Kan je lesbisch zijn voor één vrouw?

03-07-2019 16:44 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heey Iedereen,

Ik ben nieuw op het forum en ik vroeg mij af of jullie mij kunnen helpen. Ik ben 28 jaar en ik ben mijn hele leven alleen maar seksueel aangetrokken geweest tot mannen. Ik heb twee weken geleden een vrouw ontmoet van 35 bij mijn voetbalclub en we raakte aan de praat en ze heeft mij uitgenodigd om naar het vrouwenvoetbal te komen kijken bij haar thuis. Dat heb ik gedaan en het was heel gezellig. De dagen erna dacht ik steeds aan haar en ik heb zelfs erotische dromen gehad over haar. Het voelt echt als een verliefdheid. We hebben elkaar erna nog meerdere keren gezien en ik kreeg steeds vlinders in mijn buik elke keer als ik haar zag. Ik vind dit zo raar omdat ik nog nooit (en nu ook niet) mij aangetrokken heb gevoeld tot een vrouw... behalve tot haar.

Ik vroeg mij af of dit kan, dat je lesbisch of homo kan zijn voor één persoon en of iemand hiermee ervaring heeft?
Ik hoor graag van jullie
Je bent 28. Er zijn genoeg vrouwen die er nog veel later achter komen dat ze (ook) op vrouwen vallen.

En maak het niet meteen te groot. Je hoeft er niet perse een naam aan te geven.
De meeste hetero's vertellen ook niet dat ze hetero zijn. ;)
WinterLenteZomerZon schreef:
03-07-2019 17:17
Ik had zijn LGBT video op youtube gezien en die zeiden dat je alleen bi was als je op meerdere mannen of vrouwen kon vallen. Dus dat sloeg niet echt op mij dacht ik.
Dus mocht je over een jaar of 10 nog eens verliefd worden op een vrouw, dan ben je ineens bi?
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.

Hannah Arendt
Lluvia schreef:
03-07-2019 17:23
Sommige bi vrouwen komen er op hun 6e al achter dat ze ook op vrouwen vallen, anderen als ze 12 zijn en weer anderen ver in de twintig. Wat maakt het uit, blijkbaar ben je gewoon nog niet eerder zon leuke vrouw tegengekomen of sta je er nu meer voor open onbewust.

Prima toch? Ik ben ook volgens de boekjes bi, maar noem mezelf niet perse zo omdat ik een label gewoon niet nodig vind. Ik kwam daar ook pas wat later achter en ben nu met een man getrouwd. Alles kan en mag.

En seksuele aantrekkingskracht zonder bijv een relatie te willen kan ook, dat hebben de meeste hetero vrouwen ook weleens bij een man.
Ja ik maak het ook misschien groter dan dat het is. Ik zit zelf op voetbal en daar zijn relatief veel lesbische vrouwen, dus ik dacht als ik die gevoelens had dat ze wel tot uiting zouden komen. Daarom was ik zo verbaast dat het alleen door haar kwam.
Ik vind je erg krampachtig over doen. Ben je nog heel jong ofzo?

Mosterd: Nee dus. Vreemd dan.
viva-amber schreef:
03-07-2019 16:51
Al die hokjes....misschien val je op haar als mens/persoon: waarom moet er een hokje aan vast?
nou idd. dit.
Don't cry, buy a bag and move on.
theatime schreef:
03-07-2019 17:29
Je bent 28. Er zijn genoeg vrouwen die er nog veel later achter komen dat ze (ook) op vrouwen vallen.

En maak het niet meteen te groot. Je hoeft er niet perse een naam aan te geven.
De meeste hetero's vertellen ook niet dat ze hetero zijn. ;)
Soms voelt het alsof je het op je 12de al moet weten. Daarom zijn zulke gevoelens nu ook erg verrassend.
WinterLenteZomerZon schreef:
03-07-2019 17:17
Ik had zijn LGBT video op youtube gezien en die zeiden dat je alleen bi was als je op meerdere mannen of vrouwen kon vallen. Dus dat sloeg niet echt op mij dacht ik.
Troost je, er loopt vast nog wel ergens een andere mevrouw rond op wie jij verliefd kunt worden. Je bent haar alleen maar niet tegengekomen nog, en misschien kom je haar wel nooit tegen. Maar dat maakt de verliefdheid die je nu voor deze mevrouw voelt niet minder echt of zo.
Dat gevoel heb je toch niet bij alle miljoenen mannen die je tegenkomt? Ook maar bij slechts een paar. Het feit dat je het nu bij een vrouw hebt betekent alleen maar dat je een keer geluk hebt om er eentje tegen te komen. Dat kan best vaker gebeuren, maar eerder heb je er gewoon niet op gelet.

Voor de rest doe je gewoon moeilijk. Accepteer het gewoon, het is nu niet zo dat je nu je hele leven moet omgooien of er iets mee moet doen. Zou wel een vreemnde wereld worden, wanneer je verplicht wordt om een relatie aan te gaan, of alleen maar een paar keer je lust botvieren, elke keer als je iemand tegenkomt die zulke gevoelens bij je losmaakt.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Lucifer2018 schreef:
03-07-2019 17:32

Dit. Dus omdat een YouTube video een en ander beweert zit het zo? En wie zegt dat zij de enige vrouw is voor wie je wat voelt? Best kans dat je er nog meer tegen komt.
Lucifer2018 schreef:
03-07-2019 17:32

Hmm Nee. Voor mij niet...
Ik heb het vaker gehoord. Soms hield die persoon van een man, soms van een vrouw. Twee relaties daarvan waren langdurig en monogaam.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
viva-amber schreef:
03-07-2019 16:51
Al die hokjes....misschien val je op haar als mens/persoon: waarom moet er een hokje aan vast?
+1
Ha die winter lente zomer zon,

Ik ben getrouwd, heb kinderen en ergens rond mijn 32e ofzo heb ik het ook een keer gehad. Had een nieuwe vriendin en het voelde ook echt als een verliefdheid. Maar kwam bij mij meer door het enthousiasme van een nieuwe vriendschap. Ik heb het gewoon gedeeld met mijn man en we hebben het er samen over gehad en natuurlijk grapjes over gemaakt. Bij mij ging het ook weer over, maar ik bleef het wel een aantrekkelijke vrouw vinden. Had ik ik nog nooit gehad! Mocht ik en zij geen relatie hebben gehad had ik vast wel wat geexperimenteerd. Iets wat ik nooit van mezelf had gedacht daarvoor. Iderdaad. Geen hokjes denken en maar zien hoe het verder gaat. Niet teveel over nadenken. Gewoon mee omgaan en wie weet gebeurt er wat en anders niet. Het kan natuurlijk ook door het sfeertje komen. Nieuwe mensen ontmoeten krijg ik ook altijd. ( bijna) vlinders van in mijn buik. Dit in combinatie met een voetbalwedstrijd(is ook adrenalinespanning).

Geniet ervan, stel jezelf geen vragen en wees er een beetje relaxed onder( alhoewel dat lastig is als je goed verliefd ben).

Liefs Flevokit
Ik herken me wel enorm in je verhaal hoor! Ik heb eigenlijk mijn hele leven een relatie gehad met mannen, maar sinds 1,5 jaar heb ik een relatie -inclusief samenwonen- met een superleuke vrouw! En eerlijk, ik heb me nooit op dezelfde manier aangetrokken gevoeld tot een andere vrouw :) en ik voel me ook niet ‘echt’ lesbisch ofzo hahahaha
Flevokit schreef:
03-07-2019 18:21
Ha die winter lente zomer zon,

Ik ben getrouwd, heb kinderen en ergens rond mijn 32e ofzo heb ik het ook een keer gehad. Had een nieuwe vriendin en het voelde ook echt als een verliefdheid. Maar kwam bij mij meer door het enthousiasme van een nieuwe vriendschap. Ik heb het gewoon gedeeld met mijn man en we hebben het er samen over gehad en natuurlijk grapjes over gemaakt. Bij mij ging het ook weer over, maar ik bleef het wel een aantrekkelijke vrouw vinden. Had ik ik nog nooit gehad! Mocht ik en zij geen relatie hebben gehad had ik vast wel wat geexperimenteerd. Iets wat ik nooit van mezelf had gedacht daarvoor. Iderdaad. Geen hokjes denken en maar zien hoe het verder gaat. Niet teveel over nadenken. Gewoon mee omgaan en wie weet gebeurt er wat en anders niet. Het kan natuurlijk ook door het sfeertje komen. Nieuwe mensen ontmoeten krijg ik ook altijd. ( bijna) vlinders van in mijn buik. Dit in combinatie met een voetbalwedstrijd(is ook adrenalinespanning).

Geniet ervan, stel jezelf geen vragen en wees er een beetje relaxed onder( alhoewel dat lastig is als je goed verliefd ben).

Liefs Flevokit
Ja ik probeer ervan te genieten, maar ik weet nog geen eens of zij mij leuk vindt, misschien valt ze helemaal niet op vrouwen. Maar om eerlijk te zijn heb niet echt de behoefte om iets te doen met een vrouw, behalve met haar.
ik herken het wel een beetje. Ik heb ook wel eens kriebels gehad voor een vrouw. Maar niet genoeg om er iets mee te doen. In mijn beleving ben ik 80% hetero en 20% lesbisch. Bij jou is het misschien 70-30?
En ik geloof zeker niet dat je alleen op deze vrouw verliefd kan worden. Alleen kom jij toevallig nu zo in contact met haar op zo'n tijdstip in je leven dar je voor haar valt.
miloen schreef:
03-07-2019 18:28
Ik herken me wel enorm in je verhaal hoor! Ik heb eigenlijk mijn hele leven een relatie gehad met mannen, maar sinds 1,5 jaar heb ik een relatie -inclusief samenwonen- met een superleuke vrouw! En eerlijk, ik heb me nooit op dezelfde manier aangetrokken gevoeld tot een andere vrouw :) en ik voel me ook niet ‘echt’ lesbisch ofzo hahahaha
Ik ben blij dat jij het gevoel ook kent. Het is raar dat ik me maar tot één vrouw voel aangetrokken. Als ik een verhouding met een man had, voelde ik mij wel altijd wel aangetrokken tot een andere man. Ik ben blij dat je zo gelukkig bent.
Ik begrijp heel goed dat je deze gevoelens verrassend vindt. Ik zou ook stomverbaasd zijn als ik opeens een vrouw aantrekkelijk/leuk zou vinden of zelfs verliefd zou zijn. Want ik ben ervan overtuigd dat ik 100% hetero ben. Maar goed, zoals mijn vader altijd zegt: je valt op ménsen. Je weet maar nooit of dat ooit iemand van hetzelfde geslacht zal zijn. Ik heb me daar nooit iets bij kunnen voorstellen. Maar blijkbaar kan het. :)
Vivavivi schreef:
03-07-2019 18:45
ik herken het wel een beetje. Ik heb ook wel eens kriebels gehad voor een vrouw. Maar niet genoeg om er iets mee te doen. In mijn beleving ben ik 80% hetero en 20% lesbisch. Bij jou is het misschien 70-30?
En ik geloof zeker niet dat je alleen op deze vrouw verliefd kan worden. Alleen kom jij toevallig nu zo in contact met haar op zo'n tijdstip in je leven dar je voor haar valt.
Meer 99-1. Ik denk dat zij mijn uitzondering is.
Lotus90 schreef:
03-07-2019 18:46
Ik begrijp heel goed dat je deze gevoelens verrassend vindt. Ik zou ook stomverbaasd zijn als ik opeens een vrouw aantrekkelijk/leuk zou vinden of zelfs verliefd zou zijn. Want ik ben ervan overtuigd dat ik 100% hetero ben. Maar goed, zoals mijn vader altijd zegt: je valt op ménsen. Je weet maar nooit of dat ooit iemand van hetzelfde geslacht zal zijn. Ik heb me daar nooit iets bij kunnen voorstellen. Maar blijkbaar kan het. :)
Ja daarom ben ik zo verrast. Ik zag mij zelf ook als 100 procent hetero. Vrouwen winden mij ook helemaal niet op. Maar zij wel... Dat vind ik zo verwarrend.
Blijkbaar wel! Ik heb geen idee.
Ik val alleen op vrouwen maar vind het wel mooi dat je op de persoon valt ongeacht het geslacht dus.
Ik zou gewoon afwachten en ontdekken en kijken hoe het loopt!
Ook wel eens gehad. Echter ben ik er wel achter gekomen dat ik haar heel leuk vond/vind, maar geen relatie mee kon beginnen.
Geen idee hoezo, we hadden het super leuk. Je kon het eigenlijk ook wel “zien” als een relatie, maar toen het heel serieus werd (ouders voorstellen) haakte ik af .. geen idee waarom.
Heb haar dit wel eerlijk laten weten.
Ik realiseer me nu dat ik (en niet alleen ik) te luchtig heb gereageerd. Fijn dat iedereen het zo ziet hoor! Maar voor jezelf kan dit echt wel een dingetje zijn. Ik snap dat het iets is wat je bezig houdt want je denkt jezelf goed te kennen en gaat nu opeens twijfelen aan iets wat eigenlijk best klein is maar groot kan voelen. En niet alleen dat. Je denkt dan vast af en toe een beetje vooruit van wat als, moet ik het dan mensen vertellen. Etc. Mensen die heel ruimdenkend zijn vergeten soms dat het allemaal net wat meer uitmaakt dan je denkt en hoopt.
Kan het niet zo goed uitleggen maar begrijp wel dat het je bezig houdt!
Mikla schreef:
03-07-2019 19:07
Ik realiseer me nu dat ik (en niet alleen ik) te luchtig heb gereageerd. Fijn dat iedereen het zo ziet hoor! Maar voor jezelf kan dit echt wel een dingetje zijn. Ik snap dat het iets is wat je bezig houdt want je denkt jezelf goed te kennen en gaat nu opeens twijfelen aan iets wat eigenlijk best klein is maar groot kan voelen. En niet alleen dat. Je denkt dan vast af en toe een beetje vooruit van wat als, moet ik het dan mensen vertellen. Etc. Mensen die heel ruimdenkend zijn vergeten soms dat het allemaal net wat meer uitmaakt dan je denkt en hoopt.
Juist! Mooi omschreven Mikla. Ik begrijp ook wel waarom het TO zo bezighoudt...
Mikla schreef:
03-07-2019 19:07
Zou de kern dan kunnen zijn dat je wordt geconfronteerd met dat het beeld dat je van jezelf had niet klopt, WinterLenteZomerZon. Eventueel je zelfreflectie dat niet kon bloot leggen? Dan zou je geaardheid alleen maar afleiden van die kern, en de titel van het topic beter iets zijn als "Ik dacht dat ik me kende maar dat is niet zo". Of begrijp ik e.e.a. anders dan het bedoeld is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven