Lenen van auto partner - werkgerelateerd

01-12-2019 14:41 196 berichten
Hi!

Sorry bij voorbaat als hierover al een topic over bestaat, die kon ik helaas niet vinden.

De situatie is als volgt:

Afgelopen november is mijn auto afgeschreven naar de sloop. Voor mijn werk is het verplicht om tijdig door te geven of je met kerst of met oud en nieuw wilt werken. Dit jaar heb ik aangegeven dat ik graag een vroege dienst zou willen draaien met kerst, zodat ik kerstavonden met vrienden en familie kon vieren.

Dit was nog in de situatie gezegd dat ik er vol vertrouwen van was dat mijn auto door de APK heen kwam.

Nu ik weer verplicht ben om met OV te gaan, kom ik er achter dat de trein met de feestdagen niet op de reguliere tijd vertrekt en ik 1.5 uur te laat zal zijn.

Voorheen toen mijn partner zijn auto nog niet had mocht hij altijd in mijn auto rijden en gebruiken wanneer nodig is. Nu is het zo dat ik zijn auto wilde lenen om op werk te komen, maar hij steevast nee zeg. Als ik vraag of hij mij niet vertrouwt met zijn auto krijg ik daarop als reactie dat dat niet zo is.

Hij zegt dat het de probleem van de werkgever nu is, omdat de situatie veranderd is. Dit vind ik van niet; er is geen sprake van overmacht en zelf heb ik voldoende tijd om voor een oplossing te zoeken.

Ik ben trouwens de enige die de vroege dienst opent, waardoor ik niet te laat kan komen. En de afstand is te groot voor een fiets of scooter.

Ik begrijp dat mijn vriend zich goed recht staat om zijn auto niet hoeven uit te lenen, maar ik vind dat hij vrij koppig doet om mij eenmalig niet uit de brand te helpen.

Iemand die hier ervaring en/of tips mee heeft of stel ik mij op dit gebied gewoon aan?

Graag eerlijke reacties

Groetjes,
Muisje
Wat voor partner is dat? Wat een onzin zeg. Mijn partner neemt mijn auto en andersom ook. Net zoals we samen een bed delen, een douche, een huis, een keuken etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het persoonlijk nogal flauw van hem, maar als hij er op blijft staan, brengt hij jou toch lekker?
leuke vriend is dat
Irish_Wasser_Woman schreef:
01-12-2019 15:16
Ik vind het persoonlijk nogal flauw van hem, maar als hij er op blijft staan, brengt hij jou toch lekker?
Heeft je vriend zijn auto nodig die dag? Zo niet dan vind ik het heel kinderachtig van hem dat je zijn auto niet mag lenen.
Kun je eventueel niet met iemand ruilen van dienst? Zodat je later kunt beginnen en wel met het OV kunt gaan.. Of proberen of je van iemand anders een auto kunt lenen.
als je hem nu dumpt kan je nog voor de kerst een leukere opduikelen
Had hij zelf al plannen met zijn auto die ochtend? Want dan snap ik dat hij zijn plannen niet wil aanpassen.
Maar als de auto anders voor de deur staat is het wel heel sneu gedrag.
Treurniet12 schreef:
01-12-2019 15:15
Wat voor partner is dat? Wat een onzin zeg. Mijn partner neemt mijn auto en andersom ook. Net zoals we samen een bed delen, een douche, een huis, een keuken etc.
Dit. Ik snap dit soort discussies echt niet. Als mijn man de auto dan zelf niet nodig heeft voor werk mag ik hem gewoon gebruiken.
Sorry, maar wat een eikel. In ieder geval nooit meer wat aan hem uitlenen.

Kan je de auto niet van iemand anders lenen?

Anders even op zoek naar een huurauto? Er zijn verschillende manier om tijdelijk een auto te rijden.
Erg flauw en onbehulpzaam, hij mocht jou auto ook lenen. Dat weet je nu voor de volgende keer...
Maar goed, laat je brengen en halen.
Vervoer naar werk is jou verantwoordelijkheid, de baas betaald je vergoeding.
Wat een snelle reacties, doordat dit de eerste keer op VIVA is had ik perongeluk een tweede forum geopend, omdat ik het niet snapte hihi o_o .

Ruilen van dienst is niet meer mogelijk, ik heb al plannen voor kerstavond gemaakt. Mijn vriend heeft de auto niet nodig. Hij wilde mij eerst wel wegbrengen, maar nu heeft hij afgesproken de avond van te voren waardoor hij het nu niet meer ziet zitten om mij vroeg weg te brengen, omdat het bij zijn vrienden wel eens laat kan worden.
S-Meds schreef:
01-12-2019 15:17
als je hem nu dumpt kan je nog voor de kerst een leukere opduikelen
Dit ja! Hij klinkt niet echt heel leuk.
Wat een lul. Wel de jouwe lenen. En andersom niet.

En dat niet uitlenen en dan voorstellen om te brengen en dat ook niet meer willen.. Blech.

Neem een huurauto en dump deze kwal.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 01-12-2019 15:23
12.20% gewijzigd
MuisjeXxX schreef:
01-12-2019 15:20
Wat een snelle reacties, doordat dit de eerste keer op VIVA is had ik perongeluk een tweede forum geopend, omdat ik het niet snapte hihi o_o .

Ruilen van dienst is niet meer mogelijk, ik heb al plannen voor kerstavond gemaakt. Mijn vriend heeft de auto niet nodig. Hij wilde mij eerst wel wegbrengen, maar nu heeft hij afgesproken de avond van te voren waardoor hij het nu niet meer ziet zitten om mij vroeg weg te brengen, omdat het bij zijn vrienden wel eens laat kan worden.
Je vriend komt steeds leuker over, maar niet heus..
Wow, serieus?? Wat een l*l!
Heeft hij een leaseauto van zijn werk? En is het probleem dat hij de enige is die er in mag rijden? En mag hij onbeperkt rijden of enkel woonwerkverkeer?

En als je aan hem vraagt of hij je brengt en hij je ophaalt?
Misschien handig om te weten dat ik in een Ford Ka reed uit 2003 en hij een Audi A3 uit 2014 in bezit heeft. Ik snap zeer goed dat hij zuinig op zijn auto is, maar dat was ik zelf ook! We wonen ook al sinds een jaar samen en kennen elkaar al drie jaar. Soms krijg ik dan het idee dat hij bang is dat ik schade rijd.

Zelf vind ik het behoorlijk koppig, omdat toen hij de auto nog niet had hij altijd gebruik mocht maken van de mijne.

Nu ben ik vandaag redelijk 'bot' volgens hem, maar dat komt meer omdat ik er klaar mee ben met mij uitsloven voor alles.
Is het zijn eigen auto of een auto van de zaak?
MuisjeXxX schreef:
01-12-2019 15:24
Misschien handig om te weten dat ik in een Ford Ka reed uit 2003 en hij een Audi A3 uit 2014 in bezit heeft. Ik snap zeer goed dat hij zuinig op zijn auto is, maar dat was ik zelf ook! We wonen ook al sinds een jaar samen en kennen elkaar al drie jaar. Soms krijg ik dan het idee dat hij bang is dat ik schade rijd.

Zelf vind ik het behoorlijk koppig, omdat toen hij de auto nog niet had hij altijd gebruik mocht maken van de mijne.

Nu ben ik vandaag redelijk 'bot' volgens hem, maar dat komt meer omdat ik er klaar mee ben met mij uitsloven voor alles.
Ik zou echt nooit meer iets voor hem doen. Nooit meer koken of iets uitlenen en voor alles een Tikkie sturen. Oh ja en geen seks meer. Het is nog een maandje tot Kerst dus volhouden.
anoniem_387931 wijzigde dit bericht op 01-12-2019 15:25
95.28% gewijzigd
Kattenkop schreef:
Heeft hij een leaseauto van zijn werk? En is het probleem dat hij de enige is die er in mag rijden? En mag hij onbeperkt rijden of enkel woonwerkverkeer?

En als je aan hem vraagt of hij je brengt en hij je ophaalt?
Dat schrijft TO in de OP. Dat kan niet meer ivm zijn plannen.
Sara9876 schreef:
Dit is zijn eigen auto.
Is hij vaker een eikel??
Sara9876 schreef:
En in het laatste geval... staat er dan ook echt in leasecontract of de verzekeringsvoorwaarden dat er nooit een ander in mag rijden?
Want ik mocht gewoon incidenteel rijden in die van mijn man.
Was netjes opgesteld in contract en was ook verzekerd.
Waarom koop je geen andere auto? (En zet je je lulhannes "vriend" aan de kant?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven