Kan je lesbisch zijn voor één vrouw?
woensdag 3 juli 2019 om 16:44
Heey Iedereen,
Ik ben nieuw op het forum en ik vroeg mij af of jullie mij kunnen helpen. Ik ben 28 jaar en ik ben mijn hele leven alleen maar seksueel aangetrokken geweest tot mannen. Ik heb twee weken geleden een vrouw ontmoet van 35 bij mijn voetbalclub en we raakte aan de praat en ze heeft mij uitgenodigd om naar het vrouwenvoetbal te komen kijken bij haar thuis. Dat heb ik gedaan en het was heel gezellig. De dagen erna dacht ik steeds aan haar en ik heb zelfs erotische dromen gehad over haar. Het voelt echt als een verliefdheid. We hebben elkaar erna nog meerdere keren gezien en ik kreeg steeds vlinders in mijn buik elke keer als ik haar zag. Ik vind dit zo raar omdat ik nog nooit (en nu ook niet) mij aangetrokken heb gevoeld tot een vrouw... behalve tot haar.
Ik vroeg mij af of dit kan, dat je lesbisch of homo kan zijn voor één persoon en of iemand hiermee ervaring heeft?
Ik hoor graag van jullie
Ik ben nieuw op het forum en ik vroeg mij af of jullie mij kunnen helpen. Ik ben 28 jaar en ik ben mijn hele leven alleen maar seksueel aangetrokken geweest tot mannen. Ik heb twee weken geleden een vrouw ontmoet van 35 bij mijn voetbalclub en we raakte aan de praat en ze heeft mij uitgenodigd om naar het vrouwenvoetbal te komen kijken bij haar thuis. Dat heb ik gedaan en het was heel gezellig. De dagen erna dacht ik steeds aan haar en ik heb zelfs erotische dromen gehad over haar. Het voelt echt als een verliefdheid. We hebben elkaar erna nog meerdere keren gezien en ik kreeg steeds vlinders in mijn buik elke keer als ik haar zag. Ik vind dit zo raar omdat ik nog nooit (en nu ook niet) mij aangetrokken heb gevoeld tot een vrouw... behalve tot haar.
Ik vroeg mij af of dit kan, dat je lesbisch of homo kan zijn voor één persoon en of iemand hiermee ervaring heeft?
Ik hoor graag van jullie
dinsdag 9 juli 2019 om 22:41
Jammer dat het niet is zoals je had gehoopt maar niemand is perfect natuurlijk.. misschien had je er te veel van verwacht of teveel gehoopt dat er iets ging gebeuren?
Hebben jullie nog wel contact gehad? Ik zou het bij haar voorzichtig proberen te peilen hoe zij het vond mits je het nog een kans wilt geven.
Hebben jullie nog wel contact gehad? Ik zou het bij haar voorzichtig proberen te peilen hoe zij het vond mits je het nog een kans wilt geven.
woensdag 10 juli 2019 om 12:30
Ik heb haar gisteren geappt, maar ik heb nog niets gehoord. Ik had ook wel veel verwachtingen voor die avond, maar nu als ik er aan terug denk voel ik alleen maar teleurstelling.Edwardes1997 schreef: ↑09-07-2019 22:41Jammer dat het niet is zoals je had gehoopt maar niemand is perfect natuurlijk.. misschien had je er te veel van verwacht of teveel gehoopt dat er iets ging gebeuren?
woensdag 10 juli 2019 om 12:31
zij blijkbaar ookWinterLenteZomerZon schreef: ↑10-07-2019 12:30Ik heb haar gisteren geappt, maar ik heb nog niets gehoord. Ik had ook wel veel verwachtingen voor die avond, maar nu als ik er aan terug denk voel ik alleen maar teleurstelling.
Lijkt me heilloze zaak
woensdag 10 juli 2019 om 12:35

woensdag 10 juli 2019 om 12:43
Jullie hadden al gekust. In mijn beleving voelde ze dan al iets voor je. Dan is het vreemd dat ze zich zo van haar stuk laat brengen door een voetbalwedstrijd. Als ik flink verliefd zou zijn of hevig geinteresseerd, zou die hele wedstrijd me geen moer meer interesseren.
Wat kan is dat ze het gewoon wel lollig vond om je te kussen, en dat je dus niet al te hoog op haar prioriteitenlijst staat.
Wat kan is dat ze het gewoon wel lollig vond om je te kussen, en dat je dus niet al te hoog op haar prioriteitenlijst staat.

woensdag 10 juli 2019 om 15:25
Alleen de 1e pagina gelezen, dus ik ben niet bij. Maar voor mijzelf beoordeel ik iemand als bi of een andere seksuele voorkeur, als je niet alleen seks kunt hebben met de persoon in kwestie. Maar dat je het ook als relatiemateriaal kunt zien. En dan bedoel ik dus niet elke man of vrouw die je een beetje meer dan leuk of aantrekkelijk vindt, maar écht jezelf een relatie ziet hebben met dat geslacht als je gevoelens dieper gaan.
Dus voor mijzelf is het criterium relatie om jezelf x geaardheid te noemen. En aangezien ik vrouwen op zich best aantrekkelijk kan vinden en misschien zelfs wel eens een keer seks mee zou kunnen hebben (denk ik, als de vrouw ik kwestie leuk genoeg is en de sfeer is ernaar, maar weet ik niet zeker), zou ik geen langer durende relatie met een vrouw kunnen hebben vermoed ik. Ik denk dat ik qua verliefdheid en interesse na 2 maanden wel uit geëxperimenteerd ben met een vrouw en dat mijn verliefdheid/aantrekking opdroogt. Simpelweg omdat ik een vrouw en haar lichaam ook niet langer boeiend genoeg vind. Terwijl ik me met een man wél een langdurende relatie kan voorstellen.
Kortom, vlinders hebben, misschien zelfs wel seks voor een paar keertjes, is voor mij op zichzelf geen graadmeter van bi of homoseksualiteit. Dan moet de mens meer te bieden hebben voor een langere periode en dat ga ik vermoedelijk niet meemaken met een vrouw. Ik zou mezelf hooguit bi-schierig noemen onder bepaalde omstandigheden.
Dus voor mijzelf is het criterium relatie om jezelf x geaardheid te noemen. En aangezien ik vrouwen op zich best aantrekkelijk kan vinden en misschien zelfs wel eens een keer seks mee zou kunnen hebben (denk ik, als de vrouw ik kwestie leuk genoeg is en de sfeer is ernaar, maar weet ik niet zeker), zou ik geen langer durende relatie met een vrouw kunnen hebben vermoed ik. Ik denk dat ik qua verliefdheid en interesse na 2 maanden wel uit geëxperimenteerd ben met een vrouw en dat mijn verliefdheid/aantrekking opdroogt. Simpelweg omdat ik een vrouw en haar lichaam ook niet langer boeiend genoeg vind. Terwijl ik me met een man wél een langdurende relatie kan voorstellen.
Kortom, vlinders hebben, misschien zelfs wel seks voor een paar keertjes, is voor mij op zichzelf geen graadmeter van bi of homoseksualiteit. Dan moet de mens meer te bieden hebben voor een langere periode en dat ga ik vermoedelijk niet meemaken met een vrouw. Ik zou mezelf hooguit bi-schierig noemen onder bepaalde omstandigheden.

woensdag 10 juli 2019 om 15:31
Ik denk wel dat dat kan ja. Ik ben twee keer op een vrouw gevallen/verliefd geworden, een keertje toen ik 18 was en daarna toen ik dertig was, met haar ben ik getrouwd. Of ik na mijn 12e echt ooit op een man/jongen gevallen ben weet ik niet. Wel het een en ander uitgeprobeerd, maar in hoeverre ik nou echt op hen viel durf ik niet te zeggen. Ik heb doorgaans helemaal niet het gevoel dat ik op iemand val of zou kunnen vallen.
woensdag 10 juli 2019 om 16:24
Dit voelde echt meer als nieuwsgierigheid. Ze had ook alle kwaliteiten die ik zocht in een partner: kalm, volwassen, stoïcijns en onafhankelijk. Dus dat ze zich zo uitlaat na een voetbalwedstrijd kwam als een bus van links. En opeens was al mijn aantrekkingskracht na haar weg.diyer schreef: ↑10-07-2019 15:25Alleen de 1e pagina gelezen, dus ik ben niet bij. Maar voor mijzelf beoordeel ik iemand als bi of een andere seksuele voorkeur, als je niet alleen seks kunt hebben met de persoon in kwestie. Maar dat je het ook als relatiemateriaal kunt zien. En dan bedoel ik dus niet elke man of vrouw die je een beetje meer dan leuk of aantrekkelijk vindt, maar écht jezelf een relatie ziet hebben met dat geslacht als je gevoelens dieper gaan.

woensdag 10 juli 2019 om 16:46
Leuk om te horen dat er herkenning is. Ik val meestal direct op een persoon en misschien ga ik dan ook te hard van stapel. Dus ik heb in dit geval er andere ervaringen mee.NYC schreef: ↑10-07-2019 15:31Ik denk wel dat dat kan ja. Ik ben twee keer op een vrouw gevallen/verliefd geworden, een keertje toen ik 18 was en daarna toen ik dertig was, met haar ben ik getrouwd. Of ik na mijn 12e echt ooit op een man/jongen gevallen ben weet ik niet. Wel het een en ander uitgeprobeerd, maar in hoeverre ik nou echt op hen viel durf ik niet te zeggen. Ik heb doorgaans helemaal niet het gevoel dat ik op iemand val of zou kunnen vallen.
woensdag 10 juli 2019 om 17:15
Ik vind het alleen opmerkelijk dat zij de enige vrouw is waarvoor ik iets voel. Ik had altijd gedacht dat als biseksueel was dat meer een 50/50 ding was en niet dat je het voor slechts één persoon kon voelen. Ik wilde alleen weten of dit vaker voor zou komen.
woensdag 10 juli 2019 om 20:13
Mijn huis-tuin-en-keuken-ervaring is juist dat echt 50/50 weinig voorkomt. Ik weet niet of dat representatief is, maar ik zie mezelf als 50/50 (48/52WinterLenteZomerZon schreef: ↑10-07-2019 17:15Ik vind het alleen opmerkelijk dat zij de enige vrouw is waarvoor ik iets voel. Ik had altijd gedacht dat als biseksueel was dat meer een 50/50 ding was en niet dat je het voor slechts één persoon kon voelen. Ik wilde alleen weten of dit vaker voor zou komen.

woensdag 10 juli 2019 om 21:49
Volgens mij verschilt dat heel erg van persoon tot persoon. Voor de een zal het op 50/50 liggen en bij de ander ligt het verder uit elkaar.
Voor mijzelf redeneer ik zo, het maakt ook eigenlijk helemaal niet uit hóe de percentages liggen. Al zou het 99/1 zijn maar die ene persoon is wel een vrouw dan is het nog steeds helemaal oké om jezelf als lesbisch te beschouwen als je dan met haar een relatie hebt.
Of om jezelf helemaal niet aan een geaardheid te "verbinden" omdat je niet het idee hebt dat er ook maar iets op jou van toepassing is.
En heel eerlijk denk ik persoonlijk dat geaardheden gecompliceerd liggen omdat elke relatie tot een ander individu van elkaar verschilt. Beetje lastig uit te leggen wat ik precies bedoel.
Voor mijzelf redeneer ik zo, het maakt ook eigenlijk helemaal niet uit hóe de percentages liggen. Al zou het 99/1 zijn maar die ene persoon is wel een vrouw dan is het nog steeds helemaal oké om jezelf als lesbisch te beschouwen als je dan met haar een relatie hebt.
Of om jezelf helemaal niet aan een geaardheid te "verbinden" omdat je niet het idee hebt dat er ook maar iets op jou van toepassing is.
En heel eerlijk denk ik persoonlijk dat geaardheden gecompliceerd liggen omdat elke relatie tot een ander individu van elkaar verschilt. Beetje lastig uit te leggen wat ik precies bedoel.

vrijdag 12 juli 2019 om 10:38
Zo is het bij mij ook gebeurt. Ben blij dat er iemand is met dezelfde ervaringRainbow19842019 schreef: ↑12-07-2019 09:54Ik denk dat dat prima kan. Bij mij ook overkomen en ik heb me nog nooit aangetrokken gevoeld tot andere vrouwen dan nu mijn vriendin. Andere vrouwen doen me weinig tot niks. Heb zelfs kinderen en een vriend.
vrijdag 12 juli 2019 om 10:40