goed dit kon voor Arno nog wel eens goed uitpakken: hij zegt tegen Julie dat hij niet van haar op aan kan en dat hij met jou verder gaat. Iedereen blij.
behalve julie die het terstond uitmaakt met haar vriend en met de logeertas bij arno op de stoep staat. Drie keer raden wat arno en julie gaan doen.
Laat hem gaan. Hij wilt iets wat alleen maar werkt als hij ook een vrouw heeft waar hij niet van wilt scheiden. Hij weet niet wat hij wilt. Hij wilt iets wat hij niet kan krijgen. En anders blijft hij bij jou vanwege het huis. Heeft hij van zijn vriendin geleerd. Bah.
Bernarda-Alba schreef:
01-10-2019 01:08
Laat hem gaan. Hij wilt iets wat alleen maar werkt als hij ook een vrouw heeft waar hij niet van wilt scheiden. Hij weet niet wat hij wilt. Hij wilt iets wat hij niet kan krijgen. En anders blijft hij bij jou vanwege het huis. Heeft hij van zijn vriendin geleerd. Bah.
+1

denk ik
Murrmurr schreef:
01-10-2019 00:53
Nee hier ga ik niet in mee

:rofl:
Bij herhaaldelijk posten in het ban topic zal een ban volgen.
Ik zou maar rustig kijken en afwachten wat je vriend nu gaat doen. Maar als hij doorgaat met dat gedoe kun je daar je conclusies uit trekken.
Dat is toch allemaal snel gegaan zeg. Die Sophie flitst in en uit. En jij blijft op de tweede plaats staan.
Ik denk dat Jarno besloten heeft dat hij meerdere vrienden met mogelijkheden nodig heeft in zijn leven ;)
Waarom denk je dat je hem kunt vertrouwen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Heb ik dit verhaal niet al eens gelezen, maar noemden we ze toen Tom en Sofie? Gekwetst ga je nu toch al wel worden, dus praten. Allereerst mag het onderhand wel eens officieel worden. Wil hij niet, weet je genoeg. En dan praten over hoe hij dat afbreken met Julie voor zich ziet. En als hij daar onduidelijk over is: gelijk afkappen en door hoe moeilijk ook.
Overigens bedenk ik me nu: hoezo is hij dankbaar dat jij hem tijd en ruimte hebt gegeven? Jij bent midden in de nacht alleen huilend naar huis gegaan. Hij mag zich de ogen uit de kop schamen daarvoor...
Zo'n verhaal hadden we hier al eerder. Met Tom en Sofie.
Ik twijfel nog
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Ik zou het vertikken om op het wachtbankje te gaan zitten kniezen tot Arno de weg tussen zijn lul, hart en verstand heeft uitgestippeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven