Leeftijds verschil tè groot?

06-09-2021 16:49 231 berichten
Beste allemaal ,

Ik ben een vrouw van 25 jaar en mijn beste vriend is 50. Dit is een enorm verschil van leeftijd natuurlijk. Wij hebben elkaar 7 jaar geleden leren kennen ik ging uit en hij was beveiliger. Er was direct een klik tussen ons en dat groeide uit in vriendschap en zelfs meer dan dat bijna een gevoel erbij alsof het mijn broer is die er altijd voor mij is.

Nu begin ik de laatste maanden opeens gevoelens te ontwikkelen voor hem, en 2 jaar geleden heeft hij wel eens geuit dat hij het best leuk zou vinden als het serieus zou kunnen worden alleen was ik toen enorm geschrokken omdat ik hem niet zo zag. Maargoed lang verhaal kort. Mijn moeder is 49 , een relatie beginnen met iemand die 1 jaar ouder is dan mijn eigen moeder en het leeftijds verschil wat wij hebben? Wat vinden jullie hiervan

XO
Ik*ben*ik schreef:
07-09-2021 12:02

Daar leg je meteen het pijnlijke punt neer van deze hele discussie!
Wat bedoel je precies?
Alle reacties Link kopieren
Je zou je moeten afvragen waarom iemand van 50 alleen is. Is hij gescheiden hoe komt dat dan? Is hij weduwnaar dan is dat begrijpelijk. Maar heeft hij nog nooit een relatie gehad of nog nooit een serieuze dan moet je hard wegrennen.

Verder kan ik.mij niet voorstellen dat jou of zijn omgeving dit serieus gaat nemen. Ooit iemand in de vriendenkring gehad die met een veel te jong blaadje aankwam. Dat klikte ook totaal niet. Ze had echt niets te melden (behalve de nodige persoonlijke problemen). En kon geen enkele aansluiting vinden met zijn familie en vrienden. Hij werd in zijn omgeving ook niet echt serieus genomen in deze relatie (hoewel sommigen wel begrepen dat hij het voor de seks en eenzaamheid deed en hem geen ongelijk gaven voor korte duur).
DS1971 schreef:
07-09-2021 13:58
Wat bedoel je precies?
Nou dat vaak het euvel bij mannen is een groen blaadje te scoren maar het nou niet echt serieus om een jong ding haar karakter te doen is.
Jaja weet het..maak soms taalfouten..hè maar ik ben ..ik !
Ik heb wel vrienden die (meer dan) 25 jaar ouder zijn, maar een relatie met een 25 jaar oudere man met twee kinderen van 10 en 15... Los van dat ik het wat viezigs vind hebben (ik weet niet waarom, maar je vroeg om meningen), onderschat ook de puber en pre puber niet. Heb je er zin in om op je 25e een soort stiefmoeder te worden? En tegen de tijd dat de kinderen het huis uit zijn mantelzorger?
Van hem snap ik het wel, zo'n lekker jong ding, dat zullen veel mannen wel willen.
Ik snap hem heel goed :-D Zijn voor hem veel 'voordelen' natuurlijk..Leuk, een jongere vriendin, hij heeft al kinderen, lang leve de lol.
Je kan je alleen wel afvragen wat dat betekent dat hij zo 'jong' overkomt voor zijn leeftijd.
Ik vind dat vaak mannen die of dwangmatig jong en 'hip' willen blijven, of ze zijn gewoon een beetje simpel en niet echt volwassen.
Natuurlijk kan het met alle leeftijden, mits je volwassen bent natuurlijk, maar ik zou het je niet aanraden. Zelf heb ik een man van 12 jaar ouder en dat vind ik eigenlijk al net op het randje. Ik ken hem al meer dan 20 jaar en we hadden het leeftijdsverschil kleiner ingeschat, in het begin maakte het niet zoveel uit. Maar ik merk toch echt wel het verschil tussen zijn generatie en die van mij en dat vind ik soms wel vervelend. Zelfs al schat iedereen hem qua uiterlijk en doen en laten ook wat jonger in.
En stel dat jullie samen blijven, vind je hem dan nog aantrekkelijk als jij 45 bent en hij al 70? Dan is het pas echt een enorm verschil. Natuurlijk kun je er gewoon voor gaan, het leuk hebben en zien waar het schip strandt, maar wil je echt iets opbouwen met hem, dan zeg ik nee.
glitglam schreef:
07-09-2021 14:59
...
Je kan je alleen wel afvragen wat dat betekent dat hij zo 'jong' overkomt voor zijn leeftijd.
Ik vind dat vaak mannen die of dwangmatig jong en 'hip' willen blijven, of ze zijn gewoon een beetje simpel en niet echt volwassen.

Dat zijn de mannen die juist het meeste moeite hebben en vertikken om hun leeftijd te accepteren. Emile Ratelband van het "Ratelband Research Institute" wilde zich officieel 20 jaar jonger laten verklaren.

Afbeelding

Wat een held.
Suusje666 schreef:
07-09-2021 12:26
Op zich mee eens, dat laatste. Ik zou het in deze fase van je leven echter wel in een andere context plaatsen, want 25 is wel echt jong, en 50 is wel echt ouder. De argumenten van of je met deze persoon ook zou aankomen bij je vriendengroep vind ik wel treffend. Zou je ook met hem in de kroeg gaan staan? Of met hem aankomen op de verjaardag van je moeder? Daar kan deze man overigens weinig aan doen dat hij 50 is, maar het gaat om de compatibiliteit.

Persoonlijk ben ik niet 100% te overtuigen dat de beweegredenen van een man van 50 volledig zuiver zijn bij het 'najagen' van een 25-jarige vrouw, andersom ook niet. Dat maakt het niet schofterig, maar wel een beetje viezig en sneu. Dat is louter hoe ik het zie, en niet hoe het is.
Ik denk dat er wel een heel groot verschil zit tussen op zoek gaan naar iemand die heel veel jonger is en een relatie krijgen met iemand die heel veel jonger is omdat het nu eenmaal klikt.

Het klinkt op basis van de op dat er juist veel compatibiliteit is tussen to en deze man. In ieder geval op bepaalde onderdelen. En dan is het zoals het is.

Neemt niet weg dat 25 jaar verschil heel veel is en dat het in heel veel gevallen niet zal werken. Maar als je al 7 jaar met iemand bevriend bent, dan weegt dat lijkt mij zwaarder dan de leeftijd an sich.
Ik*ben*ik schreef:
07-09-2021 14:16
Nou dat vaak het euvel bij mannen is een groen blaadje te scoren maar het nou niet echt serieus om een jong ding haar karakter te doen is.
Dat is gewoon niet waar. Of hoeft niet waar te zijn. Er zijn ook genoeg voorbeelden van waarbij dat anders is.
Wat iemand anders doet mag hij/zij zelf weten, maar ik zou 25 jaar leeftijdsverschil een no-go vinden. Ik kijk naar de lange termijn en zou geen relatie willen met een 75-jarige man terwijl ik zelf 50 ben. Maar zulke relaties houden het volgens mij sowieso niet lang uit.
Emblema schreef:
07-09-2021 15:53
Wat iemand anders doet mag hij/zij zelf weten, maar ik zou 25 jaar leeftijdsverschil een no-go vinden. Ik kijk naar de lange termijn en zou geen relatie willen met een 75-jarige man terwijl ik zelf 50 ben. Maar zulke relaties houden het volgens mij sowieso niet lang uit.

Nou? De twee zijn toch heel gelukkig?

Afbeelding
Antoon69 schreef:
07-09-2021 15:59

Afbeelding
Die zijn toch allang uit elkaar :hyper:
Jaja weet het..maak soms taalfouten..hè maar ik ben ..ik !
Misschien moet TO zichzelf afvragen waarom het niet lukt met mannen van haar eigen leeftijd.

Heb je al wel serieuze relaties gehad TO? En hoe zijn die verlopen. Wat maakt het dat je überhaupt openstaat voor een relatie met deze man? Heb je wel vrienden van je eigen leeftijd of leef je veel alleen? Bedenk dat je nu in een fase zit waarin je nog redelijk makkelijk iemand kan ontmoeten. Stel dat je een relatie begint met deze man die enige tijd duurt. Dan heb je kostbare jaren lopen verspillen. Want hoe ouder je wordt hoe lastiger het is om iemand te vinden. Vanaf 30 zijn veel mensen bezig met de toekomst in een meer serieuze relatie (samenwonen, trouwen, kinderen etc). En hebben geen tijd meer om uit te gaan. Of dingen te doen die iemand van in de 20 wel heeft.

Probeer je eens meer te richten op eigen vrienden.

En met alle respect maar wat heeft een 50 jarige uitsmijter jou verder te bieden? Weinig perspectief voor een gezonde toekomst. Ipv mantelzorger en stiefmoeder moeten zijn van pubers.
EHV1981 schreef:
07-09-2021 09:56

Maar wellicht heb je een leuke tijd samen en ga je daarna weer ieder een andere weg in.
Ik schat in dat het echt een ding wordt als hij dik in de zestig is. Dat zijn vrienden, die er misschien niet allemaal zo goed uit zien als hij, echt oude mannen en vrouwen worden. En grootouders.
Dat zijn energiepijl daalt. En dat hippe kleding gek wordt.
Laat je dat nog een paar jaar aansudderen.
Ga je iemand die 70 is dan nog verlaten ? Is altijd lullig, maar dat lijkt me dan wel weer extra hard.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Omg, hij heeft ook nog twee kinderen? To, waar begin je aan? Werkelijk?
blijfgewoonbianca schreef:
07-09-2021 16:37

Dat zijn energiepijl daalt.
Pijlen blijven nooit lang in de lucht...
Heb je een PB gestuurd :facepalm:
Mijn reactie is geen moreel oordeel, maar gebaseerd op mijn neiging om (veel!) oudere vriendjes te hebben tussen pakweg mijn 14e en mijn 30ste en op wat ik om mij heen heb gezien.

Naar mijn ervaring is er met mannen die een relatie willen met een vrouw die zoveel jonger is bijna altijd iets mis, is het niet op psychosociaal niveau, dan zijn er schulden, onverwerkte shit of andere dingen waar een gemiddelde goed ontwikkelde vrouw van hun eigen leeftijd op af zou knappen. Er zijn ongetwijfeld uitzonderingen, maar ik denk echt dat dat bij het gros van de mannen het geval is. Een jongere vrouw overziet dat vaak minder, is sneller onder de indruk of nog in de veronderstelling dat sommige dingen nog kunnen veranderen. Je bent ruim volwassen met 25, maar nog vol op in ontwikkeling, dat is niet vergelijkbaar met de levenservaring van iemand van 50.
Ik spreek hier uit ervaring.

Ik ben zelf 36 en mijn (bijna ex) man is 57. Het is heel lang goed gegaan maar de laatste jaren tijdens mijn eigen ontwikkeling zijn we compleet uit elkaar gegroeid en merk ik echt dat we in een andere levensfase zitten. Ik in de bloei van mijn leven en hij bijna met pensioen.

Uiteindelijk na lang wikken en wegen de aanzet gegeven tot een scheiding en hij is het er mee eens. We zijn 17 jaar samen geweest waarvan 12 jaar getrouwd. Ook 2 puberende kids inmiddels.

Succes met de keuze die je maakt.
Ik heb een 15 jaar oudere man en ik vind dat toch de max. Het was niet mijn planning om verliefd op hem te worden maar het is toch gebeurd.
Maar 25 jaar!!!!!!
Wat wil je met je leven? Wil je kinderen? En wil je die opzadelen met een oudere man die nog een tweede leg doet?
Hij zit 17 jaar van zijn pensioen af en jij staat aan het begin van je werkzame leven. Totaal verschillende levensfases. Waar begin je aan?

En straks wil hij geen tweede leg. Wel een jonge vrouw omdat dit toegevoegde waarde is voor zijn status, maar die tweede leg is toch wel veel gevraagd. En daarmee ontzegt hij jou wat hij zichzelf wel heeft veroorloofd; kinderen van zichzelf. Tenzij je geen kinderen wilt natuurlijk. Dat maakt de boel minder gecompliceerd. Maar de meeste vrouwen willen uiteindelijk kinderen.

Hij zou verliefd moeten worden op je moeder. Maar vrouwen van zijn eigen leeftijd zijn hem natuurlijk te oud.
Vinden mensen echt dat een man van middelbare leeftijd met een veel jongere vrouw als een held gezien wordt? Door wie dan? Is dat echt zo?
iones schreef:
07-09-2021 21:28
Ik heb een 15 jaar oudere man en ik vind dat toch de max. Het was niet mijn planning om verliefd op hem te worden maar het is toch gebeurd.
Maar 25 jaar!!!!!!
Wat wil je met je leven? Wil je kinderen? En wil je die opzadelen met een oudere man die nog een tweede leg doet?
Hij zit 17 jaar van zijn pensioen af en jij staat aan het begin van je werkzame leven. Totaal verschillende levensfases. Waar begin je aan?

En straks wil hij geen tweede leg. Wel een jonge vrouw omdat dit toegevoegde waarde is voor zijn status, maar die tweede leg is toch wel veel gevraagd. En daarmee ontzegt hij jou wat hij zichzelf wel heeft veroorloofd; kinderen van zichzelf. Tenzij je geen kinderen wilt natuurlijk. Dat maakt de boel minder gecompliceerd. Maar de meeste vrouwen willen uiteindelijk kinderen.

Hij zou verliefd moeten worden op je moeder. Maar vrouwen van zijn eigen leeftijd zijn hem natuurlijk te oud.
Ze wil geen kinderen.
Antoon69 schreef:
07-09-2021 15:59

Afbeelding
Zij zijn allang uit elkaar. Zij heeft inmiddels het geluk gevonden bij een vrouw van ongeveer haar leeftijd. Hij is nog steeds een mafketel.
Freya schreef:
07-09-2021 21:34
Ze wil geen kinderen.
Maar ze is ook pas 25. Het gebeurt heel vaak dat mensen daar later in het leven anders over gaan denken.
beetjegek schreef:
06-09-2021 17:28
Dat werkt niet op de lange duur.
Nou dat zou ik niet direct willen zeggen. Mijn man en ik hebben ook een heel groot leeftijdsverschil (vergelijkbaar) en inmiddels al 25 jaar samen en gelukkig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven