Leeftijds verschil tè groot?

06-09-2021 16:49 231 berichten
Beste allemaal ,

Ik ben een vrouw van 25 jaar en mijn beste vriend is 50. Dit is een enorm verschil van leeftijd natuurlijk. Wij hebben elkaar 7 jaar geleden leren kennen ik ging uit en hij was beveiliger. Er was direct een klik tussen ons en dat groeide uit in vriendschap en zelfs meer dan dat bijna een gevoel erbij alsof het mijn broer is die er altijd voor mij is.

Nu begin ik de laatste maanden opeens gevoelens te ontwikkelen voor hem, en 2 jaar geleden heeft hij wel eens geuit dat hij het best leuk zou vinden als het serieus zou kunnen worden alleen was ik toen enorm geschrokken omdat ik hem niet zo zag. Maargoed lang verhaal kort. Mijn moeder is 49 , een relatie beginnen met iemand die 1 jaar ouder is dan mijn eigen moeder en het leeftijds verschil wat wij hebben? Wat vinden jullie hiervan

XO
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
08-09-2021 07:57
geen vrouw die trophy wife genoemd wil worden hoor
mannen die een vrouw zo benoemen... well.... dat zegt helemaal genoeg. Dan gaat het dus niet om hoe ze is, maar om het leuke koppie en het strakke kontje
Een man die denkt dat ‘trophy wife’ een compliment is, snapt het echt niet. Mannen met Trophy Wife’s zien vrouwen als een object. Leuk om te hebben tot dat ze een andere Trophy vinden die nog leuker lijkt. Moet je als vrouw niet willen. Met liefde heeft het namelijk niets te maken. Iedereen weet dat die mannen niet deugen.
Iedere dag is gehaktdag
DeSlager schreef:
08-09-2021 08:22
Het ligt nogal gevoelig begrijp ik. Ben je zelf ook zo’n knakker? Dan heb je vast ook meegemaakt dat je leeftijdsgenoten je niet meer serieus nemen.
Ik heb relaties gehad met zowel vrouwen van mijn eigen leeftijd en vrouwen die veel jonger waren.

Mijn ervaring stel ik dus tegenover de bekrompen vooroordelen.
DeSlager schreef:
08-09-2021 08:25
Een man die denkt dat ‘trophy wife’ een compliment is, snapt het echt niet. Mannen met Trophy Wife’s zien vrouwen als een object. Leuk om te hebben tot dat ze een andere Trophy vinden die nog leuker lijkt. Moet je als vrouw niet willen. Met liefde heeft het namelijk niets te maken. Iedereen weet dat die mannen niet deugen.
Vooroordelen dus. Alsof je niet verliefd kan worden op iemand die veel jonger of ouder is. Wat een bizarre gedachtengang!
DS1971 schreef:
08-09-2021 08:21
Het gaat mij erom dat wordt gezegd dat mannen met een jongere vrouw als sneu worden gezien. Uit die term (waar heel veel mis mee is, eens) blijkt wat anders.

Macron noemen we toch ook geen huppellulletje zonder eigen mening? En zijn vrouw toch niet sneu en een viespeuk (al was dat wellicht anders bij het begin toen hij 15 was, maar dan is dat ook wat anders).
Macron heeft juist ontzettend veel shit over zich heen gekregen over deze relatie toen hij presidentskandidaat was. Want hoe goor men een oude man met jonge vrouw ook vindt, een oude vrouw met jonge man is pas echt smerig. Die Brigitte is voor van alles uitgemaakt in de Franse pers. Terwijl Sarkozy en zijn veel jongere Carla Bruni lang niet voor zo’n ophef zorgde. Zoals altijd komen mannen met afwijkend seksueel gedrag er goed van af en worden vrouwen voor precies hetzelfde gedrag verguisd.
DS1971 schreef:
08-09-2021 08:41
Ik heb relaties gehad met zowel vrouwen van mijn eigen leeftijd en vrouwen die veel jonger waren.

Mijn ervaring stel ik dus tegenover de bekrompen vooroordelen.
dat mensen vol vooroordelen zitten, zeker waar, maar als je de cijfers erbij pakt, kun je ook onderbouwen, dat relaties met een groot leeftijdsverschil geen grote kans van slagen maken
het is niet alleen maar onderbuik
Wickedwitch schreef:
08-09-2021 08:42
Macron heeft juist ontzettend veel shit over zich heen gekregen over deze relatie toen hij presidentskandidaat was. Want hoe goor men een oude man met jonge vrouw ook vindt, een oude vrouw met jonge man is pas echt smerig. Die Brigitte is voor van alles uitgemaakt in de Franse pers. Terwijl Sarkozy en zijn veel jongere Carla Bruni lang niet voor zo’n ophef zorgde. Zoals altijd komen mannen met afwijkend seksueel gedrag er goed van af en worden vrouwen voor precies hetzelfde gedrag verguisd.
Maar dat is dan dus seksisme wat je constateert. Ik heb zelf met name meegekregen dat er wat te doen was over zijn zeer jonge leeftijd toen het begon en dat ze ook nog in een afhankelijke relatie met elkaar stonden (zij was docente). En dat deel, ja daar ben ik ook wel kritisch op.

Ik zie overigens weer een wat genuanceerder beeld als we het over seksisme hebben in dit verband, want als ik weer eens wat lees over een docente die een leerling heeft verleid, dan lees je vooral dat die jongens het vast prachtig hebben gevonden, terwijl een leraar met een leerlinge meteen een pedo is. Dus of het echt zo is dat we in zijn algemeenheid negatiever oordelen over een vrouw met een jongere man weet ik eerlijk gezegd niet.

Hoe dan ook: de Macrons voldoen in het geheel niet aan het stereotype zwak figuur die opkijkt tegen de oudere partner. Macron is allesbehalve een zwak figuur immers.

(Overigens vind ik het raar om een relatie te reduceren naar seksueel gedrag eerlijk gezegd, maar dat terzijde)
lilalinda schreef:
08-09-2021 08:43
dat mensen vol vooroordelen zitten, zeker waar, maar als je de cijfers erbij pakt, kun je ook onderbouwen, dat relaties met een groot leeftijdsverschil geen grote kans van slagen maken
het is niet alleen maar onderbuik
Er is een groot verschil tussen dat feit aanhalen en meteen te beginnen over viespeuk en zelfs weer pedo van stal te halen.

Vind ik dan.
DS1971 schreef:
08-09-2021 09:10

Ik zie overigens weer een wat genuanceerder beeld als we het over seksisme hebben in dit verband, want als ik weer eens wat lees over een docente die een leerling heeft verleid, dan lees je vooral dat die jongens het vast prachtig hebben gevonden, terwijl een leraar met een leerlinge meteen een pedo is. Dus of het echt zo is dat we in zijn algemeenheid negatiever oordelen over een vrouw met een jongere man weet ik eerlijk gezegd niet.
Dat zeggen de heren dan dus he, dat hoor je vrouwen niet zeggen.
Suusje666 schreef:
08-09-2021 09:27
Dat zeggen de heren dan dus he, dat hoor je vrouwen niet zeggen.
Dat zou zomaar kunnen. Dat kun je vaak niet zien op het internet.

Natuurlijk komt dat ook voort uit de achterhaalde opvattingen over seksualiteit waarbij mannen (en jongens) daar altijd wel voor in zijn en eigenlijk geen slachtoffer kunnen zijn en waar de seksualiteit van vrouwen (en meisjes) niet serieus genomen wordt en er al vrijwel bij voorbaat een slachtofferrol wordt aangemeten (ook bij een groot leeftijdsverschil, want het is dan weer de man die een viespeuk is en misbruik maakt van die naïeve jonge vrouw).

Anno 2021...
DS1971 schreef:
07-09-2021 23:04
Mijn ervaring is dat vrouwen er heel slecht tegen kunnen (maar dan nog altijd stukken milder dan je hier leest) en dat mannen daar wel positief tegenaan kijken.

Het is niet zozeer het leeftijdsverschil waar ze slecht tegen kunnen, het is de houding die daar voor sommigen bij hoort.

"Kijk mij eens! Ik heb een groot huis, een snelle auto, een boot en een jongere vrouw! Alle mannen vinden mij een held, en zijn jaloers."

Oftewel: je vrouw is dan niet meer dan een hebbedingetje, vergelijkbaar met de auto. En als ze te oud wordt en niet hard genoeg meer applaudiseert is ze verzuurd en wordt ze ingeruild voor een jonger exemplaar.

Ik zie om mij heen ook wel vrouwen die geen relatie meer willen: de mannen die ze ontmoeten willen ofwel helemaal niks meer, of alleen neuken, of ze eisen bewondering en applaus, en als je geen zin hebt in smoezen en fratsen ben je "zuur", en "kan je niet tegen je verlies."

En heel veel mensen interesseert het geen reet.

Ik hoor ook nooit dat mensen bv een Tiesto een sneue viespeuk vinden en zijn vrouw scheelt volgens mij bijna 30 jaar met hem.

Michael Douglas, sneue viespeuk? Nooit gehoord.

Leonardo Dicaprio een sneue viespeuk? Nooit gehoord.

Allemaal mannen die hun status bevestigen met een vrouw als speeltje. En nee de dames zijn niet zielig, die hebben die man ook vooral vanwege zijn status. Misschien niet bewust, maar als het een gewone huis tuin en keukenman was, hadden ze niet naar hem om gekeken.

Maar hier op het viva forum wordt er wat sneller en scherper veroordeeld. Maar ja, een kinderwens hebben maakt je hier ook al een egoïstische milieuterrorist, dus ik vermoed dat het hier minder de doorsnee is van Nederland dat sommigen menen te denken. ;)
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Hexopbezemsteel schreef:
08-09-2021 10:02
Precies. Maar er zijn ook gewoon normale mannen hoor. Het gros is normaal. Die waarderen een relatie op basis van gelijkwaardigheid, vriendschap, trouw, gedeelde normen en waarden. Die midlifer met zijn jonge vriendin kijkt niet verder dan zijn speelgoedmoment voor the time beiing. Over echte connectie gaat het natuurlijk niet. Dat hij daarom alleen zal eindigen wordt vaak niet beseft.
Iedere dag is gehaktdag
Nou.... ik vind het woord viespeuk en pedo nou niet echt nodig. En ik weet ook zeker dat ik geen statussymbool of trophy wife ben voor mijn man. En wat een ander daar ook van mage denken... soit... mijn man en ik zijn al jaren gelukkig samen.
DeSlager schreef:
08-09-2021 10:19
Precies. Maar er zijn ook gewoon normale mannen hoor. Het gros is normaal. Die waarderen een relatie op basis van gelijkwaardigheid, vriendschap, trouw, gedeelde normen en waarden. Die midlifer met zijn jonge vriendin kijkt niet verder dan zijn speelgoedmoment voor the time beiing. Over echte connectie gaat het natuurlijk niet. Dat hij daarom alleen zal eindigen wordt vaak niet beseft.
Er zijn heel veel leuke mannen, gelukkig.
MrsMorrison schreef:
08-09-2021 10:26
Nou.... ik vind het woord viespeuk en pedo nou niet echt nodig. En ik weet ook zeker dat ik geen statussymbool of trophy wife ben voor mijn man. En wat een ander daar ook van mage denken... soit... mijn man en ik zijn al jaren gelukkig samen.
Niet iedere relatie met een groot leeftijdsverschil is zo. Er zijn natuurlijk ook mensen die gewoon oprecht verliefd worden op
een veel jonger iemand.
Hexopbezemsteel schreef:
08-09-2021 10:31
Niet iedere relatie met een groot leeftijdsverschil is zo. Er zijn natuurlijk ook mensen die gewoon oprecht verliefd worden op
een veel jonger iemand.

Dat klopt ook zeker maar dezelfde leeftijd hebben is ook geen garantie voor een lange en gelukkige relatie.

Ik vind de vooroordelen die hier beschreven worden echt absurd. Ja in een aantal gevallen zal het zo zijn maar vgm heeft TO al een hele lange en waardevolle vriendschap met betreffende man. Dat is 'm.i. toch een ander uitgangspunt.

En ik heb de documentaire gezien "hans betaalt de rekening" dat ging nou toch ook niet echt over oude viespeuken en pedos die een trophy wife zochten. Het mag toch wel een beetje genuanceerder allemaal?
Door dit topic getriggerd eens te kijken wat die docu "Hans betaalt de rekening schade" nu precies behelst.
https://youtu.be/hzgBEgaiXEQ
Wat een inhoudsloos, materialistisch, dom, leeg gebeuren zeg! Maar soort zoekt soort, overduidelijk. Waar verdienen al die patsertjes zoveel geld mee eigenlijk?

Maar goed, dit heeft verder niets met to te maken, dus on topic: je kunt het altijd proberen. Als later, al is het over 10 jaar, blijkt dat het niet werkt heb je hopelijk een leuke tijd gehad en is je leven alsnog niet voorbij.
liliane13 wijzigde dit bericht op 08-09-2021 11:49
1.56% gewijzigd
Who wants to clear the fog and all the smog in your mirrors When you could just fall back and wait? ~Doechii~
DS1971 schreef:
08-09-2021 09:59

Natuurlijk komt dat ook voort uit de achterhaalde opvattingen over seksualiteit waarbij mannen (en jongens) daar altijd wel voor in zijn en eigenlijk geen slachtoffer kunnen zijn en waar de seksualiteit van vrouwen (en meisjes) niet serieus genomen wordt en er al vrijwel bij voorbaat een slachtofferrol wordt aangemeten (ook bij een groot leeftijdsverschil, want het is dan weer de man die een viespeuk is en misbruik maakt van die naïeve jonge vrouw).

Anno 2021...
maar juist termen als Trophy Wife bevestigen het hele achterhaalde patroon
Hexopbezemsteel schreef:
08-09-2021 10:31
een veel jonger iemand.
klopt hoor, maar puur qua kansberekening,is de kans op een lang&gelukkig leven met iemand met 2 jaar verschil enorm groter dan met iemand met 20 jaar verschil
KANS, due geen garanties
lilalinda schreef:
08-09-2021 11:43
klopt hoor, maar puur qua kansberekening,is de kans op een lang&gelukkig leven met iemand met 2 jaar verschil enorm groter dan met iemand met 20 jaar verschil
KANS, due geen garanties
Dat weet ik. Maar dit ging over de opmerking dat er niet altijd sprake is van een midlife crisis man.
Liliane13 schreef:
08-09-2021 11:09
....

Waar verdienen al die patsertjes zoveel geld mee eigenlijk?

....

Duistere zaakjes en andere mensen uitknijpen waarschijnlijk eh.. 'ondernemer' zijn?
DS1971 schreef:
08-09-2021 09:59

Anno 2021...
Persoonlijk heb ik wel de indruk dat de achterhaalde opvattingen rondom seksualiteit vooral onder mannen circuleert en dat die ook door mannen vooral bevestigd moet worden aan elkaar. De machocultuur is lastig om vanaf te komen. Ik hoor het, lees het en maak het wel eens mee. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik me omringd heb met tuig, in tegendeel zelfs, maar het voedt mijn opvatting over dat ik dus de beweegredenen van een man die zoveel ouder is dan TO nooit 100% zuiver kan opvatten. Dat ligt aan mij hoor, want ik ken die man verder niet eens.

Bovenop mijn opvatting dat je op je 25e op papier volwassen bent maar in de praktijk nog niet (echt), maakt dat deze casus me een wenkbrauw doet optrekken.
Hexopbezemsteel schreef:
08-09-2021 10:02
Maar je krijgt toch een relatie omdat je iemand tegen het lijf loopt die zo goed bij je past dat je je daaraan wil binden? Al het andere lijkt mij ondergeschikt en niet duurzaam. Een vrouw merkt het ook wel als de ander haar alleen maar ziet als eye candy. En dan is ze ook snel genoeg weg (tenzij zij ook met een ander motief die relatie instapt, maar dat zijn toch echt de uitzonderingen).
DS1971 schreef:
08-09-2021 12:34
Maar je krijgt toch een relatie omdat je iemand tegen het lijf loopt die zo goed bij je past dat je je daaraan wil binden? Al het andere lijkt mij ondergeschikt en niet duurzaam. Een vrouw merkt het ook wel als de ander haar alleen maar ziet als eye candy. En dan is ze ook snel genoeg weg (tenzij zij ook met een ander motief die relatie instapt, maar dat zijn toch echt de uitzonderingen).
In een ideale wereld ja. In de praktijk werkt het niet zo.
MrsMorrison schreef:
08-09-2021 10:36
Dat klopt ook zeker maar dezelfde leeftijd hebben is ook geen garantie voor een lange en gelukkige relatie.

Ik vind de vooroordelen die hier beschreven worden echt absurd. Ja in een aantal gevallen zal het zo zijn maar vgm heeft TO al een hele lange en waardevolle vriendschap met betreffende man. Dat is 'm.i. toch een ander uitgangspunt.

En ik heb de documentaire gezien "hans betaalt de rekening" dat ging nou toch ook niet echt over oude viespeuken en pedos die een trophy wife zochten. Het mag toch wel een beetje genuanceerder allemaal?
Eens
lilalinda schreef:
08-09-2021 11:42
maar juist termen als Trophy Wife bevestigen het hele achterhaalde patroon
Klopt. Het was alleen maar ter illustratie van een punt en achteraf bezien leidt het alleen maar verder af van het punt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven