Liefdesverdriet

03-04-2012 16:10 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Een tijdje geleden heb ik een vrouw gevraagd om iets samen te gaan doen. Ze wees me heel vriendelijk af door te zeggen dat ze iets anders had te doen, maar...ze voegde eraan toe dat ze het wel een leuk idee vond.

Sindsdien lijk ik voor haar of ik niet echt meer besta. Ze kijkt me niet meer aan....ze negeert me gewoon als het kan..

Ik voel me gewoon zo rot daardoor. Ik heb eigenlijk gewoon nergens meer echt zin in. Alles gaat gewoon in een sleur.

Eigenlijk is een deel van mijn levenslust weg. niet meer van toepassing.

Ik weet ook niet goed wat ik er mee aan moet. Van de ene kant blijf ik zelf zo nu en dan hoop houden. Dan gaan mijn gedachten even naar haar en denk ik "...zou het nog mogelijk zijn...?" en dan denk ik al gauw erachter aan "Nee...het is voorbij..."

Als ik sommige websites mag geloven, dan moet je gewoon laten zien dat je de moeite waard bent. Als ze dan toch interesse heeft, dan neemt ze wel weer contact met je op...

De moeite waard...pff...als ik nu naar mijzelf kijk, dan is het op dit moment een hoopje ellende. Niks vergeleken met wat ik een tijdje geleden was.

Het is dat ik nu zo vrij erover praat, maar in het dagelijks leven zou ik dit niet zo zeggen. Dan ben ik gewoon wat in mijzelf terug getrokken.

Mijn vraag is, hoe gaan jullie om met liefdesverdriet? Zeggen jullie openlijk tegen anderen wat je dwars zit...ook als je weet dat zij het te horen krijgt...(via-via)?

Hebben jullie tips om door deze ellende heen te komen?

En iets doen met anderen, daar heb ik dus op het moment dus even geen zin in. Kan niet blij gaan doen, als ik dat van binnen niet ben..
quote:maaique schreef op 08 april 2012 @ 02:02:

Nee, ik knap heel hard af op mannen die zulke dingen zeggenTja....gevoelens...liever een kil iemand?
quote:tisia schreef op 08 april 2012 @ 09:00:

Ik heb niet alles gelezen was me veels te veel tekst. Maar uit ervaring kan ik je iets zeggen, voor mijn relatie die helaas over is hij heeft al een ander maar wil hem nog steeds terug en kunnen elkaar niet loslaten, maar goed daarvoor heb ik veel gedate. Stuk of 15 mannen. Al die mannen keer op keer had ik om mijn vinger gewonden. Ik was niet slank, rond de 100 kilo, maar ik was heel spontaan. Allemaal wilden ze meerdere dates met mij, maar ik had geen verdere interesse in hun. Wat ik hiermee wil zeggen, door mijn spontaniteit dachten ze allemaal dat ik geinteresseerd in ze was en meer wilde. Het kandus zo zijn dat ze gewoon erg spontaan was maar duidelijk geen interesse heeft. Ze is eerlijk geweest, wees blij! Werk aan jezelf, maak indruk op haar en als dat niet werkt ga dan verder. Veel mensen zijn gewoon erg spontaan maar dat betekent niet dat ze interesse hebben.

Als ik jouw reactie lees en denk hoe zij is...zij is ook zo spontaan. Maar het voelt nog steeds...hoe kan zo'n scharminkel indruk maken...?

Ik ben lang, ik ben breed en als ik over het station loop o.i.d. merk ik al dat sommige ogen op mij gericht zijn...

Al die tijd heb ik vast gehouden aan haar, omdat ik dacht dat het wat ging worden...maar dan blijkt nu dat het verspilde moeite is .....

Is het echt zo erg dat verschil tussen mannen en vrouwen dat we dit soort gedoe niet van elkaar weten...?
quote:daddyblue schreef op 08 april 2012 @ 09:47:

[...]

Als ik jouw reactie lees en denk hoe zij is...zij is ook zo spontaan. Maar het voelt nog steeds...hoe kan zo'n scharminkel indruk maken...?

Ik ben lang, ik ben breed en als ik over het station loop o.i.d. merk ik al dat sommige ogen op mij gericht zijn...

Al die tijd heb ik vast gehouden aan haar, omdat ik dacht dat het wat ging worden...maar dan blijkt nu dat het verspilde moeite is .....

JE looks zullen misschien goed zijn, maar de hopeloosheid straalt ervan af!

Dat vinden vrouwen zo vreselijk onaantrekkelijk, en dat hopeloze kan je niet verbergen, en vrouwen zien dat.

Dat scharminkel, over wie jij het zo vriendelijk hebt, zal waarschijnlijk een stuk zekerder in zijn schoenen staan en daarom alleen al veel aantrekkelijker zijn.

Dus in plaats van je hele misère af te schuiven op anderen (de dame in kwestie en de andere man) kan je je misschien beter bezig houden met het werken aan je zelfvertrouwen.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik heb liever iemand die 'lelijk' is maar een fijn karakter heeft en zelfvertrouwen

Dan een 'knap' iemand die dit soort shit eruit gooit en zo wanhopig is, vreselijk zeg
Internagelaktisch
Maaique zegt het iets korter, maar dat dus!
Haha ;)

Wanhopige mannen.. Is er iets ergers? Ik kan me niks bedenken..
Internagelaktisch
Nee Maaique, er is niets ergers.

Ze doen mij altijd denken aan puppy's

En die vind ik enig hoor, maar op 4 poten en met een natte neus!

Nee puppy mannen zijn niet sexy!

Hoe lang en hoe breed ze ook zijn
Ze doen mij denken aan seconde lijm, je geeft ze een vinger en daar plakken ze zo aan vast dat je het alleen lost kunt krijgen door langzaam te peuteren of met pijn.

Lol
Internagelaktisch
Haha...nee dames...met mijn zelfvertrouwen is niks mis.

Ik loop nooit zo te koop met mijn gevoelens.

Waar ze in een ander topic me nog leuk vonden...een schat van een vent, waar ze het mooi vonden dat ik zo verliefd over kwam...zeggen jullie hier dat ik wanhopig ben.

Ik geloof niet dat ik dat laatste in het echt ben. Ik denk dat je zelf de juiste vraag stelt Maaique 'Als je krijgt wat je wil,wil je dan ook altijd wat je krijgt?'

Nee....
anoniem_149051 wijzigde dit bericht op 08-04-2012 10:25
Reden: typfout
% gewijzigd
Jij vindt jezelf niet wanhopig?

Hmmm ok, nou ieder zijn ding dan maar hè!

Fijne dag!
Nou van je posts druipt de wanhoop anders af hoor..
Internagelaktisch
Opzich is het best erg als je zelf niet door hebt dat je zo wanhopig over komt..
Internagelaktisch
Summerdance...

Dat klinkt cru...maar,... ieder mens heeft zijn/haar gevoelens.

Ik gooi het liever eruit op fora dan dat ik er mee blijf rondlopen.
quote:maaique schreef op 08 april 2012 @ 10:26:

Opzich is het best erg als je zelf niet door hebt dat je zo wanhopig over komt..Naja, laat een ieder dan maar in zijn/haar waarde...
Hey, dat heeft niets met je in je waarde laten te maken.

Dat heeft er mee te maken dat ik denk ik wel weet waarom ze je niet wil en jij je kop er niet voor in het zand moet steken maar er iets aan moet gaan doen.
Internagelaktisch
Daddyblue, in het andere topic vond helemaal niet iedereen je leuk en een schat van een vent. Ook daar heb je al regelmatig de opmerking gekregen dat je wat minder moet gaan overdrijven en wat nuchterder in de hele situatie moet gaan staan.

Kom op, je doet nog steeds alsof er een huwelijk van 10 jaar, met gezamelijke 4 kindereren, op de klippen is gelopen terwijl je eigenlijk gewoon een simpel blauwtje hebt gelopen. Tuurlijk is dat lullig en tuurlijk mag je dat vervelend vinden, maar jij draagt wel heel erg hard door. Zoals Summer en Maaique al zeggen, de wanhoop druipt met bakken van je posts af.
@ Nellaaa, ik heb net dat andere topic gelezen en inderdaad, ik vond het ook schattig, de eerste pagina

Verliefde mensen zijn ook leuk, tenminste vind ik.

IK kan uren luisteren naar Oh wat is hij/zij prachtig, en oh kijk eens hoe knap hij/zij dat aanpakt

Maar zo door kwelen over een blauwtje dat trek ik dan weer niet

Tenzij er inderdaad een lange relatie aan vooraf ging, dan kom ik aandragen met dozen kleenex

Maar dit was niet eens een date...

Er was niets....helegaar niets..

En dan ook nog eens op een andere man neerkijken om hoe hij er uit ziet maar wel gearmd met de dame in kwestie zit..

Dat is gewoon zielig, en in mijn ogen wanhopig...
quote:maaique schreef op 08 april 2012 @ 10:39:

Hey, dat heeft niets met je in je waarde laten te maken.

Dat heeft er mee te maken dat ik denk ik wel weet waarom ze je niet wil en jij je kop er niet voor in het zand moet steken maar er iets aan moet gaan doen.

Ja, en bij dat laatste is wat hulp wel welkom bij. Wat ik al zei, ik dacht dat het wat was, dat het wat ging worden. En ik hing niet constant om haar heen als zij er is, maar probeer wel gewoon mijn beste beentje voor te zetten. En 'probeer' is niet helemaal juist, want ik ging er gewoon voor. Was gewoon mezelf.

We hadden een wat moeilijke start, toen we elkaar leerde kennen, maar dat is al een aantal jaar terug. Zij stapte een tijd geleden weer op mij af, nadat we elkaar een lange tijd niet hadden gezien. Misschien gewoon haar spontaniteit, maar sindsdien waren er echt momenten waarop ik het gevoel had dat het klikte. Ik begon echt verliefd te worden en er waren steeds van die momenten waarop het goed klikte, maar wat ik ook al zei ook momenten waar ze wat afstandelijker was.

Tja en dan nu dit. Mijn gevoel zegt gewoon dat het meespeelt. Dat zij gewoon twijfelt, maar ja...wat kan ik doen? Dat is wat ik graag wil weten. Van de ene kant wil ik niet nog meer moeite doen. Ben er wel klaar mee op deze manier. Maar dat is juist mijn dilemma..

Dat klinkt misschien als wanhoop, maar wat verwacht je anders als je verliefd bent geworden?

...ik ben strijdbaar, om dat zo maar te zeggen.
Misschien kun je met ja-een-man in contact komen? Jullie hebben een aantal overeenkomsten..Of zijn jullie dezelfde personen?
Ik weet niet of jij het verschil ziet tussen een vrouw die gewoon aardig tegen je is en je mag en iemand die verliefd op je is..

Want dan ben ik volgens mij verliefd op al mijn mannelijke vrienden.

Je hebt gewoon alles op haar gezet zonder dat je uberhaupt wist wat ze voor jou voelde en dat was blijkbaar niets.

De enige tip die ik voor je heb is on dat eerder uit te vinden als je je weer eens in zo'n situatie begeeft.

En mocht je een blauwtje lopen niet reageren of je een relatie van 5jr kwijt bent geraakt maar gewoon doorgaan met je leven. Iedereen loopt blauwtjes. Helaas, maar het is niet anders en het is zeker niet het einde van de wereld.
Internagelaktisch
quote:Summerdance schreef op 08 april 2012 @ 10:53:

@ Nellaaa, ik heb net dat andere topic gelezen en inderdaad, ik vond het ook schattig, de eerste pagina

Verliefde mensen zijn ook leuk, tenminste vind ik.

IK kan uren luisteren naar Oh wat is hij/zij prachtig, en oh kijk eens hoe knap hij/zij dat aanpakt

Maar zo door kwelen over een blauwtje dat trek ik dan weer niet

Tenzij er inderdaad een lange relatie aan vooraf ging, dan kom ik aandragen met dozen kleenex

Maar dit was niet eens een date...

Er was niets....helegaar niets..

En dan ook nog eens op een andere man neerkijken om hoe hij er uit ziet maar wel gearmd met de dame in kwestie zit..

Dat is gewoon zielig, en in mijn ogen wanhopig...

Wat hier denk ik niet zo goed begrepen wordt is dat dit niet een simpel blauwtje is. Het is niet dat ik haar leuk vond, op haar afstapte en dat het niks geworden is.

Dus zeggen dat er niks was klopt gewoon niet.

Ze staan niet eens gearmd op de foto. Weer iets wat hier zomaar wordt aangenomen? Ze staan close op de foto, maar op zich niks bijzonders.

*zucht*...

Ik laat het erbij, ik word hier ook niet veel wijzer van.

Misschien zou het eens sieren om eens een spiegel te kijken en naar jezelf te kijken. Vraag je dan eens af wat je zelf fout doet, want ik krijg nu niet echt het gevoel dat ik hier begrepen word.
Je maakt een grapje hoop ik daddy? Met je laatste post.
Internagelaktisch
Kan iedereen die TO wel begrijpt zich even bij mij komen melden?

Ik lees namelijk net dat IK het helemaal verkeerd begrijp.

En dat de verloren liefde van TO eigenlijk stapelmesjogge verliefd is op TO en per toeval zo close op de foto staat met dat scharminkel.

quote:maaique schreef op 08 april 2012 @ 11:14:

Je maakt een grapje hoop ik daddy? Met je laatste post.

Nou dat ik het erbij laat niet, maar met dat laatste stukje min of meer.

We zijn allemaal mensen en zien de wereld allemaal anders. We zijn allemaal eenzaam in onze gedachte. Door onze gevoelens te uiten, willen we alleen begrepen worden, geaccepteerd zijn.

Daardoor geven we zin aan onze leven.

Als je mijn posts leest (ook in het andere topic) dan krijg je misschien een beter beeld van hoe ik in het leven sta.

Dat je zei dat ik misschien niet het verschil zie tussen iemand die verliefd op me is of gewoon aardig is?

D'r waren momenten waarop ik echt het gevoel had dat het klikte.

D'r waren ook momenten waarop ik het gevoel had dat ze wat afstandelijker was.

Als het waar is dat ze totaal geen interesse in me heeft en me alleen aardig vind, dan weet ik inderdaad het verschil niet meer.

Ik heb wel eens gelezen dat mannen geen subtiele signalen oppikken. Misschien waren er inderdaad anderen die wel verliefd op me waren, maar het nooit zo hebben laten zien.

Sterker nog, ik weet het wel zeker. Ik zat eens in een café met twee andere meiden en we zaten aan een tafeltje wat te drinken. Wijst de een op een andere vrouw, die er alleen was. Ze zei dat zij wel interesse in mij had. Ik had zoiets van "Nee joh...je maakt een grapje.." Ik kon het niet zien aan haar. Toen liep ze langs de tafel waar we zaten, zei hoi en vertrok.

Mijn mond viel open van verbazing...1) zij had gelijk 2) ik kon het niet zien aan haar.

Dat is misschien wel mijn fout, dat ik niet iedereen met open armen ontvang of anders gezegd, op anderen afstap. Maar ik krijg soms het gevoel dat sommige zich zo afhankelijk van mij opstellen. Dat zoek ik absoluut niet (zowel niet in mannelijke vriendschappen als in een relatie). Ik heb wat dat betreft een klein cirkeltje. Ik zoek een vrouw die redelijk zelfstandig is, die zich op zichzelf wel red, maar waar ik zeg maar altijd achter sta.

Waar ik voor naar de andere kant van de wereld zou vliegen om haar bij te staan als dat nodig is.

Maar ik ben niet zo kil dat we niks zouden doen, ik zou wel dingen samen ondernemen.

Misschien voelt zij dat wel piekfijn aan. Zoals ik al eens heb meegemaakt zien en voelen vrouwen veel beter wat er speelt dan mannen. Misschien 'gebruikt' ze me daarom wel, papt zij wat aan.

Maar ik steek veel liever moeite in diegene waar ik om geef en die op hun beurt om mij geven.

En daarbuiten is een spreekwoordelijke jungle. Ik zie blijkbaar inderdaad niet het verschil tussen aardig gevonden worden en verliefd zijn.

Dus vertel me maar...wat kan ik doen? Ik luister...
quote:daddyblue schreef op 08 april 2012 @ 10:33:

Summerdance...

Dat klinkt cru...maar,... ieder mens heeft zijn/haar gevoelens.

Ik gooi het liever eruit op fora dan dat ik er mee blijf rondlopen.

Door het weer aan te slingeren op een forum bijvoorbeeld, blijf je ermee rondlopen.

Zelfkastijding noem ik dat.

Wil je er vanaf? Dan stoppen met erover schrijven, dan houdt het denken vanzelf ook op.

je houdt het zelf levend en dat mijn beste, is wel degelijk wanhopig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven