Klaar met schoonouders....!

18-11-2011 13:28 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zitten twijfelen of ik mijn verhaal hier wel of niet op moest zetten maar ik moet het gewoon even kwijt, hoewel tips ook meer dan welkom zijn!

Sinds afgelopen week heb ik het helemaal gehad met mijn schoonouders!

We hebben in het verleden wat moeite gehad met dingen maar inmiddels dacht ik dat we, door toch over alles gepraat te hebben, de lucht daarna geklaard was en ook echt wel zelf verantwoording voor de dingen genomen die ik anders had kunnen doen en excuus gemaakt; waar 2 vechten hebben 2 schuld.

Maar geen excuus van haar/hun kant, alles werd op mij afgeschoven, uiteindelijk heb ik dat dan maar met moeite voor lief genomen want het zijn tenslotte de ouders van mijn man...

Het leek allemaal redelijk normaal te gaan tot nu...

We zijn een tijd verder en momenteel loopt het ff niet zo lekker tussen mij en mijn man, er is zelfs gesproken over scheiden...

Mijn schoonmoeder pakt dit aan om mij helemaal zwart te gaan zitten maken tegenover mijn man; alles zou aan mij liggen, ik hersenspoel en bespeel hem en ik heb het helemaal voor hun afgedaan!

Het ergste vind ik nog dat er door schoonmoeder gesuggereerd is (aangezien een van mijn eigen ouders een drankprobleem heeft) dat dit MIJN schuld is!!!

Dit was voor mij DE druppel!!!!

Ik snap dat ze teleurgesteld/boos/verdrietig zijn, maar dit vind ik echt te ver gaan!

Mijn man en ik kijken hoe we aan ons probleem kunnen werken dat durfden we haar bijna niet te vertellen (belachelijk maar waar) maar ik moest volgens schoonmama maar niet denken dat voor mij alles nog zoals vroeger zou worden!! (Alsof ik dat nu nog zou willen?)

Ik heb inmiddels de keus gemaakt geen contact meer te willen met deze mensen, ik ben nog aan het uitvogelen hoe ik dat wil aangezien ik mijn dochter niet haar opa en oma wil ontnemen, maar voor mezelf ben ik er klaar mee,ik hoef niet alles te pikken alleen omdat het de moeder is van mijn man.

Mijn man vind het niet leuk dat ik deze keus maak maar snapt het gelukkig wel.

Er zijn grenzen en daar is zij nu echt over heen gegaan....
quote:ikke_10 schreef op 18 november 2011 @ 15:01:

Ik heb ooit een discussie gehad met mijn schoonouders over drankgebruik dat ik er door een van mijn ouders vrij zwaar aan til als iemand meer drinkt als gezond voor je is,lijkt mij vrij logisch, zij willen dat niet snappen en nu pakt mijn schoonmoeder dat aan alsof een van mijn ouders is gaan drinken door mijn relatieproblemen, geen idee waarom zij dat zo ziet, want het heeft totaal niks met elkaar te maken!

Het is dan wel ONS huis maar mijn man respecteert deze beslissing wel, denk niet dat zwartezwanen het zó zwart/wit bedoeld...Dit heeft zij persoonlijk tegen jou gezegd?
Ik heb nu ook aangegeven als ik niet meer bij mijn schoonouders wil komen ik ook niet hoef te horen wat er voor dingen gezegd zijn als manlief er alleen naartoe is geweest, of dat gaat werken weet ik natuurlijk nu nog niet maar zo hoop ik wel een hoop frustratie te voorkomen waar mijn man en ik ruzie over zouden kunnen krijgen.

Die zelfhulpboeken zijn misschien nog niet eens zo'n raar idee Prutteldepruttel!
Nee, ze doet dat achter mijn rug om omdat ze wel weet dat ik daar heel boos over zou worden.

Ze heeft wel meer gezegd, tis geen rare gedachtegang voor haar doen dan....
Dus je hoort het van je man die daar gaat uithuilen.

Moet je dan niet boos zijn op je man dat hij er voor kiest daar te gaan uithuilen en dan terug komt met deze verhalen waar jij helemaal niets mee kunt en alleen maar boos om kan worden?

Hij hoeft dat soort dingen niet aan jou te vertellen hé? Zijn ouders kunnen dat hoe lullig ook zeggen omdat ze denken dat je man het fijn vind dat zij er een schepje boven op doen wat voor moeilijk mens jij wel niet bent om voor hem mee samen te wonen, dat je schoonouders denken je man zo te steunen.

Spreek je man aan dat als hij er voor kiest om bij je schoonouders te gaan uithuilen dat hij dan niet terug moet komen met zulke verhalen.
Ik snap wat je bedoeld en geloof me, ik ben óók boos om hoe hij dit heeft gedaan!

Maar het neemt niet weg dat dit door hun ook nooit zo gezegd had mogen worden of ze hem nou wilden helpen of niet!!

Ik heb liever wel dat ik nu weet hoe zij over mij denken, weet ik ook waar ik aan toe ben, zo zie ik het iig....
Ik vind liselore een goed punt maken.

Tuurlijk is het niet leuk als ze dat zeggen, maar het belangrijkste is toch dat de verhouding tussen jou en je man goedzit. En als hij dit soort dingen doet en/of vertelt, vind ik dat dat in de eerste plaats opgelost moet worden. Contact stoppen met je schoonouders helpt niet, want het probleem hier is het gedrag van je man (vind ik). En hij is tenslotte degene met wie je innig samenleeft.
quote:ikke_10 schreef op 18 november 2011 @ 15:19:

Ik snap wat je bedoeld en geloof me, ik ben óók boos om hoe hij dit heeft gedaan!

Maar het neemt niet weg dat dit door hun ook nooit zo gezegd had mogen worden of ze hem nou wilden helpen of niet!!

Ik heb liever wel dat ik nu weet hoe zij over mij denken, weet ik ook waar ik aan toe ben, zo zie ik het iig....

Je richt je woede vooral op je schoonouders, maar kijk toch nog maar eens naar je man. Het komt een beetje over alsof hij is aan het stoken tussen jou en je schoonouders.

Waarom wilde hij eerst van je scheiden?
quote:ikke_10 schreef op 18 november 2011 @ 15:19:

Er zijn echt meer mensen die lelijk over je doen achter je rug om. Dat jij dit nu weet, komt door je man. Hij zit, misschien onbewust, te stoken tussen jou en je schoonouders. Jij was er namelijk niet bij en weet dus ook niet in welke context dit gezegd is.

Zo kan er ook wel eens een lullig grapje over iemand gemaakt worden zoals nou je snapt wel waarom haar man bij haar weg gegaan is. Het is van zo'n lullig opmerking natuurlijk nooit de bedoeling dat hij zo door gecommuniceerd wordt naar de betreffende persoon.

Je moet je woede om je man richten. Met welk doel vertelt hij dit aan je door? Wat moet jij met die kennis?
Ik ken mijn schoonouders goed genoeg om te weten dat dit niet in de context van een 'lullig grapje' is gemaakt...

Ik ben er dan wel niet bij geweest maar het onderwerp ging al over dat ik niet de ideale schoondochter ben en alles altijd mijn fout is in hun ogen, dat hebben ze nooit onder stoelen of banken gestoken.

Ik weet hoe hun in het hele drankverhaal staan, dit is geen vreemde aanvulling daarop.

Ik vind niet dat ik álles mijn man hoef aan te rekenen, tuurlijk had hij absoluut de dingen anders aan moeten pakken, dat reken ik hem zeker aan maar hij is niet verantwoordelijk voor de woorden van een ander.

Dat is precies wat mijn schoonmoeder wil, dat wij ruzie krijgen om wat daar wordt gezegd zodat we toch wel uit elkaar gaan, daar ga ik niet aan toegeven!
quote:ikke_10 schreef op 18 november 2011 @ 15:44:

Ik ken mijn schoonouders goed genoeg om te weten dat dit niet in de context van een 'lullig grapje' is gemaakt...

Ik ben er dan wel niet bij geweest maar het onderwerp ging al over dat ik niet de ideale schoondochter ben en alles altijd mijn fout is in hun ogen, dat hebben ze nooit onder stoelen of banken gestoken.

Ik weet hoe hun in het hele drankverhaal staan, dit is geen vreemde aanvulling daarop.

Ik vind niet dat ik álles mijn man hoef aan te rekenen, tuurlijk had hij absoluut de dingen anders aan moeten pakken, dat reken ik hem zeker aan maar hij is niet verantwoordelijk voor de woorden van een ander.

Dat is precies wat mijn schoonmoeder wil, dat wij ruzie krijgen om wat daar wordt gezegd zodat we toch wel uit elkaar gaan, daar ga ik niet aan toegeven!Je vraagt om tips en inzichten, maar blijft wel steeds bij je eigen verhaal. Wat wil je nu eigenlijk?
wat wil je man dan precies dat jij doet met die informatie?

waarom denkt hij dat het van belang is dat jij weet hoe lullig je schoonouders over jou doen als hij daar uit gaat huilen?

Hij is neem ik aan intelligent genoeg om te weten dat dit je kwetst en dat het zou kunnen escaleren tussen jou en zijn ouders. Dus met welk doel legt hij dit weer bij jou neer?
Jouw man had moeten uithuilen bij een vriend en niet bij zijn moeder. Het is vrij natuurlijk dat veel ouders de slechte punten van hun eigen kinderen niet zien en dan is het de schuld van de koude kant...
@Beauke; Ik vroeg idd om tips mbt vieren van verjaardagen en kleine bezoekjes e.d niet om tips hoe ik met mijn man moet omgaan, ik heb ook al een paar keer aangegeven dat ik mijn man hierover genoeg verwijt en dát doe ik idd op mijn eigen manier, Waarom moet ik dáár dan tips over krijgen????
quote:liselore schreef op 18 november 2011 @ 15:48:

Dus met welk doel legt hij dit weer bij jou neer?Hij is aan alle kanten zielig. Hij heeft geen leuke vrouw en geen leuke ouders, dus aandacht genoeg van beide kanten
Stressed is just desserts spelled backwards
Hij is aan alle kanten zielig. Hij heeft geen leuke vrouw en geen leuke ouders, dus aandacht genoeg van beide kanten

Zielig dat jij zo'n reactie plaatst...
Goh, ik begin je schoonmoeder steeds beter te begrijpen.

Liselore heeft toch een punt? Waarom deelt hij problemen met zijn ouders en gaat hij daarna tegen jou melden dat ze je zaten te bashen? Is niet erg constructief van je man.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:ikke_10 schreef op 18 november 2011 @ 15:44:

Ik vind niet dat ik álles mijn man hoef aan te rekenen, tuurlijk had hij absoluut de dingen anders aan moeten pakken, dat reken ik hem zeker aan maar hij is niet verantwoordelijk voor de woorden van een ander.Maar hij is er wel verantwoordelijk voor dat die woorden bij jou terechtkomen. Met welk doel?
Ik vind het leuk dat er mensen zijn met goedbedoelde adviezen maar ik vroeg in 1ste instantie om tips ivm hoe ik dat moet inkleden met oa verjaardagen.

Een advies is toch iets waar ik iets mee kán doen, of advies wat sommigen hier geven MOET ik opvolgen??

Als mijn ouders iets over mijn man zeggen (positief/negatief) vertel ik dat ook tegen hem, volgens mij doe je dat in een relatie, soms kan het ook juist iets oplossen...

Dat dit ontzettend stom is geweest, ja is zo, dat beseft mijn man ondertussen zelf ook wel...
quote:ikke_10 schreef op 18 november 2011 @ 17:46:

Ik vind het leuk dat er mensen zijn met goedbedoelde adviezen maar ik vroeg in 1ste instantie om tips ivm hoe ik dat moet inkleden met oa verjaardagen.

Een advies is toch iets waar ik iets mee kán doen, of advies wat sommigen hier geven MOET ik opvolgen??

Als mijn ouders iets over mijn man zeggen (positief/negatief) vertel ik dat ook tegen hem, volgens mij doe je dat in een relatie, soms kan het ook juist iets oplossen...

Dat dit ontzettend stom is geweest, ja is zo, dat beseft mijn man ondertussen zelf ook wel...

Nee waarom zou je dat doen? Vertelt hij ook wat voor stomme dingen hij over jou zegt dan tegen jou?

Als ik ga zitten klagen over mijn man en er gaan mensen mee zitten klagen met mij ga ik niet tegen mijn man zeggen moet je nou eens horen wat ze over jou zeggen .

dat je schoonouders iets lelijks hebben gezegd iets heel erg lelijks is duidelijk. Of jij er nu met de juiste manier mee omgaat kun jij je af vragen. Zeker omdat hoe jij aan je informatie komt nogal dubieus is.
quote:liselore schreef op 18 november 2011 @ 18:05:

[...]

Als ik ga zitten klagen over mijn man en er gaan mensen mee zitten klagen met mij ga ik niet tegen mijn man zeggen moet je nou eens horen wat ze over jou zeggen .

.Dit is ook helemaal niet het geval geweest in deze situatie...
prima joh, blijf lekker heel boos op je schoonouders want dat is blijkbaar het liefste wat je wilt in deze situatie.

prettig leven.
quote:liselore schreef op 18 november 2011 @ 20:13:

prima joh, blijf lekker heel boos op je schoonouders want dat is blijkbaar het liefste wat je wilt in deze situatie.

Eens!
Fijn bedank voor het advies!

Blij dat er iig mensen zijn geweest die advies gaven waar ik wél wat mee kan...

Als je toch niet snapt waar dit topic over gaat of wat ik er mee bedoel reageer dan niet!
quote:ikke_10 schreef op 18 november 2011 @ 20:28:

Als je toch niet snapt waar dit topic over gaat of wat ik er mee bedoel reageer dan niet!tja dat is een beetje lastig voor je wellicht, je lijkt het zelf niet zo te snappen
quote:ikke_10 schreef op 18 november 2011 @ 20:28:

Als je toch niet snapt waar dit topic over gaat of wat ik er mee bedoel reageer dan niet!Typisch, je voelt je meteen aangevallen. Ik denk dat dát het onderliggende probleem is. Ga bij jezelf eens na hoe vaak je met je man (of anderen) ruzie hebt om iets wat in de kern niets is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven