**LDR deel 15**

05-07-2010 11:09 1921 berichten
Alle reacties Link kopieren

Deel 15!

De jubileum-editie!

Hopelijk wordt dit dan de link naar deel 14[/img]
Nemo, gefeliciteerd! Te laat, maar niet minder gemeend. Fijn dat je het nu wel gevierd hebt. Moet je moeder nog naar een arts binnenkort? Is hoe ze zich voelt normaal? Of is er geen normaal? Ook niet leuk dat het niet zo lekker loopt met Tymp. Maar fijn dat je zo optimistisch bent. Het komt vast goed!

Kjong, klinkt als een perfecte trouwdag. Ik bedacht dit weekend dat ik pizza zou eten op mijn trouwdag.

Ik heb gister een drankje gedaan met Es en vriend. Ik moet zeggen dat ik nu mega-gaar ben. Ik denk dat het komt dat ik de laatste vijf nachten heel lang geslapen heb en nu dus ook heel veel slaap nodig heb. In ieder geval was het wel erg leuk. Es, ik had ergens aangenomen dat jullie hostel zou zijn in de buurt waar we hadden afgesproken. Achteraf gezien hadden we beter in ´mijn buurt´ kunnen kroegen. Maar goed, gedane zaken nemen geen keer. Volgende keer!

En het regent en het regent.

Ik ga morgenavond naar een concert. heb zo´n zin.

Oh, en ik heb Eat, pray, love in de bios gezien en voor degene die het boek leuk vonden (of acceptabel): de film is leuk!
Het boek vond ik verschrikkelijk. (Ik hou niet van chicklits) Vooral de vertaling. Alsof ze er een googlevertaalmachine overheen hadden gegooid.

Ooooh wat leuk! Een date met Es.

Nog langs Deutsche bruidswinkels gespazierd? Doen ze daar eignelijk aan koopzondagen?

Ik zat vanmorgen in de tram te kijken naar de 'Nederlandse stijl'.

Het is gewoon Miss Etam-stijl.

Het moet warm zijn en gemakkelijk zitten.

Ziet iemand er leuk uit, heeft ze er rubberen laarzen onder. Heeft iemand coole schoenen en een ok-spijkerborek, wordt er een enorm saaie dozen jas op gedragen (zo een wafeltjesdekbed-stof).

Nederlanders gaan voor comfortabel.

Wat wil je ook met eeuwige zeikregen en motsneeuw.

Op de fiets.
Vóor 8uur wakker worden vind ik ongristelijk. Maar het moet nu eenmaal. School en werk zijn daarop gebaseerd.

Daarom heb ik altijd een ochtendhumeur (nee hoor het zit er gewoon ingebakken, mijn moeder herinnert zich die chago baby nog vers)

Het schijnt dat als je geen ochtendhumeur hebt, je daar werkelijk niets van begrijpt.

Zo bleek ook bij Kman.

En ik kan het hem maar niet uitleggen, dat het me zo ontzettend veel moiete kost om alleen al uit mijn ogen te kijken en me naar een plas water te slepen om me te wassen. Laat staan dat ik een gezellig gesprek aan ga, en in een pasteljurk, met krulspelden in en een pollepel in de hand zingend sta pannenkoeken te bakken.

Daarnaast, waar moet je het in goddinnenaam over hebben 's ochtends? Je hebt elkaar toch 's avonds al gesproken? En er is diep in de nacht toch niks noemenswaardigs gebeurd ( )Ok, op wat vloeken op slaapverstorende kinderen die bedje-verwisselen spelen na.

De ochtenden zijn voor blafferige instructies:

douchen!

aankleden!

koffie!

eet door!

naar school!

hou op!

zet uit!

schiet op!

Ik zie echt de meerwaarde niet in van ochtenden.

Daarnaast, ik ben gewoon tot een uur of 9.30 niet te pruimen, maar maak het de recht van de dag ruimschoots goed.

Als hij er weer eens over valt, struikelt over mijn korte bondige bewoording, áls hij die al krijgt, dan is zijn humeur de rest van de héle dag geheel verdwenen.

Kinderachtig.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij mijn ochtendtempo op z'n minst begrijpt maar veel liever ook krijgt?
Ik woonde ooit samen met een vriendinnetje en wij begrepen elkaar heel goed wat betreft het niet-teveel-praten-in-de-ochtend. We waren toen beide vaak ´s ochtends vrij (oh die heerlijke studententijd, ik kan me alleen niet waarom want ik heb toch altijd gewerkt en ´s ochtends colleges gehad, nouja, tzalwel) en het eerste uur werden er in de keuken toch echt alleen de hoogstnodige dingen gezegd (goedemorgen dus).

Misschien kan je een praatstok introduceren (ook handig bij uit de hand lopende discussies) en die dan elke ochtend verstoppen?

Rubber laarzen zijn hip. Dat is het.

Ik ben nu fan van de knot op hoofd, maar dan zonder sok. Jawel, ik laat me weer eens meesleuren in een trend.
Hier geen ochtendhumeur tips. Ik ben altijd erg snel wakker, inclusief praatjes voor 10 (geen zingen met pollepel, dat dan weer niet).

De rubber laarzen trend heb ik ook nooit begrepen, die heb ik alleen voor werk. Net als van die broeken met zakken aan de zijkant. Prima voor werk, maar doe ze anders echt nooooit aan.

Toch vind ik dat men hier nog meer voor comfortabel gaat dan in Nederland hoor. Ja, misschien niet downtown in New York of LA in da club, maar waar ik woon is het toch meestal een spijkerbroek met fleecetrui en vaak van die witte sportschoenen wat de clock slaat.

Maar ik moet het niet over stijl hebben, want ik ben er sinds dit weekend achter dat ik 15 jaar achterloop in leeftijd. Ik had een winkel pas ditt-shirt gekocht. En toen ik op de website van het merk ging blijken bleek dat het een merk is gericht op 15 jarige meisjes. Lekker dan.
quote:heejhallo schreef op 27 september 2010 @ 13:57:

..van die witte sportschoenen wat de clock slaat.

Jij zit al best lang in het buitenland of niet soms

Ik snap iets niet, dit is toch een pollepel: ?

Dus op welke wijze heb je die nodig bij pannekoekenbakken?

Ik ben overigens zo'n irritant onverstoorbaar vrolijk ochtendmens dat meteen om half zes al in is voor diepe gesprekken, sterke bakken koffie en muziek door de keuken. Sorry.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
T-shirt is overigens geweldig HH!
De pollepel is om te slaan. Dat begrijp je wel als je zelf moeder bent.
Maar vind je het dan ook heel erg vervelend als je gewoon nog even je kop moet houden, Spijk?

Ik heb hem, hij-die-gek-is-op-discoverychannel, al het verschil tussen avond- en ochtendmensen uit proberen te leggen.

Dat dat geen gelul is, maar wetenschappelijk bewezen.

Dat ochtendmensen een ritme hebben van 24 uur.

Dat avondmensen een slechter 'besef' hebben van tijd (hey, daar zie ik nog een link!), die hebben een ritme van méer dan 24 uur.

Dat hebben ze uitgevonden door een aantal mensen in het donker te zetten voor een tijd.

De ochtendmensen hielden zich redelijk aan de 24 uursronde. De avondmensen waren dat ritme binnen aanzienlijke tijd geheel kwijt. 'Dagen' van 26, 28 uur bleken heel normaal.

Maar ook zo een verhaal baat niet.

Hij krijgt er gewoon de tyfus in, dat ik niet handenwrijvend blij met een nieuwe dag opsta.

Nu kun je denken, dat is dan fijn, hij de tyfus erin, jij een chagrijn. Maar daar zitten nogal wat behoorlijke verschillen in.

Ik ben een dichtgeklapt schelpje dat heel langzaam open gaat, en dan ineens halverwege de ochtend in volle glorie zonnig zit te zijn.

Hij is, als hij er de tyfus in heeft, zo verschrikkelijk aanwezig, met zo een uitbreidend boos aura en blikken.

En dat is natuurlijk koren op mijn humeurmolen. Ik onkundig door verkeerd geprogrammeerd, daar kan ik wel mee leven. Hij onkundig uit vrije wil, dat vind ik zoooo Stom. ( )
Heeeeel leuk Tshirt!

En mijn kinderen hadden al ruimerderuim 15 kunnen zijn.
Ik vind t niet erg om mn kop te houden denk ik. Of ik lul gewoon tegen de honden (of mag dat ook niet?). Ik weet wel dat ik een ex had met ochtendhumeur, nou daar werd zelfs ik niet vrolijk van! Deze man stond op met een gezicht alsof de hele wereld weer tegen hem was, het altijd herfst was, alsof hij het liefste meteen mokkend Bloem zou citeren 'het regent en het is november' enz enz.

Goed, niet het meest fleurige type dus 's ochtends.

En dat is eeeeeeecht niet gezellig.
Ik ben ook de eerste die toegeeft dat ik niet gezellig ben.

Ik kan er alleen niks aan doen.

Nee echt niet.

Na bijna 40 jaar, echt niet.
Ik heb geen ochtendhumeur, dus je mag wel praten. Maar je moet geen antwoord verwachten. En misschien ook wel niet dat ik luister. Daarom vind ik alleen leven soms heerlijk: niemand waarmee je kan botsen in de ochtenduren (of andere uren).

Kjong, ik zou toch die pollepel tevoorschijn halen in de ochtend. Of... oordoppen!

Of... verschillende tijden opstaan. Maar dat is waarschijnlijk niet haalbaar met een gezin?
Oeps, klok dus

Ik heb het wel eens met veldwerk gehad, moesten we om kwart over vijf ontbijten en 6 uur aan de slag. Ik snapte best dat een medewerker een ochtenhumeur had, maar andersom vind ik eigenlijk dat hij ook maar moest begrijpen dat ik niet zo was. Mijn kop houden tegen hem kon ik wel, maar niet tegen anderen, terwijl hij geloof ik ook wilde dat ik stil was tegen de rest.

Hmmm, dat was eigenlijk best lastig, maar er speelden ook andere ergernissen mee. En hij was dan ook verder niks van me hoor, alleen collega, geen vriend of man of kind. Met een vriendin op vakantie, die net zo'n schelpje is als jij, ging het een stuk beter, dus daar kan ik het wel van hebben.

Lief is overigens wat langzamer dan ik in de ochtend, maar ook wel een ochtendmens. Maar als hij een beetje honger heeft, of koffie nodig heeft, dan is het net alsof ie ongesteld moet worden. Wat dat betreft zou ik het liefste altijd een thermoflesje koffie en een snicker of zo bij me hebben. Gezicht op onweer? Dan zo, hup wat koffie en suiker er in. Hem er op aan spreken o pdat moment is ook een beetje acrobatiek. Het kan wel met een grapje, maar dan moet ik ook wel zeker weten dat het leuk is, anders wacht ik gewoon tot het weer over is (gebeurt trouwens niet aan de lopende band hoor).

Is ochtendseks geen goede remedie? Of is dat juist helemaaaaal geen optie. Of anders moettie misschien het hormoon/biologische klok van een buitenstaander horen. Mijn vader is er zo eentje die van anderen het eerder aanneemt dan van familie.
in Brabant (hier in brabant dan) is dit een pollepel:

En dit een gewone houten lepel:

Dat wou ik gewoon even kwijt
Echt? Ik denk bij pollepen dus altijd aan zo'n houten geval. Zo'n andere is een eh...grote lepel?

Trouwens, nemo, wat een mooie taarten en wat fijn dat je het met je familie hebt kunnen vieren!
Ik ben een ochtendmens! *poing poing*

Ik ben moe vanaf een uur of 4 's middags, ben weer wat wakkerder rond een uur of 8, en ben erg slecht in laat opblijven

Mijn zusje had altijd een ochtendhumeur (nog steeds) die veranderde 's ochtends altijd in een heks! (Terwijl ze toch mn heule lieve zusje is )
Bij mijn Brabantse roots is die houten lepel ook 'n pollepel, en die andere 'n soeplepel. Ik denk niet dat 't Brabants is.

Ochtendhumeur, hmm, ja. Geen tips over hoe om te gaan met 'n vent in 'n ander ritme. Bij mij valt 't op zich wel mee (vind ik zelf), maar ik heb geen zin in pratende mensen om mee heen voor ik na m'n werk ga. Gelukkig komt R. meestal thuis als ik net weg ben, en dat is fijn. Ik ben niet gezellig 's ochtends, behalve als ik niet wakker hoef te worden van de wekker. Hmm, heb ik dan toch wel 'n ochtendhumeur?

'n Paar maanden geleden kwam R. meestal thuis voor ik weg ging, ik heb toen wel (eenzijdig) met hem afgesproken dat ie niet te veel gaat zitten praten, dat ik weinig terugzeg en dat 't journaal van 7.00 uur op tv aan moet. 'n Deel heeft ie wel aangenomen, maar niet te veel zitten praten niet. Dus ik ben blij dat ie tegenwoordig later thuis is.

Dus mijn tip is: regel 'n nachtbaan waar ie pas thuiskomt als jij al weg bent.
haha misschien is het erg plaatselijk dan

Mijn vent heeft trouwens ook een ander ritme, hij is een avondmens. Maar gelukkig heeft hij niet echt een ochtendhumeur, hij is alleen niet vooruit te branden dan
Ikzelf ben trouwens 's avonds niet chaggo of zo. Mijn dipje zit meer na de lunch, tussen 2 en 4 komt er niet zoveel intelligents uit mijn handen.
Sinds mijn 13de ofzo ben ik om 22.00 uur het wakkerst van de hele dag. Tot een uur of 02.00 uur. Dan kan ik uren geconcentreerd studeren, dezelfde taakvervullen, heerlijk poetsen en boenen, systematisch werken.

Dat is mijn piek.

Dips heb ik dus tussen 06 en 09.30 uur, even rond 15.00 uur, en van 19-20.00uur.

Maar aj dat is allemaal niet handig.

Ik ben dus niks waard in het normale 24uursmensenleven

Sst, niet tegen mijn baas zeggen he?
Ik hou ook niet van meteen in de houding bij het opstaan, ik ben extreem langzaam en wil ook rustig wakker worden. Ik hou wel van pannenkoeken dus de avond van tevoren maak ik alles klaar zodat ik 's ochtends mijn tijd kan besteden aan relaxed douchen en heerlijk uitgebreid ontbijten, in plaats van aan een ooglijke combi vinden in mijn kledingkast en alle zooi die ik op een dag nodig heb proberen in mijn handtas te krijgen. Mijn vriend is meteen klaar voor de strijd 's ochtends, is ook in een kwartier klaar en staat er dan ook echt, om bv. kasten in elkaar te knutselen of grote schoonmaak te houden, verschrikkelijk.

Speaking of schoonmaak, ik ben nu bezig met een herfst schoonmaak en ik vind het echt superleuk , elke dag doe ik een beetje he, vriezer en koelkast, dan een andere dag matrassen omdraaien en dekbedden wassen enzovoort. Voor het eerst is het hier 's ochtends echt fris (nu is het nog tussen de 25-30 graden) dus de herfst komt er aan denk ik.

Kjong, in Denemarken hebben ze trouwens een B-maatschappij (echt ongelukkig gekozen naam vind ik maargoed) voor mensen zoals jij, dus misschien is emigreren een optie ? Trouwens komen de tijden die je noemt volgens mij ook aardig overeen met ayurvedisch ritme, dus India is ook een optie Vata is from 2 until 6, kapha is from 6 to 10, and pitta is from 10 to 2. The cycle repeats itself in the next twelve hours, so there are two vata times, two kapha times, and two pitta times each day, one daytime and one nighttime.
Fris = 25-30 graden .

Hier is 't de helft. Met regen & wind.

Ben 'n beetje laat in de legging-panty discussie, maar dit is wel 't vermelden waard: de nieuwe panty's van de Hema zijn lang genoeg! Hier heb ik jaren op gewacht! Vorige week een van 60 den. gekocht en die is zelfs te lang (er waren al wel extra lange dunne panty's maar dikkere nog niet).

En even voor de goede orde: ik heb de langste benen van de ldr-meisjes, zeggen dat 't niet waar is is per definitie gelul.
Op naar de hema dus! Echt die winkel die heb ik zo erg gemist hier. I love Hema

Hier ook geen tips tegen ochtendhumeur. Zelf vind ik niet dat ik sjacho ben ik in de ochtend. Dat word ik alleen als andere mensen tegen mij gaan zeuren. Vroegere huisgenoten hadden er een handje van om het schoonmaakrooster te bespreken terwijl ik net bezig was met een bakje thee drinken, mijn ontbijtje naar binnen werk en de krant te lezen. Dat is geen succes Ik heb gewoon veel tijd nodig om wakker te worden. Lees: drie keer snoozen en me dan naar de badkamer slepen om dan onder de douche mijn ogen open te krijgen.

Het gekke is dat voor ochtendseks mijn vriendje me juist wel wakker mag maken. Vooral in 't weekend als we toch uitslapen

Sollicteren hier staat in de stijgers. Er wordt gevraagd om referentie brieven + eerste ideeen voor wat je in de baan wilt gaan doen. Nu ben ik over dat laaste wel aan het nadenken. Een referntiebrief is binnen en de overigen zitten in de 'pijplijn"

Maja, andere dingen zijn nu net ff belangrijker. Thesis afschrijven en verhuizen.

Afgelopen weekend was trouwens echt maf. Had 't idee dat 't hier "Hollandweekend" was met een fanfare uit het wonderschone Oeteldonk en een koor met ouwe mensen dat ons met allemaal Nederlandse liederen aan het 'verblijden' was.

HH: vind het trouwens wel een grappig shirtje!

Nemo, wat een mooie taarten trouwens en fijn dat jullie je verjaardag met z'n allen konden vieren!

Wat vinden jullie trouwens van de najaarsmode. Ik vind het verschrikelijk. Ben ondertussen een half miljoen keer de stad ingeweest en vind het zo moeilijk om iets leuks (en betaalbaars) te vinden. Had laast een leuk vestje aan. Zitter er schoudervullingen in!! = lelijk Als iemand tips heeft voor leuke kleding dan hoor ik het graag!
quote:isiss schreef op 27 september 2010 @ 18:28:

Fris = 25-30 graden .

Hier is 't de helft. Met regen & wind.

Nee wacht! Ik bedoel, overdag is het tussen de 25-30 graden (ben gister zelfs nog naar het strand geweest en op een plekje dat ik niet ingesmeerd had verbrand) maar 's ochtends als ik naar mijn werk loop is het nog geen 20 volgens mij en voelt het echt fris in je zomerjurkje of korte broek. 's Nachts koelt het ook af, ik heb voor het eerst zonder ventilator geslapen afgelopen weekend en onder een laken (wel zonder dekbed er in ), en ook voor het eerst zaterdag avond weggeweest met lange mouwen en bedekte rug (wel blote benen tot mijn billen ). Hoe dan ook, de winter komt er aan! Hier is het maar heel kort herfst, het gaat van heet naar "koud" dus het is niet gek om nu te beginnen met bv. mijn heel blote jurkjes te wassen en op te ruimen en wat warmere jurkjes op te duikelen. Ik heb bv. jurkjes met korte mouwen maar helemaal bedekt en van katoen en die heb ik al maanden niet aangehad vanwege de hitte, die kunnen nu wel. Of jurkjes met lange mouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven