Kut situatie
maandag 18 februari 2019 om 09:31
Hoi allemaal,
Ik lees al een tijdje mee op het forum hier maar nu zit ik zelf even met iets. Ik zou graag jullie meningen/kijk hierop horen.
Ik heb/had 5 jaar een hele lieve en leuke vriend. Voor mij voelde het echt alsof we soulmates waren/zijn. Het eerste jaar was alles koek en ei, en toen begonnen de strubbelingen. Veel irritaties en ruzies, waar ik meestal de oorzaak van was (ik ga hier liever niet verder op in). Hij heeft mij veel vergeven maar vorige week maandag barstte de bom. Hij wilde niet meer. Dit zei hij op WhatsApp (we wonen niet samen). Hij zou die woensdag mijn spullen komen brengen en de zijne halen en dat was het dan. Voor mij kwam dit erg abrupt omdat we de dag ervoor nog goed hadden gepraat over 'ons' en alles oké leek te zijn. Ik vond het ook echt bizar dat hij dit even mededeelde dmv een appje...
Toen ik dit aangaf zei hij dat hij dan 2 weken wilde om erover na te denken. Dat zou dus tot volgende week maandag duren en zitten we nu op de helft.
Ik vraag hem regelmatig of hij al meer weet en zo, maar hij reageert gewoon niet. Dat doet mij echt pijn maar geeft me ook (valse) hoop. Ik denk dan, als hij er echt mee wil stoppen had hij dat alsnog wel gezegd en doet hij dat niet pas over een week. Ik denk ook dat hij niet reageert omdat hij vast wil houden aan zijn principe dat ik hem 2 weken met rust moet laten. Maar ik word gek. Ik ben goed bij mezelf te rade gegaan wat ik bij mezelf moet veranderen voor in de toekomst (al dan niet samen met hem) en ga dat ook doen. Het liefst blijf ik samen met hem maar dat hij me negeert vind ik zó pijnlijk.
Sorry voor deze hele lap tekst maar denken jullie dat hij me negeert omdat hij er écht nog over nadenkt of omdat hij het gewoon een beetje dood wil laten bloeden? Ik ben er letterlijk ziek van.... Hij is overigens 25 en ik 26.
Ik lees al een tijdje mee op het forum hier maar nu zit ik zelf even met iets. Ik zou graag jullie meningen/kijk hierop horen.
Ik heb/had 5 jaar een hele lieve en leuke vriend. Voor mij voelde het echt alsof we soulmates waren/zijn. Het eerste jaar was alles koek en ei, en toen begonnen de strubbelingen. Veel irritaties en ruzies, waar ik meestal de oorzaak van was (ik ga hier liever niet verder op in). Hij heeft mij veel vergeven maar vorige week maandag barstte de bom. Hij wilde niet meer. Dit zei hij op WhatsApp (we wonen niet samen). Hij zou die woensdag mijn spullen komen brengen en de zijne halen en dat was het dan. Voor mij kwam dit erg abrupt omdat we de dag ervoor nog goed hadden gepraat over 'ons' en alles oké leek te zijn. Ik vond het ook echt bizar dat hij dit even mededeelde dmv een appje...
Toen ik dit aangaf zei hij dat hij dan 2 weken wilde om erover na te denken. Dat zou dus tot volgende week maandag duren en zitten we nu op de helft.
Ik vraag hem regelmatig of hij al meer weet en zo, maar hij reageert gewoon niet. Dat doet mij echt pijn maar geeft me ook (valse) hoop. Ik denk dan, als hij er echt mee wil stoppen had hij dat alsnog wel gezegd en doet hij dat niet pas over een week. Ik denk ook dat hij niet reageert omdat hij vast wil houden aan zijn principe dat ik hem 2 weken met rust moet laten. Maar ik word gek. Ik ben goed bij mezelf te rade gegaan wat ik bij mezelf moet veranderen voor in de toekomst (al dan niet samen met hem) en ga dat ook doen. Het liefst blijf ik samen met hem maar dat hij me negeert vind ik zó pijnlijk.
Sorry voor deze hele lap tekst maar denken jullie dat hij me negeert omdat hij er écht nog over nadenkt of omdat hij het gewoon een beetje dood wil laten bloeden? Ik ben er letterlijk ziek van.... Hij is overigens 25 en ik 26.
maandag 18 februari 2019 om 17:10
Dan is het voor ons natuurlijk ook moeilijk om commentaar te geven. Als je nl weet wat er fout zit of fout zat en tóch bent doorgegaan met datzelfde gedrag (4 jaar lang), dan is dat nu niet opeens over. En ‘niet zo blij’ op iets reageren is gedrag, geen (mis)communicatie.
maandag 18 februari 2019 om 17:16
maar dat deed hij. Maar jij ging vragen om redenen en wijzen op jullie eerdere gesprek en je vond ook wat van de manier waarop. Weet je er zijn nooit redenen die goed genoeg zijn voor een gekwetste partij. Hij kwam in de knel en vroeg je daarom om hem twee weken met rust te laten. Maar hij wilde het uitmaken. Dat was duidelijk. Als jij duidelijkheid wil dan kan je het zelf ook uitmaken. Lijkt me in dit geval het beste, jullie hebben namelijk veel gedoe en je bent echt te jong voor relaties met veel gedoe. Ga eens genieten van het leven.1234vijf schreef: ↑18-02-2019 17:02Je hebt hier zeker gelijk in, maar máák het dan ook uit en laat me niet in het ongewisse als je het toch allang weet. Ik heb niet gevraagd om die twee weken he, ik heb alleen gevraagd waar zijn beslissing vandaan kwam en toen begon hij zelf over die twee weken. Daar stemde ik mee in. Ik wil gewoon duidelijkheid, dan kunnen we allebei door, al dan niet samen. Dat doet me momenteel zo'n pijn. En ik weet dat ik het zelf ook kan doen, maar daarvoor moeten we dus eerst een gesprek hebben want ik ga het in ieder geval NIET op whatsapp uitmaken.
maandag 18 februari 2019 om 19:27
Echtzo.S-Meds schreef: ↑18-02-2019 17:16maar dat deed hij. Maar jij ging vragen om redenen en wijzen op jullie eerdere gesprek en je vond ook wat van de manier waarop. Weet je er zijn nooit redenen die goed genoeg zijn voor een gekwetste partij. Hij kwam in de knel en vroeg je daarom om hem twee weken met rust te laten. Maar hij wilde het uitmaken. Dat was duidelijk. Als jij duidelijkheid wil dan kan je het zelf ook uitmaken. Lijkt me in dit geval het beste, jullie hebben namelijk veel gedoe en je bent echt te jong voor relaties met veel gedoe. Ga eens genieten van het leven.
Het eerste jaar verliefd en daarna 4 jr lang gezeik en de ellende heeft nog niet lang genoeg geduurd?
Doe jezelf en elkaar een lol en zie in dat jullie als setje geen match zijn.
maandag 18 februari 2019 om 20:15
4 jaar lang manipulatief gedrag doorstaan is een hele opgave. Goed om te lezen dat jij je wel bewust bent van het gedrag wat je vertoond, maar als je dat 4 Jaar lang hebt moeten doorstaan is het een keer klaar.
Ik snap dat wanneer hij het uitmaakt via de whats app zonder duidelijke reden ontzettend pijnlijk moet zijn. Maar gun hem nu zijn rust, en de mogelijkheid om na te denken zonder invloed van jouw kant. Het is nu tijd om ook aan een ander te denken en niet alleen aan jezelf hoe Moeilijk het ook is
Ik snap dat wanneer hij het uitmaakt via de whats app zonder duidelijke reden ontzettend pijnlijk moet zijn. Maar gun hem nu zijn rust, en de mogelijkheid om na te denken zonder invloed van jouw kant. Het is nu tijd om ook aan een ander te denken en niet alleen aan jezelf hoe Moeilijk het ook is
maandag 18 februari 2019 om 23:32
Jij wil een gesprek, omdat je hem 4 jaar lang tot nu toe iedere keer hebt kunnen om lullen met “jouw kant en gevoel”.
Ik snap dat hij met het met een appje deed. Hij kent je langer dan vandaag. Er kwam een gesprek en hij gaf weer toe en gaf het 2 weken extra. Nu wil jij die rust niet geven en toch weer in gesprek, want dan gaat hij vast weer overstag.
Ik snap dat hij met het met een appje deed. Hij kent je langer dan vandaag. Er kwam een gesprek en hij gaf weer toe en gaf het 2 weken extra. Nu wil jij die rust niet geven en toch weer in gesprek, want dan gaat hij vast weer overstag.
dinsdag 19 februari 2019 om 06:19
Dat silent treatment-geneuzel gaat over partners. Daar is nu geen sprake van; het zijn exen.freja schreef: ↑18-02-2019 16:34https://sprankelenderelatie.nl/doodzwij ... treatment/
Nou, dan krijg ik dagenlang een silent treatment van haar.’ Robert (42) zuchtte nog eens diep. ‘Als ze me doodzwijgt en links laat liggen, raak ik compleet wanhopig en smacht ik naar haar aandacht. Die krijg ik niet, wat ik ook doe. Pas als het haar uitkomt, haalt ze me weer aan.’
Een echtscheiding hangt als een zwaard van Damocles boven zijn hoofd. Zo verwoordde hij het tijdens onze sessie. Alles wil hij er aan doen om dit te voorkomen.
‘Als ik er mijn huwelijk niet mee kan redden, dan weet ik in elk geval hoe ik het anders kan doen in een nieuwe relatie’, zei hij. ‘Maar dat wil ik helemaal niet, want ik houd van haar.’
Wat is silent treatment?
Wanneer je een silent treatment krijgt van je partner zwijgt hij/zij je dood en doet alsof je niet bestaat. Voor je partner ben je dan onzichtbaar. Je krijgt de boodschap dat je iets fout deed. Daarom verdien je volgens je partner geen liefde en aandacht meer. Dit passief-agressieve gedrag bestaat uit controle uitoefenen, straffen en je eigenwaarde ondermijnen.
Topic: TO krijgt een uitmaakappje van vriend de dag na een goed gesprek waarna vriend zei gelukkig met haar te zijn. Nadat TO aangaf dit een bizarre gang van zaken te vinden nam vriend 2 weken bedenktijd met radiostilte. TO probeert steeds tevergeefs de stilte te doorbreken, maar vriend negeert haar compleet.
TO is in therapie gegaan omdat ze, naar eigen zeggen, manipulatief en egoïstisch is.
Er moet iets gebeurt zijn tussen het moment dat hij zich met TO gelukkig voelde en het whatsappje. Ik snap ook nog steeds niet waarom je voor hem zo door het stof gaat. En zie hierboven, jouw reactie is doodnormaal. En kijk om je heen, mensen zijn wanneer het hen uitkomt soms manipulatief en egoïstisch.
dinsdag 19 februari 2019 om 10:03
Los daarvan, als dit de eerste keer is dat (ex)vriend vraagt om twee weken radiostilte (let wel: hij VRAAGT erom, hij geeft aan dat hij er behoefte aan heeft, het komt niet uit het niets dat hij haar negeert), vind ik dit niet te vergelijken met silent treatment.vivautrecht85 schreef: ↑19-02-2019 06:19Dat silent treatment-geneuzel gaat over partners. Daar is nu geen sprake van; het zijn exen.
dinsdag 19 februari 2019 om 11:04
Precies. Niks passief agressiefs aan, hij geeft zijn behoeftes aan. Dat is TS misschien niet zo gewend.Kastanjez schreef: ↑19-02-2019 10:03Los daarvan, als dit de eerste keer is dat (ex)vriend vraagt om twee weken radiostilte (let wel: hij VRAAGT erom, hij geeft aan dat hij er behoefte aan heeft, het komt niet uit het niets dat hij haar negeert), vind ik dit niet te vergelijken met silent treatment.
Ik heb sowieso het idee dat deze user een heel ander topic leest. Die stilte van 2 weken en het uitmaken via Whatsapp worden heel erg uitvergroot, terwijl de ex daarvoor vier jaar lang gemanipuleerd is.
dinsdag 19 februari 2019 om 11:12
Dat je dingen wilt bepraten als je partner het uitmaakt lijkt me een hele normale reactie. Lastig dat hij nu precies aangeeft dat hij 2 weken geen contact wil. Probeer dat te respecteren en accepteer dat het over is tussen jullie. Hij gaat zich niet bedenken. Ik zou ook niet teveel rekenen op een goed gesprek na die 2 weken. Als jij verbaal de vloer met hem aan hebt geveegd ik het verleden zal hij niet erg staan te springen om te praten.
Ik snap dat je je rot voelt en dat mag ook hè. Probeer alleen geen oplossing van hem te verwachten. Sterkte TO!
Ik snap dat je je rot voelt en dat mag ook hè. Probeer alleen geen oplossing van hem te verwachten. Sterkte TO!
dinsdag 19 februari 2019 om 11:16
Dit dus inderdaad. Krijg de indruk dat er eerst gereageerd is zonder het topic te lezen en dat ze daarna niet meer wilde toegeven dat ze het verkeerd ingeschat heeft. Beetje jammer dat ze daar zo over door blijft drammen.vivautrecht85 schreef: ↑19-02-2019 11:04Ik heb sowieso het idee dat deze user een heel ander topic leest. Die stilte van 2 weken en het uitmaken via Whatsapp worden heel erg uitvergroot, terwijl de ex daarvoor vier jaar lang gemanipuleerd is.
dinsdag 19 februari 2019 om 11:24
Dit idd. 2 weken is niks en het is erg jammer dat TO zich heeft laten leiden door haar eigen onzekerheid ipv haar (ex)partner de rust te gunnen waar hij om heeft gevraagd.vivautrecht85 schreef: ↑19-02-2019 11:04Precies. Niks passief agressiefs aan, hij geeft zijn behoeftes aan. Dat is TS misschien niet zo gewend.
Ik heb sowieso het idee dat deze user een heel ander topic leest. Die stilte van 2 weken en het uitmaken via Whatsapp worden heel erg uitvergroot, terwijl de ex daarvoor vier jaar lang gemanipuleerd is.
Ik ga er vanuit dat het voor hem net zo lastig is. Misschien wel lastiger. Hij heeft ook 4 jaar geïnvesteerd in een relatie waarin hij (ga ik vanuit) dingen heeft gepikt die hij niet had moeten pikken.
dinsdag 19 februari 2019 om 11:43
Het is natuurlijk niet goed wat TO heeft gedaan maar ik vind het ook niet helemaal netjes hoe hij hier mee omgaat. Het is logisch dat hij even wil nadenken en rust wil, maar ik snap TO heel goed. Het is shit als je zo lang in onzekerheid zit, dan wil je gewoon weten waar je aan toe bent! Welke kant het ook opvalt. Dan kan je in ieder geval weer door met je leven.
Sterkte!
Sterkte!
dinsdag 19 februari 2019 om 11:45
Ze kan zelf ook een beslissing nemen.LondonEye2 schreef: ↑19-02-2019 11:43Het is natuurlijk niet goed wat TO heeft gedaan maar ik vind het ook niet helemaal netjes hoe hij hier mee omgaat. Het is logisch dat hij even wil nadenken en rust wil, maar ik snap TO heel goed. Het is shit als je zo lang in onzekerheid zit, dan wil je gewoon weten waar je aan toe bent! Welke kant het ook opvalt. Dan kan je in ieder geval weer door met je leven.
Sterkte!
dinsdag 19 februari 2019 om 11:54
Het is zijn goed recht om die rust te vragen. Vervolgens is het haar goed recht om te zeggen dat ze daar niet op wil of kan wachten. En dan bedoel ik niet dat ze hem moet pushen tot contact maar dat ze er ook zelf een eind aan kan breien. Hij rust, zij zekerheid.LondonEye2 schreef: ↑19-02-2019 11:43Het is natuurlijk niet goed wat TO heeft gedaan maar ik vind het ook niet helemaal netjes hoe hij hier mee omgaat. Het is logisch dat hij even wil nadenken en rust wil, maar ik snap TO heel goed. Het is shit als je zo lang in onzekerheid zit, dan wil je gewoon weten waar je aan toe bent! Welke kant het ook opvalt. Dan kan je in ieder geval weer door met je leven.
Sterkte!
dinsdag 19 februari 2019 om 11:54
Klopt, maar hoe ik het lees is ze nog niet klaar met deze relatie en wil ze het liefst samen verder. Dan denk ik niet dat ze zelf een punt achter de relatie zou zetten! Ik herken de situatie heel erg en ik heb toen ook gewacht totdat hij met een beslissing kwam gewoon omdat ik niet degene wilde zijn die de relatie had 'verpest'. Want wat als hij het wel weer wilde? Ik weet natuurlijk niet hoe het bij TO is maar dit was hoe ik er toen in stond.
dinsdag 19 februari 2019 om 11:59
Ze heeft de relatie al verpest.LondonEye2 schreef: ↑19-02-2019 11:54Klopt, maar hoe ik het lees is ze nog niet klaar met deze relatie en wil ze het liefst samen verder. Dan denk ik niet dat ze zelf een punt achter de relatie zou zetten! Ik herken de situatie heel erg en ik heb toen ook gewacht totdat hij met een beslissing kwam gewoon omdat ik niet degene wilde zijn die de relatie had 'verpest'. Want wat als hij het wel weer wilde? Ik weet natuurlijk niet hoe het bij TO is maar dit was hoe ik er toen in stond.
Door haar gedrag al die jaren en door nu weer contact af te dwingen.
Het is gezonder voor beiden als ze ermee kapt.
dinsdag 19 februari 2019 om 13:31
Ik heb btw ook aan de kant van de (ex)vriend van TO gezeten. Niet alleen omdat ik zelf rust zocht maar ook omdat ik die persoon rust wou geven en om aan wat dingen te werken. Daarbij ook aangegeven dat ik contact met hem zou opnemen.
Echter, na een week nam hij contact met mij op. En ik vond dat heel vervelend omdat hij mij niet de ruimte gaf om contact met hem op te nemen.
Achteraf snap ik wel waarom hij dat deed maar op t moment zelf frustreerde het me alleen maar.
@TO, hoe gaat t nu met je?
Echter, na een week nam hij contact met mij op. En ik vond dat heel vervelend omdat hij mij niet de ruimte gaf om contact met hem op te nemen.
Achteraf snap ik wel waarom hij dat deed maar op t moment zelf frustreerde het me alleen maar.
@TO, hoe gaat t nu met je?
dinsdag 19 februari 2019 om 13:38
Als ze een (kans op een) doorstart wil, zit er niks anders op dan hem die rust te gunnen. Hoe lastig ook. Niets is vervelender dan een ander die je ocer je grenzen gaat die je heel duidelijk hebt aangegeven. Zeker als diegene al jaren over je grenzen ging.LondonEye2 schreef: ↑19-02-2019 11:54Klopt, maar hoe ik het lees is ze nog niet klaar met deze relatie en wil ze het liefst samen verder. Dan denk ik niet dat ze zelf een punt achter de relatie zou zetten! Ik herken de situatie heel erg en ik heb toen ook gewacht totdat hij met een beslissing kwam gewoon omdat ik niet degene wilde zijn die de relatie had 'verpest'. Want wat als hij het wel weer wilde? Ik weet natuurlijk niet hoe het bij TO is maar dit was hoe ik er toen in stond.
dinsdag 19 februari 2019 om 13:50
Daar gaat het dus wel om:
Want het is de bekende druppel die de emmer heeft laten overlopen.
Dat jij vindt dat wat er maandag is voorgevallen er niet toe doet wil niet zeggen dat het onbelangrijk is.
Voor hem is het zo belangrijk dat hij er de relatie voor wil verbreken. Sterker nog: hij is daar heel duidelijk over: een opeenstapeling van.
Maar de manier waarop jij daarop reageert (blablablabla) geeft aan dat je hem en zijn gevoel niet serieus wenst te nemen.
En dat laat je nog een keer zien door te blijven contacten in een tijd die hij gevraagd heeft om hem met rust te laten.
Alles in dit topic is 1 grote onewomanshow. Wanneer jij echt van hem zou houden zou je wel andere dingen doen of laten.
dinsdag 19 februari 2019 om 14:01
Mee eens, hij kent TO al langer dan vandaag dus hij wil zich niet weer om laten lullen met mooie praatjes van TO.zimi schreef: ↑18-02-2019 23:32Jij wil een gesprek, omdat je hem 4 jaar lang tot nu toe iedere keer hebt kunnen om lullen met “jouw kant en gevoel”.
dinsdag 19 februari 2019 om 14:01
Aanstaande maandag mag je pas beginnen met geneuzel over exen.vivautrecht85 schreef: ↑19-02-2019 06:19Dat silent treatment-geneuzel gaat over partners. Daar is nu geen sprake van; het zijn exen.