Kiezen moeder-vriend ; tips please!

27-08-2010 20:27 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoeveel gevallen hiervan zijn maar mijn moeder wil dat ik kies tussen haar en mijn vriend. We hebben nu 9 maanden wat en sinds ik het haar heb verteld is ze heel verdrietig en ze haat hem. Dit niet omdat ze hem heeft gezien of kent maar om zijn afkomst. Dit is de enige reden en ze geeft toe dat het een foute reden is maar ze vindt dat als ik veel van haar hou ik zo'n jongen wel opzij zet en kies voor iemand die zij wel ziet zitten.

We hebben altijd een perfecte band gehad en alles samengedaan (nodaddy around) en ik woon ook thuis. Nu wil zij een ander huis zoeken voor haarzelf en afstand van mij nemen als ik met die jongen blijf. Ze zegt erbij dat ze mn keuze snapt en verwacht maar dat we elkaar dan niet mee hebben..

Ik zit in een MEGA dilemma en weet niet wat ik moet doen aangezien ik niet een jongen over de relatie met mijn moeder wil kiezen(want ik hou natuurlijk het meest van haar) maar ik wil ook niet een ongezonde relatie hebben dat ik een surrogaat-partner ben voor haar..

dus jullie meningen pleaaaaase het zou mij heel erg helpen aangezien ik zelf ten einde raad ben!
quote:Tefkaaaz schreef op 27 augustus 2010 @ 20:27:

Ik weet niet hoeveel gevallen hiervan zijn maar mijn moeder wil dat ik kies tussen haar en mijn vriend. We hebben nu 9 maanden wat en sinds ik het haar heb verteld is ze heel verdrietig en ze haat hem. Dit niet omdat ze hem heeft gezien of kent maar om zijn afkomst. Dit is de enige reden en ze geeft toe dat het een foute reden is maar ze vindt dat als ik veel van haar houdt ik zo'n jongen wel opzij zet en kies voor iemand die zij wel ziet zitten.

We hebben altijd een perfecte band gehad en alles samengedaan (nodaddy around) en ik woon ook thuis. Nu wil zij een ander huis zoeken voor haarzelf en afstand van mij nemen als ik met die jongen blijf.

Ik zit in een MEGA dilemma en weet niet wat ik moet doen aangezien ik niet een jongen over de relatie met mijn moeder wil kiezen(want ik hou natuurlijk het meest van haar) maar ik wil ook niet een ongezonde relatie hebben dat ik een surrogaat-partner ben voor haar..

dus jullie meningen pleaaaaase het zou mij heel erg helpen aangezien ik zelf ten einde raad ben!Nou die heb je al..... je moeder doet aan emotionele chantage.. erg gemeen van haar....
Jij hoeft dus ook niet te kiezen. Ik vind het van weinig liefde getuigen, dat ze wil dat je kiest. Iemand die van je houdt staat onvoorwaardelijk achter je. Als zij dat niet kan, dan zegt dat iets over haar. Maar dan zal zij de keus moeten maken, niet jij. Ga gewoon door met leven en als ze begint over je relatie, dan vertel je het er niet over te willen hebben, omdat ze niet objectief is.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Hoe oud ben je? Misschien kan je met behulp van maatschappelijkwerk met je moeder in gesprek over jullie relatie
Welke afkomst heeft hij?
Ik begrijp niet dat je zegt 'natuurlijk het meest van haar te houden. Ik vind dat de liefde naar je moeder toe of de liefde naar je partner toe twee verschillende soorten liefdes zijn.

Ook vind ik dat de liefde naar je moeder toe onvoorwaardelijk is, maar dit hoort andersom ook zo te zijn. Jouw moeder stelt voorwaardes eraan en dat is oneerlijk.

Ik zou nooit zo een keus willen maken en de dag dat mijn moeder mij voor zo'n keus stelt, om zo'n achterlijke reden heeft ze zelf een keus gemaakt..
quote:Bianca40 schreef op 27 augustus 2010 @ 20:31:

Welke afkomst heeft hij?hij is suri
quote:Tefkaaaz schreef op 27 augustus 2010 @ 20:33:

[...]

hij is suriJe bedoelt Surinamer neem ik aan? Waarom heeft je moeder zo'n probleem met zijn afkomst?
hoe oud ben je?
Ik gok dat ze geen verkering heeft met de dochter van Tom en Katie Jaschenca
Waarom moet je kiezen,wat heeft je vriend uitgevreten?
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
quote:Tefkaaaz schreef op 27 augustus 2010 @ 20:27:

dus jullie meningen pleaaaaase het zou mij heel erg helpen aangezien ik zelf ten einde raad ben!TO denk je dat het echt om zijn afkomst gaat of is ze bang je kwijt te raken en denk je dat ze dit bij elke vriend van je zal doen? Uit je laatste zin maak ik op dat ze bang is om je kwijt te raken. Kan je daar niet eens over praten? Vragen wat haar angsten zijn en haar geruststellen dat jullie relatie niet verandert omdat je een vriend hebt?
quote:dangeensuus schreef op 27 augustus 2010 @ 20:35:

hoe oud ben je?22
quote:dangeensuus schreef op 27 augustus 2010 @ 20:36:

Ik gok dat ze geen verkering heeft met de dochter van Tom en Katie Jaschenca Gheghe, dat vermoeden had ik ook niet . Maar ik vind suri zo'n maffe afkorting voor een Surinamer. Als je een Nederlandse vriend hebt zeg je toch ook niet, hij is een "hollie" .
Ik zou onder geen beding niet zomaar mijn moeder boven mijn vriend verkiezen. Ongeacht hoeveel ik van haar hou.

Kan het zijn dat jouw moeder simpelweg bang is om jou kwijt te raken, aan welke man dan ook, met wat voor achtergrond dan ook?

Je moeder heeft haar eigen leven en jij hebt dat ook.

Hoe oud ben je?
Waarom heeft jouw moeder zo'n moeite met zijn afkomst? En waarom heeft ze hem nog nooit ontmoet?
Als je 22 jaar bent dan heeft je moeder bijzonder weinig meer te vertellen over jouw relaties.
quote:ninon schreef op 27 augustus 2010 @ 20:39:

[...]

TO denk je dat het echt om zijn afkomst gaat of is ze bang je kwijt te raken en denk je dat ze dit bij elke vriend van je zal doen? Uit je laatste zin maak ik op dat ze bang is om je kwijt te raken. Kan je daar niet eens over praten? Vragen wat haar angsten zijn en haar geruststellen dat jullie relatie niet zal veranderen?Ik denk zeker dat dat ook een factor is maar het punt is dat ze dat niet wilt toegeven. Ze weet dat ze me moet loslaten maar ze kent geen nuance erin dus dan wil ze het contact minimaliseren =/
Oké, je bent 22. Oud en wijs genoeg om op jezelf te kunnen gaan wonen. Jouw moeder kan niet bepalen met wie jij je leven deelt en ze mag zeker niet van je vragen om een keuze te maken. Dat is erg egoïstisch van haar. Je hoeft hierover geen ruzie te maken maar je hoeft ook niet te doen wat ze van je vraagt.
En kan het zijn dat jouw moeder gewoon in het algemeen jaloers is ( ongeacht zijn huidskleur) omdat jullie altijd samen zijn geweest en jij nu een partner hebt en dus minder tijd hebt om met haar door te brengen?
Wellicht handig om eens goed door te vragen wat je moeders redenen precies zijn. Ik zou geen genoegen nemen met dat ze hem haat alleen vanwege zijn afkomst. Je geeft aan een goede band met haar te hebben dus een goed gesprek zou wel moeten kunnen toch?
vind je zelf ook dat de relatie tussen jou en je moeder ongezond is?

Erken je dat het niet eerlijk is van haar om je emotioneel te chanteren?

Ik denk dat je helemaal niet moet kiezen maar met je moeder in gesprek moet over het bovenstaande.... rustig, op een volwassen manier misschien met hulp van buitenaf
Tips? Een tip is peterselie kauwen tegen slechte adem, hier heb je wel wat meer voor nodig dan "tips".

Heb ik overigens niet echt maar sterkte.
quote:Jaschenca schreef op 27 augustus 2010 @ 20:39:

[...]

Gheghe, dat vermoeden had ik ook niet . Maar ik vind suri zo'n maffe afkorting voor een Surinamer. Als je een Nederlandse vriend hebt zeg je toch ook niet, hij is een "hollie" .

Owja hehe whoopz dat is gemakszucht en gewenning;

suri, indo, anti

Heeft je moeder hem wel eens ontmoet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven