Lenen van auto partner - werkgerelateerd
zondag 1 december 2019 om 14:41
Hi!
Sorry bij voorbaat als hierover al een topic over bestaat, die kon ik helaas niet vinden.
De situatie is als volgt:
Afgelopen november is mijn auto afgeschreven naar de sloop. Voor mijn werk is het verplicht om tijdig door te geven of je met kerst of met oud en nieuw wilt werken. Dit jaar heb ik aangegeven dat ik graag een vroege dienst zou willen draaien met kerst, zodat ik kerstavonden met vrienden en familie kon vieren.
Dit was nog in de situatie gezegd dat ik er vol vertrouwen van was dat mijn auto door de APK heen kwam.
Nu ik weer verplicht ben om met OV te gaan, kom ik er achter dat de trein met de feestdagen niet op de reguliere tijd vertrekt en ik 1.5 uur te laat zal zijn.
Voorheen toen mijn partner zijn auto nog niet had mocht hij altijd in mijn auto rijden en gebruiken wanneer nodig is. Nu is het zo dat ik zijn auto wilde lenen om op werk te komen, maar hij steevast nee zeg. Als ik vraag of hij mij niet vertrouwt met zijn auto krijg ik daarop als reactie dat dat niet zo is.
Hij zegt dat het de probleem van de werkgever nu is, omdat de situatie veranderd is. Dit vind ik van niet; er is geen sprake van overmacht en zelf heb ik voldoende tijd om voor een oplossing te zoeken.
Ik ben trouwens de enige die de vroege dienst opent, waardoor ik niet te laat kan komen. En de afstand is te groot voor een fiets of scooter.
Ik begrijp dat mijn vriend zich goed recht staat om zijn auto niet hoeven uit te lenen, maar ik vind dat hij vrij koppig doet om mij eenmalig niet uit de brand te helpen.
Iemand die hier ervaring en/of tips mee heeft of stel ik mij op dit gebied gewoon aan?
Graag eerlijke reacties
Groetjes,
Muisje
Sorry bij voorbaat als hierover al een topic over bestaat, die kon ik helaas niet vinden.
De situatie is als volgt:
Afgelopen november is mijn auto afgeschreven naar de sloop. Voor mijn werk is het verplicht om tijdig door te geven of je met kerst of met oud en nieuw wilt werken. Dit jaar heb ik aangegeven dat ik graag een vroege dienst zou willen draaien met kerst, zodat ik kerstavonden met vrienden en familie kon vieren.
Dit was nog in de situatie gezegd dat ik er vol vertrouwen van was dat mijn auto door de APK heen kwam.
Nu ik weer verplicht ben om met OV te gaan, kom ik er achter dat de trein met de feestdagen niet op de reguliere tijd vertrekt en ik 1.5 uur te laat zal zijn.
Voorheen toen mijn partner zijn auto nog niet had mocht hij altijd in mijn auto rijden en gebruiken wanneer nodig is. Nu is het zo dat ik zijn auto wilde lenen om op werk te komen, maar hij steevast nee zeg. Als ik vraag of hij mij niet vertrouwt met zijn auto krijg ik daarop als reactie dat dat niet zo is.
Hij zegt dat het de probleem van de werkgever nu is, omdat de situatie veranderd is. Dit vind ik van niet; er is geen sprake van overmacht en zelf heb ik voldoende tijd om voor een oplossing te zoeken.
Ik ben trouwens de enige die de vroege dienst opent, waardoor ik niet te laat kan komen. En de afstand is te groot voor een fiets of scooter.
Ik begrijp dat mijn vriend zich goed recht staat om zijn auto niet hoeven uit te lenen, maar ik vind dat hij vrij koppig doet om mij eenmalig niet uit de brand te helpen.
Iemand die hier ervaring en/of tips mee heeft of stel ik mij op dit gebied gewoon aan?
Graag eerlijke reacties
Groetjes,
Muisje
zondag 1 december 2019 om 16:01
Zelf wil ik juist graag therapie. Dit onder andere ook omdat ik heel erg met mijn verleden kamp. Hierdoor is mijn zelfbeeld lager geworden en voel ik mij snel aangevallen op bepaalde punten. Ik ben er ook heel erg bewust van (snel in de verdediging schieten).Belle73 schreef: ↑01-12-2019 15:54Het is nogal een wankel en manipulerend fundament, die vriend van jou. En jij bent kwetsbaar, dat geef je zelf aan. Dat gaat een keer mis. Of jij wordt een soort slaaf van hem. Aan jou de keuze. Ik weet niet of je ooit enige vorm van therapie hebt gehad vanwege je zelfbeeld, maar dat lijkt me wel het overwegen waard.
Als ik dit aankaart, dan kan je de reactie wss al raden.
Misschien is het handiger om een ander topic hierover te openen, of voelt iemand zich geroepen om mij misschien uit te horen en eventueel te helpen in denken in goede ideeen?
zondag 1 december 2019 om 16:01
zondag 1 december 2019 om 16:02
Ik had gekeken naar greenwheels en nog een paar websites. Alleen kamp ik dan weer met voorwaarden waar ik niet aan voldoe.
zondag 1 december 2019 om 16:02
Waarom dit aankaarten. Als jij therapie wil, ga je naar de huisarts en bespreek je dit daar.MuisjeXxX schreef: ↑01-12-2019 16:01Zelf wil ik juist graag therapie. Dit onder andere ook omdat ik heel erg met mijn verleden kamp. Hierdoor is mijn zelfbeeld lager geworden en voel ik mij snel aangevallen op bepaalde punten. Ik ben er ook heel erg bewust van (snel in de verdediging schieten).
Misschien is het handiger om een ander topic hierover te openen, of voelt iemand zich geroepen om mij misschien uit te horen en eventueel te helpen in denken in goede ideeen?
hoef je niemand toestemming voor te vragen.
zondag 1 december 2019 om 16:03
Jeetje.... inderdaad zorgen dat je wat onafhankelijker wordt. Je kan je geluk niet laten afhangen van de steun van zo'n hork.
Voor nu auto huren voor die dagen en op zoek naar eigen woonruimte. En dan doei doei.
Klinkt sowieso alsof je relatie sinds doe vakantie niet meer loopt, dus hoog tijd om voor jezelf te gaan zorgen.
Succes!
Voor nu auto huren voor die dagen en op zoek naar eigen woonruimte. En dan doei doei.
Klinkt sowieso alsof je relatie sinds doe vakantie niet meer loopt, dus hoog tijd om voor jezelf te gaan zorgen.
Succes!
zondag 1 december 2019 om 16:04
Ik zou:
- voor die dag een auto huren of een taxi nemen;
- sparen voor een eigen leuke auto;
- hem verder in de stront laten zakken, ik zou niet eens meer Kerst met hem willen vieren;
- overwegen helemaal te stoppen.
Ik vind dit echt k*tgedrag.
- voor die dag een auto huren of een taxi nemen;
- sparen voor een eigen leuke auto;
- hem verder in de stront laten zakken, ik zou niet eens meer Kerst met hem willen vieren;
- overwegen helemaal te stoppen.
Ik vind dit echt k*tgedrag.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zondag 1 december 2019 om 16:04
Ik heb op die dag nog net geen jaar mijn rijbewijs
zondag 1 december 2019 om 16:05
O en zolang je nog bij hem bent: echt, stop met voor alles zijn goedkeurig/toestemming/whatever te vragen. Als jij in therapie wil, ga je in therapie. Als jij nu een andere auto wil kopen, koop je nu een andere auto. Je hebt toch inmiddels wel door dat hij niet het beste met je voor heeft? Dat hij dus niet de aangewezen persoon is om je advies te geven over wat dan ook en dat hij toch al je keuzes afkraakt en onzin vindt?
Don't waste your time on jealousy,
zondag 1 december 2019 om 16:05
+1gizzmo-returns schreef: ↑01-12-2019 16:02Waarom dit aankaarten. Als jij therapie wil, ga je naar de huisarts en bespreek je dit daar.
hoef je niemand toestemming voor te vragen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
zondag 1 december 2019 om 16:07
zondag 1 december 2019 om 16:11
Oh wat herkenbaar!
Ik mocht ook niet in de auto van mijn toenmalige vriend rijden. Hij was niet bang voor schade maar hij mocht alleen in die auto rijden. Ik had mijn auto bij de garage staan i.v.m een kapotte dynamo. De garage kon hem niet gelijk maken maar de volgende dag wel. Prima! Ik had toen mijn vriend gevraagd of hij mij dan zou kunnen brengen naar mijn werk. Hij was toch vrij. Eerst vroeg hij hoe laat? Ik zei: 9:00 uur. En toen zei hij meteen: nee.
Ik heb daarna mijn eigen plan getrokken en ben naar de garage gegaan voor een leenauto.
3 dagen gebruik van mogen maken omdat de garage het niet voor elkaar kreeg. 3 dagen lang was mijn vriend thuis maar wou mij nog steeds brengen.
Ik was daarna er niet meer over begonnen. Had er geen zin meer in.
Totdat een vriendin belde met de vraag of hij haar naar het werk kon brengen omdat haar auto naar de sloop was en op zoek was naar een auto maar nog niks had. Mijn vriend zei: tuurlijk!! Hoe laat moet je er zijn? Oh 7:30 uur? Kom ik om 7:00 uur. Doen we nog even een bakkie. Moet ik je dan ook weer ophalen? Is goed hoor! Ben ik er wel op tijd!
Je kan wel raden wat mijn reactie was.
En hij was daarna eigenlijk wel exit. Niet alleen vanwege dit voorval, maar ik omdat ie eigenlijk niet leuk was.
Ik mocht ook niet in de auto van mijn toenmalige vriend rijden. Hij was niet bang voor schade maar hij mocht alleen in die auto rijden. Ik had mijn auto bij de garage staan i.v.m een kapotte dynamo. De garage kon hem niet gelijk maken maar de volgende dag wel. Prima! Ik had toen mijn vriend gevraagd of hij mij dan zou kunnen brengen naar mijn werk. Hij was toch vrij. Eerst vroeg hij hoe laat? Ik zei: 9:00 uur. En toen zei hij meteen: nee.
Ik heb daarna mijn eigen plan getrokken en ben naar de garage gegaan voor een leenauto.
3 dagen gebruik van mogen maken omdat de garage het niet voor elkaar kreeg. 3 dagen lang was mijn vriend thuis maar wou mij nog steeds brengen.
Totdat een vriendin belde met de vraag of hij haar naar het werk kon brengen omdat haar auto naar de sloop was en op zoek was naar een auto maar nog niks had. Mijn vriend zei: tuurlijk!! Hoe laat moet je er zijn? Oh 7:30 uur? Kom ik om 7:00 uur. Doen we nog even een bakkie. Moet ik je dan ook weer ophalen? Is goed hoor! Ben ik er wel op tijd!
En hij was daarna eigenlijk wel exit. Niet alleen vanwege dit voorval, maar ik omdat ie eigenlijk niet leuk was.
zondag 1 december 2019 om 16:12
Eens dat het niet leuk is dat je vriend zich zo opstelt.
Aan de andere kant geef je aan je dienst niet te willen ruilen omdat je al plannen hebt gemaakt die je blijkbaar niet wilt annuleren, wat dat betreft houdt jij jezelf ook eigenwijs vast aan je eigen plan
Ik zou dus op zoek gaan naar een eigen auto/leen of huurauto voor die ene dienst & jezelf hardop af gaan vragen hoe jij dit en de gezamenlijke financiële situatie voor je wilt zien (nu en de toekomst) en of jullie daarin hetzelfde staan.
Anders zou dat altijd een heikel puntje kunnen blijven in je relatie..
Persoonlijk houdt ik van ‘alles op 1hoop’, al is daar wel vertrouwen voor nodig
Aan de andere kant geef je aan je dienst niet te willen ruilen omdat je al plannen hebt gemaakt die je blijkbaar niet wilt annuleren, wat dat betreft houdt jij jezelf ook eigenwijs vast aan je eigen plan
Ik zou dus op zoek gaan naar een eigen auto/leen of huurauto voor die ene dienst & jezelf hardop af gaan vragen hoe jij dit en de gezamenlijke financiële situatie voor je wilt zien (nu en de toekomst) en of jullie daarin hetzelfde staan.
Anders zou dat altijd een heikel puntje kunnen blijven in je relatie..
Persoonlijk houdt ik van ‘alles op 1hoop’, al is daar wel vertrouwen voor nodig
zondag 1 december 2019 om 16:13
Volgende keer zou ik hem al eerder exit doen.lindybopophelia schreef: ↑01-12-2019 16:11Oh wat herkenbaar!
zondag 1 december 2019 om 16:15
Zorg eerst even voor wat rust in je hoofd door iets te regelen om op je werk te komen. Daarmee laat je je vriend ook zien dat je hem en zijn heilige stukkie blik nergens voor nodig hebt.
Er is vast wel een vriend, buur of (schoon)familielid die je wel wil helpen. Meerijden met een collega die ook moet openen, logeren in de buurt of op het werk een optie?
En daarna kun je altijd nog nadenken over hoe gezond je relatie nou eigenlijk is en of je wel om de juiste redenen bij deze hork je vriend bent.
Er is vast wel een vriend, buur of (schoon)familielid die je wel wil helpen. Meerijden met een collega die ook moet openen, logeren in de buurt of op het werk een optie?
En daarna kun je altijd nog nadenken over hoe gezond je relatie nou eigenlijk is en of je wel om de juiste redenen bij deze hork je vriend bent.
zondag 1 december 2019 om 16:15
zondag 1 december 2019 om 16:18
Ik zou geen passief agressieve acties uithalen door het probleem ook nog eens groter te maken door het buiten je relatie te plaatsen. Wanneer je je vriend zo aan de schandpaal moet nagelen om je kunt te maken dan kun je beter stoppen met je relatie. Je bent namelijk bezig om van elkaar vijanden te maken en van jezelf 'dat gekke wijf''. Het zou al heel anders zijn wanneer je vraagt in de app: heeft iemand zijn auto te leen, de mijne is naar de Piep en vriend heeft die dag de auto zelf nodig.nursy schreef: ↑01-12-2019 16:01Als je goed contact hebt zijn familie vragen, ik zou hem gewoon voor schut zetten. Sorry. Familie app? Beste allen, ondat ik op eerste kerstdag moet werken en er te vroeg moet zijn om met het ov te kunnen zoek ik vervoer. Vriend is geen optie want die heeft nee gezegd. Dat ie het bekijkt!
zondag 1 december 2019 om 16:24
daarom ben jij bij deze lamstraal. Echt, deze man zal nooit goed voor je zelfbeeld zijn. En open gerust een topic hierover er zijn veel vrouwen die in het zelfde schuitje zitten of hebben gezeten en velen die daarom in slechte relaties zaten en blevenMuisjeXxX schreef: ↑01-12-2019 16:01Zelf wil ik juist graag therapie. Dit onder andere ook omdat ik heel erg met mijn verleden kamp. Hierdoor is mijn zelfbeeld lager geworden en voel ik mij snel aangevallen op bepaalde punten. Ik ben er ook heel erg bewust van (snel in de verdediging schieten).
zondag 1 december 2019 om 16:25
Ik zou er nou ook weer niet om gaan liegen. Gewoon de vraag wie er een auto te leen heeft volstaatLecourgette schreef: ↑01-12-2019 16:18Ik zou geen passief agressieve acties uithalen door het probleem ook nog eens groter te maken door het buiten je relatie te plaatsen. Wanneer je je vriend zo aan de schandpaal moet nagelen om je kunt te maken dan kun je beter stoppen met je relatie. Je bent namelijk bezig om van elkaar vijanden te maken en van jezelf 'dat gekke wijf''. Het zou al heel anders zijn wanneer je vraagt in de app: heeft iemand zijn auto te leen, de mijne is naar de Piep en vriend heeft die dag de auto zelf nodig.
zondag 1 december 2019 om 16:25
nobrainer
stoppen, onmiddellijk!
zondag 1 december 2019 om 16:27
Hoezo heb je daar toestemming van hem voor nodig? Of voor een auto kopen? Kun jij zelf wel hoor. Heb je hem niet voor nodig.MuisjeXxX schreef: ↑01-12-2019 16:01Zelf wil ik juist graag therapie. Dit onder andere ook omdat ik heel erg met mijn verleden kamp. Hierdoor is mijn zelfbeeld lager geworden en voel ik mij snel aangevallen op bepaalde punten. Ik ben er ook heel erg bewust van (snel in de verdediging schieten).
zondag 1 december 2019 om 16:28
Taxi op kosten van de werkgever, gok ik zo.
Ik vind ook dat je je nogal afhankelijk opstelt, TO. En ik geloof ook niet dat dit de eerste keer is dat hij zich op een dergelijke manier laat zien.