Leeftijdverschil in relaties

21-06-2021 06:06 91 berichten
Hoi,
Wat is het grootste leeftijdsverschil wat jullie in een relatie hebben gehad?
En hoe gingen die relaties? Merkten jullie veel van het verschil in leeftijd?

Hebben relaties met een groot verschil überhaupt een kans van slagen?
Alle reacties Link kopieren
Het kan altijd goed gaan maar statistisch gezien is de kans op mislukken groter. Dat is logisch omdat de verschillen nu eenmaal groter worden. Een vriend ook, die was 23 toen hij zijn vrouw van 36 leerde kennen. Was toen ook echt een prachtige mooie vrouw, mooi figuur, humor, enz. Nu is hij 43 en de vrouw 56. Van het mooie figuur is niet zoveel meer over en ze gaat nu toch ook graag wat minder naar feestjes enzo. Om hem heen allemaal vrienden met een vrouw die even oud is als hun of een paar jaar jonger. Dan komen toch wel echt de verschillen. Ik geef het nog een jaar en dan gaan ze uit elkaar denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Geloven jullie in liefde voor het leven dan.
Ik denk dat je meerdere liefdes in je leven hebt en dat het leuk en je er van moet genieten zolang het duurt.
Bosrozen schreef:
24-06-2021 10:44
Geloven jullie in liefde voor het leven dan.
Ik denk dat je meerdere liefdes in je leven hebt en dat het leuk en je er van moet genieten zolang het duurt.
Ik denk dat dat inderdaad veel gezonder is.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
21-06-2021 13:54
klopt

en toch, is de kans op mislukken veel groter bij een groter leeftijdsverschil.
Ondanks alle N=1 reacties hier
Maar een relatie moet je niet aangaan obv kansberekening. Je moet het gewoon doen als het goed voelt en je kan niet in de toekomst kijken. Is er over 25 jaar een probleem, dan los je het tzt op
Alle reacties Link kopieren
-April- schreef:
24-06-2021 11:21
Maar een relatie moet je niet aangaan obv kansberekening. Je moet het gewoon doen als het goed voelt en je kan niet in de toekomst kijken. Is er over 25 jaar een probleem, dan los je het tzt op
Nou, daar sta ik na wat leuke en minder leuke ervaringen wat nuchterder in ;-)

Natuurlijk moet er een klik zijn, moet het goed voelen. Maar voor een relatie kijk ik op lange termijn ook of die persoon bij mij past. Bijv, komen normen en waarden overeen. Kun je je vinden in elkaar's ambities. Hoe belangrijk is familie in je leven. Ik heb een hele goede relatie met mijn familie, maar ik hoef ze niet elke week te zien. Laat staan mijn schoonfamilie. Dus dan hoef ik geen relatie met een dame die elk weekend op de thee wil bij haar ouders.
Alle reacties Link kopieren
WeBey schreef:
24-06-2021 11:29
Nou, daar sta ik na wat leuke en minder leuke ervaringen wat nuchterder in ;-)

Natuurlijk moet er een klik zijn, moet het goed voelen. Maar voor een relatie kijk ik op lange termijn ook of die persoon bij mij past. Bijv, komen normen en waarden overeen. Kun je je vinden in elkaar's ambities. Hoe belangrijk is familie in je leven. Ik heb een hele goede relatie met mijn familie, maar ik hoef ze niet elke week te zien. Laat staan mijn schoonfamilie. Dus dan hoef ik geen relatie met een dame die elk weekend op de thee wil bij haar ouders.
Maar je hoeft toch niet mee?
Ik zie mijn familie elke week maar zit er niet op te wachten dat een partner altijd mee gaat. Al helemaal geen zin om mijn schoonfamilie elke week te zien.
WeBey schreef:
24-06-2021 11:29
Nou, daar sta ik na wat leuke en minder leuke ervaringen wat nuchterder in ;-)

Natuurlijk moet er een klik zijn, moet het goed voelen. Maar voor een relatie kijk ik op lange termijn ook of die persoon bij mij past. Bijv, komen normen en waarden overeen. Kun je je vinden in elkaar's ambities. Hoe belangrijk is familie in je leven. Ik heb een hele goede relatie met mijn familie, maar ik hoef ze niet elke week te zien. Laat staan mijn schoonfamilie. Dus dan hoef ik geen relatie met een dame die elk weekend op de thee wil bij haar ouders.
Het valt anders lastig te voorspellen die toekomst. Ik dacht met mijn ex-vrouw ook de ideale partner te hebben die helemaal hetzelfde in het leven stond. Ja, totdat ze ineens anders in het leven ging staan.
WeBey schreef:
24-06-2021 11:29
Nou, daar sta ik na wat leuke en minder leuke ervaringen wat nuchterder in ;-)

Natuurlijk moet er een klik zijn, moet het goed voelen. Maar voor een relatie kijk ik op lange termijn ook of die persoon bij mij past. Bijv, komen normen en waarden overeen. Kun je je vinden in elkaar's ambities. Hoe belangrijk is familie in je leven. Ik heb een hele goede relatie met mijn familie, maar ik hoef ze niet elke week te zien. Laat staan mijn schoonfamilie. Dus dan hoef ik geen relatie met een dame die elk weekend op de thee wil bij haar ouders.
Is het niet zo, wanneer je ouder bent... Beter weet wat je wel of niet prettig vind?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 56 en mijn partner wordt in augustus 74. Nooit als een probleem ervaren, we zijn zeer gelukkig samen.
-April- schreef:
24-06-2021 11:21
Maar een relatie moet je niet aangaan obv kansberekening. Je moet het gewoon doen als het goed voelt en je kan niet in de toekomst kijken. Is er over 25 jaar een probleem, dan los je het tzt op
+1. Ik ben ook niet van dat statistische geneuzel. Ik kan ook niet in de toekomst kijken maar partner en ik doen ons best om de relatie goed te houden en dat is het belangrijkste! Misschien ontstaan er later problemen, of groeien we uit elkaar, geen idee. Dat zien we dan wel verder en dat kan ook gebeuren als mijn partner dezelfde leeftijd heeft.

Ik zie zelf ook niet een partner als iets inwisselbaars. Iemand die je na een tijdje gewoon maar opzij schuift voor een beter exemplaar, dus ik verwacht ook niet dat ik makkelijk de relatie opgeef als mijn partner oud is. Maar misschien ben ik hierin wat traditioneel. In mijn familie komen ook geen scheidingen voor en zijn koppels altijd bij elkaar gebleven. Dat heeft me toch met bepaalde normen en waarden naar de liefde laten kijken..
Verschil is 21 jaar (ik 29, zij 50) en gaat al zo'n 5 jaar zo.. IK heb trouwens gelezen dat het Vivaforum stopt, erg jammer.. En ik ben zo'n type die vind dat de vrouw ouder moet zijn, qua voortplanting niet slim, maar voor mijzelf iniedergeval wel beter.
Bosrozen schreef:
24-06-2021 10:44
Geloven jullie in liefde voor het leven dan.
Ik denk dat je meerdere liefdes in je leven hebt en dat het leuk en je er van moet genieten zolang het duurt.
Ik zeker!
Man was mijn eerste vriend en we zijn nu 40j samen, we zijn 3 kinderen en 7 (nu nog 6) kleinkinderen rijker.
Wij lopen nog steeds hand in hand over straat en neen, ik wil echt nooit een andere !
Stoofpotje schreef:
24-06-2021 12:35
Ik ben 56 en mijn partner wordt in augustus 74. Nooit als een probleem ervaren, we zijn zeer gelukkig samen.
Leuk!!!!
Ik ben 57 en man wordt bijna 70. Ook nooit als een probleem ervaren.
Ik weet heel zeker dat ik nooit een andere man wil.
Die "leeftijdsformule".... :-D
Leeftijd oudste partner delen door 2. En dan + 7; dat zou ideaal zijn.
In mijn geval;
Ik zou dan 42 moeten zijn ......klopt dus totaal niet!
Alle reacties Link kopieren
Moemoe64 schreef:
24-06-2021 17:24
Leuk!!!!
Ik ben 57 en man wordt bijna 70. Ook nooit als een probleem ervaren.
Ik weet heel zeker dat ik nooit een andere man wil.
Die "leeftijdsformule".... :-D
Leeftijd oudste partner delen door 2. En dan + 7; dat zou ideaal zijn.
In mijn geval;
Ik zou dan 42 moeten zijn ......klopt dus totaal niet!
16 jaar geleden zou ik met die formule "te jong" geweest zijn :-).
Nu zou het zogezegd wel lukken.



Ik zocht het op mijn 21ste ook gewoon sowieso ouder.
De doorsnee mannelijke 21-jarige die pakweg bij mij op school zat was voor mij toch echt te onvolwassen en te hard aan 't feesten.

Als de man die ik tegenkwam en met wie het wél klikte dan toevallig 34 à 35 was ... dan was het maar zo.
(Al was ik niet voor hem gegaan als ik ook gelijk stiefmoeder werd en er gratis een ex bovenop kreeg.)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
WeBey schreef:
24-06-2021 11:29
Nou, daar sta ik na wat leuke en minder leuke ervaringen wat nuchterder in ;-)

Natuurlijk moet er een klik zijn, moet het goed voelen. Maar voor een relatie kijk ik op lange termijn ook of die persoon bij mij past. Bijv, komen normen en waarden overeen. Kun je je vinden in elkaar's ambities. Hoe belangrijk is familie in je leven. Ik heb een hele goede relatie met mijn familie, maar ik hoef ze niet elke week te zien. Laat staan mijn schoonfamilie. Dus dan hoef ik geen relatie met een dame die elk weekend op de thee wil bij haar ouders.
Uiteraard, je moet wel bij elkaar passen. Ik bedoel hier niet alleen maar het gevoel van verliefdheid. Ook moet je gewoon screenen op rode vlaggen.

Maar als t goed zit zou ik me niet tegen laten houden door een paar statistische odds
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is ruim 5 jaar ouder. Inmiddels bijna 15 jaar samen. We merken er al jaren niets meer van.

De eerste tijd leverde het weleens wat hobbels op. Mijn man werkte al toen we verkering kregen. Ik zat toen in mijn examenjaar op de middelbare school.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven