Lenen van auto partner - werkgerelateerd

01-12-2019 14:41 196 berichten
Hi!

Sorry bij voorbaat als hierover al een topic over bestaat, die kon ik helaas niet vinden.

De situatie is als volgt:

Afgelopen november is mijn auto afgeschreven naar de sloop. Voor mijn werk is het verplicht om tijdig door te geven of je met kerst of met oud en nieuw wilt werken. Dit jaar heb ik aangegeven dat ik graag een vroege dienst zou willen draaien met kerst, zodat ik kerstavonden met vrienden en familie kon vieren.

Dit was nog in de situatie gezegd dat ik er vol vertrouwen van was dat mijn auto door de APK heen kwam.

Nu ik weer verplicht ben om met OV te gaan, kom ik er achter dat de trein met de feestdagen niet op de reguliere tijd vertrekt en ik 1.5 uur te laat zal zijn.

Voorheen toen mijn partner zijn auto nog niet had mocht hij altijd in mijn auto rijden en gebruiken wanneer nodig is. Nu is het zo dat ik zijn auto wilde lenen om op werk te komen, maar hij steevast nee zeg. Als ik vraag of hij mij niet vertrouwt met zijn auto krijg ik daarop als reactie dat dat niet zo is.

Hij zegt dat het de probleem van de werkgever nu is, omdat de situatie veranderd is. Dit vind ik van niet; er is geen sprake van overmacht en zelf heb ik voldoende tijd om voor een oplossing te zoeken.

Ik ben trouwens de enige die de vroege dienst opent, waardoor ik niet te laat kan komen. En de afstand is te groot voor een fiets of scooter.

Ik begrijp dat mijn vriend zich goed recht staat om zijn auto niet hoeven uit te lenen, maar ik vind dat hij vrij koppig doet om mij eenmalig niet uit de brand te helpen.

Iemand die hier ervaring en/of tips mee heeft of stel ik mij op dit gebied gewoon aan?

Graag eerlijke reacties

Groetjes,
Muisje
Belle73 schreef:
01-12-2019 15:31
Ik vind die vriend van jou maar een sneu type dat zijn auto kennelijk ziet als een verlengstuk van zijn l*l. Ik zou jezelf vriendloos leven gunnen. Want dit gaat niet beter worden.
Dit ja!

TO, ik zou als ik jou was deze reacties eens aan je vriend laten lezen!
Alle reacties Link kopieren
Vind het alles behalve sympathiek van hem, vooral het afzeggen van het wegbrengen..
Heeft hij een reden om te denken dat je schade zal maken? Heb je vroeger ongelukken gehad ofzo?
2019 schreef:
01-12-2019 15:31
fijne vent, koop die auto en zet hem de deur uit.
Eens.
MuisjeXxX schreef:
01-12-2019 15:30
Ik wilde juist weer een auto kopen, zodat ik geen gedoe heb op werk en kan gaan en staan waar ik wil.
Maar toen ik dit vertelde verklaarde hij mij voor dom en koppig, en vond hij mij raar dat ik een auto ging kopen zodat ik met kerst optijd kon raken.

Zelf wil ik juist ook een auto kopen voor bovenstaande oorzaken.
Voor onze vakantie toen mijn auto naar de sloop gebracht werd kreeg ik nog leuk te horen; samen na de vakantie gaan we voor een leuk autootje voor je kijken. Nu de vakantie achter de rug is hoor ik hier niks meer over en helpt hij mij ook niet echt bepaald mee met zoeken.

Waarom stel je je zo afhankelijk op?
Dit is echt te stom voor woorden. Oke, ik kan me een beetje voorstellen dat hij niet wil dat jij rijdt omdat hij extreem zuinig is op zijn auto. Dat is wel weer op te lossen door dan taxi te spelen. Maar zoals hij het doet: je eerst wel halen en brengen toezeggen en dan een leukere afspraak maken en je laten zitten en het helemaal jouw probleem maken.....

Waarschijnlijk wil zelfs een willekeurige buurman je brengen, maar je eigen vriend is zodanig egoïstisch dat ie je het maar uit laat zoeken. Jullie hebben een relatie, behoren de speciaalste personen in elkaars levens te zijn. Maar dat zit blijkbaar heel anders bij jullie.

Ik zou een auto lenen of lift regelen van iemand die wel gewoon aardig is en je vriend ontslaan uit zijn functie.
anoniem_64162076362b6 wijzigde dit bericht op 01-12-2019 15:38
13.02% gewijzigd
Dus je mag geen auto lenen terwijl hij wel de jouwe heeft geleend. Hij wil je niet meer brengen ook ivm een kater/lang hangen met zijn vrienden.

Hij vind het een probleem van de werkgever en vind dat jij geen auto moet kopen, dan ben jij dom en koppig. En jij luistert daar naar. Ipv hem en zijn auto lekker buiten de deur te mieteren.

Je klinkt een beetje als een deurmat.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 01-12-2019 15:37
8.02% gewijzigd
lilalinda schreef:
01-12-2019 15:33
Doe Dat Dan, koop die auto!
Ik wil juist graag een auto kopen, maar er zit meer verborgen achter het puntje van de ijsberg.
Zelf, omdat mijn vriend voorheen tot en met november in het buitenland werkte deed ik alles zelf. Ook mijn eerste autootje uitzoeken.
Hierdoor was ik erin getuind en was mijn 1e autootje bij de 1e apk regelrecht naar de sloop gegaan.

Zelf ben ik geen expert op het gebied van auto's zoeken en ben ik juist bang weer een blunder te kopen. :facepalm: Alhoewel die Ford Ka prima autootjes zijn, maar vele mankementen hebben.

Mijn budget is sowieso tussen de 500-1500 euro. Graag wil ik nooit mijn spaargeld in een keer opmaken, omdat ik altijd een buffer achter de hand wil hebben.

Sorry als veel dingen vaag overkomen, als ik mijn hele levenslijn moet neerzetten dan moet ik even een dag typen.
nerdopviva schreef:
01-12-2019 15:35
Waarom stel je je zo afhankelijk op?
Dit.
Met zijn "leuk autootje".
als een man zich zo opstelt is hij klaar met je maar hij durft het niet uit te maken. verlos hem uit zijn lijden
Hoe had je volgens je vriend dan op je werk moeten komen als er geen OV rijdt, jij geen auto hebt, hij de zijne niet wil uitlenen of jou brengen?
Je grootste probleem is niet je auto, maar je vriend. Jullie wonen samen en hij is overal te beroerd voor. Loep me gerust, dan kom je het nodige te weten over mijn ex, maar wij leenden elkaars auto. Dat ik over die l*l nog eens iets positiefs kan schrijven.
Zeker als hij voor de vakantie veel leuker deed, weg ermee.
Daarnaadt vind ik het ook opvallend dat je wel reageert, maar niet op advies om weg te wezen bij je vriend.
Lillybit schreef:
01-12-2019 15:38
Dit.
Met zijn "leuk autootje".
Misschien bedoelde hij scootmobiel ofzo
Ook leuk trouwens dat je vriend op kerstavond liever naar zn vrienden gaat. Dat heeft ie vast ook van te voren even met jou besproken?
Pak gewoon de sleutels en gaan, meneer is toch te brak en zal het waarschijnlijk niet eens merken dat je weg gaat.
Wat een l*l van een vriend heb je zeg, of regel lekker een taxi op zijn kosten als hij jou toch niet zo belangrijk vind.
Jouw plannen voor kerstavond, houden die toevallig een gezellig avondje met je vriend in?? In dat geval; toch dienst ruilen. Dan maar geen gezellig avondje met je vriend.

Wat ik vind van Vriend zal ik even opzij schuiven. Ik snap jou namelijk niet goed. Jij bent nu degene zonder auto, jij bent degene met een probleem en je hebt je eigen inkomen. Open marktplaats, zoek een autootje in jouw buurt, laat een anwb keuring uitvoeren of ga bij je eigen garage langs voor een snelle check en reken hem af. Heb je verder niemand bij nodig hoor.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Er zijn hele volksstammen die het leuk vinden om voor zo weinig mogelijk geld zoveel mogelijk ‘auto’ te krijgen. Gooi gewoon een balletje op, op het werk, vriendenkring, enz.
Slinger daarnaast Google aan en zoek uit welke occassions gewild zijn en waarom, waar je op moet letten bij merk of model A en B.

Koop gewoon een auto en zet die kerel buiten. Heb je alleen maar last van en geen enkel plezier (nou ja, makkelijk te vervangen met een Tarzan).
Bloem1970 schreef:
01-12-2019 15:40
Je grootste probleem is niet je auto, maar je vriend. Jullie wonen samen en hij is overal te beroerd voor. Loep me gerust, dan kom je het nodige te weten over mijn ex, maar wij leenden elkaars auto. Dat ik over die l*l nog eens iets positiefs kan schrijven.
Zeker als hij voor de vakantie veel leuker deed, weg ermee.
Daarnaadt vind ik het ook opvallend dat je wel reageert, maar niet op advies om weg te wezen bij je vriend.
Het is lastig om zomaar bij iemand weg te gaan. Lang verhaal kort; Vader overleden, moeder geen contact mee. Mijn familie heb ik niet meer, met de familie van zijn kant ga ik goed mee om. Mijn vriend zelf is koppig en dat weet die zelf ook wel. Zelf ben ik in de jaren veel verhuisd waardoor ik veel vriendschappen heb zien komen en gaan.

Het klinkt heel cliché, maar het is momenteel mijn fundament, als ik wegga dan heb ik momenteel niemand meer en geen woonplek desondanks ik ook gewoon van hem houd.

Misschien de reden dat ik eenmalig de auto van mijn vriend wil lenen is, omdat ik wil sparen voor een betere auto waar ik een paar jaar langer mee door kan gaan. Aanstaande feestdagen heb ik niet voorzien, maar de volgende wel. Dan leek het mij geen probleem om een keer de auto te mogen lenen.
MuisjeXxX schreef:
01-12-2019 15:43
Dan leek het mij geen probleem om een keer de auto te mogen lenen.

Dat is het alleen wel. Gelukkig weet je vriend zelf ook wel dat ie koppig is.

Het niet uitlenen van zn auto heeft alleen niets met koppigheid te maken.
Ceylon schreef:
01-12-2019 15:42
Jouw plannen voor kerstavond, houden die toevallig een gezellig avondje met je vriend in?? In dat geval; toch dienst ruilen. Dan maar geen gezellig avondje met je vriend.

Wat ik vind van Vriend zal ik even opzij schuiven. Ik snap jou namelijk niet goed. Jij bent nu degene zonder auto, jij bent degene met een probleem en je hebt je eigen inkomen. Open marktplaats, zoek een autootje in jouw buurt, laat een anwb keuring uitvoeren of ga bij je eigen garage langs voor een snelle check en reken hem af. Heb je verder niemand bij nodig hoor.
Ja maar ze is dom en koppig volgens vriend als ze dat doet. Ofzo.

Ik zou en die auto zelf regelen of nu even huren/greenwheels ect.. en dan lekker op je gemak kijken. En die fundering van een erwt/vriend toch echt afstoten.
MuisjeXxX schreef:
Het is lastig om zomaar bij iemand weg te gaan. Lang verhaal kort; Vader overleden, moeder geen contact mee. Mijn familie heb ik niet meer, met de familie van zijn kant ga ik goed mee om. Mijn vriend zelf is koppig en dat weet die zelf ook wel. Zelf ben ik in de jaren veel verhuisd waardoor ik veel vriendschappen heb zien komen en gaan.

Het klinkt heel cliché, maar het is momenteel mijn fundament, als ik wegga dan heb ik momenteel niemand meer en geen woonplek desondanks ik ook gewoon van hem houd.

Tijd om minder afhankelijk van hem te zijn. Koop zelf een auto, zorg ervoor dat je zelf woonruimte kan regelen en ga op zoek naar eigen vrienden. Straks kom je in de situatie dat je wel bij hem weg wil en dat niet kan. Dat moet je echt zien te voorkomen.
anoniem_199331 wijzigde dit bericht op 01-12-2019 15:49
0.06% gewijzigd
MuisjeXxX schreef:

Misschien de reden dat ik eenmalig de auto van mijn vriend wil lenen is, omdat ik wil sparen voor een betere auto waar ik een paar jaar langer mee door kan gaan. Aanstaande feestdagen heb ik niet voorzien, maar de volgende wel. Dan leek het mij geen probleem om een keer de auto te mogen lenen.
Je stelt je vreselijk onafhankelijk op

Niet meer doen!
Ik zou zeggen: leg voortaan elke maand 200 euro apart voor je volgende auto, neem het openbaar vervoer naar je werk en voor kerst regel je een taxi en die kosten bezuinig je op de boodschappen (waar hij ook van eet).

Als je een eurootje of 4 of 5 duizend hebt kies je een leuke auto uit bij een garage, waar je dan nog 8 jaar mee voort kan. En in die tijd blijf je 200 euro apart leggen voor je volgende auto.

Bij een garage heb je gewoon garantie, meestal een jaar. Dus dan zorg je ervoor dat je in die tijd ook een apk doet.
MuisjeXxX schreef:

Het is nogal een wankel en manipulerend fundament, die vriend van jou. En jij bent kwetsbaar, dat geef je zelf aan. Dat gaat een keer mis. Of jij wordt een soort slaaf van hem. Aan jou de keuze. Ik weet niet of je ooit enige vorm van therapie hebt gehad vanwege je zelfbeeld, maar dat lijkt me wel het overwegen waard.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Dat hij dit normaal vindt!! Wat een hork.
Hij laat je gewoon stikken man, echt niet oké!
Ik had echt wel ruzie gemaakt over dat hij je zou brengen en dan gewoon wat anders plant. Idioot.
Al verdiept in de mogelijkheden om een auto te huren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven