Knipperlicht relatie issues

28-10-2020 15:41 81 berichten
Hallo,

Ik kijk al een tijdje anoniem mee op dit forum. Nu toch een account gemaakt omdat ik wel in een specifieke situatie zit.

Lastig te begrijpen, maar ik hoop dat jullie je enigszins kunnen inleven in de situatie.

Ik zit al een jaar in een knipperlichtrelatie. Deze knipperlichtrelatie is het gevolg van een 4 jaar durende relatie met elkaar.

Dit zal veel wenkbrauwen doen fronsen, maar onder aan de streep lijken we elkaars soulmate te zijn. Wat er ook gebeurt, we vinden telkens een weg terug naar elkaar.

Maar hoe vergevingsgezind kun je zijn als het aankomt op een knipperlichtrelatie.. beiden hebben we met andere gedate. Maar telkens als we terug bij elkaar zijn dan missen we net dat duwtje in de rug om terug een vaste relatie aan te gaan.

Zoals ik al zei, duurt dit al een jaar. En om een of andere reden kijken we telkens soms lachend terug op elkaars dates, zeker gaat het soms gepaard met de nodige discussies, maar daarna zijn we weer een paar maanden onafscheidelijk, totdat het weer voorvalt. Het is meer een open relatie geworden.

Er zal een reden zijn waarom we elkaar niet kunnen loslaten. En dat we dit van elkaar kunnen hebben. Zeker kwetst mij dit en zie ik het liever anders. Maar in mijn mind is ze nog steeds mijn soulmate.. zij heeft minder last van “liefdesverdriet”, en geeft op momenten ook toe dat ze geen toekomst met mij ziet, op andere momenten weer wel. Het strookt allemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Soulmate? Echt niet. Eindeloze drama bedoel je.
Jullie zijn beide verslaafd aan drama.
Alle reacties Link kopieren
Wilco88 schreef:
28-10-2020 15:41

Ik zit al een jaar in een knipperlichtrelatie. Deze knipperlichtrelatie is het gevolg van een 4 jaar durende relatie met elkaar.



.
Ik snap dit niet helemaal, de knipperlichtrelatie duurt 1 jaar maar jullie hebben ook een 4 jaar durende relatie? Wat voor relatie was dat?
Alle reacties Link kopieren
Wilco88 schreef:
28-10-2020 16:10
Mijn vraag is, waarom laat mijn hart dit toe? Dat dit niet gezond is weet ik ook wel. Ik ben altijd monogaam in een relatie. Zij ook, alleen zitten we nu in een fase waarin we elkaar vrij kunnen laten.
Nou nee zij is snel verveeld en kan dus niet monogaam zijn. Jij zegt eerder dat jij dat wel kan en wil.
Zij gebruikt je. Ze gaat buiten de deur maar als dat te saai is komt ze even terug bij jou. Even een adempauze bij jou en dan weer door.
Ik zou mij daar niet voor laten gebruiken. Ze gaat maar lekker haar ding doen maar dan zonder mij.
Kan jij ook verder.. nu zit je gevangen.
Alle reacties Link kopieren
Wilco88 schreef:
28-10-2020 16:55
Jup, i know. En iedereen geeft mij dat advies.

Ze zeggen Wilco zeg eens nee, dan houdt het vanzelf wel op.

Bin there don that.. heeft geen zin.

Vervolgens doet ze weer zoveel moeite dat ze mij weer kan inpalmen om het zo maar te zeggen.

De laatste keer bijvoorbeeld heb ik aangegeven, kom niet weer over een paar dagen aan. Gaat een week overheen en dan begint ze weer te appen.
Jij bent dus bang dat je overblijft. Dat niemand anders je zal willen. Daarom kan zij dit doen. Want jij staat het toe.

Als je haar zou blokkeren, kan ze je ook niet meer beïnvloeden. Maar ja dan moet je verder zonder haar. En dat durf jij niet. Dus ga je de volgende ronde met haar in.

Jij kan het eindigen, maar dat wil je nog niet.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het een idee om haar door die fase te laten gaan zonder jou. Dan kan jij ook verder.
Mocht ze na die fase alsnog kiezen voor jou dan kan je er op dat moment misschien weer mee verder.
Ondertussen zeg je haar dat jij ook verder gaat met je leven en nu echt. En dat ze pas weer mag aankloppen als ze klaar is met het daten van anderen.
Geeft jou een hoop rust en minder stress, je wordt niet meer gekwetst door de dingen die ze doet en wie weet kom je dan juist iemand tegen die echt helemaal voor jou gaat.
Alle reacties Link kopieren
Hai Wilco, voor veel mensen hier, en ik ook voor mij is dit herkenbaar. Je wilt het niet echt horen, want je wilt haar nog niet echt loslaten, maar liefde is niet genoeg. Jou liefde kan niet zorgen dat zij ineens wel echt voor een stabiele relatie kiest. Je laat toe hoe zij met je omgaat en dus heeft zij niet het respect voor je om het níet te doen.
Als jij sterker in je schoenen stond en duidelijk zou maken dat je niet zo behandeld en gekwetst wenst te worden dan zou de situatie heel anders zijn. Dit durf je niet, want je weet wat ze dan zal kiezen...
En toch zal ze daardoor meer respect voor jou hebben, deze ongelijkheid, waarin jij wacht tot ze je weer nodig heeft, is onaantrekkelijk.

En weet je Wilco, je zult écht een andere vrouw ontmoeten, die helemaal voor jou gaat, net zoals jij voor haar. Waarin er passie is, maar geen drama, want die twee lijk je met elkaar te verwarren.. dus, wees sterk en kap hiermee. Heb een paar maanden geen contact. Als je daarna wel contact wilt, houd het dan platonisch. Als het echte liefde is dan wil ze ook een vriendin zijn, ook als er geen seks is.
Oh Jesse, paint you pictures, 'bout how it's gonna be.
By now I should know better, your dreams are never free.
But tell me all about, our little trailer by the sea.
Oh Jesse, you can always sell any dream to me.
Oh Jesse, you can always sell any dream to me.
She asked me the cat's been, I said, "Moses, he's just fine.
But used to think about you, all of the time.
We finally took your pictures, down from off the wall.
Oh Jesse, how do you always seem to know just when to call?".
Alle reacties Link kopieren
Je hebt wel genoeg meningen gehoord denk ik. Heb je hier wat aan?
Alle reacties Link kopieren
Ik word echt een beetje verdrietig van dit topic. Waarom gun jij jezelf zo weinig?

Het zou fijn zijn als je kan afkicken van deze verslaving, dat ze belt en jij doet niet meer open.

Dit duurt al 5 jaar, dadelijk ben je oud en grijs en heeft ze een andere thuishaven gevonden tussen haar avontuurtjes door.

Als ze echt van jou houd dan laat ze je los, dat is liefde en omgekeerd natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ze wil ook helemaal geen vaste relatie met TO...dat zegt zij en zij gedraagt zich ook als iemand zonder vaste relatie. To denk alleen al jaren dat het een fase is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Bedankt allemaal voor jullie openhartige meningen. Ik waardeer het dat jullie niet hatelijk reageren, maar ook echt proberen om in mijn schoenen te staan.

Zeker loop ik het risico dat ze dadelijk iemand treft wat beter bij haar past. Die kans zit er zeker in.

Het absurde is dat, al zou ze een relatie van een half jaar hebben, dat ik gevoelsmatig een halfjaar op de reservebank blijf zitten. En van die instelling moet ik af. Ik heb geen idee hoe.

Ik begrijp niet dat ze zo’n positie in mijn mind heeft dat ik dit allemaal kan accepteren.

Over onze 4jarige relatie:

Dat was een relatie alsof het een sprookje was. Het probleem is echt ontstaan toen ze zei dat ze weer meer gevoelens wilt hebben. Dat bleek niet meer naar het level getild te kunnen worden wat zij verwachtte.

Desondanks hadden wij wel een hele stabiele gezonde relatie. Dat is ook de reden waarom ze steeds terug komt. Ze weet wat toekomstgericht belangrijk is, en dat ze dat stabiele leven bij mij kan krijgen, alleen de dopamine wat ze zo hard nodig blijkt te hebben die is er niet (meer)

Hoe erg is het eigenlijk dat je zo van iemand kunt houden dat je alles maar accepteert. Van binnen weet ik dat ik dit niet verdien, maar het stabiele leven wat we elkaar zouden KUNNEN geven, is wel mijn ideaalbeeld. En vandaar dat ik mijzelf hier zo aan vast klamp.

Ondertussen breekt dit mij natuurlijk wel op, ik gaf eerder aan dat we er wel eens mee lachen, maar eigenlijk is dat vanuit mijn kant meer als een boer met kiespijn.

De mindset moet anders. Maar hoe doe je dat als je hart en verstand niet op 1 lijn liggen.
Alle reacties Link kopieren
Verliefdheid duurt gemiddeld max 2 jaar, dat is bij haar over, blijk baar houdt zij niet genoeg van jou om je trouw te zijn, maar hij houdt wel genoeg van haar om haar deze ruimte te gunnen.

Het probleem is dat je te weinig van jezelf houdt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Dit gaat je alleen maar meer verdriet opleveren, het is uitstel van executie en staat een eventuele andere relatie in de weg. Met iemand die wel vol voor jou gaat, dat is toch zonde?
Je verdient beter dan dit!!
Alle reacties Link kopieren
Wilco ik begrijp je wel en weet ook hoe jij je voelt.
Ik heb veel te veel energie in een man gestoken die achteraf echt heel slecht voor mij is geweest. Alleen zag ik het niet toen wij nog in een relatie zaten. Iets van.....liefde maakt blind.

Maar deze vrouw is niet goed voor jou. Ze zal alleen maar jouw eigenwaarde afbreken en jij zal steeds onzekerder gaan worden.
Jij moet eens meer gaan houden van jou zelf. Neem afstand van haar een tijd zodat je ook echt alles goed kan gaan relativeren. Maar dan moet je even een stapje terug doen en dan eens naar jullie "relatie" kijken.

Vraag jou zelf eens af wat heeft deze vrouw waar jij niet zonder kan?
Ik vind in ieder geval dat ze geen respect voor jou heeft.
Jij verdiend iemand die net zoveel van jou houd als jij van haar.
Ze weet dat jij toch nergens naar toe gaat en dat ze altijd bij jou terug kan komen. Wil je een vrouw die jou wil alleen als de rest van de mannen toch niet goed genoeg blijken te zijn?

Kom op hoor. Een wereld vol met vrouwen en deze vrouw is niet goed genoeg voor jou.

Nu moet jij alleen dat nog zelf gaan geloven.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Wilco88 schreef:
28-10-2020 16:22
Goede reactie, dankjewel.

Nee, er zijn periodes dat het contact helemaal wordt verbroken, en dat zij een tijdje met dezelfde persoon date. De gedachtes dat ik zo inwisselbaar ben, kwetst mij zeker.

Alleen is nu al zovaak bewezen dat dat “slechts” van korte duur is.

Ik geef eerlijk toe, dat een normaal persoon dit absoluut niet toelaat. Wetende dat je partner het bed deelt met andere, en vervolgens op de stoep staat. Is ook niet meer dan logisch.

Alleen laat ik dit wel toe, andersom zou ik dit ook kunnen doen, en laat zij dit ook toe.

Ik hoop alleen dat het een fase is, dat ze gaat inzien dat je geen stabiele toekomst hebt als je alleen opzoek bent naar dat tijdelijke gevoel.

Ik zou willen dat ik er voorgoed een punt achter kon zetten. Accepteren dat ik dit niet wil, en accepteren dat ze voorgoed uit mijn leven gaat. Ik ben zelfs in therapie geweest hiervoor, maar niets laat mij het licht zien.
Eeeeh nee zo zal het niet gaan... zij zal op een gegeven moment iemand tegen komen die ze echt leuk vindt. En dan hoor je haar nooit meer.
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
28-10-2020 20:59
Eeeeh nee zo zal het niet gaan... zij zal op een gegeven moment iemand tegen komen die ze echt leuk vindt. En dan hoor je haar nooit meer.
Dit gaat gebeuren.
Je moet jou zelf echt afvragen of jij kostbare tijd hier aan wilt verdoen om contact met haar te blijven houden.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Enorm herkenbaar wat je schrijft. Ik heb in een zelfde relatie gezeten en ik was er ook oprecht van overtuigd dat we soulmates waren. Dit is overigens al een behoorlijke tijd geleden. Een half jaar na 'de laatste break-up' kwam ik erachter dat hij in de tussentijd getrouwd was en weer een paar maanden later bleek zijn vrouw zwanger te zijn. Toen was het dus definitief klaar en kon ik het eindelijk afsluiten. Heeft veel pijn gedaan, maar ik zit nu in een hele fijne en stabiele relatie. Wist destijds niet eens dat dat kon.
Ik krijg afgaande op je bericht het beeld dat je enorm blijft hangen en dat, hoeveel pijn het ook doet, het je op de lange tijd het beste zal doen om er definitief een punt achter te zetten. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Zou iemand die echt van jou houdt, je soulmate, je hart keer op keer breken?

Nee hè.
Dat is namelijk geen liefde.

Liefde ontbreekt hier voor jou. Zowel van haar als van jezelf.
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren
Kies voor jezelf, je kan met haar geen toekomst opbouwen.

Ik heb dit als man ook meegemaakt, niet dat ze met andere ging. Maar knipperlichten, omdat zij een andere toekomstvisie had (zo snel mogelijk een samengesteld gezin en met zijn allen in één huis). Ik hield ook echt van haar, maar in een goede relatie hoort niet veel drama te zijn tussen elkaar, je hoort rust bij elkaar te kunnen vinden. Laat het los! Volg haar niet meer, verwijder alles van haar. En kies voor je eigen leven. Je moet echt jezelf gelukkig maken en daar heb je haar echt niet voor nodig.
Alle reacties Link kopieren
Schrijf je nu serieus dat je dit een stabiele gezonde relatie noemt?!

Als je dit gezond en stabiel vind ( uitmaken, goedmaken, vreemdgaan, jij wacht wel op haar, nog meer drama), hoe moet bij jou een instabiele relatie er dan in hemelsnaam uitzien?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Doreia* schreef:
28-10-2020 23:45
Schrijf je nu serieus dat je dit een stabiele gezonde relatie noemt?!

Als je dit gezond en stabiel vind ( uitmaken, goedmaken, vreemdgaan, jij wacht wel op haar, nog meer drama), hoe moet bij jou een instabiele relatie er dan in hemelsnaam uitzien?
Doreia, je hebt het niet goed gelezen.

De 4 jaar durende relatie was stabiel en gezond. Wat daarna gebeurd is waar dit topic ook om draait.
Wilco88 schreef:
28-10-2020 19:41
Bedankt allemaal voor jullie openhartige meningen. Ik waardeer het dat jullie niet hatelijk reageren, maar ook echt proberen om in mijn schoenen te staan.

Zeker loop ik het risico dat ze dadelijk iemand treft wat beter bij haar past. Die kans zit er zeker in.

Het absurde is dat, al zou ze een relatie van een half jaar hebben, dat ik gevoelsmatig een halfjaar op de reservebank blijf zitten. En van die instelling moet ik af. Ik heb geen idee hoe.

Ik begrijp niet dat ze zo’n positie in mijn mind heeft dat ik dit allemaal kan accepteren.

Over onze 4jarige relatie:

Dat was een relatie alsof het een sprookje was. Het probleem is echt ontstaan toen ze zei dat ze weer meer gevoelens wilt hebben. Dat bleek niet meer naar het level getild te kunnen worden wat zij verwachtte.

Desondanks hadden wij wel een hele stabiele gezonde relatie. Dat is ook de reden waarom ze steeds terug komt. Ze weet wat toekomstgericht belangrijk is, en dat ze dat stabiele leven bij mij kan krijgen, alleen de dopamine wat ze zo hard nodig blijkt te hebben die is er niet (meer)

Hoe erg is het eigenlijk dat je zo van iemand kunt houden dat je alles maar accepteert. Van binnen weet ik dat ik dit niet verdien, maar het stabiele leven wat we elkaar zouden KUNNEN geven, is wel mijn ideaalbeeld. En vandaar dat ik mijzelf hier zo aan vast klamp.

Ondertussen breekt dit mij natuurlijk wel op, ik gaf eerder aan dat we er wel eens mee lachen, maar eigenlijk is dat vanuit mijn kant meer als een boer met kiespijn.

De mindset moet anders. Maar hoe doe je dat als je hart en verstand niet op 1 lijn liggen.
Als jij later echt een leuke en stabiele relatie hebt met iemand die echt voor jou gaat, ga je om deze situatie lachen.
Sprookjes bestaan niet en dit is al helemaal geen sprookje.

Je ziet het door jouw verlangen naar haar bevestiging en aandacht veel te rooskleurig: je vindt het positief dat ze steeds bij je terugkomt. Terwijl de realiteit is dat ze terug kan komen omdat ze ook steeds weggaat.
Je vindt het volgens mij ook een goed teken dat ze samen met jou haar dates uitlacht. Terwijl het feit dat ze aan het daten is waarschijnlijk betekent dat ze aan het rondkijken is of ze iemand treft die ze wel leuk genoeg vindt.
Alle reacties Link kopieren
Soms gaat het over, ook na 4 jaar.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ze kan dopamine uit sporten oid gaan halen
Alle reacties Link kopieren
Wilco88 schreef:
29-10-2020 00:15
Doreia, je hebt het niet goed gelezen.

De 4 jaar durende relatie was stabiel en gezond. Wat daarna gebeurd is waar dit topic ook om draait.
Wat er daarna gebeurde is dus dat de relatie nu ongezond en instabiel is. Jullie beide veel te schijterig zijn om in te zien dat jullie elkaar alleen maar ongelukkig maken. Elkaar laten piekeren, malen en niet weten waar je aan toe bent.
Jullie, jij, wil terug naar hoe het was. Maar hoe het was komt nóóit meer terug.

Dus afscheid nemen, wissen, blokkeren en verwijderen en verwerken, écht verwerken, van de relatie. En dan op zoek naar een partner die niet zulke idiote gedachten erop nahoudt.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven