Lelijk cadeau

27-09-2018 14:25 203 berichten
Ik heb van een vriendin een verjaardagscadeau gekregen. Ze heeft hier ontzettend veel moeite in gestoken, liep wekenlang winkels af voor het perfecte cadeau en heeft er ook wat geld aan uitgegeven.

Ik was al blij met het cadeau voor ik het kreeg omdat ik zag en hoorde hoeveel ze ermee bezig was.

Uiteindelijk heeft ze popelend van ongeduld haar cadeau veel te vroeg (ben nog niet jarig) aan mij afgegeven. Ze wist zeker dat het een schot in de roos zou zijn en zat stralend toe te kijken hoe ik het cadeau opende. Ik uiteraard ook met enorme smile omdat ik het allemaal heel lief vind.

Uiteindelijk haal ik een vreselijke jurk uit de doos. (Normaal gezien hebben we dezelfde smaak maar wat dit item betreft liggen onze meningen blijkbaar enorm uit elkaar) Maar dat maakte me geen bal uit. Ze heeft hier ontzettend veel tijd en liefde in gestoken dus ik vond het prachtig.

Ik heb het ding uiteraard meteen aangetrokken en... urgh. Ik zag een trieste bruid in de spiegel. Het is een lange, witte kanten jurk. Die volgens mij ook nog eens te los zit aan de zijkant. Totaal niet mijn smaak.

Maar ik paradeerde er stralend in rond en zei braaf "ik voel me net een prinses!". Die vriendin hapte ontzettend naar adem en gilt "ooh het staat je echt prachtig!! :flirting: Je gaat zoveel complimenten krijgen op je verjaardag!!"

Want ja... Het is de bedoeling dat ik die jurk ga dragen op mijn verjaardagsfeest. :facepalm:

Ik overwoog om het gewoon te doen maar ik heb hem nog eens aangetrokken en ik voel me er ronduit ongemakkelijk in. Je viert je verjaardag toch niet in iets dat eruit ziet als een trouwjurk?
Maar ik wil haar echt niet kwetsen. Ze heeft hier zoveel moeite voor gedaan.

Wat zouden jullie doen? Braaf die jurk aantrekken om je lieve vriendin een plezier te doen of toch echt je mond opentrekken?
Alle reacties Link kopieren
Vier je je verjaardag groots? Als het een redelijk kleine groep is, zou ik overwegen de jurk gewoon aan te trekken. Ik weet bijv wel zeker dat mijn vader/broers/goede vrienden het geen hol kan interesseren wat ik aan heb, maar als ik een grootse verjaardag zou hebben, met veel visite, zou ik wel graag mezelf comfortabel en leuk aangekleed willen voelen.

Het idee is heel erg lief, maar tegelijkertijd ook heel opdringerig en kan snel mis gaan. Zoals blijkt.

Het beste voor jezelf is natuurlijk gewoon eerlijk zijn, das alleen niet zo'n prettig gesprek na alle moeite van vriendin. Aan de andere kant; zou ze willen dat je je zo onprettig in de jurk voelt op je verjaardag? Het lijkt me niet dat dat haar intentie is, juist het tegenovergestelde :)
Wolves don't lose sleep over the opinion of sheep
Ik zou gewoon een dag of een paar dagen voor het feest iets met haar gaan doen en dan de jurk alvast aantrekken, zodat ze ziet dat je m gedragen hebt en dan daarna (al dan niet met bewijs) zeggen dat er een vlek op is gekomen en dat je hem helaas niet snel genoeg eruit gewassen krijgt :D
Ik zou ook zeggen van dat je het juist heel erg waardeert en ontzettend lief is. Maar gezien het ook wat geld heeft gekost dat je liever wat aantrekt wat je vaker kan gebruiken, ook gezien de kleur en type jurk. En dat je anders samen met haar naar de winkel gaat. Maar echt niet doen alsof, want waarom zou je? Jullie zijn vriendinnen en eerlijkheid duurt het langst..
Ik zou hem niet aantrekken.
Iets zeggen als; hij is heel mooi, maar in dit soort jurken voel ik me opgeprikt.
Afgezien van hoe hij eruitziet: zit hij wel lekker?
-Bloem- schreef:
27-09-2018 15:01
Trouwens waarom koopt ze een witte jurk in de herfst?
We wonen momenteel niet in NL. Het is hier 30 graden en dat blijft hier nog wel een poosje zo. :sun:

Ik vier het samen met iemand anders dus er gaan ook een hoop mensen zijn die ik niet goed ken. En het is in een openbare gelegenheid. Ik moet dus zo over straat lopen. :applause:

Ik heb inmiddels een foto gemaakt maar ik moet nog even uitzoeken hoe ik dat hier kan posten.
Bearnaise schreef:
27-09-2018 15:24
We wonen momenteel niet in NL. Het is hier 30 graden en dat blijft hier nog wel een poosje zo. :sun:
Is de vriendin ook niet-Nederlands? Andere smaak?
Bearnaise schreef:
27-09-2018 15:24

Wist ik niet :sun:
Hoofdzaak is: je voelt je helemaal niet goed in de jurk en hij is te groot dus daar mag je best wat van zeggen.
Ik zou echt vragen om 'm samen te gaan ruilen.
Ben je er zeker van dat dit geen goeie practical joke is van haar? Dat ze die jurk bij de lokale kringloop zag en dacht daar gaan we Bearnaise 'ns mooi mee op de kast jagen ;-D
stroman schreef:
27-09-2018 15:26
Is de vriendin ook niet-Nederlands? Andere smaak?
Nee ze komt uit NL. Normaal hebben we echt dezelfde smaak maar zij heeft iets met witte kanten jurken geloof ik. Ze stond er laatst al net zo 1 te passen en toen heb ik ook gezegd dat het net een trouwjurk leek. Maar dat heeft ze niet opgeslagen. Ze vindt de jurk dus oprecht prachtig.

Als ze niet zo klein was had ze die vast voor zichzelf gekocht.
Ceylon schreef:
27-09-2018 14:36
Ja, zo zou ik een paar maanden geleden ook nog gereageerd hebben. In theorie klinkt dit echt prima.

Maar toen mijn schoonmoeder haar verjaardagscadeau afgelopen week door de woonkamer smeet met de woorden; ´je had alleen maar een cyclaam hoeven kopen´ denk ik er een beetje anders over. Als je alleen wilt uitpakken wat je zelf bestelt, ga het dan maar fijn zelf kopen.
Vriendin heeft er heel veel moeite voor gedaan, dus je laat hem eventueel een beetje vermaken zodat ie wel goed past en dan trek je hem braaf een keertje aan.
Heb je mijn schoonmoeder :rofl:
Hoe boos kan een mens worden over in mijn geval oa een gebakje aanbieden bij de koffie, echt verbazingwekkend.
redbulletje schreef:
27-09-2018 15:33
Ben je er zeker van dat dit geen goeie practical joke is van haar? Dat ze die jurk bij de lokale kringloop zag en dacht daar gaan we Bearnaise 'ns mooi mee op de kast jagen ;-D
Laat ons hopen van niet :proud: die grap gaat volledig uit de hand lopen als ik puur uit vriendschap op mijn eigen verjaardag verschijn in een lelijke jurk.

Helaas ben ik er zeker van dat dit een oprecht cadeau is. :frusty:
Ik zou m aantrekken. Wel iets reserve meenemen voor als ik er te ongelukkig van wordt.
Ik word nu wel benieuwd naar de foto. Ik vrees dat ik hem ook prachtig vind. (Ik heb de smaak van een zesjarige.)
Heb je er het figuur voor om er zoiets van te knippen:

Afbeelding
Stoere cowboy laarzen er onder en je bent Ibiza stijl ipv misplaatste trouwjurk stijl.
redbulletje schreef:
27-09-2018 15:43
Heb je er het figuur voor om er zoiets van te knippen:

Afbeelding
Stoere cowboy laarzen er onder en je bent Ibiza stijl ipv misplaatste trouwjurk stijl.
vind ik wel een goeie!!
Ik zou echt nooit kleding kopen voor iemand als cadeau, of het moet iets zijn wat diegene zelf heeft uitgezocht.
Heel ongemakkelijk en opdringerig van je vriendin. Ze is toch geen kleuter die thuis komt met een kralenketting voor mama, die je dan trots draagt en zegt dat je m prachtig vind.
Als het eerste zelfgemaakte moederdag ontbijt op bed. Hmmmm lekker hoor :sick:
Dat vind ik heel mooi Redbulletje! Kom ik volgens mij wel mee weg. Door mijn job ben ik terug slank. :yes:

Maar ik denk niet dat we de jurk tot dat idee kunnen transformeren.

Wbt de foto, ik krijg het niet voor elkaar met Tinypic. :furious:
Hoe zou zij het vinden als je haar een pot roze verf geeft voor haar voordeur?
Ze is echt te ver gegaan.
Bearnaise schreef:
27-09-2018 15:49
Dat vind ik heel mooi Redbulletje! Kom ik volgens mij wel mee weg. Door mijn job ben ik terug slank. :yes:

Maar ik denk niet dat we de jurk tot dat idee kunnen transformeren.

Wat is er mis met gewoon eerlijk zijn tegen haar?
Nog een optie: Pluk een bosje brandnetels en wrijf jezelf ermee in. Laat het resultaat aan je vriendin zien: 'Helaas, ik blijk zwaar allergisch voor de stof van de jurk!'
Bearnaise schreef:
27-09-2018 15:49

Heel jammer!
Lillybit schreef:
27-09-2018 15:46
Heel ongemakkelijk en opdringerig van je vriendin.
Ik vind het juist erg lief als iemand een kledingstuk voor mij koopt. En zij en TO hebben dezelfde smaak, dus het had ook goed kunnen gaan.
Bij mij gaat het meestal goed. (Maar dat zijn wel truien en T-shirts meestal, geen dure kanten jurken.)
Zet de schaar erin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven