Leuke date ineens afstandelijk, help!

09-09-2018 08:42 224 berichten
Goedemorgen,

Het zoveelste topic over dit onderwerp, maar hier komt ie.

Ik ben sinds 1,5 maand aan het daten met een hele leuke man, heb nu een keer of 7/8 gezien en dat was voornamelijk op zijn initiatief. Paar keer thuis afgesproken (allebei kinderen, uiteraard laten we die erbuiten) en paar keer buiten de deur. Laatste date was afgelopen vrijdag en ben daar voor het eerst blijven slapen, ook sex gehad. Normaal doe ik dat niet snel, maar het leek allemaal goed te voelen en te gaan, hij toonde veel interesse en kreeg dagelijks wel een berichtje of belletje hoe het ging.
Toen ik gisteren thuis was kreeg ik nog een leuk appje van m dat ie een topavond had gehad, ik was het daarmee eens, maar mijn onzekerheid kreeg de overhand en heb gevraagd hoe hij erin stond. Niet qua relatie oid, want daar vind ik het nog te vroeg voor, maar wel of onze neuzen dezelfde kant uit stonden. Daar heeft ie heel lauw op gereageerd en geen antwoord op gegeven en heb nu het onderbuikgevoel dat het einde oefening is, dat ik hem onbedoeld heb afgeschrikt door om verduidelijking te vragen.
Nu zit ik in dubio, nog even laten weten dat het niet mijn intentie was om te vragen of ie mij al als relatiemateriaal ziet, maar alleen wilde weten hoe hij erin stond. Of het maar gewoon laten?
Baal er wel flink van, het is voor het eerst in jaren dat een man weer zoiets in me losmaakte en heb nu het gevoel alsof ik het verknald heb door het te vroeg aan te kaarten. Aan de andere kant wil ik wel een man die dit soort dingen gewoon kan handelen zonder meteen in de paniekmodus te springen en de manier waarop ie ermee omgaat (of niet omgaat eigenlijk) kan ik niet zo waarderen. Hij heeft 2 weken geleden ook zijn onzekerheid uitgesproken en heb hem toen ook niet laten bungelen.

What to do.. :(
Faye- schreef:
10-09-2018 14:04
.
Helemaal mee eens! Het feit dat zij aan zichzelf twijfelt omdat hij zich terugtrekt, zegt voor mij al genoeg. Naar mijn mening hoort hij haar gerust te stellen ipv zich passief-agressief op te stellen. Want dat is wat hij doet.

TO, een relatie is niet alleen maar gebaseerd op gedeelde interesses, seksuele aantrekkingskracht en humor. Gedeelde normen en waarden, de manier waarop iemand met conflicten omgaat, communicatie etc. zijn net zo belangrijk. Houd dat alsjeblieft als uitgangspunt. Als je het gevoel hebt dat hij vaag blijft en gemixte signalen afgeeft, dan doet hij dat waarschijnlijk over 5 jaar nog steeds. Er is helemaal niets mis met het uitspreken van jouw behoeften en verwachtingen. Als hij daar raar op reageert dan heeft dat helemaal niets met jou te maken, maar ligt dat balletje ergens bij hem.
Lief van jullie beiden!

Hoewel ik helemaal begrijp dat het heel onhandig is om zoiets via de app aan te kaarten en zeker een dag na sex en vlak voordat ie een week weggaat, zit mij de manier waarop hier nu mee omgaat (of niet mee omgaat eigenlijk) niet lekker.

Het is inderdaad echt niet zo dat ik hem meteen wil vastleggen en samen huppelend de toekomst in wil, ik ben blij met mijn drukke leventje en heb daarnaast een kind waar ik rekening mee houd.

Ik heb gisteren alle adviezen op me laten inwerken en hoewel dat af en toe hard aan kwam, ben ik blij met de spiegel die is voorgehouden en had dat ook wel even nodig. Ik ben absoluut niet blij met mezelf dat ik op die manier ' aan zijn hoofd heb lopen zeuren' en als ik het terug kon nemen had ik het graag gedaan, maar daar staat wel tegenover dat als dit andersom zou gebeuren, ik er in ieder geval op zou reageren.
Niet perse inhoudelijk als ik nog geen antwoord kon of wilde geven, maar wel dat ik bijv over na wil denken/het te vroeg vind/wat dan ook, maar helemaal niet reageren zou ik niet doen en dat vind ik ook belangrijk in een man.
Sterker nog, toen we 3 dates hadden gehad begreep hij een appje van mij verkeerd en vroeg precies hetzelfde, of ik me terugtrok of verder wilde daten. Ik heb daar toen op gereageerd dat ik nog niet weet of hij relatiemateriaal is, maar hem wel heel interessant vond en m zeker beter wilde leren kennen.
Nu is het andersom en laat ie me voor mijn gevoel een beetje bungelen.

We hebben nog wel wat oppervlakkig heen en weer geappt waarin ie ook vroeg hoe mijn dag was, maar merk dat ik voor mezelf een grote stap terug wil doen. Mocht hij toch nog toenadering zoeken, heel leuk. Mocht het niet zo zijn, dan weet ik nu dat dit niet de man voor mij is.
anoniem_654745a5d2641 wijzigde dit bericht op 10-09-2018 14:29
3.87% gewijzigd
Faye- schreef:
10-09-2018 14:04
.
Helemaal mee eens! Het feit dat zij aan zichzelf twijfelt omdat hij zich terugtrekt, zegt voor mij al genoeg. Naar mijn mening hoort hij haar gerust te stellen ipv zich passief-agressief op te stellen. Want dat is wat hij doet.

TO, een relatie is niet alleen maar gebaseerd op gedeelde interesses, seksuele aantrekkingskracht en humor. Gedeelde normen en waarden, de manier waarop iemand met conflicten omgaat, communicatie etc. zijn net zo belangrijk. Houd dat alsjeblieft als uitgangspunt. Als je het gevoel hebt dat hij vaag blijft en gemixte signalen afgeeft, dan doet hij dat waarschijnlijk over 5 jaar nog steeds. Er is helemaal niets mis met het uitspreken van jouw behoeften en verwachtingen. Als hij daar raar op reageert dan heeft dat helemaal niets met jou te maken, maar ligt dat balletje ergens bij hem.
Precies! Het zou wat anders zijn als je 2x gedate hebt en dan deze vraag al stelt. Maar jullie hebben al veel vaker afgesproken, en daarbij zijn er ook kinderen in het spel. Je vraag is dus echt niet raar. Ik heb wel eens met een jongen gedate die er zelf na 3 dates over begon. Hoe ik het zag etc. Vond ik best snel, maar ik vond hem heel leuk, dus dat heeft me toen echt niet afgeschrikt hoor. Iedereen is anders, ik vond het zelfs wel wat schattigs hebben haha.

Blijf dicht bij jezelf en laat je acties niet afhangen van zijn gedrag, dat kan ik zelf altijd alleen maar waarderen in mensen.
goldygirl schreef:
10-09-2018 14:24
Lief van jullie beiden!

Hoewel ik helemaal begrijp dat het heel onhandig is om zoiets via de app aan te kaarten en zeker een dag na sex en vlak voordat ie een week weggaat, zit mij de manier waarop hier nu mee omgaat (of niet mee omgaat eigenlijk) niet leuk.
Ik heb gisteren alle adviezen op me laten inwerken en hoewel dat af en toe hard aan kwam, ben ik blij met de spiegel die is voorgehouden en had dat ook wel even nodig. Ik ben absoluut niet blij met mezelf dat ik op die manier ' aan zijn hoofd heb lopen zeuren' en als ik het terug kon nemen had ik het graag gedaan, maar daar staat wel tegenover dat als dit andersom zou gebeuren, ik er in ieder geval op zou reageren.
Niet perse inhoudelijk als ik nog geen antwoord kon of wilde geven, maar wel dat ik bijv over na wil denken/het te vroeg vind/wat dan ook, maar helemaal niet reageren zou ik niet doen en dat vind ik ook belangrijk in een man.
Sterker nog, toen we 3 dates hadden gehad begreep hij een appje van mij verkeerd en vroeg precies hetzelfde, of ik me terugtrok of verder wilde daten. Ik heb daar toen op gereageerd dat ik nog niet weet of hij relatiemateriaal is, maar hem wel heel interessant vond en m zeker beter wilde leren kennen.

We hebben nog wel wat oppervlakkig heen en weer geappt waarin ie ook vroeg hoe mijn dag was, maar merk dat ik voor mezelf een grote stap terug wil doen. Mocht hij toch nog toenadering zoeken, heel leuk. Mocht het niet zo zijn, dan weet ik nu dat dit niet de man voor mij is.
Gezonde reactie hoor. Maar 'aan zijn hoofd heb lopen zeuren' is echt niet wat je gedaan hebt. En het is niet oké dat hij jou dit gevoel geeft. Denk dat het goed is om een stap terug te doen. Als iemand je wil, dan weet je dat en mag hij er ook wel een beetje moeite voor doen toch. Maar ga jezelf niet dom vinden (ik herken het gevoel wel hoor ;-)), want dat ben je echt niet.
Alle reacties Link kopieren
goldygirl schreef:
10-09-2018 14:24
Lief van jullie beiden!

Hoewel ik helemaal begrijp dat het heel onhandig is om zoiets via de app aan te kaarten en zeker een dag na sex en vlak voordat ie een week weggaat, zit mij de manier waarop hier nu mee omgaat (of niet mee omgaat eigenlijk) niet lekker.

Het is inderdaad echt niet zo dat ik hem meteen wil vastleggen en samen huppelend de toekomst in wil, ik ben blij met mijn drukke leventje en heb daarnaast een kind waar ik rekening mee houd.

.
Meid, wees niet zo hard voor jezelf. Ik weet natuurlijk niet hoe het hele gesprek is verlopen, maar n.a.v. wat ik tot nu toe heb gelezen vind ik absoluut niet dat je aan zijn hoofd hebt lopen zeuren. Hij had inderdaad op zijn minst kunnen reageren of aan kunnen geven dat hij dit gesprek liever face to face had gevoerd. Dat hij dat niet heeft gedaan is niet jouw schuld of jouw verantwoordelijkheid. Je had dit dan misschien niet via de app moeten doen, maar zijn reactie daarop zegt ook heel veel over hem. Laat je niet gek maken hoor.

Misschien ben jij iemand die iets meer duidelijkheid en bevestiging nodig heeft en daar is niets mis mee. Er komt vanzelf iemand langs die jou stabiliteit en duidelijkheid kan bieden, waardoor je ook minder aan jezelf zal twijfelen. Probeer je eigen grenzen te bewaken en kijk uit voor spelletjes. Het zou me niets verbazen als hij wel ineens komt opdraven zodra jij je terugtrekt, maar dat betekent niet automatisch dat hij in staat is om een relatie te onderhouden.
Hij had al eerder aangegeven niet te weten wat hij wil. Hij is niet verplicht om op de voor jou gewenste manier te reageren. Hij reageert niet zoals jij....Jullie zijn ook niet dezelfde persoon. Het is mij wel duidelijk wat jij wil namelijk zekerheid. Je roept wel van niet maar al je acties wijzen daarop. Hij gaat het je niet geven. Nu niet, over een week niet en volgende maand waarschijnlijk ook niet.

Steeds blijven vragen heeft geen zin. Trek zelf je conclusie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Suzy65 schreef:
09-09-2018 15:12
Kortom:
Ik heb niet je hele epistel gelezen... Maar 1 woord sprong er voor mij toch wel uit...
anoniem_364908 wijzigde dit bericht op 10-09-2018 20:18
Reden: Excuses voor het quoten van dit belachelijk lange bericht
97.74% gewijzigd
En voor dat ene woord moest je de hele reactie quoten. Wat heerijk irritant dat wij daar nu elke x door heen moeten scrollen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
10-09-2018 16:51
Hij had al eerder aangegeven niet te weten wat hij wil. Hij is niet verplicht om op de voor jou gewenste manier te reageren. Hij reageert niet zoals jij....Jullie zijn ook niet dezelfde persoon. Het is mij wel duidelijk wat jij wil namelijk zekerheid. Je roept wel van niet maar al je acties wijzen daarop. Hij gaat het je niet geven. Nu niet, over een week niet en volgende maand waarschijnlijk ook niet.

Steeds blijven vragen heeft geen zin. Trek zelf je conclusie.
Waar heb je gelezen dat hij eerder al heeft aangegeven dat ie niet weet wat ie wil?
Datgene wat er na 3 dates gebeurde was dat hij juist om uitleg/bevestiging vroeg, ik heb hier nog niet eerder iets over gezegd tegen hem.
Ik weet niet wat irritanter is:

- die onnodig lange postings van Suzy

of

- dat deze postings ook nog eens gequot worden, waardoor ik nog eens door dat gezwam moet

:frusty:
Frankly my dear, I don"t give a damn
viva-amber schreef:
10-09-2018 17:09
En voor dat ene woord moest je de hele reactie quoten. Wat heerijk irritant dat wij daar nu elke x door heen moeten scrollen.
Haha- sorry! ik wist dat deze reactie zou komen.
Ik kon t niet laten...

Bij deze gewijzigd.
Suzyq, Tx voor je uitgebreide reactie!
Verhelderend en relativerend.
Na 8 dates seks hebben en dan direct een appje(!!) welke kant zijn neus opstaat.

Zou op mij heel benauwend overkomen, alsof ik door seks te hebben met een date meteen verantwoording schuldig ben, zo leest het voor mij iig.
Is hij echt op zakenreis of zou het kunnen zijn dat hij gewoon een week onder de vensterbank gaat liggen van schrik? :)

Niet lullig bedoeld maar ik zou wel denken omg... we hebben gesekst en nu kan ze nog niet eens wachten tot we elkaar weer zien. Het zweet zou me uitbreken.
Moet erbij zeggen dat ik boven de 30 ben en mensen onder de 30 noemen appen 'praten, een gesprek voeren' en dat begrijp ik dan weer niet.
Doe er ook niet aan mee, zeg ook altijd dat ik geen app-type ben. Liever bellen als er dringende vragen of leuke verhalen te vertellen zijn. Of afspreken als het om iets heel belangrijks gaat.

Wat vind hij van appen, over het algemeen bedoel ik zit hij ook dag en nacht te appen met vrienden of andere mensen? Als hij appen ook 'met elkaar praten' noemt heb je je antwoord: hij weet het gewoon nog niet en hij is je niets verschuldigd omdat jullie nu ook seks hebben gehad, ik neem aan dat je dat zelf ook wilde.

De timing was slecht en de manier waarop, ik zou trouwens niet weten wat ik zou moeten antwoorden op zo'n appje en zou dat dan ook niet doen.
Bespreek ik dan de volgende keer wel: 'wat was dat nou, dat appje over hoe mijn neus staat?'.

Ik zou dit wel met hem bespreken als je hem weer ziet en wat vaker op je handen gaan zitten als je wilt appen.
Ook ik zie appen als iets om te zeggen dat je onderweg bent, de trein vertraging heeft of zoiets.. niet om te vertellen dat je eigenlijk wel wil trouwen na deze leuke avond ;)
Dat laatste is natuurlijk overdreven maar echt, je kan er mensen mee wegjagen.

Als jullie voor elkaar bestemd zijn komt het vanzelf wel in orde. Ik lees vooral veel twijfel en weinig verliefdheid eerlijk gezegd.. na een paar dates zoveel moeilijk gedoe zou ik als een slecht teken zien. Als je beiden verliefd bent loopt dat vanzelf is mijn ervaring.
Sterkte!
Lenn12345 schreef:
10-09-2018 22:04
.....
maar echt, je kan er mensen mee wegjagen.
.
Dit vind ik echt de grootste onzin. Mensen die zich laten wegjagen door zo'n vraag en ervoor kiezen om iemand te negeren vind ik persoonlijk ontzettend onvolwassen. Het kost mensen soms heel veel moeite om zich kwetsbaar op te stellen en dan zou jij er dus voor kiezen om diegene te negeren ipv diegene gerust te stellen. Uhhhh... Je zou maar sympathie tonen, eng he...

Ze mag best wel vragen waar ze aan toe is, juist omdat ze al seks hebben gehad. Als hij ook maar een beetje hersens heeft dan zou hij begrijpen dat dat impact op iemand heeft en dat ze niet ineens verwacht dat ze morgen gaan trouwen. Al het andere zou ik opvatten als een gebrek aan respect en empathie. Ik zou in ieder geval nooit zo reageren of iemand het gevoel willen geven dat ik ineens geen interesse meer heb.
goldygirl schreef:
09-09-2018 11:52
Ok, maar wat kan ik in dit geval dan wel het beste doen?
Even jouw gevoelens niet laten blijken en ontspannen met hem omgaan zoals je dat in de eerste twee dates deed. Laat hem niet merken dathij jouw in zijn zak heeft.. Een man wil blijven jagen, ook na de seks.

ik las ergens in een boek het volgende;
"voor de seks kan een man niet helder nadenken en een vrouw wel, na de seks is het omgekeerd, de man denkt helder maar de vrouw niet"

En dan beginnen vrouwen te praten over relaties en dergelijke. Mannen weten dat. Je kan het herstellen door het even niet meer over gevoelens te hebben en relaties, zodat hij zich moet afvragen of jij het nog wel wil. Dan gaat hij naar jou toekomen. Geloof me, it works
Faye- schreef:
10-09-2018 22:31
.
Dit vind ik echt de grootste onzin. Mensen die zich laten wegjagen door zo'n vraag en ervoor kiezen om iemand te negeren vind ik persoonlijk ontzettend onvolwassen. Het kost mensen soms heel veel moeite om zich kwetsbaar op te stellen en dan zou jij er dus voor kiezen om diegene te negeren ipv diegene gerust te stellen. Uhhhh... Je zou maar sympathie tonen, eng he...

Ze mag best wel vragen waar ze aan toe is, juist omdat ze al seks hebben gehad. Als hij ook maar een beetje hersens heeft dan zou hij begrijpen dat dat impact op iemand heeft en dat ze niet ineens verwacht dat ze morgen gaan trouwen. Al het andere zou ik opvatten als een gebrek aan respect en empathie. Ik zou in ieder geval nooit zo reageren of iemand het gevoel willen geven dat ik ineens geen interesse meer heb.

Ik vind negeren zeker onvolwassen als een man dat doet, maar verder ben ik het wel met Lenn eens. Ik vind dat een vrouw niet hoeft te vragen naar een relatie. Hoe minder je over een relatie praat, hoe groter de kans is dat je er een krijgt. Je moet het eens omdraaien. Hoe zou jij het vinden als een man na een aantal dates vraagt of jullie al vriendje en vriendinnetje zijn. Ik denk niet dat je er als vrouw opgewonden van zou raken, het kan wanhopig overkomen en het mysterieuze is weg. Ik ben ervoor om gevoelens te delen en te zeggen wat je denkt, maar niet in dit (prille) stadium.
Jess33 schreef:
10-09-2018 22:56
Ik vind negeren zeker onvolwassen als een man dat doet, maar verder ben ik het wel met Lenn eens. Ik vind dat een vrouw niet hoeft te vragen naar een relatie. Hoe minder je over een relatie praat, hoe groter de kans is dat je er een krijgt. Je moet het eens omdraaien. Hoe zou jij het vinden als een man na een aantal dates vraagt of jullie al vriendje en vriendinnetje zijn. Ik denk niet dat je er als vrouw opgewonden van zou raken, het kan wanhopig overkomen en het mysterieuze is weg. Ik ben ervoor om gevoelens te delen en te zeggen wat je denkt, maar niet in dit (prille) stadium.
.
Mysterie staat voor mij gelijk aan iemand die niet in staat is om op een directe manier te communiceren en dus geen woorden kan geven aan wat er in hem omgaat, waardoor je altijd maar moet raden en in onzekerheid blijft zitten. Dat is naar mijn mening wat die mysterieuze aura om iemand heen veroorzaakt. In het begin is dat misschien leuk en spannend, maar een aantal jaar verder, als conflicten opspelen die in elke relatie voorkomen, ben je daar denk ik niet zo blij meer mee. Dan wil je iemand die het probleem met jou samen aanpakt en niet iemand die in z'n mysterieuze bubbeltje blijft zitten en ervoor wegrent.

Dus nee, ik pas voor mysterieuze mannen. Ik loop daar met een hele grote boog omheen. Ik zou net als TO willen weten of hij open staat voor iets serieus en dan moet er toch echt gecommuniceerd worden. Andersom zou ik daar echt 0 problemen mee hebben. Ik zou veel meer respect voor iemand hebben die de ballen heeft om dat gesprek te starten dan voor iemand die zich terugtrekt en me negeert. Dat laatste is voor mij per direct einde oefening.
Waar lees jij dat TO na een aantal dates heeft gevraagd of ze nu vriendje en vriendinnetje zijn Jess? En de vrouw moet niet om een relatie vragen? Ten eerste doet TO dit niet, en ten tweede: in welk tijdperk leef jij?

Als ik al deze regeltjes moet opvolgen om een man 'zo ver te krijgen' dat ie een relatie wil, dan zoekt hij maar een ander. Je mag het woord 'relatie' niet noemen, je moet je gevoelens vooral voor je houden in het begin (TO is al op 8 dates geweest, maar oké) en je moet ook nog eens mysterieus blijven. Ik word er nu al doodmoe van.

Ik zal je zeggen, bij de relaties die ik heb gehad heb ik nooit spelletjes hoeven spelen of op moeten letten wat ik zei en deed. En ik deed genoeg domme dingen, want ik ben een kluns en een flapuit in het kwadraat. Toch heeft dit de desbetreffende jongens nooit afgeschrikt, omdat ze me oprecht leuk vonden.

Mannen die na 8 dates schrikken van TO haar vraag, zijn in mijn ogen onvolwassenen en naïef. En iemand zei hierboven: 'het zweet zou me uitbreken na zo'n appje'

Maar echt, really? Je kunt wel seks hebben, 8x op date gaan, en dan word je zenuwachtig van zo'n vraag? Echt, wat een kinderachtige reactie vind ik dat. Oooee iemand zou maar vragen hoe je erin staat, stel je voor zeg. Eng! Pfffff
En inderdaad Faye, ik heb ook veel meer respect voor mannen die hier gewoon volwassenen op kunnen reageren zonder direct overal jeuk te krijgen. We zijn geen pubers meer toch. Altijd maar dat gezeik over dat je bij mannen DE VRAAG niet te snel moet stellen, want anders rent ie misschien wel weg.

Tabee zou ik zeggen
Madelon1234 schreef:
10-09-2018 23:22
Waar lees jij dat TO na een aantal dates heeft gevraagd of ze nu vriendje en vriendinnetje zijn Jess? En de vrouw moet niet om een relatie vragen? Ten eerste doet TO dit niet, en ten tweede: in welk tijdperk leef jij?

Als ik al deze regeltjes moet opvolgen om een man 'zo ver te krijgen' dat ie een relatie wil, dan zoekt hij maar een ander. Je mag het woord 'relatie' niet noemen, je moet je gevoelens vooral voor je houden in het begin (TO is al op 8 dates geweest, maar oké) en je moet ook nog eens mysterieus blijven. Ik word er nu al doodmoe van.

Ik zal je zeggen, bij de relaties die ik heb gehad heb ik nooit spelletjes hoeven spelen of op moeten letten wat ik zei en deed. En ik deed genoeg domme dingen, want ik ben een kluns en een flapuit in het kwadraat. Toch heeft dit de desbetreffende jongens nooit afgeschrikt, omdat ze me oprecht leuk vonden.

Mannen die na 8 dates schrikken van TO haar vraag, zijn in mijn ogen onvolwassenen en naïef. En iemand zei hierboven: 'het zweet zou me uitbreken na zo'n appje'

Maar echt, really? Je kunt wel seks hebben, 8x op date gaan, en dan word je zenuwachtig van zo'n vraag? Echt, wat een kinderachtige reactie vind ik dat. Oooee iemand zou maar vragen hoe je erin staat, stel je voor zeg. Eng! Pfffff
.
Oooh zo mee eens, echt waar! Ik raak gewoon bijna gefrustreerd door sommige antwoorden die hier gegeven worden. Gevalletje bindingsangstige types.
Hahah ik ook Faye. Ik kan helemaal niet tegen dat gezeik en geanalyseer.

'Je moet dit doen, dat zeggen, dat vooral niet zeggen, je zo gedragen, en dan is de man in kwestie misschien wel bereid om na 43 dates een keer te vertellen hoe hij erin staat.'

Mocht je je niet aan bovenstaande regeltjes houden, ja dan is ie weg. En dan is het je eigen schuld. Want je was te wanhopig bezig. Dom dom dom.
Hartgrondig eens, Madelon en Faye.
Haha ik had het niet beter kunnen verwoorden Madelon! Ik hoop vooral dat TO dit ook inziet en al die belachelijke spelletjes lekker achterwege laat.
Voor alle duidelijkheid: ik bedoel dat het zweet me uit zou breken als ik al 8 dates heb gehad met een vrouw -als ik haar niet leuk en de moeite waard vind zou je niet 8x afspreken tenslotte- en als je dan seks hebt op date nr.8 en je een paar uur later een APPJE krijgt met de vraag 'of de neuzen dezelfde kant opstaan'.

Ik zou echt denken ach jee.. had ze dat niet kunnen vragen toen we in elkaars armen lagen? Waarom via een appje :facepalm:
Durft ze niet gewoon de volgende keer als we elkaar zien te zeggen: luister, waar gaat dit heen denk je, zie je ons over een paar jaar nog samen of denk je daar helemaal nog niet over na?

Dan kan je gewoon een gesprek voeren. Ik zou haar gezicht willen zien, weten wat ze precies bedoelt. Maar ik ben dan ook een van de weinigen geloof ik die dergelijke zaken niet via een appje afhandelt.

Als ik zo'n appje zou krijgen zou ik denken: wat ontzettend oppervlakkig.. en dus ook: wat een toeval (maar niet heus) dat we seks hebben gehad en meteen krijg ik dit soort appjes. Dat vind ik nogal bijzonder als je vlak daarvoor nog heel intiem bent geweest.

Het gaat me dus vooral om het appen, natuurlijk moet je gewoon vragen waar je staat als dat onduidelijk is en je zelf een serieuze relatie wil maar twijfelt of je date dat ook zou willen.
Verder gaat het bij mij altijd gewoon vanzelf als het ware, als de dame waar ik nu mee date me vraagt om iets te gaan doen over 2 maanden (want dat gebeurde) op zo'n manier dat ze er gewoon vanuit gaat dat we dan nog samen zijn en ik me nu realiseer dat ik gewoon 'ja, leuk' zei en pas later dacht -toen ik hier las- dat ze het als vanzelfsprekend vroeg.

Daarmee bedoel ik dat ze ook had kunnen zeggen: 'Áls we over 2 maanden nog steeds bij elkaar zijn ga je dan mee naar het huwelijk van ............ want dan gaan we volgend weekend even kennismaken alvast.

Maar ze ging er gewoon vanuit dat we dan nog samen zijn :P (ik hoop het ook!!)
Ik zei ook meteen ja, leuk doen we. Niet: 'nou, als we dan nog samen zijn mss wel dat zien we tegen die tijd wel'.

Gaat gewoon vanzelf.. en ik heb haar om half 12 nog even gebeld om welterusten te zeggen omdat ze vanochtend zei ik ga vanavond naar mijn huis en ga tegen 12 uur slapen.
Vond ze leuk, ze vertelde nog wat over haar werk, dat het weer leuk was geweest en ik vond het fijn haar stem en lach even te horen. Dát bedoel ik, en spelletjes spelen werkt niet imho.. gewoon zeggen/vragen wat je wil maar wel face to face!!
Faye- schreef:
10-09-2018 23:28
.
Oooh zo mee eens, echt waar! Ik raak gewoon bijna gefrustreerd door sommige antwoorden die hier gegeven worden. Gevalletje bindingsangstige types.
Of To is een beetje oppervlakkig bezig door dergelijke zaken per app te vragen. Dat vind ik frustrerend, dat appen omdat je iets niet gewoon durft te vragen. Slecht teken vind ik.

Ik zou daar dus op afknappen: ik wil een vriendin die gewoon zegt wat er in haar hoofd opkomt, geen zenuwachtige appjes met platte tekst waardoor je ook nog kan denken méént ze dit nou of zit ze lollig te doen?
Zoals ik eerder al zei: dat had ze moeten vragen toen ze nog in bed lagen.
Hem in zijn ogen kijken, lichaamstaal zegt ook meer dan een smiley.

Maar geen puberaal geapp van: hebben we nou verkering of hoe zit dat :P
Faye- schreef:
10-09-2018 23:09
.
Mysterie staat voor mij gelijk aan iemand die niet in staat is om op een directe manier te communiceren en dus geen woorden kan geven aan wat er in hem omgaat, waardoor je altijd maar moet raden en in onzekerheid blijft zitten. Dat is naar mijn mening wat die mysterieuze aura om iemand heen veroorzaakt. In het begin is dat misschien leuk en spannend, maar een aantal jaar verder, als conflicten opspelen die in elke relatie voorkomen, ben je daar denk ik niet zo blij meer mee. Dan wil je iemand die het probleem met jou samen aanpakt en niet iemand die in z'n mysterieuze bubbeltje blijft zitten en ervoor wegrent.

Dus nee, ik pas voor mysterieuze mannen. Ik loop daar met een hele grote boog omheen. Ik zou net als TO willen weten of hij open staat voor iets serieus en dan moet er toch echt gecommuniceerd worden. Andersom zou ik daar echt 0 problemen mee hebben. Ik zou veel meer respect voor iemand hebben die de ballen heeft om dat gesprek te starten dan voor iemand die zich terugtrekt en me negeert. Dat laatste is voor mij per direct einde oefening.
Je zegt het zelf: communicatie is zo belangrijk, dat doe je niet per app. Ga je dan ook na 10 jaar huwelijk en 2 kinderen verder in een andere kamer je ruzies uit-appen ipv uitpraten?

Dáár zou ik bang voor zijn, dat zo'n vrouw niet in staat is werkelijk belangrijke zaken gewoon te bespreken maar een fokking appje stuurt als er iets niet in orde is. Liefst na een hoop geapp met vriendinnen/zussen/ouders weetikveel wie.
Dat zou ik de enige logische verklaring vinden om me pas uren later een vraag te stellen ipv als het moment er is.
En ik hou niet van vrouwen die hun mening moeten vormen met behulp van vriendinnetjes en hun mams.
Ben ik te oud voor ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven