Leugentje
woensdag 29 mei 2019 om 08:02
Hallo allemaal,
Ik zit ergens mee. Mijn relatie is nog tamelijk pril (3 maanden) en heb in deze korte tijd gemerkt dat mijn partner over (kleine) zaken kan liegen, zoals zeggen dat er boodschappen gedaan moest worden (en in de tussentijd langer op werk blijven). Dit is echter allemaal werk gerelateerd en merk dat mijn partner het graag voor iedereen “goed wil doen” en daarom zowel de baas als mij niet wil teleurstellen.
Mijn normen en waarden zijn heel duidelijk, ik wil geen leugens. Maar ik ben bang dat dit in de persoonlijkheid van mijn partner zit om leugens te blijven vertellen om teleurstelling of “falen” te voorkomen.
Ik heb dit inmiddels bespreekbaar gemaakt, duidelijk mijn normen en waarden aangegeven, maar ben benieuwd of iemand hier op kan veranderen.
Ik hoor graag van jullie, en of dit wellicht bij iemand herkenbaar overkomt.
Gerard
Ik zit ergens mee. Mijn relatie is nog tamelijk pril (3 maanden) en heb in deze korte tijd gemerkt dat mijn partner over (kleine) zaken kan liegen, zoals zeggen dat er boodschappen gedaan moest worden (en in de tussentijd langer op werk blijven). Dit is echter allemaal werk gerelateerd en merk dat mijn partner het graag voor iedereen “goed wil doen” en daarom zowel de baas als mij niet wil teleurstellen.
Mijn normen en waarden zijn heel duidelijk, ik wil geen leugens. Maar ik ben bang dat dit in de persoonlijkheid van mijn partner zit om leugens te blijven vertellen om teleurstelling of “falen” te voorkomen.
Ik heb dit inmiddels bespreekbaar gemaakt, duidelijk mijn normen en waarden aangegeven, maar ben benieuwd of iemand hier op kan veranderen.
Ik hoor graag van jullie, en of dit wellicht bij iemand herkenbaar overkomt.
Gerard
woensdag 29 mei 2019 om 10:50
Kan het zijn dat jij om alles een discussie of woordenwisseling begint en dat zij/hij daar geen zin/puf in heeft.
Kan me voorstellen dat als je moe uit je werkt komt, er een discussie wordt op gestart dat een smoesje of leugen bedenkt waarom je geen boodschappen hebt gedaan.
Beter is het als hij/zij zegt : “ ik had er geen tijd voor of zeik niet zo aan mijn kop of had het zelf even gedaan”.
Kan me voorstellen dat als je moe uit je werkt komt, er een discussie wordt op gestart dat een smoesje of leugen bedenkt waarom je geen boodschappen hebt gedaan.
Beter is het als hij/zij zegt : “ ik had er geen tijd voor of zeik niet zo aan mijn kop of had het zelf even gedaan”.
woensdag 29 mei 2019 om 11:00
Ik kan me voorstellen dat je je werk af wilt hebben en geconcentreerd bezig bent dat je een half uur later thuis bent.
Als je dan een man thuis het zitten die voor elk half uur een verklaring wil hebben dat je te laat bent, zou ik niet hendelen.
Het overkomt mij wel en heb geen zin in een preek van wie dan ook dat ik te laat ben uit mijn werk.
Uiteraard app ik wel als ik later thuis kom.
woensdag 29 mei 2019 om 12:28
Ik zou het ook raar vinden als mijn partner zegt dat hij/zij boodschappen doet en vervolgens blijkt dat hij/zij eigenlijk aan het werken is. Waarom liegen over zoiets? Je kan toch zeggen 'goh ik moet nog even iets afmaken hier en daarna doe ik boodschappen dus ik ben wat later' oid. Maar blijkbaar vinden een hoop mensen hier dit normaal. Ik vind liegen over niet toedoende zaken merkwaardig.
woensdag 29 mei 2019 om 13:34
Idd moet je weer liegen over de boodschappen.
En het is zoveel werk, want je moet die leugentjes vaak onthouden of toch weer compenseren door iets alsnog te doen of een ander leugentje.chocolol schreef: ↑29-05-2019 12:28Ik zou het ook raar vinden als mijn partner zegt dat hij/zij boodschappen doet en vervolgens blijkt dat hij/zij eigenlijk aan het werken is. Waarom liegen over zoiets? Je kan toch zeggen 'goh ik moet nog even iets afmaken hier en daarna doe ik boodschappen dus ik ben wat later' oid. Maar blijkbaar vinden een hoop mensen hier dit normaal. Ik vind liegen over niet toedoende zaken merkwaardig.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.