Karma, soms duurt het te lang.

06-04-2012 18:00 206 berichten
Alle reacties Link kopieren
Veel van jullie zullen mijn verhaal wat betreft Dude wel kennen. Voor hen die het niet kennen:

Dude is mijn ex, mijn agressieve, drugsgebruikende, terroriserende, stalkende, geld afpersende, liegende en geweldadige ex. Na jarenlange fysieke en emotionele mishandeling heb ik hem aangegeven en is hij eindelijk mijn huis uit gehaald (het was al over, maar hij weigerde te vertrekken). Daar was de kous nog niet mee af, hij heeft daarna meerdere malen ingebroken, stond 's nachts schreeuwend en dreigend voor de deur en meer van dat soort fraais. Van ellende ben ik uiteindelijk naar een andere stad verhuisd, waarna we minimaal (telefonisch) contact hadden, voor de kinderen. Hij weet niet waar ik woon.

Na mij heeft ie nog een vriendin gehad, ook een kind mee gekregen, en ook haar heeft hij mishandeld.

Maarr..wij waren niet de enigen, hij was een ramp voor iedereen in zijn omgeving. Zo agressief dat ie zijn familie, buurtgenoten en zelfs complete vreemden meerdere malen mishandeld heeft. Daarnaast kwam hij steeds dronken, of erger, opdagen overal, het liefst 's nachts. En dan om bier of geld vragen. En met vragen bedoel ik net zo lang doordrammen en vervelen en dreigen tot ie het kreeg. Vrijwel iedereen in zijn omgeving had last van hem.

Had...want 4,5 jaar nadat ik de relatie verbrak en alle hoop op gerechtigheid had laten varen...is karma dan toch komen opdagen. Hij is uit een raam gevallen, en zo ongelukkig ook nog dat zijn benen verlamd zijn. Waarschijnlijk zal hij op termijn wel weer lopen, maar voorlopig is hij "uitgeschakeld". Een zucht van verlichting gaat door zijn omgeving, en ook wel door mij aangezien ik nu wel gewoon naar mijn oude stad kan (vrienden opzoeken) zonder steeds over mijn schouder te kijken.

Maar ja...de blijdschap die ik jaren geleden waarschijnlijk wel had gevoeld blijft uit. Ik ben opgelucht, maar niet blij. Karma kwam wel, maar blijkbaar te laat om mij nog een gevoel van gerechtigheid te geven. Dat voelt heel erg dubbel. Ook voel ik verdriet voor de kinderen, vooral mijn oudste. Voor haar is het heel erg omdat zij nog wel om hem geeft. Ik kan dus niet blij zijn om iets waarvan ik al die jaren dacht dat ik er om zou juichen.

Herkenbaar voor iemand?
quote:paloma schreef op 06 april 2012 @ 19:28:

Minny - ik heb niet alle reacties gelezen en wellicht is het al gevraagd. Maar stel dat hij bij het revalideren hulp nodig heeft, een dak boven zijn hoofd, iemand die hem kan verzorgen. En jij wordt gevraagd. Hij belt je en zegt 1000x sorry. Je dochter vraagt jou ook om hem te helpen. Wat doe je dan?Dan zeg ik nee. En het zou genoeg zeggen over hoe hij het in zijn omgeving vergald heeft als hij een ex die m niet uit kan staan om hulp moet vragen.
quote:_minny schreef op 06 april 2012 @ 19:30:

[...]

[fgcolor=#D000F0]Ik was eerst nog te versuft van de slaap om echt iets te denken, en het volgende moment was ik zo kwaad dat hij snel naar beneden rende en het huis uit ging. Maar dit is maar 1 van de incidenten...

Uiteraard was dit maar één van de incidenten.

Was het maar bij dat gebleven maar het leek wel een aaneenschakeling van je dingen flikken.

quote:Lenen...ja die geintjes ken ik... En al nam hij niks mee, hij heeft niet jouw huis in te gaan. Zo'n inbreuk op jouw leven.[/fgcolor]

Toen hij nog wel met mijn toestemming in mijn huis mocht, walste hij ook zo door naar boven als je niet ingreep. Alsof het heel normaal was door mijn huis te dabberen alsof hij alle rechten had.

Hij zou een keer naar boven komen toen ik onder de douche stond en me nog aan moest kleden. Een van de kids had toen open gedaan. Ik moest echt roepen: 'Niet boven komen'(!). Want hij stond al op de trap hoor. Ik heb me vaak afgevraagd of hij sociaal wel helemaal van deze planeet was.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Gatver wat een engerd, wat een lef.

Eigenlijk had je de koude kraan uit moeten zetten en heet water in zn gezicht plensen.
quote:Booyahh schreef op 06 april 2012 @ 18:42:

Dit heeft geen reet met karma te maken. je moet als hindoe ervoor zorgen dat je in dit leven niet slecht doet zodat je in je volgende leven niet in een lagere trede terecht komt (je wil uiteindelijk naar de uitgang en niet meer te reincarneren).

Dit is een geval mekaar het slechte wensen in het leven en dat is jullie beide overkomen. HAPPY NOW?! Valt tegen he..... Jij bent bij die kerel gebleven en hebt jouw kids hem als vader gegeven. En dan wil jij gerechtigheid en "karma"? Jij hebt deze situatie mede laten bestaan en voortwoekeren (niet jezelf en je kids goed gegedaan) dus dat je geen (instant) 'karma' krijgt is eigenlijk best logisch.

Ik kan hier geen touwtje aan vastknopen, jullie?

Enne wat ben jij, Hindoe? Geloven die in dit soort logica
Ja en?
Nou, ik heb het dus meegemaakt dat ie daadwerkelijk de douche binnen kwam stappen. Ik had niet eens gehoord dat ie aanbelde, maar dochter had open gedaan. Op zich nog tot daar aan toe, maar hij ging dus fijn een praatje met me maken terwijl ik niet wist hoe snel ik die handdoek om moest doen. Zijn "Ach dat heb ik toch allemaal al gezien" hielp niet echt.

Het is inderdaad een aaneenschakeling van rotstreken. De onvoorstelbare energie die er achter dat over je heen walsen zit is bijna niet te stoppen, net een bulldozer die op je afstormt. Was ik net hersteld van de ene streek, flikte hij alweer de andere.
quote:dolores007 schreef op 06 april 2012 @ 19:41:

Gatver wat een engerd, wat een lef.

Eigenlijk had je de koude kraan uit moeten zetten en heet water in zn gezicht plensen.Je meent het.
quote:_minny schreef op 06 april 2012 @ 19:47:

[fgcolor=#D000F0]Nou, ik heb het dus meegemaakt dat ie daadwerkelijk de douche binnen kwam stappen. Ik had niet eens gehoord dat ie aanbelde, maar dochter had open gedaan. Op zich nog tot daar aan toe, maar hij ging dus fijn een praatje met me maken terwijl ik niet wist hoe snel ik die handdoek om moest doen. Zijn "Ach dat heb ik toch allemaal al gezien" hielp niet echt.

Als ik niks had gezegd in mijn geval was het hier net zo gegaan.

Ze snappen kennelijk gewoon écht niet wat hier sociaal onwenselijk aan is.

quote:Het is inderdaad een aaneenschakeling van rotstreken. De onvoorstelbare energie die er achter dat over je heen walsen zit is bijna niet te stoppen, net een bulldozer die op je afstormt. Was ik net hersteld van de ene streek, flikte hij alweer de andere.[/fgcolor]Een soort roller coaster ride. Pas 'aan het eind van de rit' besef je wat er allemaal gebeurd is. En (tenminste ik wel) vraag je je af hoe je dat allemaal hebt weten te doorstaan zonder dat je in een dwangbuis afgevoerd hoefde te worden.
Shahla, dat vraag ik mij dus ook af. Het heeft mij ruim 2 jaar gekost om uberhaupt in mijn hoofd toe te laten wat er nou eigenlijk allemaal gebeurd was. Zelfs nu als ik er aan terug denk dan verbaast het me dat ik niet gillend gek ben geworden. Dat treiteren ging van uit de slaap houden, waardoor ik wekenlang met 1 a 2 uur slaap per nacht moest doen (hij ging lekker slapen terwijl ik werkte, zijn "taak" zat er op) tot me en plein publique als een stuk stront behandelen. En ja daar ging ik tegen in, maar dan was het thuis klappen natuurlijk. Ik heb regelmatig wanhopig gekrijst "Hou op, hou op, hou nou toch eens op!!!" (letterlijk). Maar hij ging gewoon door met zijn gedrag, net een bulldozer. Op een gegeven moment was ik zo moe en gestresst dat ik bijna geen weerstand meer had tegen m. Dan gaf ik m geld zodat ie weg ging en ik ein-de-lijk kon slapen, zo ver was het al.

Ik herken mezelf daar totaal niet meer in terug, normaal laat ik nooit zo met me sollen, maar hij had me emotioneel en fysiek zo gesloopt op het laatst dat er weinig van me over was. Gelukkig niet zo gesloopt dat ik dit voor de rest van mijn leven accepteerde, daar had ie zich op verkeken.
Ik begrijp je heel goed, de ex van mijn vriend heeft zichzelf een korsakof gezopen, en wij hebben nu rust, en vooral de kinderen.

Ze was een vreselijk slechte moeder, en wij hebben dat in het verleden keer op keer aangegeven bij instanties.

Die kwamen dan op afspraak bij haar langs, het huis was dan keurig , al de drank verstopt.

Tot die ene dag, wij waren met de kinderen op vakantie, en toen is ze gevonden, in coma, in haar eigen ontlasting.

De kinderen zijn ons toegewezen en ze is uit de ouderlijke macht ontzet.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Jeetje Diaantje, dat is ook wat... Ze leeft dus nog wel, maar is er eigenlijk niet meer? Ja, zulke dingen kunnen, hoe naar ook, toch ook wel goed uitkomen. Betekent niet dat je er meteen blij mee bent, maar het lost wel een probleem op. Hoe gaan de kinderen er mee om?
quote:_minny schreef op 06 april 2012 @ 20:07:

Jeetje Diaantje, dat is ook wat... Ze leeft dus nog wel, maar is er eigenlijk niet meer? Ja, zulke dingen kunnen, hoe naar ook, toch ook wel goed uitkomen. Betekent niet dat je er meteen blij mee bent, maar het lost wel een probleem op. Hoe gaan de kinderen er mee om?

Met de kinderen gaat het heel goed, ze gaan naar hun moeder als er behoefte aan is, dat is zo ongeveer 1 keer per 3 maanden.

En er is nu rust, vooral voor de kinderen, ze hebben geen angst meer om hun moeder.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Ja, hoe naar ook, soms lost het wel een hoop op... Maar hoe ver ben je dan al gegaan als je eerst ziek/gewond/dood moet zijn voordat je omgeving eindelijk rust kan vinden? Dan doe je toch echt iets fout
Dan ben je inderdaad héél ver heen Minny. Ik vind je verhaal heel herkenbaar, alleen ging het bij om mijn tirannieke moeder die inmiddels dood is. Ik heb jarenlang geroepen 'als ze dood is gaat bij mij de vlag uit en ga ik het groots vieren', maar toen het eenmaal zover was heb ik tranen met tuiten gehuild.

Het maakt ons menselijk, niets meer en niets minder.
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
jeetje Min! Klinkt alsof het een beetje een anti-climax is voor je en dat lijkt me een heel raar gevoel.

Rot voor Midi

.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:_minny schreef op 06 april 2012 @ 19:56:

[fgcolor=#D000F0]Shahla, dat vraag ik mij dus ook af. Het heeft mij ruim 2 jaar gekost om uberhaupt in mijn hoofd toe te laten wat er nou eigenlijk allemaal gebeurd was. Zelfs nu als ik er aan terug denk dan verbaast het me dat ik niet gillend gek ben geworden. Dat treiteren ging van uit de slaap houden, waardoor ik wekenlang met 1 a 2 uur slaap per nacht moest doen (hij ging lekker slapen terwijl ik werkte, zijn "taak" zat er op) tot me en plein publique als een stuk stront behandelen. En ja daar ging ik tegen in, maar dan was het thuis klappen natuurlijk. Ik heb regelmatig wanhopig gekrijst "Hou op, hou op, hou nou toch eens op!!!" (letterlijk). Maar hij ging gewoon door met zijn gedrag, net een bulldozer. Op een gegeven moment was ik zo moe en gestresst dat ik bijna geen weerstand meer had tegen m. Dan gaf ik m geld zodat ie weg ging en ik ein-de-lijk kon slapen, zo ver was het al.

Je wordt inderdaad uitgehold. Je bent er als persoon wel maar geestelijk en lichamelijk ben je leeg en óp.

En dan is het niet meer zo moeilijk voor een agressief dominante persoonlijkheid om je precies daar te krijgen waar hij hebben wil. En als dat niet geheel werkte zoals hij in het hoofd had, volgden er sancties. Ik vind deze gang van zaken toch een soort brainwash praktijken. Als ik namelijk terug ga denken zou ik bepaalde zaken nooit gedaan hebben als ik in 'my right mind' was geweest.

Soms was het inderdaad gewoon maar beter om met hem mee te lullen, hem zijn zin te geven om er vanaf te zijn. Dat kon namelijk ook erger voorkomen. We waren bezig te overleven, Minny en dan moet je wel eens 'slikken'. Maar kennelijk hadden we toch net een langere adem dan 'meneer'.
quote:_minny schreef op 06 april 2012 @ 20:15:

Ja, hoe naar ook, soms lost het wel een hoop op... Maar hoe ver ben je dan al gegaan als je eerst ziek/gewond/dood moet zijn voordat je omgeving eindelijk rust kan vinden? Dan doe je toch echt iets fout

Toevoeging: of verhuisd naar een adres dat hij niet kent.

Als mensen gaan verhuizen om van jou af te komen en dat er dan niet een bel bij je gaat rinkelen...
*poef* Verkeerde topic.
quote:shahla schreef op 07 april 2012 @ 14:50:

[...]

Je wordt inderdaad uitgehold. Je bent er als persoon wel maar geestelijk en lichamelijk ben je leeg en óp.

En dan is het niet meer zo moeilijk voor een agressief dominante persoonlijkheid om je precies daar te krijgen waar hij hebben wil. En als dat niet geheel werkte zoals hij in het hoofd had, volgden er sancties. Ik vind deze gang van zaken toch een soort brainwash praktijken. Als ik namelijk terug ga denken zou ik bepaalde zaken nooit gedaan hebben als ik in 'my right mind' was geweest.

Soms was het inderdaad gewoon maar beter om met hem mee te lullen, hem zijn zin te geven om er vanaf te zijn. Dat kon namelijk ook erger voorkomen. We waren bezig te overleven, Minny en dan moet je wel eens 'slikken'. Maar kennelijk hadden we toch net een langere adem dan 'meneer'.Ja zo was het precies, brainwashen. Daarom vind ik dat ook daar fikse straffen op moeten staan, dat heeft bij mij nog meer schade aangericht dan het fysieke geweld. Ik herkende mezelf niet meer terug op het laatst.

Inderdaad, onze adem was langer, en daar hadden ze niet op gerekend. Bij Dude is ook een zeer hoge intelligentie vastgesteld, en dat verbaast me niks, zo vakkundig als dat hij kan manipuleren.

Maar ik ben weer langzaam mezelf aan het worden, dat kon de eerste jaren niet omdat ie me nog niet met rust liet. Nu, na de verhuizing, wel. En het bevalt me prima, de echte ik is best leuk
Heb alleen de OP gelezen hoor, dus misschien helemaal niet relevant. Karma en wraak zijn twee totaal verschillende dingen. Karma is de wet dat alles wat je doet gevolgen heeft. Wraak is de vergelding van onrecht. Jij wachtte niet op karma, maar op wraak. Dat het je niet zoveel doet als je dacht is een goed teken. Het betekent dat je emotioneel niet meer zo afhankelijk bent van hem. Je hebt hem en z'n pech niet nodig om je goed te voelen.

You go girl!
quote:shahla schreef op 07 april 2012 @ 14:52:

[...]

Toevoeging: of verhuisd naar een adres dat hij niet kent.

Als mensen gaan verhuizen om van jou af te komen en dat er dan niet een bel bij je gaat rinkelen...Nou inderdaad, als iemand (en dan ook nog iemand die ooit van me gehouden heeft) zo ver zou gaan om mij niet meer tegen te komen...dan heb ik toch echt iets heel erg fout gedaan.
Daar heb je misschien wel een punt Annelaure. Ik ben niet blij dat hij pijn heeft of verlamd is, maar op een bepaalde manier klopt het allemaal een beetje meer voor me, alsof er iets rechtgezet is dat scheef zat. Het geeft rust, ook omdat hij nu tijdelijk uitgeschakeld is.
*poef* Verkeerde topic.
quote:_minny schreef op 07 april 2012 @ 15:38:

[...]

[fgcolor=#D000F0]Ja zo was het precies, brainwashen. Daarom vind ik dat ook daar fikse straffen op moeten staan, dat heeft bij mij nog meer schade aangericht dan het fysieke geweld. Ik herkende mezelf niet meer terug op het laatst.

Ik vond het altijd heel oneerlijk hoe hij met veel zaken/fratsen etc. weg kwam en zelfs als hij ergens niet mee weg kwam dan kreeg hij wel weer een tweede of derde kans van iemand. (Zeker ook bij instanties.) Waarschijnlijk omdat hij goed kan lullen en manipuleren. Fikse straffen? Nee hoor, hij is overal zo doorheen gefietst. Aangifte heeft ook niks teweeg gebracht.

Misschien vond ik dat nog wel één van de ergere dingen.

Kijk, iemand kan je van alles flikken maar normaliter zijn er dan wel instanties of personen of wetten die jou beschermen.

Dat gevoel had ik helemaal niet. Ik had eerder het idee dat hij daar meer profijt van had dan ik. Ik vond ook dat hij 'consequenties' had verdiend maar dat is nooit gebeurd. Kennelijk mag je iemand gewoon het leven zuur maken, bestelen, bedreigen en zelfs slaan. Dat is wat ik ervan over gehouden heb. Dat je met zoiets gewoon ongestraft weg kan komen, ook al heb je iemand zeker ook geestelijk een beste knauw meegegeven.

quote:Inderdaad, onze adem was langer, en daar hadden ze niet op gerekend. Bij Dude is ook een zeer hoge intelligentie vastgesteld, en dat verbaast me niks, zo vakkundig als dat hij kan manipuleren.

Mijn ex was meer 'streetwise'. Had al een lange praktijk geschiedenis gehad op dat vlak en op die wijze geleerd hoe je van mensen kan krijgen wat je wil. Goedschiks of kwaadschiks.

Maar ik trok aan het langste eind. Toch wel. Ik heb de kinderen zien opgroeien en ik heb alles van ze meegemaakt. Hij niet.

Ik heb tot twee keer toe kans gezien 'ervan door' te gaan en hij wist niet waarheen. Die twee zaken maken veel goed. Dat ik onder zijn juk uit wist te komen mét de kinderen en dat hij geen rol meer zou spelen. Wie lacht er nu het laatst, zullen we maar zeggen.

quote:Maar ik ben weer langzaam mezelf aan het worden, dat kon de eerste jaren niet omdat ie me nog niet met rust liet. Nu, na de verhuizing, wel. En het bevalt me prima, de echte ik is best leuk [/fgcolor]Je kunt ook pas weer herstellen als hij er niet dagelijks of wekelijks is. Die invloed moet eerst weg zijn. Pas dan kun je puin ruimen en het leven oppakken.
Mijn ex heeft geld van me "geleend", maar nooit terug kunnen betalen (hij blowde en rook liever).

En het laatste wat ik van hem hoorde, voordat ik nu écht al het contact verbrak was dat hij heel veel schulden heeft, zijn mooie flatje niet meer kon betalen en dus uit huis geflikkerd wordt/werd, in de schuldsanering zit en een tweede liefde door zijn arrogante karakter kwijt is geraakt.

En dat doet me zoooo goed! Oh heerlijk.

En hij heeft me niet eens zo erg behandeld als Minny d'r ex.
quote:_minny schreef op 07 april 2012 @ 15:41:

[...]

Nou inderdaad, als iemand (en dan ook nog iemand die ooit van me gehouden heeft) zo ver zou gaan om mij niet meer tegen te komen...dan heb ik toch echt iets heel erg fout gedaan.

Ik denk dat het voor hen te lastig is om dat te beseffen.

Anders had je natuurlijk op voorhand niet al die klote dingen met die persoon uitgehaald dat het zover moest komen dat je liever je hele boeltje inpakt met alle stress erbij dan blijven zitten waar je zit waar hij je kan vinden.

Ik wilde gewoon rust en ik wist dat ik dat enkel kon bereiken door zelf maar te vertrekken.

Dat zou ik sowieso iedereen aanraden die zo'n ex heeft.

Ik vind dat ook niet een kwestie van je weg laten jagen maar eerder zelfbehoud. Een poging je leven weer op de rails te krijgen zonder die enorme negatieve factor die continue afbreekt wat jij opbouwt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven