Keuzes

27-03-2012 21:22 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Samen zijn is geven en nemen. We ondernemen natuurlijk dingen die we beide leuk vinden. Maar ik ga ook wel mee naar iets wat hij leuker vindt dan ik. Nu is er ook zoiets, dat ik niet zou uitkiezen, maar hij heel graag wil. Hij heeft een fantastische werkkans in het buitenland voor 4 jaar. Een unieke kans. Veel groei kansen. Maar ik sta niet te popelen. Hij wil de kids en mij meenemen. We krijgen een mooi huis enzo, maar voor mij is daar weinig. Vrouwen kunnen daar niet werken. Ik kan er wel studeren. Ik heb hier een fantastische baan. Het is afwachten of ik zoiets leuks weer kan vinden. Het wordt toch een cv-gat. Wat zou jij kiezen?
Dat hangt er helemaal vanaf hoe we op dat moment in de relatie staan denk ik. Ik zou het erg moeilijk vinden, maar ik zou niet zonder mijn lief willen. Heb een erg goede relatie vind ik zelf, en zou het zonde vinden om dat weg te gooien. Ben sowieso soms wel een miep die wel eens wat meer uit de band mag springen, dus zou voor mezelf ook een goede uitdaging zijn. Ik zou me dan alleen wel afvragen of ik na die 4 jaar nog terug wil (want je bouwt daar toch iets op denk ik). Dus kort samengevat: ik zou gaan, maar zou moeten wennen
Oh heb niet helemaal goed gelezen, maar hoezo kan je daar niet werken als vrouw? Echt totaal geen mogelijkheid of geen carrièremogelijk?
Meestal omdat je als partner geen werkvergunning hebt.
Zou vooral afhangen van het land (voor mij).
Ik zou direct meegaan. Lijkt me geweldig om een paar jaar in het buitenland te wonen. Maar mijn man is niet zo reislustig helaas.
4 jaar lang thuis blijven, ik zou tegen de muren oplopen!

Maarja hangt er misschien ook een beetje vanaf hoe jij bent, hoeveel uur je hier werkt en wat je doet.

Vreemd ook: Studeren mag wel maar werken niet. Waarom mag dat dan niet?
quote:Caro_22 schreef op 27 maart 2012 @ 21:27:

Meestal omdat je als partner geen werkvergunning hebt.Juist ja, daar had ik nog niet aan gedacht :-)
Gaan gaan gaan gaan!!!

Oh, en waarnaar toe?
Afhankelijk van het land kriebelt het bij mij af en toe nog wel om het nog eens mee te maken.

Werkvergunning valt aan te vragen tenzij het een land is/wordt waar je als vrouw niet werken mag. Voor de rest, sociaal leven bouw je heus wel op want je zal wellicht niet de enige expat daar zijn. Dat zoekt elkaar al snel op en je kunt echt een leuke tijd hebben.

Ik zou er niet per definitie gelijk al negatief tegenover staan TO. Onderzoek eerst eens grondiger wat er voor jou te doen valt, buiten studeren, kijk of er bijv. een Nederlandse club is waar je je bij aan kunt sluiten. Vaak valt dat al na te vragen bij de Nederlandse ambassade of consulaat aldaar.
wat vinden de kinderen of zijn zij nog klein
Lijkt mij een geweldige kans!

Maar je hebt kinderen, dus die kans pakken lijkt mij geen optie. Gevalletje jammerdebammer.
Het ligt eraan welk land het is voor mij.
Ik zou niet gaan. Reizen vind ik leuk, maar ik heb hier mijn sociaal leven en dat geef ik niet op voor 'n vent.
quote:Caviahaar schreef op 27 maart 2012 @ 21:44:

Het ligt eraan welk land het is voor mij.Zo te lezen lijkt het mij geen EU-land.
quote:elninjoo schreef op 27 maart 2012 @ 21:45:

Ik zou niet gaan. Reizen vind ik leuk, maar ik heb hier mijn sociaal leven en dat geef ik niet op voor 'n vent.EN, dat klinkt alsof je in een ander land geen sociaal leven opbouwt. Soms nog wel sterker, juist omdat je geen familie en vrienden om je heen hebt en in hetzelfde schuitje zit. Dat kan een enorme band scheppen.
quote:kriebelbeest2 schreef op 27 maart 2012 @ 21:46:

[...]

Zo te lezen lijkt het mij geen EU-land.

Wat zou het voordeel van 'n EU land zijn volgens jou? Ja, dat je maar 'n paar uur hoeft te vliegen om thuis te komen.

In de EU hebben ze veelal lastige talen, zou me daar niet echt thuis kunnen voelen.

Kun je beter in de USA komen te zitten.
En dankzij internet en niet al te dure tickets kun je goed contact houden met je thuisfront. Voor m'n sociale leven zou ik het in elk geval niet laten! Dat komt/blijft wel goed.
Ik zou gaan, maar ik kan avontuur vinden in meer dan een baan en ik ben sowieso gek op reizen en avontuur. Ik ben dik 8 jaar geleden geemigreerd met 4 kids, ik heb hier ook veel vrijwilligerswerk gedaan en verder heb je het altijd wel druk met al het nieuws wat er op je afkomt.

Ligt dus ook aan je eigen inventiviteit, en misschien ook aan het land.
Optimist tot in de kist!
Voor Frankrijk en Italie zou ik nog wel weg willen. Voor het overige blijkf ik het liefst hier.
Not a day goes by I don t think about you.
4 jaar studie is geen gat in CV; keuze voor de kans van je partner lijkt mij prima uit te leggen. Zeker als straks je partner jouw keuze gaat ondersteunen.
Oh en wat Hekje zegt. Ik heb het enorm makkelijk gevonden om mijn contacten te onderhouden. Heb mijn hele vriendenkring in NL nog. Internet, goedkope telefoon methodes, etc.
Optimist tot in de kist!
Het lijkt mij waanzinnig om een tijd in het buitenland te wonen. Ik zou dus DIRECT meegaan. Maar ja... Ik ben jou niet!

Over het gat in m'n cv zou ik me niet zo druk maken, het zou me er meer om gaan of ik me gelukkig zou kunnen voelen in het buitenland, tijdens zon avontuur met het gezin. Heb je met mensen overlegd die er wonen of hebben gewoond, bijvoorbeeld collega's van je man? Is er een opleiding die je graag zou willen doen? Of noem je dat omdat het het enige is wat je er kunt doen?
Wat eten we vanavond?
quote:Dibbes1 schreef op 27 maart 2012 @ 21:48:

[...]

EN, dat klinkt alsof je in een ander land geen sociaal leven opbouwt. Soms nog wel sterker, juist omdat je geen familie en vrienden om je heen hebt en in hetzelfde schuitje zit. Dat kan een enorme band scheppen.Ik wil simpelweg geen 4 jaar missen met mijn eigen dierbaren. Je ouders worden ouder en die 4 jaar krijg je nooit meer terug.
quote:kriebelbeest2 schreef op 27 maart 2012 @ 21:46:

[...]

Zo te lezen lijkt het mij geen EU-land.Bedoelde meer klimaat en dergelijke Om alles op te geven om 4 jaar in Noorwegen te zitten kleumen, nee, dat gaat de relatie niet overleven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven