** LDR deel 13 **

05-01-2010 12:39 3084 berichten
LONG DISTANCE RELATIONSHIPS

deel 13

Hier is deel 12:

Long Distance Relationship (LDR) nr.12
Alle reacties Link kopieren
Dat is toch altijd zo? Tenminste, in de VS bestaat er een test die duurt volgens mij 3 of 6 maanden. Maar in Nederland kan je ook echt niet zomaar even een jaartje komen kijken of het wat is!
quote:Margaretha2 schreef op 15 februari 2010 @ 17:53:

Dat is toch altijd zo? Tenminste, in de VS bestaat er een test die duurt volgens mij 3 of 6 maanden. Maar in Nederland kan je ook echt niet zomaar even een jaartje komen kijken of het wat is!

Oh ja nou dat weet een normaal mens met tot nu toe enkel nederlandse lieven allemaal niet hoor! Ik dacht dat het niet zo'n probleem zou zijn om daar of hier eens een jaartje te gaan werken. Maar meteen emigreren dus...

Poeh. Nou. Als het wat wordt ga ik dan denk ik toch maar alvast naar de huur van bussen voor jullie kijken

I only get one shot at life - so I shoot to kill
Marg, Nederland heeft een speciaal uitwisselingsverdrag met Canada, Australië en Nieuw-Zeeland waarbij jongeren tot 30 of 31 jaar een jaar in het land mogen wonen en werken.
Ja dat is wat ik bedoel Fille! Ik heb er hard over nagedacht, maar ik ga voor het "gewoon" emigreren

Maar op zich is het een goed idee

Ik denk idd dat Nederland wat strenger is in zulke dingen, aangezien ik het emigratie traject van een oud collega zijn vrouw heb gevolgd (kwam vanuit Sudan, gezinshereniging). Dat was heftig hoor =O
Joehoe! Spijker gaat gewoon trouwen! En ik maar iedere keer denken dat Es de eerste zou zijn.

Kjong, wat doen we met de geplande cadeaus?

Na visualisaties over Fille voorop in de bus met microfoon, uiteraard buiten de bus met rode paraplu voorop, heb ik nu wel de perfecte carriereswitch voor haar in gedachten: ambtenaar van de burgerlijke stand. Dat lijkt me wel wat. Of alternatieve weddingplanner.
Punica, dat soort gezinsherenigingstrajecten is van 'n heel ander kaliber dan wat Fille oppert als idee voor jullie. Volgens mij is de hele clou juist dat het relatief makkelijk is om visa aan te vragen door dat verdrag.
Amai Nemoke, die Box toch, stuurt ie seffens 'nen plezanten sms!

(waarom heet hij ook alweer Box?)

Vinden jullie elkaar dan stiekem toch leuk? Daar lijkt 't wel 'n beetje op.
Op een of andere manier lijkt Sudan me toch een lastiger land van herkomst dan Canada. Volgens mij mag je met een Canadees paspoort vrij probleemloos de hele wereld door reizen en misschien ook wel werken? In ieder geval in de Britse gemenebest denk ik zo.
Volgens mij bedoelt Punica dat Nederland strenger is dan Canada, dat verdrag buiten beschouwing gelaten (dus voor gewone emigratie). Maar volgens mij is Canada ook niet heel makkelijk, toch?

Oeh, ambtenaar van de burgerlijke stand. Best leuk. Voor erbij. Het lijkt me niet heel veel inhoud hebben en wellicht ben ik er te cynisch voor.
Dat soort visum is een working holliday visum.. en dat is mijn plan B voor als de belg niet naar Europa komt, maar daar dus nog wat langer wil bijven of voor als ik niet weet wat ik moet aanvangen met mijn leven qua werk ofzo...

Lijkt me eigenlijk wel heel chill, jaartje Austarlie, lekker op een strand hangen, duiken, surfen *zucht* ik droom nog ff lekker door
Canada is dacht ik juist behoorlijk makkelijk. Ze bestaan zowat volledig uit immigranten daar!

Maar ik weet t allemaal niet zo goed hoor, dat is nog veel te ver van mn bed.
Vanuit Canada heb je geen mvv nodig en geen inburgeringsbla, maar verder is het net zo moeilijk om hier een verblijfsvergunning te krijgen. Waarom denk je dat ik met een Canadese homo ga trouwen?
Mijn broer had een baan aangeboden gekregen in Canada, maar dat was nog niet zo heel makkelijk qua visum. Maar ik heb geen idee hoe het zit als je een relatie met iemand hebt.
Ik weet wel dat ze bang zijn dat je er stiekem binnenkomt om te blijven. Ik had natuurlijk vorig jaar een raar verhaal, 3 maanden achter elkaar een weekend, en niet zelf mn tickets betaald. Iedere keer braaf uitgebreid op de formuliertjes ingevuld wat ik kwam doen, maar ik moest steeds mee naar een kantoortje om me te verklaren.

Ik vraag me af of ze bang waren dat ik iets smokkelde, of bang waren dat ik zou blijven. Want hoewel ik vertelde dat ik kwam voor werk, kreeg ik steeds allerlei vragen of ik een geliefde daar had die ik zou gaan opzoeken. (mijn antwoord steeds: nee hier voor werk, en kijk hier is mn hotelreservering)

Maar nu is het antwoord natuurlijk een tikkeltje ja. Ik vraag me af of ik de waarheid moet vertellen? Of gewoon zeggen: vakantie en ik ken hier niemand?

Maar nu kan ik het papiertje natuurlijk invullen met een wat logischer verhaal (vakantie) dus misschien word ik nu niet extra gecontroleerd.

Punica, heb jij dat wel eens gehad, vragen bij de douane?
Misschien zag je er enorm verliefd uit? Of enorm gedrogeerd.

Geen idee wat handig is. Ik zou zeggen vakantie. En benadrukken dat je voorgaande keren het land steeds tijdig verlaten hebt?
quote:fille schreef op 15 februari 2010 @ 18:14:

Volgens mij bedoelt Punica dat Nederland strenger is dan Canada, dat verdrag buiten beschouwing gelaten (dus voor gewone emigratie). Maar volgens mij is Canada ook niet heel makkelijk, toch?

Ja dat bedoel ik idd, Nederland lijkt me erg moeilijk om heen te emigreren, ik denk dat het best streng is.

Canada is ook best lastig. Tenzij je: een partner daar hebt. Ze zijn daar juist erg van het gezinsherenigen, en ze zien 2 partners met een lange stabiele relatie (meer dan een jaar, aantoonbaar met emails, tickets, etc) daarom graag bij elkaar komen.

Eerst dachten we dat we er voor zouden moeten trouwen, maar dat is dus niet zo. Je moet een aantoonbare lange relatie hebben, en aan kunnen tonen waarom je niet samen woont (de reden bij ons is dus: omdat ik een visum nodig heb). Ze zien dit, wat wij nu hebben "samen wonen op afstand".

Als je geen relatie daar hebt is het voortaan erg lastig om erheen te emigreren. (bepaalde werk-voorwaarden etc, maar 40% van de aanvragen wordt uiteindelijk een emigratie)

Het emigreren is op het moment het minste waar ik me zorgen om maak lol, dat gaat wel goed komen, ik heb al mijn e-tickets nog, de eerste van oktober 2008, dus dat jaar, dat kan ik al aantonen. Verder sla ik al mijn msn-historie op, en fotos, emails, kaarten etc.
anoniem_86160 wijzigde dit bericht op 15-02-2010 18:33
Reden: chaos verhaal!
% gewijzigd
Wat ik aan de grens zei?

Echt letterlijk het verhaal: "Ik ga mn vriend opzoeken"

Douane: "hoe kennen jullie elkaar"

Ik: "Internet"

Douane: "waar verblijf je en hoe lang"

Ik: "*woonplaats vriend*, *tijdsindicatie*"

Niks aan de hand hoor, zullen ze echt wel vaker meemaken. Ik heb eigenlijk sowieso nooit problemen gehad met de douane daar. Alleen waren ze een keer niet zo blij toen ik mn formuliertje wat je in het vliegtuig krijgt niet zo goed had ingevuld. Mn adres en zo
Oh nou, dan ga ik maar een beetje de waarheid vertellen denk ik dan.
quote:Spijker schreef op 15 februari 2010 @ 18:39:

Oh nou, dan ga ik maar een beetje de waarheid vertellen denk ik dan.

hey, soms kijken ze gewoon wat chagerijnig, maar je hebt gewoon een geldige reden hoor om daar heen te gaan

En gewoon "smile!" back at them! xD
Punica, hier hoef je ook alleen maar te zeggen dat je een relatie hebt en samen te gaan wonen. Eventueel kan je gevraagd worden om relatie aan te tonen met emails, telefoonrekeningen, foto's ed. Het grootste probleem in NL is de inkomenseis die vrij hoog ligt.

Spijker, en wat is de waarheid? Je verkering? Of een vriend?
Ohh dat had ik niet verwacht

Nou, ik ben iig blij dat ik alles heb bewaard van zulke dingen, laat ze maar komen met dat gesprek! We zullen slagen met vlag en wimpel

Spijker ben je al aan het aftellen En hoe vlieg je? en met welke maatschappij?
quote:Spijker schreef op 15 februari 2010 @ 18:23:

Maar nu is het antwoord natuurlijk een tikkeltje ja. Ik vraag me af of ik de waarheid moet vertellen? Of gewoon zeggen: vakantie en ik ken hier niemand?

Vakantie en ik ken hier niemand. Of: vrienden bezoeken. Maar ik zou het gewoon houden bij vakantie.

Ik ben trouwens nog noooooooit ondervraagd Jihoeeee!!! Ik word wel altijd en eeuwig uit de rij gepikt of ik er bezwaar tegen heb om even van boven tot onder betast te worden.
Sowieso vind ik dat de douane en de politie enzovoort geen ene rambam te maken heeft met wie jij het bed deelt. Je bent toch voor de burgerlijke staat ongehuwd en hebt ook geen samenlevingscontract? Ben je verloofd? Nou, dat is alles wat zij hoeven te weten.
hihi ik vertel het altijd omdat ik graag over hem vertel ik ben trots op m Maar ja, das natuurlijk wel wat anders als je al langer bij elkaar bent. Ik weet ook niet wat ik in Spijker dr geval zou doen. Maar met gewoon eerlijk zijn zullen ze je echt niet terug sturen
Nee, dat denk ik ook niet hoor! Alleen ik hou er zelf gewoon niet van om iedereen alles aan zijn neus te hangen, vroeger voelde ik me veel meer 'verplicht' om zo expliciet mogelijk te antwoorden als iemand me wat vroeg, en als ze dan stiltes lieten vallen al helemaal dan vertelde ik maar door. Op een gegeven moment realiseerde ik me dat dat onzin was

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven