Keuzes

27-03-2012 21:22 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Samen zijn is geven en nemen. We ondernemen natuurlijk dingen die we beide leuk vinden. Maar ik ga ook wel mee naar iets wat hij leuker vindt dan ik. Nu is er ook zoiets, dat ik niet zou uitkiezen, maar hij heel graag wil. Hij heeft een fantastische werkkans in het buitenland voor 4 jaar. Een unieke kans. Veel groei kansen. Maar ik sta niet te popelen. Hij wil de kids en mij meenemen. We krijgen een mooi huis enzo, maar voor mij is daar weinig. Vrouwen kunnen daar niet werken. Ik kan er wel studeren. Ik heb hier een fantastische baan. Het is afwachten of ik zoiets leuks weer kan vinden. Het wordt toch een cv-gat. Wat zou jij kiezen?
Oh gaan dat hebben mijn ouders ook gedaan toen hadden ze dan nog geen kids maar die zijn er in het buitenland gekomen (Curacao).

Ondanks dat mijn moeder soms echt wel last heeft gehad van heimwee is ze zo blij dat ze het toen wel hebben gedaan!
TO, ben echt benieuwd om welk land het gaat Kom je het nog even melden?
quote:Caviahaar schreef op 27 maart 2012 @ 21:57:

[...]

Bedoelde meer klimaat en dergelijke Om alles op te geven om 4 jaar in Noorwegen te zitten kleumen, nee, dat gaat de relatie niet overleven.Aha. Maar Spanje is ook niet super ver weg hoor .
Ik vermoed SA?
Een moslimland zou voor mij absoluut 'n no go zijn. In Singapore zou ik me nog wel 'n poos vermaken (bovendien kun je daarvandaan goedkoop vliegen op alle aziatische bestemmingen dus als werkloze partner kun je je verwennen met leuke trips.

In theorie zou ik wel kunnen aarden in Australie, Nieuw Zeeland, westelijk USA of westelijk Canada. Mentaliteit, bevolking, cultuur, taal, ruimte, natuur.
Tuurlijk gaan! Ik ga ook over een paar jaartjes met mijn vriend meeverhuizen naar singapore en ik kan niet wachten!!!! :D Helaas kun ik nu nog niet weg ivm mijn eigen studie :(
Mischien een rare reactie. Maar kun je je kinderen ook gaan thuisonderwijzen? Dan heb je in elk geval een meer dan vullende dagtaak. En niet zozeer een cv gat.

Voor mij zou dat overigens niets zijn.
Lijkt me niet echt gemakkelijk om de taak van lerares te moeten uitvoeren als je daar geen opleiding voor hebt. Bovendien moet je dan zelf ook nog 'ns heel goed onthouden hebben wat je vroeger allemaal hebt geleerd. Zo'n staartdeling bijv, zou echt niet meer weten hoe dat werkt. En dat is nog maar lagere schoolniveau.

Denk dat 'n internationale school met engels als voertaal juist goed voor kinderen is. Ik kende een meisje die bij haar vader in Spanje ging wonen voor 2 jaar en toen ze naderhand terugkwam ging ze hier ook naar 'n interationele school met expat-kinderen.
Mischien is To wel juf?
Leuk te lezen hoe jullie zouden reageren. Inderdaad vanwege werkvergunning, maar ook taal en werktijden ga ik niet werken in China. Ik werk niet in het onderwijs, dus thuisonderwijs draagt in die zin niet bij aan groei.

Ik ben er onlangs een paar maanden geweest en vond dat gezellig met het gezin, maar verder eenzaam. Het land heeft geen faciliteiten voor mijn jonge kids, zo waren er lange trappen voor de metro. Niet handig met een kinderwagen.

Ik heb veel gereisd, avontuur is leuk. Maar 4 jaar lijkt me wat veel van goede. Ik kan daar geen rationeel argument aan plakken. Daarom ben ik erg blij met de reakties, helpt mij om mijn overwegingen concreet te maken.
Het land heeft geen faciliteiten voor mijn jonge kids, zo waren er lange trappen voor de metro. Niet handig met een kinderwagen.

Daarom zie je daar ook geen kinderwagens, of misschie is het wel andersom, ze kunnen die trappen maken omdat er geen kinderwagens zijn.Gewoon kind in de draagzak, met dat eenkindbeleid is dat wel te doen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik wilde eerst zeggen: gaan, een prachtkans. Ik heb hier een fijn sociaal leven maar dat is er ook nog als ik terug zou komen. Bovendien zijn tickets goed te betalen als je vroeg boekt dus je kunt regelmatig terug. Als mijn man zo'n kans zou krijgen zou ik onmiddelijk meegaan, mijn werk is flexibel.

Maar China? Nee, dat zou ik ook geen vier jaar lang trekken.
Goed punt van de draagzak. Ik zie wel dat ik wat koudwatervrees heb.

Ik had gelezen over expat vrouwen. Dat verschilt van fulltime shoppers tot actieve vrijwilligers. Ik word er niet enthousiast van, want ik ben zo blij met mijn baan hier.

Gisteren gehoord dat we binnen een paar dagen moeten beslissen. Ik ga me vanaf vanavond storten op de selectieprocedure voor de studie. Dan weet ik tenminste dat ik wat op mijn werkterrein te doen heb. Nu is er nog zoveel onzeker.
Waar in China zou je dan moeten wonen? Ik zou het te hectisch vinden. China is 'n gaaf vakantieland voor 'n maandje maar dan graag weer terug naar 'n westers land. Die steden zijn vooral zo druk en massaal, ik vond het platteland gezelliger, maar je man zal wel in zo'n grote stad moeten werken neem ik aan. Chinezen zijn wel prettige mensen, maar spreken doorgaans voor geen meter engels.
Inderdaad, als we gaan, gaan we naar zo'n miljoenenstad. Ik noem het meestal smogcity. Ik ben een aantal maanden in een andere stad geweest. Ik heb er niet 1 keer Engels kunnen spreken. Ik zat niet in een expat omgeving. Dus dat kan straks alleen maar beter worden.
Je hebt al besloten mee te gaan?
Ook voor die keus gestaan (DL). nou echt niet dat ik hier mijn sociale leven/ fam etc op ga geven. En baan opzeggen. Wat een rompslomp voor die paar jaar. En voor de kids, jonge tieners, vond ik het ook niks, die wilden niet eens mee. Ga beetje op een flat daar zitten terwijl we hier een 2/onder1 kap hebben. Dat staat dan ook paar jaar leeg. Terwijl ik duitsland wel leuk vind , idem de taal.
Dat lijkt me idd ook 'n no go, als je als expat niet in 'n grote vrijstaande villa met zwembad zou komen te wonen maar in een of andere kutflat. Vraag me af hoe in China de woonomstandigheden zijn voor expats. Zelfs goedverdienende Hongkongers zitten op flatjes van postzegelformaat.
4 jaar China lijkt mij ook niks. Er zijn best wel wat landen waarnaartoe ik mee zou gaan, maar China, en ook nog met kinderen en zo lang: echt niet. Naar Australië, de VS, Spanje, Italië, Frankrijk, Curaçao etc. zou ik vandaag nog mijn koffers pakken, maar in jouw geval zou ik bedanken.
Ik zou gelijk ja zeggen. Zeker voor een land waar vrouwen niet mogen werken.
Ha ha, maar wat moet je daar dan doen. Chinees leren.
quote:Lalalala01 schreef op 27 maart 2012 @ 21:22:

Samen zijn is geven en nemen. We ondernemen natuurlijk dingen die we beide leuk vinden. Maar ik ga ook wel mee naar iets wat hij leuker vindt dan ik. Nu is er ook zoiets, dat ik niet zou uitkiezen, maar hij heel graag wil. Hij heeft een fantastische werkkans in het buitenland voor 4 jaar. Een unieke kans. Veel groei kansen. Maar ik sta niet te popelen. Hij wil de kids en mij meenemen. We krijgen een mooi huis enzo, maar voor mij is daar weinig. Vrouwen kunnen daar niet werken. Ik kan er wel studeren. Ik heb hier een fantastische baan. Het is afwachten of ik zoiets leuks weer kan vinden. Het wordt toch een cv-gat. Wat zou jij kiezen?Is het er warm??? want dan zou ik meegaan:)
Die steden zijn idd vooral een en al smog. Geen gezonde omgeving om 4 jaar te moeten verblijven. Warm is het wel in Hongkong, maar noordelijker heb je ook gewoon koude winters.

Hongkong heeft wel als voordeel dat je er groene eilandjes hebt. Zou op zo'n eiland gaan wonen aan het strand, als ik dan toch mee zou moeten.
Je hebt nog maar een paar dagen ? En weet het nog niet...Je bent er toch al eens een aantal maanden gewoond. Weet je dan wel waar je ongeveer komt te wonen. Nou ja , als je gaat heb je in elk geval je man bij je. En de kids.
Vorige keer was meer vakantie. Ik had een paar maanden onbetaald verlof. Nu zal ik mijn baan opzeggen en toch wel iets willen doen.

Het huis mogen we uitzoeken. Dat soort huizen zijn mooi, gezamenlijk zwembad enzo. Kan je nagaan, want nog voelt het niet als een paradijs. Maar ja, wat is belangrijker; hij een keer een superkans en ik even niet of altijd in the middle of the road.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven