Karma, soms duurt het te lang.

06-04-2012 18:00 206 berichten
Alle reacties Link kopieren
Veel van jullie zullen mijn verhaal wat betreft Dude wel kennen. Voor hen die het niet kennen:

Dude is mijn ex, mijn agressieve, drugsgebruikende, terroriserende, stalkende, geld afpersende, liegende en geweldadige ex. Na jarenlange fysieke en emotionele mishandeling heb ik hem aangegeven en is hij eindelijk mijn huis uit gehaald (het was al over, maar hij weigerde te vertrekken). Daar was de kous nog niet mee af, hij heeft daarna meerdere malen ingebroken, stond 's nachts schreeuwend en dreigend voor de deur en meer van dat soort fraais. Van ellende ben ik uiteindelijk naar een andere stad verhuisd, waarna we minimaal (telefonisch) contact hadden, voor de kinderen. Hij weet niet waar ik woon.

Na mij heeft ie nog een vriendin gehad, ook een kind mee gekregen, en ook haar heeft hij mishandeld.

Maarr..wij waren niet de enigen, hij was een ramp voor iedereen in zijn omgeving. Zo agressief dat ie zijn familie, buurtgenoten en zelfs complete vreemden meerdere malen mishandeld heeft. Daarnaast kwam hij steeds dronken, of erger, opdagen overal, het liefst 's nachts. En dan om bier of geld vragen. En met vragen bedoel ik net zo lang doordrammen en vervelen en dreigen tot ie het kreeg. Vrijwel iedereen in zijn omgeving had last van hem.

Had...want 4,5 jaar nadat ik de relatie verbrak en alle hoop op gerechtigheid had laten varen...is karma dan toch komen opdagen. Hij is uit een raam gevallen, en zo ongelukkig ook nog dat zijn benen verlamd zijn. Waarschijnlijk zal hij op termijn wel weer lopen, maar voorlopig is hij "uitgeschakeld". Een zucht van verlichting gaat door zijn omgeving, en ook wel door mij aangezien ik nu wel gewoon naar mijn oude stad kan (vrienden opzoeken) zonder steeds over mijn schouder te kijken.

Maar ja...de blijdschap die ik jaren geleden waarschijnlijk wel had gevoeld blijft uit. Ik ben opgelucht, maar niet blij. Karma kwam wel, maar blijkbaar te laat om mij nog een gevoel van gerechtigheid te geven. Dat voelt heel erg dubbel. Ook voel ik verdriet voor de kinderen, vooral mijn oudste. Voor haar is het heel erg omdat zij nog wel om hem geeft. Ik kan dus niet blij zijn om iets waarvan ik al die jaren dacht dat ik er om zou juichen.

Herkenbaar voor iemand?
quote:dolores007 schreef op 06 april 2012 @ 18:49:

[...]

Who care's... I know I don't!

Het zou haar geen bal moeten intereseren?

En wie bepaald dat?Ik zou me toch eerst op je Nederlands richten, alvorens over te schakelen naar Engels.
Ik vind het altijd zo triest dat mensen je direct veroordelen als je gewoon eerlijk bent.

ALs je altijd iedereen maar kapot maakt, en iedereen heeft last van je, dan kun je er donder op zeggen dat je gewoon een keer op je bek gaat.

En in zijn geval was dat dus vanaf een hoogte.
quote:dolores007 schreef op 06 april 2012 @ 18:46:

[...]

Informatie over hem raakt mij niet meer.

Als zij ergens bang voor is mag ze dat bespreken, ook als ze met hem zit.

Van mij hoeft het niet.

Ik zou er eerlijk gezegd niet zo op zitten te wachten.

Maar jullie hebben kennelijk een manier gevonden om de vriendschap er tussendoor te laten laveren. Prima, toch!
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:shahla schreef op 06 april 2012 @ 18:49:

[...]

Het is inderdaad lastig van iemand af te komen als er een bezoekregeling is. Dan heb je hoe dan ook nog contact.

Hoe vervelend, en soms is het een understatement, dat ook is.

In mijn geval is er nooit een officiële bezoekregeling vast gesteld.

Toen het echt helemaal vast gelopen was, kon ik dus ook eigenhandig daar een einde aan breien.

En als je kinderen dan ook nog op een leeftijd zijn dat ze inspraak hebben in het zien van hun vader en zij aangeven daar totaal geen belang meer bij te hebben, dan pas geeft dat een opening om zo iemand uit je leven te krijgen.

En dáár ben ik dus wél blij mee. Dat we éindelijk van hem af lijken te zijn, tenzij hij achterhaalt waar we wonen maar dat zie ik niet zo gauw gebeuren.Ik hoop het voor je. Weet wel dat ik meteen weer zou verhuizen als hij mijn adres achterhaald, ik ga niet weer jarenlang in de ellende zitten en hopen dat het ophoudt, want dat doet het niet. Dochter wil hem nog wel graag zien en gaat er af en toe een middag heen, op de voorwaarde dat hij nuchter is. Dan gaan ze samen naar de film of zo en daarna haalt mijn vader haar op. Ik hoef hem dus niet te zien, en dat alleen al brengt zoveel rust.
quote:Ksenija schreef op 06 april 2012 @ 18:51:

[...]

Ik zou me toch eerst op je Nederlands richten, alvorens over te schakelen naar Engels.

Mijn engels is altijd beter geweest dan mijn nederlands.

Maar goed, gaat het hier over nederlands engels of over Mini? want... het gaat nu meer over taal namelijk.

En voordat je iemand aanspreekt op schrijffouten, kun je beter zelf even leren lezen.

Want begrijpend lezen, of begrijpen op zich is net zo zwak bij jou, als nederlands bij mij.
Dit is een geval mekaar het slechte wensen in het leven en dat is jullie beide overkomen. HAPPY NOW?! Valt tegen he..... Jij bent bij die kerel gebleven en hebt jouw kids hem als vader gegeven. En dan wil jij gerechtigheid en "karma"? Jij hebt deze situatie mede laten bestaan en voortwoekeren (niet jezelf en je kids goed gegedaan) dus dat je geen (instant) 'karma' krijgt is eigenlijk best logisch.[/quote]

Tuurlijk heb je een eigen verantwoordelijkheid ook in partnerkeuze. Maar als je ook maar iets afweet van stucturele mishandeling en de angst om weg te gaan omdat de consequenties te groot zijn voor je kind en jezelf zou je dit niet zo zeggen tegen to.
Dolores, die was raak!
quote:shahla schreef op 06 april 2012 @ 18:53:

[...]

Ik zou er eerlijk gezegd niet zo op zitten te wachten.

Maar jullie hebben kennelijk een manier gevonden om de vriendschap er tussendoor te laten laveren. Prima, toch!

De vriendschap bestaat al vanaf mijn jeugd, en zo lang ken ik hem niet.

Hij is maar een exje, en zij is een heel verleden.

Zij weegt dus zwaarder.

Mijn liefde voor haar is groter dan mijn haat voor hem.
quote:_minny schreef op 06 april 2012 @ 18:48:

Overigens ben ik meer mijn gevoel bezig dan daadwerkelijk met hem. Ik verbaasde mezelf, en vroeg me gewoon af of dit herkenbaar is, niet meer en niet minder. :)[/fgcolor]

Natuurlijk gaat het over jouw gevoel.

Zijn gevoel doet er eigenlijk niet toe want andersom handelde hij ook zo alsof het er niet toe deed hoe het voor jou voelde.

Ik herken het wel.

Als mijn ex wat was overkomen terwijl hij nog bezig was ons lastig te vallen, van ons te jatten etc. dan had ik waarschijnlijk van binnen ook wel een beetje gedacht: net goed óf sneu voor je maar nu zul je ons voorlopig wel met rust laten.

Of ik had van de gelegenheid gebruik gemaakt om juist dan in die periode met de noorderzon te vertrekken.
quote:dagretour schreef op 06 april 2012 @ 18:55:

Dit is een geval mekaar het slechte wensen in het leven en dat is jullie beide overkomen. HAPPY NOW?! Valt tegen he..... Jij bent bij die kerel gebleven en hebt jouw kids hem als vader gegeven. En dan wil jij gerechtigheid en "karma"? Jij hebt deze situatie mede laten bestaan en voortwoekeren (niet jezelf en je kids goed gegedaan) dus dat je geen (instant) 'karma' krijgt is eigenlijk best logisch.[/quote]

Tuurlijk heb je een eigen verantwoordelijkheid ook in partnerkeuze. Maar als je ook maar iets afweet van stucturele mishandeling en de angst om weg te gaan omdat de consequenties te groot zijn voor je kind en jezelf zou je dit niet zo zeggen tegen to.En echt houden van is ook niet zomaar over.,
quote:_minny schreef op 06 april 2012 @ 18:56:

Dolores, die was raak!

Ik weet het, maar sorry voor het offtopic gebeuren.

Die moest er even uit, ik word zo moe van dat gezeur over mijn schrijf kunst.
Op papier is er een hoop mis, maar verbaal niet:)
Als het was gebeurd toen ik nog last van m had, dan had ik inderdaad ook van de gelegenheid gebruik gemaakt om te verdwijnen. Maar gelukkig had ik al eerder de kans om weg te gaan.
Minny, je bent gewoon een te lief iemand, om verbitterd te zijn.

En je bent er gewoon overheen.

Ben je niet bang dat je kind verteld waar je woont?
quote:dolores007 schreef op 06 april 2012 @ 18:58:

[...]

Ik weet het, maar sorry voor het offtopic gebeuren.

Die moest er even uit, ik word zo moe van dat gezeur over mijn schrijf kunst.

Ah, je bent vaker op je vingers getikt.

Ik was geschrokken van die fout, aangezien het basisschool-niveau is. Vandaar ook mijn reactie.

Misschien goed om er eens een keer wat aan te doen?
quote:_minny schreef op 06 april 2012 @ 19:00:

Als het was gebeurt toen ik nog last van m had, dan had ik inderdaad ook van de gelegenheid gebruik gemaakt om te verdwijnen. Maar gelukkig had ik al eerder de kans om weg te gaan.Ik dacht dat je gebruik zou maken van de gelegenheid dat hij in het raam ging zitten:)
quote:Ksenija schreef op 06 april 2012 @ 19:01:

[...]

Ah, je bent vaker op je vingers getikt.

Ik was geschrokken van die fout, aangezien het basisschool-niveau is. Vandaar ook mijn reactie.

Misschien goed om er eens een keer wat aan te doen?Liever gebrek in taal, dan gebrek in inlevingsvermogen.
En als je al schikt van deze fout.. dan wens ik je nog erg veel succes in dit leven.

Ik laat me niet op mijn vingers tikken, tenzij ik een echte fout maak.

Niet een spelfout.
quote:dolores007 schreef op 06 april 2012 @ 19:03:

[...]

Liever gebrek in taal, dan gebrek in inlevingsvermogen.Je kunt toch beide gebreken elimineren?
Och zo lief ben ik niet hoor

Nee, ben niet bang dat kind het vertelt. Hij is nuchter als ze daar is en dan gaat ie daar niet naar vragen. Het is alleen zo dat hij in een monster verandert zodra hij ook maar een druppel alcohol op heeft (niet overdreven). Echt een soort Jekyll & Hyde.
En nu weer on-topic...

Er word nu een serieus topic gebruikt om gezeik uit te vechten.

Ik zou zeggen open een eigen topic.

(help ik schik van Dolores haar vreselijke spelfouten, en het is nog op basisschoolniveau ook!
quote:_minny schreef op 06 april 2012 @ 18:54:

[...]

Ik hoop het voor je. Weet wel dat ik meteen weer zou verhuizen als hij mijn adres achterhaald, ik ga niet weer jarenlang in de ellende zitten en hopen dat het ophoudt, want dat doet het niet. Dochter wil hem nog wel graag zien en gaat er af en toe een middag heen, op de voorwaarde dat hij nuchter is. Dan gaan ze samen naar de film of zo en daarna haalt mijn vader haar op. Ik hoef hem dus niet te zien, en dat alleen al brengt zoveel rust.

Dat scheelt enorm. Dat je vader haar haalt.

Hij zal dat wel doen om jou te helpen maar mijn vader zou dat echt vertikt hebben. Om zijn kleinkinderen naar 'die junk' te brengen. Over zijn lijk, vermoed ik.

Mijn ouders hebben ook altijd gewild dat ik een bezoekregeling zou weigeren maar dat vond ik meestal te ver gaan.

Bovendien verwachtte ik dan helemaal problemen als ik (teveel) dwars zou liggen en hij is nogal wraakzuchtig dus dan ben je een beetje voorzichtig.

Ik ga er vanuit dat het teveel moeite voor mijn ex is uit te zoeken waar we wonen. En hij weet dat hij door ons alle drie uitgekotst is. Het stomme is dat hij dat zijn kinderen kwalijk neemt en niet eens mij. Hoe kun je nu je eigen kinderen kwalijk nemen dat ze jou niet meer accepteren als vader als je jarenlang nooit van nut bent geweest?
quote:dolores007 schreef op 06 april 2012 @ 19:02:

[...]

Ik dacht dat je gebruik zou maken van de gelegenheid dat hij in het raam ging zitten:)Haha, er zijn momenten geweest dat ik wel heel erg in de verleiding was gekomen.
quote:Ksenija schreef op 06 april 2012 @ 19:04:

[...]

Je kunt toch beide gebreken elimineren?

Ik heb niet meer zo veel zin in je.

Kun je niet gewoon ingaan op het topic? want een beetje vervelend begint het te worden.

Waarom staf je mij niet gewoon? ik bedoel.. blokker mij, dan hoef je ook niet meer te schikken.

En als je zo doorgaat, blokker ik jou wel, want heb eigenlijk genoeg van je geboor de grond in.

Als je graag iemand af wil kraken, doe dat dan lekker thuis ofzo.
quote:dolores007 schreef op 06 april 2012 @ 19:07:

[...]

Ik heb niet meer zo veel zin in je.

Kun je niet gewoon ingaan op het topic? want een beetje vervelend begint het te worden.

Waarom staf je mij niet gewoon? ik bedoel.. blokker mij, dan hoef je ook niet meer te schikken.

En als je zo doorgaat, blokker ik jou wel, want heb eigenlijk genoeg van je geboor de grond in.

Als je graag iemand af wil kraken, doe dat dan lekker thuis ofzo.

Pfff, wat maak jij er een heel verhaal van.

Ik was allang gekapt, blijf je wel een beetje bij de basisschool-les? (de fouten in zinsopbouw laat ik nu even achterwege)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven