Lenen van auto partner - werkgerelateerd

01-12-2019 14:41 196 berichten
Hi!

Sorry bij voorbaat als hierover al een topic over bestaat, die kon ik helaas niet vinden.

De situatie is als volgt:

Afgelopen november is mijn auto afgeschreven naar de sloop. Voor mijn werk is het verplicht om tijdig door te geven of je met kerst of met oud en nieuw wilt werken. Dit jaar heb ik aangegeven dat ik graag een vroege dienst zou willen draaien met kerst, zodat ik kerstavonden met vrienden en familie kon vieren.

Dit was nog in de situatie gezegd dat ik er vol vertrouwen van was dat mijn auto door de APK heen kwam.

Nu ik weer verplicht ben om met OV te gaan, kom ik er achter dat de trein met de feestdagen niet op de reguliere tijd vertrekt en ik 1.5 uur te laat zal zijn.

Voorheen toen mijn partner zijn auto nog niet had mocht hij altijd in mijn auto rijden en gebruiken wanneer nodig is. Nu is het zo dat ik zijn auto wilde lenen om op werk te komen, maar hij steevast nee zeg. Als ik vraag of hij mij niet vertrouwt met zijn auto krijg ik daarop als reactie dat dat niet zo is.

Hij zegt dat het de probleem van de werkgever nu is, omdat de situatie veranderd is. Dit vind ik van niet; er is geen sprake van overmacht en zelf heb ik voldoende tijd om voor een oplossing te zoeken.

Ik ben trouwens de enige die de vroege dienst opent, waardoor ik niet te laat kan komen. En de afstand is te groot voor een fiets of scooter.

Ik begrijp dat mijn vriend zich goed recht staat om zijn auto niet hoeven uit te lenen, maar ik vind dat hij vrij koppig doet om mij eenmalig niet uit de brand te helpen.

Iemand die hier ervaring en/of tips mee heeft of stel ik mij op dit gebied gewoon aan?

Graag eerlijke reacties

Groetjes,
Muisje
Alle reacties Link kopieren
Bah wat een eikel. Ik zou woest zijn. S ochtends opstaan, aankleden, zijn sleutels pakken en naar mn werk gaan.
Daarna zou ik me heel snel bij de woningbouw inschrijven zodat je snel bij hem weg kunt.,
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik denk trouwens dat ik, afhankelijk van je rijstijl, er misschien ook niet om zou staan te springen om mijn peperdure auto uit te lenen aan iemand met weinig rijervaring.
De laatste keer dat ik mijn niet-peperdure auto heb uitgeleend aan iemand met weinig rijervaring had dit namelijk bijna fatale gevolgen voor mij en mijn kinderen. Maar: ter compensatie zou ik dan wel alles doen om dat je niet te laten merken (slecht voor je zelfvertrouwen en zo word je natuurlijk nooit een goede chauffeur) en ik zou je gewoon feestelijk naar je werk brengen 's ochtends.
Heb in mijn vorige relatie iets bijna soortgelijks meegemaakt. Het had toen al een rode vlag moeten zijn, een partner die zogenaamd een statement wilde maken over mijn rug.
De relatie heeft nog jaren mogen duren, maar het werd er niet beter op, zeg maar.
Ik ben een slechte chauffeur en getrouwd met een man die van zijn auto houdt; hij laat me er echter altijd in rijden. Maar nog liever brengt hij me. Als ik je vriend was zou ik je brengen, gezellig samen in alle vroegte, koffie mee.

Als ik jou was zou ik je vriend inruilen voor een nieuwer model, of een leuke oldtimer, waar je maar lekker op in rijdt.
MadameJean schreef:
01-12-2019 16:46
Ik ben een slechte chauffeur en getrouwd met een man die van zijn auto houdt; hij laat me er echter altijd in rijden. Maar nog liever brengt hij me. Als ik je vriend was zou ik je brengen, gezellig samen in alle vroegte, koffie mee.

Als ik jou was zou ik je vriend inruilen voor een nieuwer model, of een leuke oldtimer, waar je maar lekker op in rijdt.
Dit! Wat een debiel zeg.
Triest om te lezen dat je bij hem bent omdat je blijkbaar denkt dat je niet meer verdient dan dit en omdat je anders geen dak boven je hoofd hebt. :(
Wat een kinderachtige eikel. Ik mag altijd de auto van mijn man meenemen en al had hij een splinternieuwe Maserati, dan nog zou ik er gewoon in mogen rijden zo vaak als ik wil. Er zijn leukere mannen hoor, mocht je soms denken van niet.
-jolijn- schreef:
01-12-2019 16:41
Ik denk trouwens dat ik, afhankelijk van je rijstijl, er misschien ook niet om zou staan te springen om mijn peperdure auto uit te lenen aan iemand met weinig rijervaring.
De laatste keer dat ik mijn niet-peperdure auto heb uitgeleend aan iemand met weinig rijervaring had dit namelijk bijna fatale gevolgen voor mij en mijn kinderen. Maar: ter compensatie zou ik dan wel alles doen om dat je niet te laten merken (slecht voor je zelfvertrouwen en zo word je natuurlijk nooit een goede chauffeur) en ik zou je gewoon feestelijk naar je werk brengen 's ochtends.
Ach wat een onzin. Ik heb mijn auto’s zonder problemen uitgeleend aan mijn vriendinnen als ze dat wilden. Ongeacht welke ze wilden meenemen (Inclusief een auto met als bijnaam ‘widowmaker’). Met als verzoek of ze zorgen dat ze zelf heel blijven.

Kan dat stuk blik verrekken zeg. Is gewoon verzekerd.

En dan nog: dan brengt hij haar maar. Mijn vriendin moet geregeld vliegen op enorme rottijden. Nou ja, dan maar een keer minder slaap.
Neem een Uber en een andere vriend.
Neem met deze man in elk geval geen kinderen. Als ze 17/18 zijn en hun rijbewijs hebben, is de kans groot op een deuk en dat trekt je vriend zeker niet.

En laat los dat je toestemming nodig hebt. De enige die jou toestemming geeft voor wat dan ook ben je zelf. Je bent volwassen, kunt verantwoording aan (anders laten ze je niet werken met kerst) en kunt helder denken. Nergens voor nodig om je zelfwaarde te laten verlagen door een Audi bezitter, of therapie aan hem voor te leggen. De enige met wie je dat moet bespreken is de huisarts, en die is vast empathischer dan de auto man.

Voor kerst; koop een auto. Plemp je wensen in dit topic - misschien wil iemand meezoeken,zet in alle Groep’s apps dat je een lift voor kerst maar eigenlijk een nieuwe auto zoekt en zoek er een uit. Laat hem anwb keuren en je hebt alweer wat zelfstandigheid erbij. Of je krijgt een lift van iemand met meer fatsoen dan je vriend.
Over je relatie; wat brengt het jou echt en wat kost het je. Kerst is een mooie periode om dat eens op een rij te zetten, in gedachten of hier.
Overigens: zijn auto is ook al vijf jaar oud, zo bijzonder is dat niet.
Maandag27 schreef:
01-12-2019 17:12
Neem met deze man in elk geval geen kinderen. Als ze 17/18 zijn en hun rijbewijs hebben, is de kans groot op een deuk en dat trekt je vriend zeker niet.

En laat los dat je toestemming nodig hebt. De enige die jou toestemming geeft voor wat dan ook ben je zelf. Je bent volwassen, kunt verantwoording aan (anders laten ze je niet werken met kerst) en kunt helder denken. Nergens voor nodig om je zelfwaarde te laten verlagen door een Audi bezitter, of therapie aan hem voor te leggen. De enige met wie je dat moet bespreken is de huisarts, en die is vast empathischer dan de auto man.

Voor kerst; koop een auto. Plemp je wensen in dit topic - misschien wil iemand meezoeken,zet in alle Groep’s apps dat je een lift voor kerst maar eigenlijk een nieuwe auto zoekt en zoek er een uit. Laat hem anwb keuren en je hebt alweer wat zelfstandigheid erbij. Of je krijgt een lift van iemand met meer fatsoen dan je vriend.
Over je relatie; wat brengt het jou echt en wat kost het je. Kerst is een mooie periode om dat eens op een rij te zetten, in gedachten of hier.
Idd, oud blik. Kom mijn Audi maar lenen, is veul nieuwer ;)

Nee zonder gekheid, wat een droeftoeter. En jij ook: koop een auto met een apk van een jaar, kan jou het schelen. Tig keer liever in je eigen oude Ford Ka dan in zijn auto. Ik zou em niet eens meer wíllen lenen.
Maandag27 schreef:
01-12-2019 17:12

Ze kan ook een uber regelen of een andere lift of leenauto. En rustig aan rond kijken. Wat een druk met dat voor kerst. ;-)
lindybopophelia schreef:
01-12-2019 16:11
Oh wat herkenbaar!

Ik mocht ook niet in de auto van mijn toenmalige vriend rijden. Hij was niet bang voor schade maar hij mocht alleen in die auto rijden. Ik had mijn auto bij de garage staan i.v.m een kapotte dynamo. De garage kon hem niet gelijk maken maar de volgende dag wel. Prima! Ik had toen mijn vriend gevraagd of hij mij dan zou kunnen brengen naar mijn werk. Hij was toch vrij. Eerst vroeg hij hoe laat? Ik zei: 9:00 uur. En toen zei hij meteen: nee.
Ik heb daarna mijn eigen plan getrokken en ben naar de garage gegaan voor een leenauto.

3 dagen gebruik van mogen maken omdat de garage het niet voor elkaar kreeg. 3 dagen lang was mijn vriend thuis maar wou mij nog steeds brengen.

Ik was daarna er niet meer over begonnen. Had er geen zin meer in.
Totdat een vriendin belde met de vraag of hij haar naar het werk kon brengen omdat haar auto naar de sloop was en op zoek was naar een auto maar nog niks had. Mijn vriend zei: tuurlijk!! Hoe laat moet je er zijn? Oh 7:30 uur? Kom ik om 7:00 uur. Doen we nog even een bakkie. Moet ik je dan ook weer ophalen? Is goed hoor! Ben ik er wel op tijd!

Je kan wel raden wat mijn reactie was.
En hij was daarna eigenlijk wel exit. Niet alleen vanwege dit voorval, maar ik omdat ie eigenlijk niet leuk was.

:O bestaan er meerdere van deze eikels? Ongelofelijk!
Hoi TO.

Ik vind het normaal als je van elkaar houdt ook elkaar helpt. Stel dat je vriend zijn auto niet wil uitlenen , dan had hij je ook mogen brengen. Dat wil hij uiteindelijk ook niet.

Kan je werk je niet helpen? Als je aangeeft dat je niet met het OV kunt dan verwacht ik dat ze misschien wel iets kunnen regelen. Kun je niet bij een collega slapen, bij voorkeur een mannelijke.

Maar goed daar heb je niet veel aan. Vraag je af of je met hem oud wil worden. Waarschijnlijk heeft hij wel meer vervelende trekjes. Niet dat dit de druppel moet zijn maar mogelijk is deze vriend niet de hoofdprijs. Beter een goede vriend die je wel steunt....dat helpt je ook met verwerken

Succes
Een partner hoort vrijwel alles voor je over te hebben als teken van geborgenheid. Wat een ongelofelijke klootzak is die vent van jou. En heel sneu dat jij dat niet inziet. Gatverdamme ik zou er klaar mee zijn.
Nee dit topic bestond nog niet
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-12-2019 20:01
Reden: trollhunten.
99.46% gewijzigd
Waarom brengt ie je dan niet even?
Jij kent je vriend het beste en weet hoe hij met zijn auto om gaat.
Mijn ex had me zijn auto ook nooit laten gebruiken maar dat begrijp ik compleet. Het is een erg dure auto die hij behandelt alsof het fragiel kristal is. Ik zou niet eens gevraagd hebben of ik hem mocht lenen.
Dus ja, ik begrijp hem en had hier geen topic over geopend om mijn gelijk te krijgen van mensen die mijn vriend niet eens kennen.
Ik leen zelf mijn auto trouwens ook niet makkelijk uit.
Jahoor wat bizar. Je bent toch samen? Maar iets delen gaat te ver? Mijn vriend had een lease auto die wij samen gebruikten. Hij had wel voorrang op de auto als hij hem voor werk nodig had, natuurlijk. Nu hebben we samen een auto gekocht. Echt onzin om 2 auto’s te hebben. Ook verspilling. In tijden waarin we bewust zouden moeten consumeren.
Stom dat hij je niet vertrouwd met zijn auto. En je hem niet eens in noodgevallen mag lenen. Grote afknapper zo iemand. Egoïstisch ook. Er kan altijd wat gebeuren met de auto, kan ook als hij hem zelf gebruikt. Je bent toch verzekerd neem ik aan?
appelientjex wijzigde dit bericht op 01-12-2019 18:50
45.79% gewijzigd
Attraverso schreef:
01-12-2019 17:50
Mijn ex had me zijn auto ook nooit laten gebruiken maar dat begrijp ik compleet. Het is een erg dure auto die hij behandelt alsof het fragiel kristal is. Ik zou niet eens gevraagd hebben of ik hem mocht lenen.
Dus ja, ik begrijp hem en had hier geen topic over geopend om mijn gelijk te krijgen van mensen die mijn vriend niet eens kennen.
Mannen die hun auto belangrijker vinden dan hun vriendin. Dat lijkt mij niet gezond.
Attraverso schreef:
Ik vind mijn auto ook héél belangrijk en ben er erg zuinig op.
Als mijn vriend hem zou lenen ben ik stiekem blij als hij weer onbeschadigd voor de deur staat, maar ik zou het hem echt nooit weigeren als hij hem nodig heeft.
-jolijn- schreef:
01-12-2019 16:41
Als je partner weinig rij ervaring heeft, dan laat je je partner toch juist rijden in de auto met jou ernaast. Hoe zie je het voor je in de toekomst? Nooit samen een auto kunnen kopen?
Sudrì schreef:
Waarom brengt ie je dan niet even?

Ruilen van dienst is niet meer mogelijk, ik heb al plannen voor kerstavond gemaakt. Mijn vriend heeft de auto niet nodig. Hij wilde mij eerst wel wegbrengen, maar nu heeft hij afgesproken de avond van te voren waardoor hij het nu niet meer ziet zitten om mij vroeg weg te brengen, omdat het bij zijn vrienden wel eens laat kan worden.
appelientjex schreef:
01-12-2019 18:52
Als je partner weinig rij ervaring heeft, dan laat je je partner toch juist rijden in de auto met jou ernaast. Hoe zie je het voor je in de toekomst? Nooit samen een auto kunnen kopen?
Waarom ernaast?

Ik had toen ik net mijn rijbewijs had echt geen 2e leerkracht of controleur naast me nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven