Krent

06-04-2012 09:16 232 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben boos op mijn vriend.

Mijn vriend had de droom om een bedrijf te beginnen. Hij verdiende in het begin niet genoeg, dus ik heb alle rekeningen betaald.

Na drie jaar was ik het zat en zijn we uiteindelijk bij de psycholoog belandt, want ik zat erdoorheen omdat ik vast zat in een stomme baan (financieel wel noodzakelijk) en mijn vriend niet erkende wat een offers ik maakte (hij vindt het normaal dat partners zo voor elkaar zorgen) en hij daarnaast niet over de brug kwam met voortgang in onze relatie (verhuizen, trouwen, meer stabiele financiele situatie).

Toen is hij een baan gaan zoeken en die heeft hij gekregen en het mooie is dat hij zijn bedrijf ernaast kan blijven proberen. De baan is ver weg, maar ik kan niet wachten daarheen te gaan. Ik wil alleen wel een tijdje niets, gewoon om tot mezelf te komen. Ik zeg tegen hem een maand, maar denk eifenlijk eerder aan drie maanden. Daarna wil ik een baan zoeken.

Mijn vriend dringt er nu steeds op aan dat ik vanaf afstand voor mijn oude baas moet blijven werken. Staat wel goed op cv, ik vind het inhoudelijk leuk, maar ben eigenlijk wel klaar met het bedrijf en met verplichtingen voor een tijdje. Maar ik had dus het gevoel dat vriend dit alleen maar wil omdat hij bang is dat ik thuis ga niksen. Gisteren bevestigde hij dat. Ik vind dat stom en zo'n ruzie maakt dat ik hrm opeens echt niet aantrekkelijk vind, terwijl ik gisteren nog zo'n vrliefd gevoel had.

Ik snap echt niet waarom hij mij niet vertrouwt dat ik wel werk ga zoeken, waarom hij niet in me gelooft als ik zeg dat ik heus wel werk vind en wordt aangenomen, ik snap niet dat hij mij geen rust gunt, ik snap niet dat hij niets wil terugdoen voor voorgaande jaren...
quote:madille schreef op 06 april 2012 @ 11:54:

"Dat snap ik. Maar wat mij moeilijk lijkt, is dat jouw vriend wél zijn dromen mag najagen, 3 jaar lang, en jij moet je helemaal in de verdediging gooien om iets te doen wat je graag wil.

Ik vind dat nogal ongelijkwaardig.

Of is hij bang dat jouw bedrijf wel van de grond komt en het zijne niet?"

Dat laatste niet. Maar ik denk dat hij graag ziet dat ik uiteindelijk in zijn bedrijf kom werken. En dat kan niey als ik iets anders ga doen.

Ik vind het ook oneerlijk.Stel dat je nu geen vriend zou hebben. Wat zou je dán doen?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
heb jij een bepaald talent om zijn as bedrijf beter draaiende te houden?
wij slapen nooit.
Ik denk dat hij dominant is om onzekerheid te verschuilen.

Wat gaat hij doen als ik ga doen wat ik wil? Zou wel afbreuk doen aan mijn vertrouwen in relatie als hij daadwerkelijk mij niet zou onderhouden. Denk dat ik op mezelf zou gaan, parttimebijbaan nemen en dan alsnog zou kijken wat echt bij me past. Maar hoop dat het zover niet loopt.
hou nou eens op over wat hij wil, het gaat om wat jij wilt.
wij slapen nooit.
Zonder vriend zou ik naar een ander land verhuizen en daar proberen aan de bak te komen. Na een tijdje zou ik een eigen bedrijf beginnen: daar of in NL.
quote:madille schreef op 06 april 2012 @ 11:54:

Ik vind het ook oneerlijk.

Ik vind dit wel een heel typerende opmerking. Het klinkt als 2 kleine kleuters waarbij de één wel iets mag en de ander niet en dat is dan oneerlijk....

Jullie zijn volwassen mensen. Volgens mij wordt het heel erg hard tijd dat jullie eens gaan praten als dit soort opmerkingen rond gaan.
Mijn talent: zelfde vakgebied als hem en ik ben beter met de administratie. Hij wil gewoon graag de hele dag bij mij zijn. Ik ook bj hem, maar hij kan ook voor mijn bedrijf komen werken
@valentinamaria volgens mij wel, volgens mij werken ze in dezelfde business en wil hij ook dat zij daarin door gaat.

Om hem te kunnen helpen met zijn bedrijf wellicht?

Misschien is hij daarom zo gebrand op haar CV en carrière?

Hij ziet een groot talent voor zijn bedrijf aan zijn neus voorbij gaan.

Of denk ik nu heel verkeerd?

Mijn vriend wil namelijk dat ik me ontwikkel en vooral werk doe wat ik leuk vind. Zolang ik daarmee bijdraag aan het gezamelijke inkomen, zal het hem worst wezen wat ik doe.

Behalve prostitutie oid
quote:madille schreef op 06 april 2012 @ 11:50:

"Wat heb jij nu nodig? Hoe zie jij de toekomst? En als de rest wel goed is tussen jullie: hoe kun je dit met hem bespreken op een open manier waarin je rekening houdt met zijn perspectief / motieven / angsten / verwachtingen...?"

-ik wil kunnen doen wat IK wil en niet wat iedereen denkt dat goed voor me is, want mijn ouderd hebben ook een handje van getrek aan mij

- ik wil weten wat bij mij past, wat mijn levensdoel is op werkvlak; prive weet ik het al want ik wil kinderen

- moeilijk ik heb het gevoel dat ik empathie heb voor hem en hij niet voor mij; ik denk dat hij onzeker is maar ik weet niet hoe ik day kan oplossen; ik denk dat ik hem maar eens vraag wat hij van mij verwacht.

Ik lees hieruit dat je het idee hebt dat anderen steeds aan jou trekken en nu wil je eens los komen van alles. Ik denk dat het begint met naar jezelf te kijken. Wat maakt het dat je anderen aan jou laat trekken? Is niet makkelijk te beantwoorden, maar als je dit weet, dan weet je ook wat jij kunt veranderen om dit niet meer te laten gebeuren. De anderen veranderen lukt niet.

Heb je zicht op jouw sterke punten? Wat vind je heel leuk om te doen? Waar ben je goed in? En aan de andere kant, waar niet? Je geeft aan dat je wil doen wat jij wilt. Dan moet je er wel eerst achter komen wat dat is.

Stop ook met invullen voor de ander (je geeft aan "ik denk dat hij onzeker is"). Zoals een forumster hier eens als motto had "voor een ander denken is ook een ongewenste intimiteit"). Je kunt alleen voor hem denken vanuit je eigen perspectief, wellicht heb je het helemaal fout. Dus begin met vragen te stellen en met verwachtingen te uiten.

Kinderen krijgen is geen levensdoel (vind ik). Je privéleven bestaat uit meer dan het hebben en opvoeden van je kinderen!

Wat heb jij nodig om jezelf te vinden?
Wat verwacht ik van hem? Dat hij me laat zijn wie ik ben.
quote:madille schreef op 06 april 2012 @ 12:00:

Mijn talent: zelfde vakgebied als hem en ik ben beter met de administratie. Hij wil gewoon graag de hele dag bij mij zijn. Ik ook bj hem, maar hij kan ook voor mijn bedrijf komen werken Nou, dat valt wel mee toch? Als je geen baan hebt, ben je niet welkom.
.
Wat heb ik nodig? Tijd, rust, onderdak en eten.
Maar hij laat je nu duidelijk niet zijn wie je bent.

1 van de belangrijkste dingen in een relatie vind ik dat je jezelf moet kunnen zijn bij de ander. Dat creëert een gevoel van veiligheid.

Waarom laat jij hem voor jou bepalen wat je levensdoel is?

Vind je dat lekker makkelijk? Ben je niet anders gewend? Ben je bang als je het zelf moet doen?
quote:Booyahh schreef op 06 april 2012 @ 12:02:

Je wil toch verhuizen huis kopen etc? Dan ga je nu een baan opzeggen? Niet handig

Heb niet het hele topic gelezen, gestopyt bij; 'twee studies gedaan, 3 jaar gewerkt en nu moe" zijn getuigd van ultieme luiheid gebrek aan doorzettingsvermogen, de maatschappij fijn voor jou hobbies op laten draaien (wanneer ga je ons die twee studies terug betalen?) en simpelweg zeiken

ik had je de deur uitgezet met je gemanipuleer en genuil

Misschien had je toch beter even het hele topic moeten lezen.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Booyah: we kopen geen huis en ik heb niet in NL gestudeerd, dus je hebt nergens voor betaald.

Je wil toch verhuizen huis kopen etc? Dan ga je nu een baan opzeggen? Niet handig

Heb niet het hele topic gelezen, gestopyt bij; 'twee studies gedaan, 3 jaar gewerkt en nu moe" zijn getuigd van ultieme luiheid gebrek aan doorzettingsvermogen, de maatschappij fijn voor jou hobbies op laten draaien (wanneer ga je ons die twee studies terug betalen?) en simpelweg zeiken

ik had je de deur uitgezet met je gemanipuleer en genuilLees eerst het hele topic eens voor je met dit soort uitspraken komt.
@gemini; nee maar ik kreeg graag zijn support, zoals ik hem dat ook gaf.

ik had je de deur uitgezet met je gemanipuleer en genuilWow wat een reactie met aannames. Zij krijgt geen uitkering, werkte naast haar studie bijna fulltime, je gaat ervan uit dat zij niet zelf deze studie heeft betaald en daarop baseer je dat ze geen doorzettingsvermogen heeft? Jammer.
kan je dus vergeten to, ervaring rijker, illusie armer.
wij slapen nooit.
quote:zazu_ schreef op 06 april 2012 @ 11:59:

[...]

Ik vind dit wel een heel typerende opmerking. Het klinkt als 2 kleine kleuters waarbij de één wel iets mag en de ander niet en dat is dan oneerlijk....

Jullie zijn volwassen mensen. Volgens mij wordt het heel erg hard tijd dat jullie eens gaan praten als dit soort opmerkingen rond gaan.Misschien had ze beter "ik ben heel erg teleurgesteld in hem" neer kunnen zetten.
Support is iets anders dan hem voor jou laten bepalen. Ik neem aan dat je dat weet?

Kies toch eens je eigen plan.
quote:gemini2011 schreef op 06 april 2012 @ 12:06:

Support is iets anders dan hem voor jou laten bepalen. Ik neem aan dat je dat weet?

Kies toch eens je eigen plan.Even off-topic: wat een geweldig motto!!!
quote:Tickel schreef op 06 april 2012 @ 12:06:

[...]

Misschien had ze beter "ik ben heel erg teleurgesteld in hem" neer kunnen zetten.Wellicht, als ze dat ook bedoelde. Maar als deze zin was zoals ze het echt voelde, is er (imo uiteraard) echt iets goed mis. Maar goed, volgens mij kan bijna sowieso het enige advies zijn dat ze eens goed moet uitzoeken wat ze echt wil en daar eventueel wel/niet voor over heeft en als ze dat op een rijtje heeft, een goed gesprek aangaat met vriend om te bespreken hoe zij de toekomst zien en welke rollen daar voor wie zijn weggelegd.
[quote]Mopsie41 schreef op 06 april 2012 @ 11:54:

quote:

madille schreef op 06 april 2012 @ 11:50:

"Wat heb jij nu nodig? Hoe zie jij de toekomst? En als de rest wel goed is tussen jullie: hoe kun je dit met hem bespreken op een open manier waarin je rekening houdt met zijn perspectief / motieven / angsten / verwachtingen...?"

-ik wil kunnen doen wat IK wil en niet wat iedereen denkt dat goed voor me is, want mijn ouderd hebben ook een handje van getrek aan mij

Dat kan dus niet, want daar gaat jouw vriend niet mee akkoord.

- ik wil weten wat bij mij past, wat mijn levensdoel is op werkvlak; prive weet ik het al want ik wil kinderen

Die ruimte krijg je niet van hem.

Je wil kinderen, maar tegelijkertijd wil vriend dat je vol aan de bak gaat en geen (parttime) thuismoeder wordt. Wil je dat zelf ook?

- moeilijk ik heb het gevoel dat ik empathie heb voor hem en hij niet voor mij; ik denk dat hij onzeker is maar ik weet niet hoe ik day kan oplossen; ik denk dat ik hem maar eens vraag wat hij van mij verwacht

Onzeker? Ik vind hem eerder dominant.[/quote]

Dat dus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven