Leeftijds verschil tè groot?

06-09-2021 16:49 231 berichten
Beste allemaal ,

Ik ben een vrouw van 25 jaar en mijn beste vriend is 50. Dit is een enorm verschil van leeftijd natuurlijk. Wij hebben elkaar 7 jaar geleden leren kennen ik ging uit en hij was beveiliger. Er was direct een klik tussen ons en dat groeide uit in vriendschap en zelfs meer dan dat bijna een gevoel erbij alsof het mijn broer is die er altijd voor mij is.

Nu begin ik de laatste maanden opeens gevoelens te ontwikkelen voor hem, en 2 jaar geleden heeft hij wel eens geuit dat hij het best leuk zou vinden als het serieus zou kunnen worden alleen was ik toen enorm geschrokken omdat ik hem niet zo zag. Maargoed lang verhaal kort. Mijn moeder is 49 , een relatie beginnen met iemand die 1 jaar ouder is dan mijn eigen moeder en het leeftijds verschil wat wij hebben? Wat vinden jullie hiervan

XO
Jufjoke schreef:
07-09-2021 21:36
Maar ze is ook pas 25. Het gebeurt heel vaak dat mensen daar later in het leven anders over gaan denken.
Dat kan ze altijd nog bedenken.
Jufjoke schreef:
07-09-2021 21:31
Vinden mensen echt dat een man van middelbare leeftijd met een veel jongere vrouw als een held gezien wordt? Door wie dan? Is dat echt zo?
Andere mannen in ieder geval wel.

En ja.
Jufjoke schreef:
07-09-2021 21:36
Maar ze is ook pas 25. Het gebeurt heel vaak dat mensen daar later in het leven anders over gaan denken.
Dan deal je daar dan mee.

Laten we wel zijn: als to geen kinderen wil is een relatie met iemand die dat wel wil nu geen goed idee. Dus wat moet ze dan? Wachten tot ze wel kinderen wil, omdat vrouwen nu eenmaal meestal kinderen willen?
DS1971 schreef:
07-09-2021 21:59

En ja.

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-09-2021 19:49
Reden: op de man
22.11% gewijzigd
Freya schreef:
07-09-2021 21:47
Dat kan ze altijd nog bedenken.
Dat is waar.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-09-2021 19:50
Reden: quote en reactie verwijderd
97.78% gewijzigd
DS1971 schreef:
07-09-2021 21:59

En ja.
Dat hangt er toch echt vanaf. Ik ken genoeg mannen die het hoe dan ook sneu gedrag vinden. Een man die zijn ego moet oppoetsen door een jong blaadje. Een man met issues die geen volwassen vrouw aankan of wat voor ideeën mannen er over kunnen hebben. Dus reken je niet te rijk met dat alle mannen dit geen stupide gedrag vinden. En wat dacht je van de mannen die dochters hebben in die leeftijd. Denk je niet dat er veel van die mannen zijn die denken wat voor viespeuk je bent?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het raar vinden.
Iedere dag is gehaktdag
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-09-2021 19:50
Reden: quote en reactie verwijderd
98.87% gewijzigd
Jupiter1995 schreef:
06-09-2021 18:54
Ik had het ooit met een kennis (man, 20-25 jaar ouder dan ik) hierover en hij zei dat leeftijd niet uitmaakt voor of je een klik met elkaar hebt of niet, maar wel voor of het handig is om een relatie met elkaar te beginnen. Die vond ik wel mooi.
Dus deze man vond een vrouw van 20-25 jaar ouder ook helemaal prima?
diyer schreef:
07-09-2021 22:27
Dat hangt er toch echt vanaf. Ik ken genoeg mannen die het hoe dan ook sneu gedrag vinden. Een man die zijn ego moet oppoetsen door een jong blaadje. Een man met issues die geen volwassen vrouw aankan of wat voor ideeën mannen er over kunnen hebben. Dus reken je niet te rijk met dat alle mannen dit geen stupide gedrag vinden. En wat dacht je van de mannen die dochters hebben in die leeftijd. Denk je niet dat er veel van die mannen zijn die denken wat voor viespeuk je bent?
Mijn ervaring is dat vrouwen er heel slecht tegen kunnen (maar dan nog altijd stukken milder dan je hier leest) en dat mannen daar wel positief tegenaan kijken. En heel veel mensen interesseert het geen reet.

Ik hoor ook nooit dat mensen bv een Tiesto een sneue viespeuk vinden en zijn vrouw scheelt volgens mij bijna 30 jaar met hem.

Michael Douglas, sneue viespeuk? Nooit gehoord.

Leonardo Dicaprio een sneue viespeuk? Nooit gehoord.

Maar hier op het viva forum wordt er wat sneller en scherper veroordeeld. Maar ja, een kinderwens hebben maakt je hier ook al een egoïstische milieuterrorist, dus ik vermoed dat het hier minder de doorsnee is van Nederland dat sommigen menen te denken. ;)
DS1971 schreef:
07-09-2021 23:04
Mijn ervaring is dat vrouwen er heel slecht tegen kunnen (maar dan nog altijd stukken milder dan je hier leest) en dat mannen daar wel positief tegenaan kijken. En heel veel mensen interesseert het geen reet.

Ik hoor ook nooit dat mensen bv een Tiesto een sneue viespeuk vinden en zijn vrouw scheelt volgens mij bijna 30 jaar met hem.

Maar hier op het viva forum wordt er wat sneller en scherper veroordeeld. Maar ja, een kinderwens hebben maakt je hier ook al een egoïstische milieuterrorist, dus ik vermoed dat het hier minder de doorsnee is van Nederland dat sommigen menen te denken. ;)
Giel Beelen? Vinden we echt allemaal een malle pipo. Peter Jan Rens? Het lachertje van de eeuw. Raymond van Barneveld?? Kom op joh, dit zijn gewoon sneue figuren. Normale mannen kijken hier ook op neer hoor. De mannen met een veel jongere vrouw zijn meestal de probleemgevallen.
Iedere dag is gehaktdag
DS1971 schreef:
07-09-2021 23:04

ik hoor ook nooit dat mensen bv een Tiesto een sneue viespeuk vinden en zijn vrouw scheelt volgens mij bijna 30 jaar met hem.

Want jij vraagt dit aan iedereen? Ik vind Tiesto en M. Douglas wel degelijk viespeuken. Leo dan weer niet maar daar heb ik al zo'n 20 jaar een zwak voor
DeSlager schreef:
07-09-2021 23:11
Giel Beelen? Vinden we echt allemaal een malle pipo. Peter Jan Rens? Het lachertje van de eeuw. Raymond van Barneveld?? Kom op joh, dit zijn gewoon sneue figuren. Normale mannen kijken hier ook op neer hoor. De mannen met een veel jongere vrouw zijn meestal de probleemgevallen.
Giel Beelen heeft een imagoprobleem wat los staat van zijn keuzes in vriendinnen (die overigen geen 25 jaar met hem scheelden).

PJR exact hetzelfde en bovendien was zijn keuze bepaald niet jaloersmakend zegmaar. Ze was net zo idioot als PJR en genoeg vrouwen van 60 die er beter uitzien dan zij toen ze 18 was.

Ook Raymond van Barneveld was al een sneue pijltjesgooier voordat hij een jongere vriendin kreeg.

Kortom: er zijn sneue mannen met een jongere vriendin en benijdenswaardige mannen met een jongere vriendin. Heeft dus niets te maken met de leeftijd van de vriendin.
Sunce schreef:
07-09-2021 23:19
Want jij vraagt dit aan iedereen? Ik vind Tiesto en M. Douglas wel degelijk viespeuken. Leo dan weer niet maar daar heb ik al zo'n 20 jaar een zwak voor
Nee, maar ook als je dingen niet vraagt hoor je wel eens wat. Ik vraag ook nooit wat mensen van Mark Rutte vinden, maar toch heb ik wel een idee.
Als hij er een beetje appetijtelijk uitziet en je wil verder niets serieus zou ik er gewoon voor gaan. Maar dan ben je wel je beste vriend kwijt.

Maar nogmaals, iets serieus zou ik echt niet aan beginnen met een oude man met twee (bijna) pubers.

Jij zit in de bloei van je leven en de wereld ligt aan je voeten.
DS1971 schreef:
07-09-2021 23:22
Giel Beelen heeft een imagoprobleem wat los staat van zijn keuzes in vriendinnen (die overigen geen 25 jaar met hem scheelden).
Het imagoprobleem ontstond pas toen hij een minderjarig meisje te pakken had.
PJR exact hetzelfde en bovendien was zijn keuze bepaald niet jaloersmakend zegmaar. Ze was net zo idioot als PJR en genoeg vrouwen van 60 die er beter uitzien dan zij toen ze 18 was.

Ook Raymond van Barneveld was al een sneue pijltjesgooier voordat hij een jongere vriendin kreeg.

Kortom: er zijn sneue mannen met een jongere vriendin en benijdenswaardige mannen met een jongere vriendin. Heeft dus niets te maken met de leeftijd van de vriendin.
De mannen met de jonge vriendinnen hebben een probleem. Ze worden echt niet serieus genomen door leeftijdsgenoten. Daarom moeten ze het hebben van jongere meiden, die kijken tenminste nog tegen ze op.
Iedere dag is gehaktdag
DeSlager schreef:
08-09-2021 00:14
De mannen met de jonge vriendinnen hebben een probleem. Ze worden echt niet serieus genomen door leeftijdsgenoten. Daarom moeten ze het hebben van jongere meiden, die kijken tenminste nog tegen ze op.
Je kan het herhalen zoveel je wil, maar dat maakt het nog niet waar.

Een veel jongere vrouw wordt ook wel eens een trophy wife genoemd. Dat zegt genoeg voor iemand die het wil verstaan.

Overigens is dat idee dat jongere vrouwen allemaal naïeve dozen zijn en oudere vrouwen wereldwijs, geen onzin meer pikken enz ook grote onzin. Dat soort zaken zit in het karakter en vormt zich redelijk vast halverwege de 20. Dus een man van 30 die aanlegt met een meisje van 17, dat is doorgaans scheef, absoluut eens. Maar een man van 50 met een vrouw van 30 kan simpelweg een prima match zijn en volkomen gelijkwaardig. Denk je echt dat iemand als Amal Clooney een naïef huppelkutje is die opkijkt tegen George? En dat George een probleem heeft, niet serieus genomen wordt, enz?

Komt het in de hoofden van de mensen met de vooroordelen hier wel eens op dat het misschien wel eens wat genuanceerder kan liggen?
Gatver, z’on lange hangzak en platte billen, brrr
DS1971 schreef:
08-09-2021 06:56

Een veel jongere vrouw wordt ook wel eens een trophy wife genoemd. Dat zegt genoeg voor iemand die het wil verstaan.

Overigens is dat idee dat jongere vrouwen allemaal naïeve dozen zijn en oudere vrouwen wereldwijs, geen onzin meer pikken enz ook grote onzin. Dat soort zaken zit in het karakter en vormt zich redelijk vast halverwege de 20. Dus een man van 30 die aanlegt met een meisje van 17, dat is doorgaans scheef, absoluut eens. Maar een man van 50 met een vrouw van 30 kan simpelweg een prima match zijn en volkomen gelijkwaardig. Denk je echt dat iemand als Amal Clooney een naïef huppelkutje is die opkijkt tegen George? En dat George een probleem heeft, niet serieus genomen wordt, enz?

Komt het in de hoofden van de mensen met de vooroordelen hier wel eens op dat het misschien wel eens wat genuanceerder kan liggen?
Dat hangt ook af van het leeftijdsverschil en de leeftijd van de jongste van de twee (meestal de vrouw). Als dat echt een volwassen vrouw is, is ze prima in staat haar eigen keuzes te maken. Als ze dan verder wil met een veel oudere man, dan moet ze dat zeker doen.

Een man van 42 die een poging doet om zijn 18 jarige beste vriendin het bed in te praten (zoals in dit voorbeeld) vind ik persoonlijk nogal sneu. Een meisje van 18 is (uitzonderingen daar gelaten) geen volwassen vrouw, al vinden ze dat zelf meestal wel.

Als het leeftijdsverschil erg groot is en de jongste erg jong, loop je toch tegen wat zaken aan. Ik vind de vrienden van mijn kinderen erg leuk, maar ik heb geen enkele behoefte om met ze te gaan stappen. Ik moet er echt niet aan denken om met een jongetje van de leeftijd van mijn kind het bed te delen. Ik vind inderdaad over het algemeen een 50'er met een meisje van begin tot halverwege de 20 erg sneu.

Eigenlijk vind ik dat sowieso van mannen die een veel jongere vrouw zoeken. Als je geluk hebt, en je bent rijk, beroemd, succesvol en/of knap, dan zal dat best lukken. Dan ben je eigenlijk meer een trophy man dan dat zij een trophy wife is. Maar het zal het ego van die man zeker goed doen.

Gek genoeg vind ik dan weer niet zoveel van een vrouw van boven de 30 met een veel oudere man. Maar ook dat is meestal geen doorsnee huis-tuin-en-keukenman.

Wat voor zo'n man dan weer bevestigt dat hij met een veel jongere vrouw wel heel succesvol moet zijn. Je kan je afvragen of het dan nog gaat om de vrouw in kwestie, of om het ego van die man. (En eigenlijk ook het ego van die vrouw: die man is ook een bevestiging van haar ego. )

Is dat erg? Ik denk het niet. Als je daar gelukkig mee bent, is het toch prima? Ik vraag me af of het beklijft aangezien 90 % van zulke relaties sneuvelt. Maar ook dat lijkt mij geen reden om er niet aan te beginnen. Je kan ook gewoon weer uit elkaar. Zeker als je, zoals TO, geen kinderen wil.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
DeSlager schreef:
08-09-2021 00:14

Ik weet niet waar je je wijsheid vandaan haalt want in mijn geval is dat verre van waar... bij ons werkt het goed en ik vind mijn man verre van sneu. Mijn omgeving en de zijne overigens ook niet... ook niet na 25 jaar samen zijn.

Al die vooroordelen allemaal. Als het klikt dan klikt het en niemand heeft een glazen bol of kan in de toekomst kijken. Zat huwelijken van gelijke leeftijd lopen ook stuk dus daar speelt leeftijd geen rol in.

TO jullie moeten doen wat goed voor jullie voelt. En willen jullie het samen een kans geven dan ga ervoor. Besef echter wel dat er best wat gepraat zal worden in jullie omgeving. Maar daar moet je leren bovenstaan. Zodra jullie naasten in de gaten hebben dat het jullie gelukkig maakt draaien ze vast wel bij. En zo niet dan is dat hun verlies en niet het jouwe.

Onderwerpen zoals kinderen krijgen samen zijn wel dingen om te bespreken en daar zou ik dan weer niet te lang mee wachten. Mijn man wilde nog wel toen ik heel jong was maar ik niet. Toen ik ouder werd was het net andersom. We hebben uiteindelijk samen geen kinderen en ik vind het best zo. Heb een heerlijk leven en zou met niemand willen ruilen. En hoe het over 10 jaar is dat zien we dan wel...
DS1971 schreef:

geen vrouw die trophy wife genoemd wil worden hoor
mannen die een vrouw zo benoemen... well.... dat zegt helemaal genoeg. Dan gaat het dus niet om hoe ze is, maar om het leuke koppie en het strakke kontje
Hexopbezemsteel schreef:
08-09-2021 07:36

Een man van 42 die een poging doet om zijn 18 jarige beste vriendin het bed in te praten (zoals in dit voorbeeld) vind ik persoonlijk nogal sneu. Een meisje van 18 is (uitzonderingen daar gelaten) geen volwassen vrouw, al vinden ze dat zelf meestal wel.
Dat ben ik helemaal met je eens. Ik vind dat zelfs grenzen aan misbruik (of misschien zelfs misbruik) in vrijwel alle gevallen.

(Al lees ik wel dat to 23 was toen hij aangaf meer te willen)
lilalinda schreef:
08-09-2021 07:57
geen vrouw die trophy wife genoemd wil worden hoor
mannen die een vrouw zo benoemen... well.... dat zegt helemaal genoeg. Dan gaat het dus niet om hoe ze is, maar om het leuke koppie en het strakke kontje
Het gaat mij erom dat wordt gezegd dat mannen met een jongere vrouw als sneu worden gezien. Uit die term (waar heel veel mis mee is, eens) blijkt wat anders.

Macron noemen we toch ook geen huppellulletje zonder eigen mening? En zijn vrouw toch niet sneu en een viespeuk (al was dat wellicht anders bij het begin toen hij 15 was, maar dan is dat ook wat anders).
DS1971 schreef:

Het ligt nogal gevoelig begrijp ik. Ben je zelf ook zo’n knakker? Dan heb je vast ook meegemaakt dat je leeftijdsgenoten je niet meer serieus nemen.
Iedere dag is gehaktdag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven