Liefdesverdriet

15-08-2018 21:26 325 berichten
Alle reacties Link kopieren
36 jaar en voor het eerst in mijn leven liefdesverdriet. En wat is dat verschrikkelijk zeg, ik wist niet dat dat zo'n pijn deed. Ik krijg geen hap door mijn keel, kan elk moment op de dag in huilen uitbarsten, alle symptomen zijn er.
Mijn vriend heeft van de een op andere dag gezegd dat hij moet nadenken en dingen op een rij moet zetten voordat hij kan beslissen of hij met mij verder kan.

En nu een emotionele rollercoaster. Ik ben er van overtuigt dat wat wij hadden echt was en heel intens. Iets wat hij verschillende malen naar mij heeft genoemd dat hij niet wist wat hem overkwam en dat hij emoties en gevoelens heeft die hij nooit eerder heeft ervaren. En ook nu laat hij merken verdrietig te zijn.

Maar goed feit is nu dat hij ineens zegt zijn ex nog niet verwerkt te hebben (waar hij weinig positief over heeft gepraat in de 10 maanden die ik hem ken) en hij het mij niet kan aandoen als zij nog tussen ons in staat in zijn hoofd. Hier is maanden geen sprake van geweest en nu ineens wel. Persoonlijk denk ik dat hij bang is voor wat ik in hem losmaak. Ik heb, zoals hij zelf zegt, deurtjes bij hem geopend waardoor hij dichter bij zijn gevoel komt, die al zeker 30 jaar gesloten waren. En deze stap terug, de situatie met zijn ex is veilig. Daar kon hij zijn gevoelens grotendeels afsluiten, want hij wist nooit wanneer ze weer hun relatie zou eindigen (is meerdere malen gebeurd). Hij is niet terug naar ex, dat is ook niet zijn instantie, maar moet onderzoeken wat hij nog voelt voor ex, zoals hij zegt.

Ik weet dat een pauze niet vaak goed afloopt, in de zin dat we weer bij elkaar gaan komen. Dus wie kan me opbeuren, wie heeft tips, wie geeft me een schop onder mijn kont en wie heeft er hoopvolle ervaringen?
Ok jullie reacties komen best even bij me binnen.
Coolpack je hebt gelijk ik ben er nog niet klaar voor om het af te sluiten.
Zolang er hoop is hoef ik het niet op mezelf te betrekken, want ik ben bang dat ik me ontzettend waardeloos ga voelen, hoewel ik die gevoelens nu ook heb. Ik heb mezelf heel erg gegeven in deze relatie en ook heel veel voor terug gekregen, het was echt niet alleen maar 1 kant op.
Ik ga heel erg aan mezelf twijfelen in wie ik ben, want hoe kan het dat iemand die zich als zo'n bitch kan gedragen iemand naar zich toe kan trekken, waardoor je iemand die alleen maar goed voor je wil zijn en tegen wie je hebt gezegd dat ik hem weer dingen (positief) heb laten ervaren die heel lang opgesloten zijn geweest en waardoor hij weer een stuk dichter bij zichzelf is gekomen, niet kan toelaten. Dat zegt hij niet alleen nu, dat zei hij ook tijdens onze relatie, los van het niet toelaten.
Als dat blijkbaar niet genoeg is ga ik heel erg twijfelen aan mezelf, want wat heb ik dan te bieden...
En voor de duidelijkheid, ik liep ook niet achter hem aan als een mak schaapje tijdens onze relatie, maakte heus wel dingen bespreekbaar waar ik tegenaan liep.

Los daarvan ben ik echt heel erg van mijn gevoel overtuigd dat wij elkaar echt gelukkig kunnen maken. Dat heb ik nog nooit gevoeld.
En vind ik oprecht dat niet alles zwart/wit is, maar dat bepaalde problemen mee kunnen spelen waardoor je op dit moment niet ergens voor kan gaan, maar op een later moment wel.

@shifty. Het is voor mij nu wel duidelijk dat het uit is. Tuurlijk heb ik eerst aangestuurd op een pauze, maar dit is voor hem een langdurig proces, waar hij de nodige psychische hulp voor heeft ingeschakeld, dus voor nu is er zeker geen sprake van een relatie.
Dan nog haalt dat mijn frustratie niet weg, dat ligt vooral in het punt wat ik hierboven beschrijf (hoe ik voor hem ben geweest vs. hoe zijn ex is geweest tegen hem de afgelopen jaren).
Het doet er niet toe hoe goed jij bent geweest in relatie tot hem en hoe slecht zijn ex.
Het feit is er: hij heeft niet voor jou gekozen.

Het leven is geen soap, goed gedrag wordt niet automatisch beloond.
Hij heeft een lange geschiedenis met zijn ex en dat gaf de doorslag, niet die paar maanden gepassioneerde verkering met jou.

Hoe verdrietig ook, zet er toch definitief een punt achter meid!
S-meds heeft gelijk hij heeft niet voor jou gekozen.
De reden waarom niet maakt op zich niet uit.
Het is misschien vleiend als het op omstandigheden neer op, maar het verandert het feit niet dat hij niet voor jou heeft gekozen.

Ik ben ook door een moeilijke break up gegaan, alle mogelijke wensgedachtes gehad.
Hij wilt tijd voor zichzelf, daarna komt hij wel terug.
Zijn huidige leven loopt toch niet zo soepel, hij komt wel kruipend terug.
En ga zo maar door.

Maar de waarheid was, hij is met haar getrouwd.
Als die wensgedachtes was puur om mijn ego in tact te houden.
En hopen dat het allemaal weer herstelt zou worden omdat ik het niet kon loslaten.

Nu 2 jaar verder en ik mis hem niet meer, ik koester de herinneringen.
Het wordt beter, maar kijk naar de feiten.

Want er zijn ook mensen die met zichzelf in de knoop zitten, en juist door liefde eruit komen.

Het leven is zwart/witter dan dat we denken.
Het is ja of nee, misschien is zelfs een nee totdat het een ja wordt.
Meerdere smaken zijn er naar mijn mening niet.
Het is geen kwestie van kiezen. Hij heeft ook niet voor haar gekozen. Er kwam een besef dat hij zijn verleden nog geen plek heeft gegeven en de angst dat er weer dingen gaan opspelen, en zo lang hij dat niet kan loslaten kan hij niet de stappen nemen die we op het punt stonden te nemen.
Conclusie kan dus ook uiteindelijk zijn dat hij het niet kan loslaten...
Indirect heeft hij wel voor haar gekozen door niet met jou door te gaan.
Soumis schreef:
06-09-2018 12:21
Het is geen kwestie van kiezen. Hij heeft ook niet voor haar gekozen. Er kwam een besef dat hij zijn verleden nog geen plek heeft gegeven en de angst dat er weer dingen gaan opspelen, en zo lang hij dat niet kan loslaten kan hij niet de stappen nemen die we op het punt stonden te nemen.
Het is altijd een kwestie van kiezen.
Het is leven is alleen maar keuzes maken.
Maar de boodschap blijft staan, hij kiest er niet voor om jouw liefde te beantwoorden.
De reden maakt niet uit, dat kan alleen je ego een beetje strelen als het wordt verwezen naar omstandigheden.

Wat ik met mijn ervaring duidelijk wilde maken, is dat hij niet voor mij koos ondanks de omstandigheden.
Maar het wel kon doen voor een ander, ondanks dat de omstandigheden niet gewijzigd waren.
Lees: ik wil mijn concentreren om mijn carrière, en vervolgens is hij meer gaan werken maar wel met die andere getrouwd.
Terwijl hij al geen tijd had omdat hij veel werkte.

Maar het is aan jou om jouw les hierin te leren.
Ik heb de mijne geleerd en kansen laten varen met leuke exemplaren, want ik hield vast aan het verleden.
En hij met trots zijn trouwfoto's posten.
Dat is maar net hoe je het interpreteerd, omdat zijn intentie niet is om naar haar terug te gaan.

Misschien moet ik hier maar niet meer van me afschrijven....
Niet omdat ik niet waardeer wat jullie zeggen, maar ik toch echt op een andere manier denk dan jullie. En het voor mijn gevoel een welles/nietes gesprek gaat worden.
Ik merk dat wat jullie zeggen me doet twijfelen aan mezelf en ik ga me er iig niet sterker door voelen momenteel.
Soumis schreef:
06-09-2018 12:37
Dat is maar net hoe je het interpreteerd, omdat zijn intentie niet is om naar haar terug te gaan.

Niet omdat ik niet waardeer wat jullie zeggen, maar ik toch echt op een andere manier denk dan jullie. En het voor mijn gevoel een welles/nietes gesprek gaat worden.
Ik merk dat wat jullie zeggen me doet twijfelen aan mezelf en ik ga me er iig niet sterker door voelen momenteel.
Je denkt niet anders, je hebt hoop.
Wij reageren vanuit ervaring dat wij ook hoop hadden, en hoe het is verlopen.
Het is goed dat je gaat twijfelen.
Twijfel is niet meer dat je al weet dat deels wat er gezegd wordt beaamt wordt door jouw eigen gevoel.
en de andere deel houdt hoop.
Ik wens je veel succes, ieder verhaal heeft zijn eigen einde.
En daarnaast iemand die niet klaar is om te daten, date niet.
Want die ziet er op dat moment het nut er niet van in, omdat hij/zij er niet aan toe is.
He is not that in to you, na die 10 maanden, vandaar die 'ik ben niet over mijn ex -excuus'.
Want als jij de ware voor hem was, zou hij de ellende die hij met zijn ex heeft meegemaakt verdwijnen als sneeuw voor de zon.
En de rest van de problemen zou hij met jou aan zijn zijde oplossen.

Ik geloofde ook niet in, in wat ik je nu zeg, maar het is echt gebaseerde op waarheid.
Iets wat een mens graag wilt, laat diegene niet zo slag of stoot gaan.
anoniem_6518278a517da wijzigde dit bericht op 06-09-2018 12:55
0.33% gewijzigd
Ik ben er gewoon echt nog niet klaar voor om die hoop los te laten....
Ik weet dat jullie het goed bedoelen, maar het lukt me gewoonweg niet en ik weet niet wanneer wel.
Soumis schreef:
06-09-2018 12:37

Wat jij doet is wensdenken.
En dat houd je in stand door contact met hem te blijven hebben.

Maar goed, je reageerde toch al niet op mij, ik wens je veel succes met je nieuwe baan!
Want die heb je toch maar mooi in de wacht gesleept.
Dan nog omdat het bij jou zo is, is dat niet bij elke man zo.
Wat ik zeg, ik heb ook de verhalen gehoord dat na een break up vanwege twijfel, het niet meer weten, exen die nog een rol spelen, mensen wel weer bij elkaar komen en uiteindelijk gelukkig getrouwd zijn. Die zullen vast niet in de meerderheid aanwezig zijn, maar ze zijn er wel.
karin6789 schreef:
06-09-2018 12:54
Wat jij doet is wensdenken.
En dat houd je in stand door contact met hem te blijven hebben.

Maar goed, je reageerde toch al niet op mij, ik wens je veel succes met je nieuwe baan!
Want die heb je toch maar mooi in de wacht gesleept.
Volgens mij heb ik wel op jou gereageerd, aangezien ik op het kiezen voor iemand heb gereageerd.
Ik quote alleen niet altijd.

Dus ik heb je gelezen en niet je opmerking genegeerd.
Soumis schreef:
06-09-2018 12:21

Hij kiest voor 'geen relatie met jou'. Dat is wat op dit moment de bepalende keuze is. Het is ook geen impulsieve keuze, het is een weloverwogen keuze. Daarom is de rest bijzaak. Hij verpakt de boodschap op een zachte manier, ongetwijfeld omdat hij veel om je geeft. Natuurlijk wil hij jou ook laten weten dat hij je fijn/lief/bijzonder/aantrekkelijk/begripvol vindt omdat dat ook zo is. Gecombineerd met een 'het ligt niet aan jou maar aan mij-clausule' maakt dat de conclusie veel zachter maar ook tegenstrijdig. En dat is wat je ervaart nu denk ik.

Dat jij beter voor hem bent dan een ander (zijn ex) is op zichzelf ook geen fundament voor een relatie. Je gaat voor een persoon vanwege wie die persoon is en niet omdat die persoon iemand anders niet is.

Hij kiest nu voor het niet doorzetten/wel afbreken van jullie relatie omdat jullie relatie niet voor hem werkt. Dat gaat dus om de manier waarop jullie samen de relatie vormen, niet om jou als persoon en en ook niet om zijn ex. Dat gaat er om dat hij als persoon niet overweg kan met de relatie die jullie samen vormen. Wat anderen ook zeggen; dat is niet een keuze waarin jij iets kan veranderen. In dat opzicht heeft hij gewoon gelijk door te zeggen dat het niet aan jou ligt maar aan hem.
Ok, ik denk dat ik me toch echt even ga terugtrekken van dit topic.
Ik merk dat ik heel erg van slag raak en nu alleen maar kan huilen.
Dat zal vast niet voor niks zijn. Maar het haalt mijn zelfvertrouwen nu heel erg naar beneden en ga me alleen maar waardelozer voelen nu.

Ik zou willen dat ik al zoveel verder was, maar ik ben het niet en ik kan het (nog) niet.
Als ik terugkom is het waarschijnlijk met gebogen hoofd omdat jullie gelijk hebben. Maar ik heb die hoop nu gewoon nog even nodig. Ik ben zo ontzettend bang voor de toekomst alleen, daar speelt heel mijn verleden ook in mij. Een liefdeloze relatie van jaren, waardoor ik mezelf helemaal ben kwijtgeraakt. En ik ben nu maanden zo gelukkig geweest, zo ontzettend gelukkig, ik ben er niet klaar voor om dat definitief kwijt te raken, ondanks dat ik nu ook niet gelukkig ben, maar alleen maar intens verdrietig.

Jullie boodschap is meer dan duidelijk, maar meer trek ik even niet.
Dank voor al jullie input :redrose:
:hug: Soumis,

We gunnen je denk ik allemaal heel veel liefde, hoop en verlangen. Tegelijkertijd willen we graag je verder helpen want we gunnen je nog zo veel meer mooie dingen. Maar alles heeft ook z'n tijd nodig. En er is hierin geen 'gelijk hebben'. Er is alleen de vraag wat je van ons nou soms het beste kan gebruiken, een knuffel of een schop onder je kont.

Ik vind je een mooi persoon en zo mooi zoals je hier op alles reageert versterkt alleen maar dat beeld. Dat jij je op dit moment niet zeker voelt bij grote veranderingen in je leven maakt je voor mij echt niet minder mooi. :bigkiss:
Het is heel begrijpelijk dat je er nog niet aan toe bent om los te laten.
En dat is ook helemaal niet erg, alleen verlies jezelf er niet te veel in.
Hoop doet leven, maar jouw geluk is niet aan die man verbonden.
Iedereen die gereageerd heeft, weet op een bepaalde manier wat je doormaakt.
Allen hebben wij mensen gezegd: nee zo is het niet, we houden van elkaar etc.

Toen ik met mijn ex uit elkaar ging, dacht ik ook daar gaat mijn geluk.
Hoe ga ik ooit nog zoiets ervaren met een ander.
Nu ik zelf verantwoordelijkheid neem voor mijn geluk, weet ik dat ik zeker gelukkig ga worden met een ander.

Geef het tijd, ervaar alle emoties.
Tijd werkt helend.
Succes!
Lieve Soumis,
Ik snap je zó goed. Ik heb dit ook allemaal... Zo bang om alleen te zijn en om het alleen te doen. Niet iemand die je even opbeurt als je dat zo nodig hebt... Het is echt diep liefdesverdriet lieverd... Maar: JE KUNT DIT AAN. Ik geloof in jou.
Dikke knuffel voor jou. Je bent echt sterk en dit k-gevoel gaat echt voorbij, ongeacht de uitkomst.

Liefs
Soumis schreef:
06-09-2018 13:18

Als ik terugkom is het waarschijnlijk met gebogen hoofd omdat jullie gelijk hebben.
Als jij in de toekomst duurzaam gelukkig wordt met deze man, heeft iedereen liever ongelijk gehad.
Verder :hug:
Het is ZIJN proces, het is niet dat jij niet genoeg te bieden hebt. Ik snap je gedachtegang, zeker omdat hij zijn ex er een rol in laat spelen, maar probeer dat een halt toe te roepen.

Sterkte.
Lovely05 schreef:
06-09-2018 13:44
Toen ik met mijn ex uit elkaar ging, dacht ik ook daar gaat mijn geluk.
Hoe ga ik ooit nog zoiets ervaren met een ander.
Nu ik zelf verantwoordelijkheid neem voor mijn geluk, weet ik dat ik zeker gelukkig ga worden met een ander.
Ja, héél herkenbaar. Echt.
karin6789 schreef:
06-09-2018 13:52
Als jij in de toekomst duurzaam gelukkig wordt met deze man, heeft iedereen liever ongelijk gehad.
Verder :hug:
En bovendien is er dan niemand die baalt dat ie ongelijk heeft gekregen ;-)

Maar .. ik denk wel dat je alleen maar een duurzaam vervolg kan bereiken als je er samen aan werkt en niet door af te wachten of iemand anders er op terug komt of niet. In dat laatste geval bereik je dat punt namelijk niet samen. Je kan niet in je eentje een relatie laten werken dus afwachten tot iemand in z'n eentje dat punt wel of niet bereikt, heeft volgens mij geen enkele zin. Of je werkt er samen aan of je gaat apart van elkaar verder. Dat zijn naar mijn mening de opties.
Dank jullie wel voor al jullie laatste lieve woorden, sorry het werd me daarvoor even allemaal teveel. En het is niet dat ik de waarheid niet onder ogen wil zien hoor....

Coolpack, rationeel weet ik dat ook wel, maar soms vliegt het me aan en ga ik het wel bij mezelf zoeken. Ik ben best blij met mijn karakter, wetende wat ik iemand allemaal kan bieden.

Shifty wanneer is het samenwerken? Nee we hebben geen relatie, maar ondertussen wordt hij steeds opener over wat er in zijn hoofd speelt, waar hij mee zit, welke therapie hij gaat volgen. En staat hij open voor mijn gedachtegangen, wil mijn mening horen etc.
Een ander, volgens mij Karin, noemde dat juist weer dat hij mij daarom emotioneel misbruikt.
Soumis schreef:
06-09-2018 14:19
Dank jullie wel voor al jullie laatste lieve woorden, sorry het werd me daarvoor even allemaal teveel. En het is niet dat ik de waarheid niet onder ogen wil zien hoor....

Coolpack, rationeel weet ik dat ook wel, maar soms vliegt het me aan en ga ik het wel bij mezelf zoeken. Ik ben best blij met mijn karakter, wetende wat ik iemand allemaal kan bieden.

Shifty wanneer is het samenwerken? Nee we hebben geen relatie, maar ondertussen wordt hij steeds opener over wat er in zijn hoofd speelt, waar hij mee zit, welke therapie hij gaat volgen. En staat hij open voor mijn gedachtegangen, wil mijn mening horen etc.
Een ander, volgens mij Karin, noemde dat juist weer dat hij mij daarom emotioneel misbruikt.
Ja, dat vind ik.
Hij moet dat proces zelf voeren en er jou niet in betrekken.
Hij wil geen relatie, nou, de consequentie van die beslissing is, dat hij het allemaal zelf mag gaan doen.
Heeft hij ook nog seks met je?
Daar hoef je niet op te antwoorden als je niet wil, want het is nogal prive informatie, maar zo ja, dan vind ik zijn gedrag echt schandalig te noemen.
Soumis, ik denk dat samen werken in elk geval betekent uitspreken dat jullie samen aan jullie relatie willen werken. Dat gaat verder dan jou 'gebruiken' als goede vriend/klankbord voor de dingen waar hij zelf (zonder jou) mee bezig is. In dit laatste geval betekent dit namelijk nog steeds dat hij zelf met zijn eigen proces bezig is; niet met 'jullie'. En dat is in mijn beleving wel essentieel. Ofwel jullie gaan samen werken aan het mogelijk maken van jullie relatie en zijn proces is dan een gezamenlijk onderdeel daarbij, ofwel jullie gaan apart van elkaar verder met jullie eigen processen waarbij jullie nog steeds een 'vriendschappelijke' relatie hebben. Het verschil lijkt misschien niet zo heel groot maar is in mijn ogen wel essentieel. En bij het aanhouden van die 'vriendschappelijke' relatie moet je je ook realiseren dat je het ene makkelijk met het andere kan verwarren juist doordat het verschil niet groot lijkt. Dat moet je ook willen/kunnen (en realiseert hij zich in dat geval dat hij het daarmee moeilijker voor jou maakt?).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven