Kan je lesbisch zijn voor één vrouw?

03-07-2019 16:44 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heey Iedereen,

Ik ben nieuw op het forum en ik vroeg mij af of jullie mij kunnen helpen. Ik ben 28 jaar en ik ben mijn hele leven alleen maar seksueel aangetrokken geweest tot mannen. Ik heb twee weken geleden een vrouw ontmoet van 35 bij mijn voetbalclub en we raakte aan de praat en ze heeft mij uitgenodigd om naar het vrouwenvoetbal te komen kijken bij haar thuis. Dat heb ik gedaan en het was heel gezellig. De dagen erna dacht ik steeds aan haar en ik heb zelfs erotische dromen gehad over haar. Het voelt echt als een verliefdheid. We hebben elkaar erna nog meerdere keren gezien en ik kreeg steeds vlinders in mijn buik elke keer als ik haar zag. Ik vind dit zo raar omdat ik nog nooit (en nu ook niet) mij aangetrokken heb gevoeld tot een vrouw... behalve tot haar.

Ik vroeg mij af of dit kan, dat je lesbisch of homo kan zijn voor één persoon en of iemand hiermee ervaring heeft?
Ik hoor graag van jullie
WinterLenteZomerZon schreef:
03-07-2019 18:49
Ja daarom ben ik zo verrast. Ik zag mij zelf ook als 100 procent hetero. Vrouwen winden mij ook helemaal niet op. Maar zij wel... Dat vind ik zo verwarrend.
Ik heb ooit eens gehoord "we're all straight until we're not". We groeien namelijk (bijna) allemaal op denkende dat we hetero zijn. Bij veel verandert dat niet, bij anderen op den duur wel, omdat ze opeens iemand tegenkomen waarvan ze denken "huh, wtf, deze gevoelens heb ik nog nooit gehad voor iemand van hetzelfde geslacht". En misschien blijft het voor jou bij deze ene vrouw en is jouw ratio inderdaad 99:1. Of misschien kom je er later meer tegen en dan verschuif je het latje weer. Je hoeft niet meteen een keuze te maken, en je zit niet vast aan het labeltje.

Bij mij waren het er 2. Met één een lange relatie gehad. Werd ik lesbisch genoemd, vond ik zooooo niet bij me passen. Maar ach, mensen en hun hokjes, hè. En nu vind ik weer alleen maar mannen aantrekkelijk en doet geen enkele vrouw me iets. Tot er misschien weer één langs komt. Wie zal het zeggen...
03-07-2019 17:31
Ja ik maak het ook misschien groter dan dat het is. Ik zit zelf op voetbal en daar zijn relatief veel lesbische vrouwen, dus ik dacht als ik die gevoelens had dat ze wel tot uiting zouden komen. Daarom was ik zo verbaast dat het alleen door haar kwam.
Je mag het best even groot maken, het is nogal een ontdekking en dat moet je voor jezelf ook gewoon een plekje geven, er zijn niet voor niets zoveel lhbt mensen die ook struggles hebben of hebben gehad met hun geaardheid en/of coming out. Dus verbazing is helemaal prima, maar sta jezelf wel toe om het te mogen voelen...neem jezelf serieus, daar heb je het meeste aan. En dan zie je daarna wel of je er wat mee wil of niet. Is een heel normaal proces.
Mikla schreef:
03-07-2019 19:07
Ik realiseer me nu dat ik (en niet alleen ik) te luchtig heb gereageerd. Fijn dat iedereen het zo ziet hoor! Maar voor jezelf kan dit echt wel een dingetje zijn. Ik snap dat het iets is wat je bezig houdt want je denkt jezelf goed te kennen en gaat nu opeens twijfelen aan iets wat eigenlijk best klein is maar groot kan voelen. En niet alleen dat. Je denkt dan vast af en toe een beetje vooruit van wat als, moet ik het dan mensen vertellen. Etc. Mensen die heel ruimdenkend zijn vergeten soms dat het allemaal net wat meer uitmaakt dan je denkt en hoopt.
Kan het niet zo goed uitleggen maar begrijp wel dat het je bezig houdt!
Oh geef niks, Ik probeer het ook luchtig te houden, maar ik hou me er zo mee bezig. Ik denk wel dat ik je begrijp.
Seksualiteit is een onderdeel van je identiteit en als dat veranderd, veranderd je identiteit ook. En dat is zo verwarrend.
Sjantall schreef:
03-07-2019 19:00
Ook wel eens gehad. Echter ben ik er wel achter gekomen dat ik haar heel leuk vond/vind, maar geen relatie mee kon beginnen.
Geen idee hoezo, we hadden het super leuk. Je kon het eigenlijk ook wel “zien” als een relatie, maar toen het heel serieus werd (ouders voorstellen) haakte ik af .. geen idee waarom.
Heb haar dit wel eerlijk laten weten.
Ik denk, als ik een relatie met haar krijgt, mijn ouders dat juist een opluchting vinden. Mijn vorige ex-vriendjes vielen namelijk niet zo goed bij hun. Dus ik denk dat ze mij liever met een vrouw zien dan met weer zo'n 'loser'. En om heel eerlijk te zijn zie ik mij wel een relatie met haar te hebben. Maar ik loop misschien te hard van stapel. Ik weet nog geen eens of ze ook voor mij zal vallen.
Heey,

Ik had gisteren een topic geopend waar ik had geschreven dat ik gevoelens had ontwikkeld voor een andere vrouw. Dit is de eerste keer dat ik gevoelens heb voor een vrouw.
Ah fijn, ik heb gisteren bij haar voetbal gekeken en we hebben gekust. Het was zo opwindend en het was zoveel beter dan ik het had voorgesteld. Maar wat nu? Zal ik haar op een date vragen? Of zal ik afwachten tot zij iets zal zeggen? Dit is mijn eerste 'relatie' met een vrouw en het voelt zo onwennig. Wat moet ik doen?
Berichtje sturen?
"wat een mooie avond was dat, heb genoten, van het voetbal en van jou!"
lilalinda schreef:
04-07-2019 11:37
Berichtje sturen?
Is dat niet te agressief of wanhopig?
04-07-2019 11:38
als je dat al Of Agressief Of Wanhopig vindt, zie ik weinig toekomst voor jullie
Wat leuk TO!
Ik zou haar een berichtje sturen met zoiets als “Ik vond het erg gezellig gisterenavond, heb je zin om een keer samen uit eten te gaan?”
Zoals verwacht loopt alles anders
Als ze jou niet leuk vond, had ze ook niet met je gezoend hoor.
ik geef mn bek ook maar een douw
TO, wat leuk voor je! Ik zou me vooral niet te druk maken. Zo héél anders dan met een man, is het niet hoor. Ze vindt je blijkbaar leuk, jij haar ook, dus doe wat je hart je ingeeft en laat het gebeuren!
Madeliefjees schreef:
04-07-2019 11:50
Als ze jou niet leuk vond, had ze ook niet met je gezoend hoor.
yep dit!
Nou wat leuk zeg! Vraag haar mee uit eten of zo :D
Wat leuk! Zondag weer voetbal? Het is om 17:00, misschien kunnen jullie rondom de wedstrijd wat eten samen? Allemaal ideeën in het topic voor berichtjes en samen dingen doen. Geniet ervan!
04-07-2019 11:38

Zou jij dat agressief of wanhopig vinden als je zo'n berichtje kreeg nadat je met iemand had gezoend?
Gewoon even ontspannen en genieten van je verliefdheid, en dan morgen ofzo een berichtje sturen. Of misschien is zij je voor :D
Maak je niet zo druk!
nounou
"I kissed a girl and I liked it" heb ik nu in mijn hoofd.
Zoenen is toch wel een aardig teken aan de wand toch?
Hee iedereen,

Bedankt voor de reacties. Ik heb net een appje gekregen en ze vroeg of ik zondag bij haar wilde komen kijken en ze stelde zelfs voor om daarvoor nog te koken. Maar ze heeft niks gezegd over de kus... Ieder geval ik ga in het weekend een nieuwe outfit kopen. En ik hoop dat er misschien wel meer gebeurt dan alleen een kus. Ik ben zo gelukkig :heart: :heart: :heart:
Ik geloof het niet......
Joh, geniet er gewoon van. Kans op zwangerschap is in dit geval wel heel klein, dus leef jezelf uit. Maar wees wel eerlijk naar haar dat dit voor jou niet betekent dat er nu iets definitiefs qua relatie is en laat haar ook weten dat je ook voor mannen je zo kan voelen als nu voor haar.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Leuk WinterLenteZomerZon! Veel plezier zondag!

Klinkt wel snel al die randvoorwaarden en info jaw.
lilalinda schreef:
04-07-2019 11:37
Berichtje sturen?
Mooie tekst 👍🏼
04-07-2019 13:16
Hee iedereen,

Bedankt voor de reacties. Ik heb net een appje gekregen en ze vroeg of ik zondag bij haar wilde komen kijken en ze stelde zelfs voor om daarvoor nog te koken. Maar ze heeft niks gezegd over de kus... Ieder geval ik ga in het weekend een nieuwe outfit kopen. En ik hoop dat er misschien wel meer gebeurt dan alleen een kus. Ik ben zo gelukkig :heart: :heart: :heart:
Wat geweldig meid. Ik ben echt blij voor je! Geniet van deze mooie tijd...
jaw schreef:
04-07-2019 13:24
Joh, geniet er gewoon van. Kans op zwangerschap is in dit geval wel heel klein, dus leef jezelf uit. Maar wees wel eerlijk naar haar dat dit voor jou niet betekent dat er nu iets definitiefs qua relatie is en laat haar ook weten dat je ook voor mannen je zo kan voelen als nu voor haar.
Want?
Lekker boeiend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven