Lastig situatie

26-06-2019 23:11 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedeavond allemaal,

Ik zit met een probleem en weet niet meer wat ik moet doen of wat het beste oplossing is. Ik heb daarom besloten om hier advies en hulp te vragen.

Mijn vriendin en ik zijn 2,5 jaar samen. Ik ben ontzettend gek op haar en zie zeker een toekomst met haar samen.
Vorig week maandag belde mijn vriendin mij op dat we moesten praten het was dringend. Ik heb tijdens het gesprek meteen gevraagd of ik per direct naar haar toe moest komen, maar dat hoefde niet. Ze vertelde mij dat het dringend was en of ik in de avond langs kon komen
om het een en ander te bespreken (we wonen niet samen). Ik ben in de avond naar haar toe gegaan en alles was prima tot dat ze opeens begon te huilen en zei dat ze in verwachting was. Ik kon het haast niet geloven maar ik was/ben ontzettend blij en wilde het van de daken schreeuwen. Echter was mijn vriendin niet blij. Ze vond het raar dat ik blij was en had verwacht dat ik anders zou reageren want wat blijkt ze wilt het kindje niet. Dit kwam best hard aan en ben eigenlijk nog steeds in shock.

Ik heb haar uiteindelijk gevraagd wat de reden hiervan is waarom het voor haar niet gewenst is. Ze wil eerst trouwen en daarna een kindje krijgen. Ze schaamt zich en is bang dat familie afstand van haar neemt omdat ze ongehuwd zwanger is. (Vriendin is niet NL) Ik heb mijn vriendin duidelijk gemaakt dat ik echt veel van haar hou en zeker een toekomst met haar zie. Alleen gelooft ze mij niet en is bang dat ik haar alleen laat.

Nu het volgende:
Gister heeft vriendin besloten het kindje toch te houden op een voorwaarde als kind geboren wordt dat we gaan trouwen. Ze wil ook pas bij mij intrekken (ik heb een koophuis) als we getrouwd zijn, en heeft aangegeven dat ik ons kind niet mag erkennen zolang wij niet getrouwd zijn. Ik ben hier heel erg van geschrokken en heb duidelijk gemaakt dat ik hier niet mee akkoord ga. Ik ben namelijk van mening dat je met iemand trouwt omdat je van die persoon houd en niet omdat er per se een kind komt. Dit heb ik ook duidelijk gemaakt naar haar. Ze is uiteindelijk boos geworden en heeft opgehangen.

Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik nu moet doen.
Het is niet alleen lastig voor mij maar ook voor haar omdat ik oprecht denk dat ze dit doet uit angst voor de reactie die ze zal krijgen van haar familie.

Wat kan/moet ik doen?
Alvast bedankt!
Kun je niet nog voor tijdens de zwangerschap trouwen, daarna samenwonen en daarna bevallen?
anoniem_367263 wijzigde dit bericht op 26-06-2019 23:17
8.29% gewijzigd
Trouw haar voor de bevalling. Binnen 2 weken na ondertrouw mag je trouwen.
kopjechino schreef:
26-06-2019 23:13
Kun je niet nog voor de zwangerschap trouwen, daarna samenwonen en daarna bevallen?
Ze is al zwanger.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang is ze zwanger?
Ik zou met haar rrouwen
Frankly my dear, I don"t give a damn
en heeft aangegeven dat ik ons kind niet mag erkennen zolang wij niet getrouwd zijn.

Heel jammer voor haar maar dat kan zij helemaal niet eisen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je bewijs dat ze zwanger is?
Dit klinkt mij allemaal te vaag.

Je wordt gedwongen tot trouwen (zeker ook nog in gemeenschap van goederen) en samenwonen. Bij voorkeur gister.

Ik roep stierenpoep.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
26-06-2019 23:16
en heeft aangegeven dat ik ons kind niet mag erkennen zolang wij niet getrouwd zijn.

Heel jammer voor haar maar dat kan zij helemaal niet eisen.
Nou, ze kan het hem wel heel lastig maken. Als zij dwars gaat liggen moet TO vervangende toestemming tot erkenning regelen bij de rechtbank.
Nee heb je, ja kun je krijgen
lemoos2 schreef:
26-06-2019 23:25
Nou, ze kan het hem wel heel lastig maken. Als zij dwars gaat liggen moet TO vervangende toestemming tot erkenning regelen bij de rechtbank.
Ja.
Maar het kan wel. Zij kan dat dus niet zomaar even beslissen.
Alle reacties Link kopieren
TheQ schreef:
26-06-2019 23:23
Heb je bewijs dat ze zwanger is?
Dit klinkt mij allemaal te vaag.

Je wordt gedwongen tot trouwen (zeker ook nog in gemeenschap van goederen) en samenwonen. Bij voorkeur gister.

Ik roep stierenpoep.
Ja ze is echt zwanger. Ze heeft mij twee testen laten zien. Ik heb geen verstand van die dingen. Maar het waren in ieder geval twee staafjes met een blauw bovenkant en de plek waar je het vast moet houden was wit met twee roze streepjes. Die waren duidelijk te zien.
Alle reacties Link kopieren
Trouw met haar. Dat vindt zij en haar familie erg belangrijk. Je houdt toch van haar? Jullie krijgen samen een kind!
Jij wilt de baby ook en je wil een toekomst met haar. Wat is dan het probleem?
ik geef mn bek ook maar een douw
Heel bijzonder dat het haar kennelijk niet zoveel boeit of het kind komt of niet. Liever een abortus dan ongehuwd moeder. Tja, ik zou me niet laten dwingen te trouwen. Het komt allemaal niet heel stabiel op me over, en van je huwelijk af komen is een stuk lastiger dan trouwen.
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
26-06-2019 23:16
Hoe lang is ze zwanger?
Ik zou met haar rrouwen
Dit wist ze zelf niet waarschijnlijk is het nog heel pril. Ze zei dat ze twee weken geleden ongesteld moest zijn maar haar menstruatie kwam maar niet. Toen heeft ze zondagavond de test gedaan en mij maandagavond verteld en laten zien.
Alle reacties Link kopieren
Begrijp dat dit een heel groot cultuur ding voor haar is wat van jongs af aan geleerd is. Dat verander je niet zomaar dit zit diep. Als je echt een toekomst voor jullie zit kom haar daarin tegemoet en trouw met haar.
where ever you go, go with your heart
Johan33355 schreef:
26-06-2019 23:29
Dit wist ze zelf niet waarschijnlijk is het nog heel pril. Ze zei dat ze twee weken geleden ongesteld moest zijn maar haar menstruatie kwam maar niet. Toen heeft ze zondagavond de test gedaan en mij maandagavond verteld en laten zien.
Wat gek dat ze dat dan al die weken niet met jou bespreekt.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
26-06-2019 23:27
Trouw met haar. Dat vindt zij en haar familie erg belangrijk. Je houdt toch van haar? Jullie krijgen samen een kind!
Jij wilt de baby ook en je wil een toekomst met haar. Wat is dan het probleem?
Dat is het probleem niet. Alleen ben ik wel geschrokken met het feit dat ze mij verteld dat ik het kind niet mag erkennen. Ze wil ook niet bij mij intrekken en dat vind ik best moeilijk juist nu ze zwanger is wil ik er voor haar en de kleine zijn. Zodat we samen gaan kijken wat we kunnen doen. Ik ben bang dat uiteindelijk toch abortus laat doen.
Johan33355 schreef:
26-06-2019 23:32
Dat is het probleem niet. Alleen ben ik wel geschrokken met het feit dat ze mij verteld dat ik het kind niet mag erkennen. Ze wil ook niet bij mij intrekken en dat vind ik best moeilijk juist nu ze zwanger is wil ik er voor haar en de kleine zijn. Zodat we samen gaan kijken wat we kunnen doen. Ik ben bang dat uiteindelijk toch abortus laat doen.
Het gaat niet alleen om erkennen, maar ook om het aanvragen van het gezag als het kind geboren is en wiens achternaam het krijgt.
MinkeDeWit schreef:
26-06-2019 23:29
. Tja, ik zou me niet laten dwingen te trouwen. Het komt allemaal niet heel stabiel op me over, en van je huwelijk af komen is een stuk lastiger dan trouwen.
Aan de andere kant: wel een vriendin uit een andere cultuur hebben, wel een toekomst met haar willen, wel het kind willen houden, maar niet willen trouwen....... als hij voorwaarden heeft mag zij dat ook. Het klinkt nu alsof het allemaal op zijn voorwaarden moet.
Alle reacties Link kopieren
Skawa schreef:
26-06-2019 23:29
Begrijp dat dit een heel groot cultuur ding voor haar is wat van jongs af aan geleerd is. Dat verander je niet zomaar dit zit diep. Als je echt een toekomst voor jullie zit kom haar daarin tegemoet en trouw met haar.
Is het ook! Ze heeft in het begin van onze relatie duidelijk gezegd dat ze wil trouwen later. Dit is voor mij ook geen probleem. In haar cultuur hoort de vrouw is eerst te trouwen. De toekomstige man hoort de ouders van de bruid ook bruidschat te betalen. Ze heeft dit mij duidelijk uitgelegd hoe het werkt etc. Alleen voor ons beiden is deze zwangerschap natuurlijk een verassing en van mij kant zeker gewenst ook al zijn we niet getrouwd.
Alle reacties Link kopieren
Je snapt toch wel dat in haar cultuur je niet ongehuwd mag samenwonen?
En als jij niet wilt trouwen, wordt zij gedwongen om een abortus te plegen = geen baby en einde relatie.
Dan is die erkenning ook overbodig.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
26-06-2019 23:30
Wat gek dat ze dat dan al die weken niet met jou bespreekt.
Dat vind ik niet zo gek, het gaat om 2 weken en stel dat ze niet zwanger was dan had ze hem voor niks ongerust gemaakt..

Als advies aan jou zou ik ook voor de bevalling gaan trouwen, als je toch een toekomst met haar wil waarom dan niet? Scheelt een hoop gedoe en dan kunnen jullie voor de bevalling al samenwonen en de babykamer inrichten etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap jou heel goed en zou zeker niet trouwen als je daar niet achter staat. De manier waarop zij dit aanpakt zou ik persoonlijk zeer veel moeite mee hebben. Het is naar mijn mening een vorm van manipulatie. Ze weet dat jij het kind wil en dan dat dreigement met de erkenning. Volgens mij ga je zo niet met elkaar om in een relatie.

Angst voor de reactie van haar familie zou geen reden voor een huwelijk mogen zijn. Jij bent de vader en hebt recht op erkenning en gezag over het kind. Ik vind het heel naar wat je vriendin zegt.

De zwangerschap is nog pril en niet gezegd is dat het goed zou gaan. Mijn advies zou zijn: ga met een derde erbij in gesprek met elkaar. Een psycholoog, relatietherapeut of mediator. Iig iemand die jullie belangen wederzijds kan verwoorden en de emoties in goede banen kan leiden. Een gedwongen huwelijk zal tot frustratie leiden. Jullie hebben nog tijd genoeg voor een weloverwogen besluit.
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
26-06-2019 23:33
Het gaat niet alleen om erkennen, maar ook om het aanvragen van het gezag als het kind geboren is en wiens achternaam het krijgt.
Kan de moeder hierover bepalen?
Fluithaas schreef:
26-06-2019 23:35
Aan de andere kant: wel een vriendin uit een andere cultuur hebben, wel een toekomst met haar willen, wel het kind willen houden, maar niet willen trouwen....... als hij voorwaarden heeft mag zij dat ook. Het klinkt nu alsof het allemaal op zijn voorwaarden moet.
Dit.
Malibu123 schreef:
26-06-2019 23:38
Dat vind ik niet zo gek, het gaat om 2 weken en stel dat ze niet zwanger was dan had ze hem voor niks ongerust gemaakt..

Als advies aan jou zou ik ook voor de bevalling gaan trouwen, als je toch een toekomst met haar wil waarom dan niet? Scheelt een hoop gedoe en dan kunnen jullie voor de bevalling al samenwonen en de babykamer inrichten etc.
Twee weken over tijd en dat niet delen met je partner en dan samen even testen vind ik wel gek. Zeker met de rest van de riedel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven