Kind liever bij vader

29-10-2018 15:09 169 berichten
Mijn dochter van 13 is liever bij haar vader dan dat ze bij mij is. Ze woont ook bij haar vader en komt naar mij als ze daar zin in heeft. Ik heb geprobeerd om met haar vader een vast ritme te creëren wanneer ze waar moeten zijn. Maar vader vindt dat kinderen niets tegen hun zin moeten doen. Hij behandeld haar ook als een gelijke ipv een kind van 13 jaar. Ze hoeft van hem dus helemaal niets wat ze zelf niet wil en in mijn ogen gaat het hier helemaal fout met de opvoeding en heeft ze ook het idee dat ze totaal niet naar mij hoeft te luisteren.
Nu heb ik vorige week haar mobiele telefoon afgepakt omdat ze een grote mond had tegen mij. Vader gaat dezelfde dag met haar naar de stad om een nieuwe iPhone 8 plus voor haar te kopen.
Nu wil ze dat ik toestemming geef omdat ze op vakantie willen in de kerstvakantie. Vakantie is al geboekt en betaald maar ik ben hier door dochter van op de hoogte gebracht. Haar vader wil absoluut geen contact met mij.
Ik ben van plan om geen toestemming te geven maar van de andere kant ben ik bang dat ik haar hierdoor helemaal kwijt raak.
Wat is wijsheid in deze situatie?
Ik heb ook nog een zoontje van 10 en die is wel vaker bij mij dan bij vader. Dochter deelde mij mee dat hij met kerst bij mij is omdat hij niet meegaat op vakantie.
Vecht dat gedoe over die vakantie met je ex uit en niet via je dochter.
Geen toestemming geven is wel heel kinderlijk.

Heb het erover met je ex. Je dochter is toch geen postduif?
Gun je dochter haar vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt geprobeerd om met haar vader een vast ritme te creëren van waar ze moet zijn, terwijl haar vader absoluut geen contact met jou wil?

Maar goed, het enige wat je kan doen is ervoor zorgen dat ze ook graag bij jou is. Haar telefoon afpakken is dan misschien niet het slimste om te doen.
noknok
Waarom neem jij dit soort mededelingen van je dochter aan?
Natuurlijk geef je toestemming voor die vakantie! Waarom mag zoon/broer niet mee wat is daar de reden van?
COtweepuntnul schreef:
29-10-2018 15:10
Vecht dat gedoe over die vakantie met je ex uit en niet via je dochter.
Ja dat gaat een beetje moeilijk als er geen contact is en alles dus via haar moet gaan
Telefoon afpakken, haar geen vakantie gunnen. Ik snap wel dat ze liever bij haar vader is..
Star² schreef:
29-10-2018 15:14
Nou ja eigenlijk dit wel! Waarom deelt vader dit niet met jou?
Knockknock schreef:
29-10-2018 15:15
Ja dat gaat een beetje moeilijk als er geen contact is en alles dus via haar moet gaan
Dat is een slecht idee en daar moet je dus wat aan gaan doen.
Aladin_ schreef:
29-10-2018 15:11
Geen toestemming geven is wel heel kinderlijk.

Heb het erover met je ex. Je dochter is toch geen postduif?

Ja ze wordt dus wel ingezet als communicatiemiddel. Heb een derde persoon gevraagd of hij het wil doen maar dat wilde haar vader ook niet. Alleen via dochter dus.
Ja is dat echt zo kinderlijk? Daarom twijfel ik dus nog daarover.
redbulletje schreef:
29-10-2018 15:12
Gun je dochter haar vakantie.
Ja dat is dan ook de enige reden waarom ik het wel zou doen.
julius schreef:
29-10-2018 15:13
Je hebt geprobeerd om met haar vader een vast ritme te creëren van waar ze moet zijn, terwijl haar vader absoluut geen contact met jou wil?
Ja met een derde persoon ertussen.

Maar goed, het enige wat je kan doen is ervoor zorgen dat ze ook graag bij jou is. Haar telefoon afpakken is dan misschien niet het slimste om te doen.
Bij mij is er regelmaat en zijn er regels. Dit is iets wat ze absoluut niet wil. Grote mond accepteer ik dan ook niet en daarom deed ik het.
chrys schreef:
29-10-2018 15:13
noknok
?
Star² schreef:
Moet ik dan net doen of het niet zo is? Of dat ik het niet weet?
Knockknock schreef:
Jij werkt daaraan mee. Als hij toestemming wil, komt hij maar gewoon het gesprek aan gaan. Kun je hem meteen vertellen dat dingen niet meer via je dochter afgedwongen gaan worden.

Ik zou professionele hulp zoeken. Hij is met zijn manipulatie jouw dochter van je aan het losweken en uit machteloosheid en boosheid naar hem, duw jij je dochter nog verder weg. Hier kom je alleen niet uit.
Tessa44- schreef:
Natuurlijk geef je toestemming voor die vakantie! Waarom mag zoon/broer niet mee wat is daar de reden van?
Weet ik niet wat daar de reden van is. Is niet met hem over gesproken.
Ehm, je dochter mag alles van pa, dan is het niet helemaal raar dat zij een lichte voorkeur heeft.

Telefoons afpakken en vakanties verbieden om je zin te krijgen is ook niet echt reuze handig imho.

Pa kan wel vanalles willen, maar hoe is het ouderlijk gezag geregeld? waarom kan pa zich aan communicatie met jou onttrekken?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Aurorus schreef:
Telefoon afpakken, haar geen vakantie gunnen. Ik snap wel dat ze liever bij haar vader is..
Ja ik ook! Dank je voor je nuttige reactie! Ik zou zelf ook als 13 jarige liever bij de ouder zijn die niet naar me omkijkt en lekker me eigen gang kan gaan!
Hoe gaat het met je dochter?
Op school?
Vriendinnen?
COtweepuntnul schreef:
29-10-2018 15:16
Dat is een slecht idee en daar moet je dus wat aan gaan doen.
Helemaal mee eens. Maar ik weet niet meer goed hoe ik hier iets aan moet doen.
Hoe kan het dat er geen contact mogelijk is tussen jou en je ex? En dat alle communicatie via jullie 13-jarige kind loopt? Daar gaat het mis. Niet bij het afpakken van een telefoon.

Ook bijzonder dat het andere kind blijkbaar niet mee mag op vakantie.

Dat zijn de dingen waar ik me meer zorgen over zou maken dan het wel of niet geven van toestemming.
Dropdrop schreef:
29-10-2018 15:20
Jij werkt daaraan mee. Als hij toestemming wil, komt hij maar gewoon het gesprek aan gaan. Kun je hem meteen vertellen dat dingen niet meer via je dochter afgedwongen gaan worden.

Ik zou professionele hulp zoeken. Hij is met zijn manipulatie jouw dochter van je aan het losweken en uit machteloosheid en boosheid naar hem, duw jij je dochter nog verder weg. Hier kom je alleen niet uit.
Dit klopt inderdaad. Wat voor professionele hulp bedoel je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven