Leuke date ineens afstandelijk, help!

09-09-2018 08:42 224 berichten
Goedemorgen,

Het zoveelste topic over dit onderwerp, maar hier komt ie.

Ik ben sinds 1,5 maand aan het daten met een hele leuke man, heb nu een keer of 7/8 gezien en dat was voornamelijk op zijn initiatief. Paar keer thuis afgesproken (allebei kinderen, uiteraard laten we die erbuiten) en paar keer buiten de deur. Laatste date was afgelopen vrijdag en ben daar voor het eerst blijven slapen, ook sex gehad. Normaal doe ik dat niet snel, maar het leek allemaal goed te voelen en te gaan, hij toonde veel interesse en kreeg dagelijks wel een berichtje of belletje hoe het ging.
Toen ik gisteren thuis was kreeg ik nog een leuk appje van m dat ie een topavond had gehad, ik was het daarmee eens, maar mijn onzekerheid kreeg de overhand en heb gevraagd hoe hij erin stond. Niet qua relatie oid, want daar vind ik het nog te vroeg voor, maar wel of onze neuzen dezelfde kant uit stonden. Daar heeft ie heel lauw op gereageerd en geen antwoord op gegeven en heb nu het onderbuikgevoel dat het einde oefening is, dat ik hem onbedoeld heb afgeschrikt door om verduidelijking te vragen.
Nu zit ik in dubio, nog even laten weten dat het niet mijn intentie was om te vragen of ie mij al als relatiemateriaal ziet, maar alleen wilde weten hoe hij erin stond. Of het maar gewoon laten?
Baal er wel flink van, het is voor het eerst in jaren dat een man weer zoiets in me losmaakte en heb nu het gevoel alsof ik het verknald heb door het te vroeg aan te kaarten. Aan de andere kant wil ik wel een man die dit soort dingen gewoon kan handelen zonder meteen in de paniekmodus te springen en de manier waarop ie ermee omgaat (of niet omgaat eigenlijk) kan ik niet zo waarderen. Hij heeft 2 weken geleden ook zijn onzekerheid uitgesproken en heb hem toen ook niet laten bungelen.

What to do.. :(
Lenn, zo'n appje is misschien niet handig. Maar het is zeker niet oppervlakkig of onvolwassen. Het heeft alles met onzekerheid te maken. En als jij de dame in kwestie oprecht leuk vindt, dan prik je daar doorheen en stel je haar gerust.

En plat? Plat zijn appjes met seksueel getinte opmerkingwn, dat stuurde TO niet. En een hoop heen en weer geapp met moeder en vriendinnen? Waar lees je dat? Je doet een hoop aannames.

TO was onzeker. En ik hoop voor haar dat ze een man treft die haar hier vanaf helpt, of haar niet eens een reden geeft om onzeker te zijn. Niet eentje waarbij het zweet uitbreekt omdat ze het in zijn ogen niet goed heeft aangepakt. We zijn niet allemaal wondermensen.
Faye- schreef:
09-09-2018 23:01
Ik had dit persoonlijk niet via de app gedaan, wat al eerder is benoemd, maar ik vind zeker wel dat je mag vragen waar je staat en of hij een serieuze relatie voor ogen heeft. Als mijn date zich daardoor zou laten afschrikken of niet kan benoemen wat hij wil, dan zou het voor mij einde oefening zijn. Je weet van tevoren echt wel of je op zoek bent naar iets serieus of niet, onafhankelijk van de persoon waarmee je op dat moment aan het daten bent.

Dit is naar mijn mening hetzelfde als een kinderwens hebben maar dit niet benoemen, omdat je bang bent dat je een man daarmee afschrikt. Er komt vanzelf een man voorbij die zich daardoor niet laat afschrikken, omdat hij diezelfde wens heeft. Zou je dan voor de man gaan die het niet zeker weet, of voor de man die het wel zeker weet?

Directe communicatie kan heel confronterend zijn, omdat je soms antwoorden krijgt die je misschien niet wil horen, maar dan weet je in ieder geval wel waar je aan toe bent. Ieder mens heeft behoeften, dat is normaal. Het moet natuurlijk leuk zijn samen, maar daten is naar mijn mening ook bedoeld om erachter te komen of hij aan die behoeften kan voldoen en of jullie in die zin compatibel zijn. Plaats hem niet zo op een voetstuk. Niemand is perfect dus nergens voor nodig om zo onzeker te zijn! Leer hem gewoon kennen, stel vragen en baseer daar je keuzes op.
Hier ben ik t mee eens.
Ik snap nooit zo waarom alles tegenwoordig zo vrijblijvend moet.
@Lenn, oppervlakkig en met mijn vriendinnetjes/moeder bespreken? Geen flauw idee hoe je hier bij komt, maar ik herken me hier totaal niet in en vind dit een aanname gebaseerd op een visstick, sorry. Ik sta doorgaans sterk in het leven, heb een goede baan, voed in mijn uppie een kind op en beschouw mezelf niet als een onzeker muisje wat bij het minste of geringste bij mama op schoot kruipt.
Daarnaast sta ik bekend als verbaal sterk en altijd open en eerlijk.

De onzekerheid overviel me ineens toen ik in de auto naar huis zat, toen ik nog bij hem was had ik daar nog geen last van dus kon het onderwerp dus ook niet aankaarten. Ik had inderdaad op mijn handen moeten gaan zitten om het niet via een appje te zeggen en het moment af moeten wachten tot ik hem weer zou zien, of desnoods bellen. Maargoed, ik heb het eruit geflapt en kan dat niet meer terug draaien.

Ik hoefde oprecht niet te weten of hij een vaste relatie wil op dit moment, maar wilde wel enigszins duidelijkheid of hij er op de lange termijn wel voor open staat. Voor mij is daten behoorlijk investeren (geregel met oppas bijv) en wil wel zeker weten dat dat niet voor iemand is die nu al weet geen vastigheid te willen. Hij heeft in het begin wel gezegd op zoek te zijn naar iets serieus, maar denk dat ik onzeker werd van het feit hem inmiddels moeilijk te kunnen peilen.

Geen idee of ik er goed aan doe, maar ik heb even een versnelling terug geschakeld en probeer wat meer bij mezelf te blijven. Natuurlijk hoop ik ergens dat dit alsnog helemaal goed komt, want had het echt leuk met hem. Mocht dat niet zo zijn, dan is dit gewoon niet de juiste man voor mij. Wellicht ben ik hier te snel mee geweest en sowieso niet handig via de telefoon, maar ik zou hier zelf heel anders mee om zijn gegaan en vind het wel een fijne eigenschap in een man om een klein beetje empathie te kunnen tonen, zeker omdat de rollen een paar weken terug omgedraaid waren (dit ging overigens ook via een berichtje van hem).
Vaak is het niet zo dat mannen na de sex ineens afstand nemen, zoals soms gezegd wordt, maar afstand nemen na de sex omdat de vrouw ineens anders gaat doen. Andere gesprekken gaat aankaarten, zich claimeriger of juist afwachtender gaat opstellen.

Dit veranderende gedrag zorgt weer voor een andere actie-reactie.
Alle reacties Link kopieren
Lenn12345 schreef:
11-09-2018 01:25
Je zegt het zelf: communicatie is zo belangrijk, dat doe je niet per app. Ga je dan ook na 10 jaar huwelijk en 2 kinderen verder in een andere kamer je ruzies uit-appen ipv uitpraten?

Dáár zou ik bang voor zijn, dat zo'n vrouw niet in staat is werkelijk belangrijke zaken gewoon te bespreken maar een fokking appje stuurt als er iets niet in orde is. Liefst na een hoop geapp met vriendinnen/zussen/ouders weetikveel wie.
Dat zou ik de enige logische verklaring vinden om me pas uren later een vraag te stellen ipv als het moment er is.
En ik hou niet van vrouwen die hun mening moeten vormen met behulp van vriendinnetjes en hun mams.
Ben ik te oud voor ;)
Je gaf in je vorige post aan dat je het er benauwd van zou krijgen. Dat is een andere uitleg dan die je nu geeft. Ze heeft het nou eenmaal via een appje gedaan en dat is inderdaad niet zo handig, maar is het dan nodig om iemand meteen te negeren? Ik vind dat altijd nog veel onvolwassener dan iemand een appje sturen. Zoals heel je reactie overigens.
Alle reacties Link kopieren
TO,

Excuses voor alle berichten hoor, maar ik heb echt met je te doen. Laat je niet zo gek maken joh. Het enige wat je misschien anders had kunnen doen is die vraag face to face stellen, maar zijn reactie daarop had zeer waarschijnlijk niet veel anders geweest. Dat ligt niet aan jou of aan het feit dat je een appje hebt gestuurd. Dat zit in hem. Dat heeft te maken met zijn angsten en afweermechanismen die aan het werk zijn. Probeer dat los van elkaar te zien.

Hij weet zelf waarschijnlijk niet eens wat hij wil en ik denk dat je hem om die reden ook moeilijk kan peilen. Gemixte signalen zijn nooit een goed teken, geen enkele uitzondering, en het is heel begrijpelijk dat je daar onzeker van wordt. Maar dat betekent wel dat hij jou ergens triggert en ik zou er goed over nadenken of je daarom überhaupt nog wel met hem verder zou willen. Als hij nu al vaag is, dan is hij dat over 5 jaar nog steeds. Ik snap dat het heel moeilijk is want je voelt wel een klik met hem, maar dat betekent niet dat hij jou stabiliteit en intimiteit kan bieden op emotioneel niveau.
Faye- schreef:
11-09-2018 10:54
TO,

Excuses voor alle berichten hoor, maar ik heb echt met je te doen. Laat je niet zo gek maken joh. Het enige wat je misschien anders had kunnen doen is die vraag face to face stellen, maar zijn reactie daarop had zeer waarschijnlijk niet veel anders geweest. Dat ligt niet aan jou of aan het feit dat je een appje hebt gestuurd. Dat zit in hem. Dat heeft te maken met zijn angsten en afweermechanismen die aan het werk zijn. Probeer dat los van elkaar te zien.

Hij weet zelf waarschijnlijk niet eens wat hij wil en ik denk dat je hem om die reden ook moeilijk kan peilen. Gemixte signalen zijn nooit een goed teken, geen enkele uitzondering, en het is heel begrijpelijk dat je daar onzeker van wordt. Maar dat betekent wel dat hij jou ergens triggert en ik zou er goed over nadenken of je daarom überhaupt nog wel met hem verder zou willen. Als hij nu al vaag is, dan is hij dat over 5 jaar nog steeds. Ik snap dat het heel moeilijk is want je voelt wel een klik met hem, maar dat betekent niet dat hij jou stabiliteit en intimiteit kan bieden op emotioneel niveau.
Je weet het allemaal wel heel goed he?
Alle reacties Link kopieren
Tessa- schreef:
11-09-2018 11:07
Je weet het allemaal wel heel goed he?
Na heel wat ervaring die ik zelf heb opgedaan denk ik het inderdaad vrij goed te weten ja.
Hij is wel al langer single?
Faye- schreef:
11-09-2018 10:54
TO,

Excuses voor alle berichten hoor, maar ik heb echt met je te doen. Laat je niet zo gek maken joh. Het enige wat je misschien anders had kunnen doen is die vraag face to face stellen, maar zijn reactie daarop had zeer waarschijnlijk niet veel anders geweest. Dat ligt niet aan jou of aan het feit dat je een appje hebt gestuurd. Dat zit in hem. Dat heeft te maken met zijn angsten en afweermechanismen die aan het werk zijn. Probeer dat los van elkaar te zien.

Hij weet zelf waarschijnlijk niet eens wat hij wil en ik denk dat je hem om die reden ook moeilijk kan peilen. Gemixte signalen zijn nooit een goed teken, geen enkele uitzondering, en het is heel begrijpelijk dat je daar onzeker van wordt. Maar dat betekent wel dat hij jou ergens triggert en ik zou er goed over nadenken of je daarom überhaupt nog wel met hem verder zou willen. Als hij nu al vaag is, dan is hij dat over 5 jaar nog steeds. Ik snap dat het heel moeilijk is want je voelt wel een klik met hem, maar dat betekent niet dat hij jou stabiliteit en intimiteit kan bieden op emotioneel niveau.
Lief van je dat je de moeite neemt om mee te denken en zo meeleeft! Ik vind het inderdaad een lastige situatie, de mannen die ik gewend ben de laatste jaren zijn vrij duidelijk in wat ze willen en voelen. Meestal was dit helaas niet wederzijds en hield ik juist de boot een beetje af. Dit is de 1e keer in jaren dat de rollen zijn omgedraaid, hij maakt wel iets in me los wat ik allang vergeten was en wellicht dat ik het daarom allemaal teveel overdenk en analyseer. Tot afgelopen weekend ging het allemaal prima en genoot ik gewoon van zijn aandacht, keek uit naar de dates en that's it. Nu probeer ik afstand te nemen, het los te laten, maar loop wel met een knagend gevoel rond wat ik het beste kan doen..
coolpack2 schreef:
11-09-2018 13:36
Hij is wel al langer single?
Hij is vorig jaar gescheiden, heeft sindsdien 2 keer gedate. De 1e zat ie na een half uur weer in de auto omdat ie de klik niet voelde en de 2e een aantal weken, maar daar verloor hij zijn interesse in.
Hij gaf in het begin wel aan iets serieus te willen, maar niet perse op zoek omdat ie blij is met zijn leven nu.
goldygirl schreef:
11-09-2018 14:05
Hij is vorig jaar gescheiden, heeft sindsdien 2 keer gedate. De 1e zat ie na een half uur weer in de auto omdat ie de klik niet voelde en de 2e een aantal weken, maar daar verloor hij zijn interesse in.
Hij gaf in het begin wel aan iets serieus te willen, maar niet perse op zoek omdat ie blij is met zijn leven nu.
Daar heb je je antwoordt :)
Ik vind het niet leuk om te zeggen maar grote kans dat het gewoon waar is als hij zegt dat hij tevreden is met zijn leven zoals het nu loopt.
Zo kort na een scheiding zou ik er niet teveel van verwachten..
Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt van hem, sterkte.
Faye- schreef:
11-09-2018 11:12
Na heel wat ervaring die ik zelf heb opgedaan denk ik het inderdaad vrij goed te weten ja.
Niet iedereen heeft iets aan jouw ervaring, Ieder mens is uniek en iedere relatie ook..
Ik vind ook dat je Je gedraagt alsof je de wijsheid in pacht hebt. Zoveel mensen, zoveel meningen!
Lenn12345 schreef:
11-09-2018 14:20
Daar heb je je antwoordt :)
Ik vind het niet leuk om te zeggen maar grote kans dat het gewoon waar is als hij zegt dat hij tevreden is met zijn leven zoals het nu loopt.
Zo kort na een scheiding zou ik er niet teveel van verwachten..
Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt van hem, sterkte.
Dat zou goed kunnen inderdaad, die gedachte is ook wel door mijn hoofd geschoten. Dat ie gewoon wat leuke afleiding zoekt na de ellende van een scheiding. Hij was wel vrij overtuigd dat dit niet het geval was en oprecht iets serieus wilde en heeft daar bij mij flink zijn best voor gedaan, maargoed dat kan in de tussentijd veranderd zijn natuurlijk. Of ik ben er met open ogen in getrapt, kan ook, hou nu wel serieus rekening met de laatste optie :(
Hoe verloopt het contact sinds zaterdag dan Goldy?

Mijn ervaring is dat mannen die iets met je willen dat inderdaad wel duidelijk laten merken. Maar dat loopt niet bij iedereen even snel. Soms is dat na 1 date al, soms pas na 10 dates.

Hij ging deze week ook op zakenreis of vakantie toch? Misschien dan juist niet niks laten horen, maar wel op een leuke manier wat laten horen. Gewoon met grappigs van wat je aan het doen bent en dat je zin hebt in een herhaling van vrijdag ;) Dan blijkt het vanzelf wel hoe hij reageert en maak je het niet al te beladen (ook voor jezelf). Als je dan weer samen bent, kun je eens polsen hoe het hem allemaal bevalt zo de afgelopen weken :) Succes, daten kan zo lastig zijn in het begin, zeker als je iemand echt leuk vindt :-D
Niet te kritisch op jezelf hoor. Ik denk dat het goed is dat je even wat gas terugneemt, al is het dan misschien weer lastiger als hij gevoelig is voor een dynamiek van aantrekken en afstoten. Misschien is hij communicatief niet handig. Dat mag, maar pas wel op dat het geen patroon wordt dat jij hem.wel bevestiging geeft, maar dat hij het andersom niet kan geven. Ik zeg er wel bij dat ik momenteel nog met een behoorlijke knauw loop nadat mijn vriend de relatie gewijzigde, want met al het haast onvermijdelijke peinzen (ik zit met veel vragen, maar denk dat hij er iig nu geen antwoord op heeft) denk ik dat sommige dingen er al vroeg in zaten maar dat ik het toen wel schattig vond als hij bevestiging vroeg en tegelijkertijd het wel prettig vond als hij (zij het dik achteraf) commentaar uitte omdat ik daar tenminste iets aan kon doen. Resultaat: Disbalans en ik zit alsnog met de brokken. Absoluut niet per se op jouw situatie van toepassing natuurlijk 😉 maar op situaties zoals jij noemt ga ik absoluut scherp zijn in het vervolg. Ik denk maw dat het verstandig is ervoor te zorgen dat je je niet te rot en onzeker gaat voelen. Maar ik lees ook wel een redelijk nuchtere 'graag of niet', dus het komt vast goed!
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je best wel TO, maanden daten in onzekerheid zonder dat je weet waar het naar toe gaat is ook niks voor mij. Ik ben blij dat ik dat hele gedoe heb overgeslagen met mijn huidige vriend. Bij mij was het na 2 dates al duidelijk dat we wel voor elkaar wilden gaan. Ik hou ook niet van die onzekerheid dus ik was blij dat we er hetzelfde in stonden. Snap ook wel dat dit niet bij iedereen zo gaat maar ik vond het zelf wel prettig.
Alle reacties Link kopieren
Lenn12345 schreef:
11-09-2018 14:25
Niet iedereen heeft iets aan jouw ervaring, Ieder mens is uniek en iedere relatie ook..
Ik vind ook dat je Je gedraagt alsof je de wijsheid in pacht hebt. Zoveel mensen, zoveel meningen!
Als je niets aan mijn ervaring hebt dan ben je vrij om daarover heen te lezen en je bent ook vooral niet verplicht om daarop te reageren. Ik ben hier om TO verder te helpen omdat ik haar verhaal herken en met haar meeleef. Ik deel mijn mening en mijn ervaring en dat mag. Dat jij wat anders vindt is ook jouw goed recht; dan zijn we het erover eens dat we het er niet over eens zijn.
goldygirl schreef:
11-09-2018 14:34
Dat zou goed kunnen inderdaad, die gedachte is ook wel door mijn hoofd geschoten. Dat ie gewoon wat leuke afleiding zoekt na de ellende van een scheiding. Hij was wel vrij overtuigd dat dit niet het geval was en oprecht iets serieus wilde en heeft daar bij mij flink zijn best voor gedaan, maargoed dat kan in de tussentijd veranderd zijn natuurlijk. Of ik ben er met open ogen in getrapt, kan ook, hou nu wel serieus rekening met de laatste optie :(
Nou.. met open ogen ingetrapt vind ik wel heel negatief klinken, alsof JIJ iets stoms/verkeerds hebt gedaan.
Op dat appje sturen na -ok, niet handig maar als iemand verliefd op je is kom je daar wel mee weg- heb je toch gewoon leuk met hem gedate, en hij mag best duidelijk zijn, ook als hij van gedachte veranderd is v.w.b. een nieuwe relatie.

Als hij een beetje een vent is zou hij je dat dan wel moeten laten weten, al is het maar door te zeggen dat hij geen idee heeft. Het eigenlijk wel prima vindt zoals het nu loopt. Ik weet niet of hij lang getrouwd is geweest, dat speelt allemaal ook een rol. Na een lange relatie met samenwonen had ik echt wel een flinke tijd nodig voor ik weer wilde daten.
Leek me niet eerlijk om te daten als 'tijdverdrijf' want je kan mensen idd enorm kwetsen als ze er heel anders instaan.

Weet ook niet of hij erg ver weg zit maar een paar weken geleden was mijn vriendin in een land waar het 6 uur later was dan hier en bellen was lastig: toch spraken we elkaar regelmatig. Appen was geen optie, alleen bellen en mailen. Nou dan belt ze me wakker, ik was allang blij dat ik even wat hoorde en andersom schreef ik haar mailtjes om toch contact te houden.
Als iemand M/V verliefd is wil je diegene graag spreken/zien of desnoods appen :D

Lijkt me wel dat hij je gewoon een berichtje kan sturen, al is het heel kort: ik ben in ........ aangekomen, verheug me op volgend weekend.
Bij wijze van hé? Ik roep maar wat.. wacht gewoon af tot hij contact opneemt.
Tenzij je eigen intuïtie zegt: stuur hem een leuk berichtje en kijk wat er gebeurt. Als hij zo lauwtjes blijft reageren komt dat niet door dat ene appje van je maar is hij gewoon minder verliefd op jou dan jij op hem.
Of het is hem wel gaan bevallen om alleen te wonen. Hoe dan ook: ik zou het gewoon vragen als je hem weer ziet en als hij niets van zich laat horen omdat hij een weekje weg moet weet je ook dat hij niet zo hard loopt voor je. Even welterusten zeggen hoeft maar een paar minuten te duren; als hij verliefd op je is belt hij je desnoods vanuit zijn hotelbed. Of appt hij je dan nog even ;)

En als het je té vaag is allemaal zou ik dat gewoon zeggen. Gewoon zeggen wat je dwars zit werkt volgens mij het beste.
Ik hoop dat het goed uitpakt voor je!
Ik wil er niet te specifiek op in gaan, maar hij is deze week weg (wel binnen de grenzen), maar overdag nauwelijks telefonisch bereikbaar. En nee, dat is geen uitvlucht omdat ie onder de vensterbank is gekropen van angst zoals eerder gezegd ;) Dit wist ik een paar weken geleden al.
Ik kreeg gisteravond wel een appje met wat foto's van de omgeving daar, we hebben dus nog wel contact, maar heel minimaal en meer over koetjes en kalfjes. Hij is niet meer terug gekomen op mijn relaas :) Verwacht ik ook niet, zeker niet nu ie met zijn hoofd bij andere dingen zit.

Misschien dat ik wat onrustiger ben dan 'normaal' omdat we na eerdere dates al meteen een vervolg in planden en dat nu uit blijft. Kan zijn omdat ie deze week toch niet in de buurt is, kan zijn omdat ie dus inderdaad afstand neemt. Anyhow, ik durf nu zelf geen vervolg voor te stellen. Misschien zelfbescherming of ergens een beetje te trots omdat ik voor mijn idee het achterste van mijn tong heb laten zien en hij daar niet op in ging. Of het terecht is of niet, mijn intuitie zegt nu dat ik de bal nu even bij hem moet laten liggen.
coolpack2 schreef:
11-09-2018 15:18
Niet te kritisch op jezelf hoor. Ik denk dat het goed is dat je even wat gas terugneemt, al is het dan misschien weer lastiger als hij gevoelig is voor een dynamiek van aantrekken en afstoten. Misschien is hij communicatief niet handig. Dat mag, maar pas wel op dat het geen patroon wordt dat jij hem.wel bevestiging geeft, maar dat hij het andersom niet kan geven. Ik zeg er wel bij dat ik momenteel nog met een behoorlijke knauw loop nadat mijn vriend de relatie gewijzigde, want met al het haast onvermijdelijke peinzen (ik zit met veel vragen, maar denk dat hij er iig nu geen antwoord op heeft) denk ik dat sommige dingen er al vroeg in zaten maar dat ik het toen wel schattig vond als hij bevestiging vroeg en tegelijkertijd het wel prettig vond als hij (zij het dik achteraf) commentaar uitte omdat ik daar tenminste iets aan kon doen. Resultaat: Disbalans en ik zit alsnog met de brokken. Absoluut niet per se op jouw situatie van toepassing natuurlijk 😉 maar op situaties zoals jij noemt ga ik absoluut scherp zijn in het vervolg. Ik denk maw dat het verstandig is ervoor te zorgen dat je je niet te rot en onzeker gaat voelen. Maar ik lees ook wel een redelijk nuchtere 'graag of niet', dus het komt vast goed!
Bedankt voor het delen voor je eigen ervaring, al doende leert men zullen we maar zeggen ;) Wat bedoel je precies met het gedeelte dat hij wellicht gevoelig is voor een aantrekken/afstoten dynamiek?
goldygirl schreef:
11-09-2018 14:34
Dat zou goed kunnen inderdaad, die gedachte is ook wel door mijn hoofd geschoten. Dat ie gewoon wat leuke afleiding zoekt na de ellende van een scheiding. Hij was wel vrij overtuigd dat dit niet het geval was en oprecht iets serieus wilde en heeft daar bij mij flink zijn best voor gedaan, maargoed dat kan in de tussentijd veranderd zijn natuurlijk. Of ik ben er met open ogen in getrapt, kan ook, hou nu wel serieus rekening met de laatste optie :(
Niet in getrapt. Hij meende het vast allemaal alleen het is iets wat je ontzettend veel leest op de relatie pijler en wat bij sommige mannen dus blijkbaar voorkomt. Mij is het ook overkomen na twee maanden super leuk hebben met elkaar. Ineens trekt een man terug, zonder dat ik zelf door had dat hij er blijkbaar anders over dacht en alle signalen zo goed waren. En ik ook echt geen claimend type ben, of iets wil definiëren. Dat ontstaat vaak vanzelf. Dus trek je appje niet in twijfel. Dit gedrag komt echt gewoon voor ook al had je die app niet gestuurd.

Achteraf zijn er na mijn idee dus wel dingen die iemand heeft gezegd die ik nu serieus ga nemen bij een volgende date.

Bijvoorbeeld: Ik word niet snel verliefd.
Of in jouw geval:
Ik vind mijn leven zo wel leuk zoals hij is.

Bij mij hebben nu twee mannen al op de tweede date de eerste zin geuit.
Ikzelf ben dan begripvol en go with the flow. Op date twee ben ik ook nog niet (altijd) verliefd. Maar goed, na twee maanden leuk daten werd deze persoon dus inderdaad niet verliefd.
Maar dat zijn bij mij toch nu wel tekenen van, hoezo?? Wat maakt dat je dat uit. Ga me er niet meer aan branden, liever iemand die zijn hart echt open durft te stellen.

En bij jou hoeft het nu nog niks te betekenen, maar na seks minder contact vind ik niet een heel best signaal. Denk dat het grootste gros toch echt wel snapt dat na seks onzekerheid los kan komen. Beetje empathie zou toch wel aantrekkelijk zijn, niet dan?
Alle reacties Link kopieren
even stoppen met analyseren nu. Hij houdt contact en deelt foto's. Deel jij ook dingen? En om eerlijk te zijn app ik nooit over diepzinnige zaken met vriend het is of praktisch of grappig en héél soms iets liefs. Dat gebeurt in het echt, ook lastige vragen of gesprekken omdat het in het begin daarop bijna fout liep. Hij appt in Lucky Luke stijl en ik juist heel wollig.

Als hij echt niks meer wil was hij niet blijven appen. Wat hij wel wil kom je wanneer je weer wat afspreekt snel genoeg achter denk ik.

Waar ik het wel mee eens ben is dat het wat raar is dat bij je "bui" totaal negeerde maar goed het kan best een allergie van hem zijn en hij appt je gewoon toch? Ik zou een leuk voorstel doen tegen het einde van zijn week weg.

Doe het bij jou dan voel je je meer op je gemak en hou het bij een simpele zelfgekookte maaltijd met een fijn muziekje of een gezelschapsspel. Je raakt vanzelf weer dieper in gesprek. Ik zou het altijd voor de seks doen of een tijd erna omdat vlak erna zo kwetsbaar voelt maar dat is persoonlijk. Je kunt het ook luchtig ter sprake brengen door iets in de komende maanden voor te stellen om samen te doen zoals iemand hier oppert.
TO, ik bedoelde eigenlijk wat iemand al eerder zei: Als hij van het patroon is van terugtrekken bij openhartigheid oid en als jij dan afstand neemt ineens weer harder lopen, dat niet zoveel zegt. Maar in dat geval zal hij ook snel genoeg weer een tetugtrekkende beweging maken als jij dan weer gewoon enthousiast bent, dus in die zin merk je dat ook snel genoeg.

Empathie vind ik wel een sleutelwoord, ja.
Alle reacties Link kopieren
Pas ook wel op voor overanalyseren. De tijd zal het leren. Wees niet naief, maar ga ook niet te negatief denken en overall slechte tekens in zien. Ik lees nu al 4 pagina's in een topic met geanalyseer, maar naar aanleiding van wat je schrijft over wat hij nu doet zou ik me echt nog niet zo druk gaan maken hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven