** Longdistance relationships deel 11 **

26-09-2008 23:03 3420 berichten
Alle reacties Link kopieren
En daar gaan we weer! Met of zonder longdistance

Isiss: getrouwd met R. uit Marokko. Is in BE gaan wonen om hem makkelijker deze kant op te krijgen. 2,5 jaar longdistance relatie gehad.Speeseend: relatie met J. uit Duitsland. Druk aan de studie. J komt vaak deze kant op of Spees gaat naar Duitsland.Cadi: helaas ook nog steeds legaal. Hij woont in Turkije, ook samen een kindje. De bedoeling is dat hij hierheen komt hij is ook net geslaagd voor zijn examen.Fille: longdistance relatie met Berliner (we hebben toch best nog veel legalen hier hoor). Hij woont in Duitsland. Toekomst waar en hoe nog onbekend. Misschien gaat fille naar Duitsland??Es1450: illegaal hier. Zorgt voor neverending scriptiestories, schoonfamilieverhalen en werkperikelen die heel saai zijn. (haar eigen woorden). Long-distance ervaring met een Panamees, maar ze woont nu samen met een Nederlander!Margaretha: jaren lang gelongdistanced (wat je wel niet allemaal kan met dit woord). Woont en werkt nu in Spanje vlakbij haar vriend.Rianneplaya: Long distance relatie gehad met een Mexicaan. Daar naar toe verhuisd en blijven hangen. Woont en werkt nu in Mexico waar ze geniet van het single leven.La Moon: Geen longdistance meer omdat ze de zon heeft opgezocht. Ze woont nu samen met haar vriend op de Canarische eilanden.Jooles: Heeft een relatie gehad met een Nederlander die in China ging wonen. Het is toen over gegaan (Chinees heeft nu bedacht dat ie terug wilt naar NL, maar met zn nieuwe liefde). Jooles is nog lekker vrijgezellig.Ine: Woonachtig in Tirol met haar zoon van 2. Had een relatie met een NL uit Noord Holland en dus long distance. Relatie is nu over, maar Ine is gezellig blijven hangen!Mezelf nog: findingnemo, relatie gehad met een Belgische Marokkaan en in Marokko gaan wonen. Sinds augustus 2008 mn zooi terug in NL en relatie over. Nu lekker vrijgezel.En beste nieuwe mensen, : wees welkom! Hopelijk kan je het een beetje volgen met deze intro.
Isiss, ik heb hetzelfde probleem. Er is zoveel geschreven, dat ik niet meer precies weet wie wat schreef. Ik doe mijn best!

Het is hier heerlijk weer, dus ben maar eens in de tuin aan de slag gegaan. Lekker om even zoonloos te zijn, ook al mis ik hem wel heel erg. Het is nu veel makkelijker om even iets te doen, even een boodschap te halen of iets schoonmaken ergens in huis. Ik hoef hem niet mee te nemen, op hem te letten of in de gaten houden wat hij doet. Het is echt even fijn.

En 's avonds hang ik bij mijn vriendin in de kroeg, hartstikke gezellig. Weet nog niet of ik straks nog ga, zie wel even.

Weet nog niet wanneer zoon precies terug komt, ergens volgende week, denk ik. Daarom ben ik 's avonds nu ook weinig thuis.. nu kan het nog!

Oja, heb mijn hollander toch nog een sms gestuurd dat ik in NL zou zijn en dat ik het leuk zou vinden om hem nog te zien. Helemaal afsluiten lukt nog niet echt.. Ik heb daarna een onbekende oproep gemist, misschien dat hij het was, maar eerlijk gezegd lijkt die kans me klein. Heb verder niets vernomen, dus moet ik het nu ook echt loslaten. Het is over en voorbij, dat is wel duidelijk.

Cadi, ik vind het vooral fijn omdat je, als je altijd alleen de zorg draagt, ook echt altijd 'er moet zijn'. Alles komt op jouw schouders, elke snottebel, nachtmerrie, gezonde maaltijd, is over het algemeen jouw ding. Ik vind het echt fijn om dat even uit handen te kunnen geven, gewoon lekker even mijn eigen ding kunnen doen zonder oppas te hoeven regelen en gewoon de hele dag in bed liggen, als ik dat zou willen.

Slaapt jouw kroost al iets beter?

Lief van je aanbod, dank je wel! Ik heb een paar zakjes meegenomen uit NL, maar moet een beetje oppassen voor mijn lijn. Ben al een beetje kwijt, dus ben nu net lekker op gang. Alles wat in huis is, moet ook op.. helaas..:-)

En natuurlijk zijn jullie nog steeds welkom!!! Ik heb 8 slaapkamers ter beschikking, met tweepersoonsbedden en het huis is lekker ruim. Wacht, ik zet mijn website wel even in de AK, kunnen jullie even foto's kijken!

Deedee, he vervelend. Een halve dag is dan wel weer beter dan helemaal niet. Kan me goed voorstellen dat het je zo aan het nadenken zet. De afstand is er nu eenmaal en verdwijnt niet zomaar. Het kost een hoop geld en tijd, maar wat andere ook zeiden.. als de liefde sterk genoeg is komt alles goed!

Merel, herkenbaar! Gelukkig blijft de sneeuw hier niet tot maart, wel op de piste, maar meestal niet in het dal. En nu heeft iedereen zo veel zin in de winter en de sneeuw, maar aan het einde van het seizoen is het ook weer lekker als de winter voorbij is. Die extremen in de seizoenen zijn zo prettig, dat bevalt me heel erg.

Bij jullie valt nog meer sneeuw, denk ik. Wij hebben hier een winter gehad (voor mijn tijd) met ontzettend veel sneeuw, dat mensen echt niet meer wisten waar ze het moesten laten. Afgelopen winter was het oke. Veel sneeuw in het begin, in de tuin heeft de hele tijd een dikke meter gelegen. Later was het dorp sneeuwvrij en lag er alleen nog genoeg op de pistes.

Ik weet niet meer precies wat de aanleiding was van de appels.. ik wordt oud en onthoud niet meer zo veel .

Hier in de tuin staat ook een boom, bomvol appels. Dit weekend gaan we ze plukken en dan wordt er sap van geperst. Heb ik de hele garage volstaan met 5 liter kartonnen met sap. Het is wel heel lekker, maar wat moet ik met zo veel sap???

Jooles, he jakkes. Alsof jij er iets mee op zou schieten dat je weet dat hij een nieuwe liefde heeft. Niet echt nieuws waar je nu op zit te wachten.. Blijkbaar heeft het 'vrienden blijven' nog iets meer tijd nodig en lukt dat pas als jij er helemaal vrede mee hebt. En dan nog, net als Marg, ik weet niet of 'vrienden blijven' echt werkt. Soms wel natuurlijk, maar ik geloof er ook niet zo in.

Marg, lastig zo'n relatiedilemma.. Jij alleen weet wat het beste is en wat de juiste keus is. Maar je hebt idd geen haast, neem rustig je tijd en geniet van de leuke momenten die je hebt!

Zou je daar hoe dan ook willen blijven trouwens?

Wel top van die nieuwe baan!! En beter iets dan niets, dat is zeker waar. Je bent in ieder geval aan de slag, hebt iets te doen en doet misschien wel interessante contacten op. Je weet nooit wat er van komt.

En oja, on-topic dan maar weer.. Carmenset.

Ik heb er twee, want ik heb zo ontzettend dik haar dat ik aan 1 set niet genoeg heb. Dat dikke haar zorgt er dan ook weer voor dat ze niet blijven zitten, alles zakt er binnen no time uit.. En wat ik nooit snap is hoe je in je eentje die rollers er in kunt zetten. Ik red het nooit alleen..

Het au pair meisje dat straks komt, is kapster Fijn!

Zit er aan te denken om toch weer eens grove krullen te laten zetten, maar aan de andere kant, twijfel ik.

En nu weet ik het niet meer. Zit lui op de bank met een boek en rode wijn, misschien blijf ik wel lekker hier hangen..
Ine, ik ben stik en stik jaloers na het lezen van jouw posting!!!!!!!

Echt!

Ohja, en vriend kan wel naar Nederland, vooral als hij zijn studie heeft afgerond (dat zal nog wel een aantal jaar duren, pakweg 4 of 5). Maar je snapt dat ik op dit moment echt niet zo ver vooruit wil kijken , laat staan bespreken! Daarnaast vind ik het prima leven in Nederland en zou ik best terug willen, alleen ik zou ook best ergens anders willen wonen. Sowieso lijkt elk europees land me prima te doen (okee, misschien niet die 15 die er pas bij zijn gekomen, maar de rest wel). En ik zou het ook wel leuk vinden om voor een korte periode, een paar jaar bv. naar het buitenland te gaan, maakt niet uit waar: Johannesburg, Singapore, Abu Dabi, Caracas ....

het is ook niet zo dat er hier geen mogelijkheden zijn, alleen vrijwel alles gaat met een kruiwagen en contacten. Ik ken nog niemand. Daarnaast is ervaring heel belangrijk hier, bijna belangrijker dan opleiding. Bij de overheid werken kan alleen als je daarvoor een examen doet waar je je doorgaans echt tijden op moet voorbereiden (en dat geldt voor álle overheidsbanen, ook brandweer, docent, etc). En nu is er dan de economische crisis.

Wat wel mooi is, is dat de lonen hier ver uit elkaar liggen, dus als je een beetje carriere maakt, kan je opeens wel heel veel gaan verdienen vergeleken met Nederland. Maar als je begint dan schaam je je gewoon dat ze je zoiets aanbieden (zoals nu aan mij 800 euro, dat krijg ik al van de IB groep!, en zelfs met mijn bijbaantje in Nederland verdiende ik véél meer, en het gemiddelde loon van afgestudeerden aan mijn richting aan mijn universiteit ligt op drie keer dit!!!!).
Ben er ook weer even, lees wel mee, maar op een of andere manier weinig fut om te reageren. Leef wel mee hoor!

DD: dat is idd heel erg klote allemaal en dan blijkt een LDR weer helemaal niet mee te vallen. Ik hoop dat er toch nog een oplossing voor jullie gaat komen. Sterkte!

Ine: leuke foto ja! Schattig jurkje hoor

Isiss: haha, , zo leer je het wel af ja!

Rianne: al een beetje gewend aan het Hollandse weer? Wat heb je allemaal al gedaan in NL? Ik mag zondag ook, maar lees dus net dat het weer dan wat beter wordt. Kan ik langzaamaan wennen.

Marg: tja, ik snap je helemaal als je zegt dat je het lullig vind om na een korte tijd weer op te zeggen. Zo ben ik zelf nl. ook. Alleen, ik weet het niet hier in Spanje. Mijn ervaring is dat werkgevers het ook niet zo op hebben met de werknemers, dus wat dat betreft zou ik geen open kaart spelen en gewoon wat geld verdienen tot er wat beters voorbij komt. Maarja, dat is mijn ervaring hier en de Canarios zijn echt een apart slag mensen hoor (daar word je niet blij van), dus ik weet niet hoe dat op het vasteland is.

Ik zou zeggen: als je het financieel nog even uithoud, wachten op een betere baan (of open kaart spelen).

Als het echt wel nodig is dat je aan het werk gaat (alhoewel het wel echt een laag salaris is), zou ik gewoon niets zeggen en aan de slag gaan.

Maar het is jouw keuze natuurlijk.

Nu ben ik de rest even vergeten, voor iedereen:
Heel veel mensen verdienen tussen de 1000 en 1800 euro, en blijven dat hun hele leven doen. En al het geld gaat dan natuurlijk op, aan wonen, eten, verzekering, auto, etc. Pfff dat wil ik Echt Niet. Ik ben daar gewoon niet voor in de wieg gelegd!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik wil comfortabel leven.
Moon, daarom twijfel ik ook nog. Ik zou in principe geen open kaart spelen, maar omdat het zo´n klein bedrijf is vind ik dat vervelend, want zij moeten mij dan zelf alles leren (okee ik gok dat dat in een middagje of evt. twee wel gebeurd is hoor maar goed, zij doen weer net of dat een vette investering is, waar ik ook weer heel geirriteerd van raak, maar okee). Nou ik weet het gewoon nog niet. Financieel red ik het nog wel een tijdje, maar inkomsten is altijd fijn.
Ja, Marg, ik snap je helemaal! Ik zou me er normaal gesproken ook helemaal niet zo goed bij voelen. Hier ben ik natuurlijk wel een beetje rancuneus in geworden, na wat ik zoal heb meegemaakt (en wat ik ook gewoon om me heen hier zie en hoor, het is hier de dagelijkse praktijk), dus misschien niet helemaal realistisch, want nogal geprojecteerd op de situatie hier op het eiland en dat kan bij jou wel heel anders zijn.

Hmm, mijn bijdrage voegt dus wat dat betreft ook niet zoveel voor je toe, het blijft moeilijk.
O en Ine, dat klinkt zeker heeeerlijk, op de bank met een boek en een glas wijn!

Denk dat ik vanavond nog even bij vriend ga kijken en een drankje ga halen met NL'se vriendin. Ze gaat weer naar NL als ik op vakantie daar ben. Ze was hier ook gekomen voor de liefde, maar kan ook geen werk vinden en het gaat in de liefde ook niet zo lekker, dus ze heeft een enkeltje terug naar NL gekocht, waar ze meteen een baan heeft.

Wel jammer hoor, is toch wel heel leuk af en toe eens heerlijk in het Nederlands te kletsen.
3 P's zijn ingepakt, en nog een aantal andere dingen ook

Ik ga nu dus echt weg, ben over een week of 1,5 weer terug!

Doeii!
Veel plezier Spees!!
Spees, heel veel plezier!
Spees, veel plezier! Goede reis!

Hahaha! Leuk he, zo'n dirndl! Fleur je helemaal van op :-d!

Marg, huh? Stikjaloers op mij? Wrom??

Wijn heeft me gisteren goed gesmaakt. Lekker een lui avondje gehad, vroeg onder de wol en lekker lang geslapen. Zo fijn!

Eigenlijk heb ik niet zo veel te melden. Het is lekker weer hier, dus ben wat buiten bezig geweest. Mijn carport was een bende (alleen NLers hebben hier een bende in hun tuin, echt waar) en dat is echt not done hier. Zelfs de grassprietjes worden op lengte geknipt! En alle heggen, struiken, borders, planten staan hier alsof ze uit een tijdschrift komen. Net als garages, tuinschuurtjes en carports. Gek word je er van. Bij mij is het nu wel netter. Alles is ingepakt voor de winter, zandbak is opgeruimd en parasols staan netjes in het schuurtje. Ik leer het nog wel.. ooit.. als ik zin heb!

Nu ga ik douchen en vanavond maar eens lekker uit eten met een vriendin. Er zit een steakhouse in een ander dorp, piepklein (6 tafeltjes), maar o, zo lekker! Mijn leven is eigenlijk nog niet zo heel vervelend !
Dat is hier ook wel zo, Marg. De lonen liggen echt stukken lager. Hier zou ik hier toch echt ruim 500 euro minder verdienen voor hetzelfde soort werk als wat ik in NL deed, dat vind ik nog best een verschil. Terwijl het leven hier niet goedkoper is, huur is wel ongeveer hetzelfde, stroom is goedkoper en boodschappen zijn stukken duurder.

Het luxeleven wat ik in NL had, mis ik dan ook echt regelmatig. Nu kan ik niet meer zomaar een dagje shoppen en kopen wat ik wil/nodig ben. Daarom wil ik er eigenlijk ook gewoon iets bij doen, want dan heb ik een soort 'potje voor luxe dingetjes'.

Trouwens, ik twijfel erg of ik wel in het andere cafe moet gaan werken. Ben er nu twee middagen geweest en moet morgen ook weer. Het is wel leuk hoor, maar de chef is superstressig altijd, daar word je echt gestoord van. In de bar kwam hij 5 minuutjes voorbij en als hij weg was, was je vergeten wat hij gezegd had. In dat andere cafe is hij een groot deel van de dag..

En het is echt alleen maar koffie/taart/ontbijt/kleine lunchkaart wat er geserveerd wordt. Een hoop werk, krijg je een tafel met 6 gasten, zit je meteen in de stress, want dat betekent 6 koffies met 6 stukken taart of 6 ijsbekers (dame blanche enzo). Je moet het zelf klaarmaken, ook nog.

Niks geen gezellige mensen die een borrel komen drinken, rondjes schnaps of bacardi cola's. Ik mis een soort lol, een soort plezier, wat in de bar wel is. Misschien dat ik het gewoon niet doe, het voelt niet goed. Ik ben echt niet bang voor hard werken of veel lopen, maar ik heb wel een bepaalde sfeer nodig en die mis ik in het cafe. Lastig.. wil mijn baas ook niet teleurstellen..
GVD! Zit ik hier helemaal mijn best te doen op een stukje (wat ik dacht dat ik al vanmiddag had geschreven) doe mijn laptop iets raars (of wss ik gewoon want dat ding kan niet zelf denken,maar laten we lekker de computer de schuld geven!) en is het wéér weg!

En ik ga het echt geen 3e keer typen.

Morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Nou ja zeg! Kijk eens wat ik vind! Stond in een ander scherm open! (wss heb ik met een druk op een knop gewoon een nieuwe venster geopend zonder dat ik zag dat ik deze nog had). Joepie! Hier dan alsnog wat ik net getypt heb:

Ik had écht gereageerd hier vanmiddag en nu zie ik het nergens staan! grr

Marg: geen carmen set! Waar ik het over heb zijn papilotten! Maar ik kan het niet vinden op google en mijn zusje moet het ook gaan opzoeken (en haar kennende kan ik dat nu nog 10x vragen en dan heb ik het antwoord nog niet) Ik zal nog eens mijn best doen op google!

Wbt werk, iedereen heeft al veel advies gegeven. Ik zou preceies hetzelfde als Isiss hebben gezegd (zoals gewoonlijk )

Spees: veel plezier!

Isiss: heel herkenbaar van dat 'lijnen' de minuut dat ik besluit dat ik geen lekker dingen meer 'mag' eten kan ik aan niks anders denken! Daarom heb ik ook respect voor mensen die een dieet kunnen volhouden, ik weet zeker dat ik overal zin in zou hebben behalve van wat er die dag voorgeschreven zou staan! Overigens doet de hele familie bij mij thuis weer aan Sonja Bakker dus automatisch moet ik meedoen

Nu ga ik ff relaxen, ben gaar van mijn dagje niks doen!
anoniem_38961 wijzigde dit bericht op 09-10-2008 17:45
Reden: Ik vindt met dt, fout, fout, fout!
% gewijzigd
Hallo allemaal!

Ik zit ook ff in een baalbui, heb net de ticketprijzen gekregen en die zijn echt schrikbarend hoog! Bijna een heel maandsalaris... (ik werk parttime ;) ). Vanochtend heb ik twee sollicitatiebrieven verstuurd, 1 voor 32 uur en de ander voor 24 uur per week (ik studeer er nog naast). Vooral die van 32 uur heeft een leuk salaris! Ik ben alleen bang dat mijn reisje in Nicaragua wel wat moet worden uitgesteld want ik kan het nu niet betalen maar als ik een nieuwe baan heb wellicht wel in januari, februari of maart.

@DeeDee: dikke knuffel

@Jooles: wat stom zeg van je ex! Ik heb iets soortgelijks gehad met mijn ex (de marokkaan). Een dag nadat het uit was gegaan kreeg ik een mailtje van een of andere datingsite met de vraag of ik nog vrouwen kende waar hij mee kon daten. Hoe triest het ook is, ik vind het nog wel erg grappig.

@Mereltje: haha, ik dacht al, waarom heb ik niets over die appelactie gehoord. Vindt het echt iets voor geitenwollenPradasokkentypes ;)

@Spees: goede reis!

@Isiss: zie al helemaal voor me hoe die pot dan valt. Het is net als met witte kleren, NOOIT mors je met iets maar met iets wits...

@Margaretha: is het niet mogelijk om er bijvoorbeeld tijdelijk aan de slag te gaan? Ze klinken erg enthousiast over je en misschien kun je er dan toch een beetje beter tussen komen, wat mensen leren kennen etc. Of kun je kleine dingen voor ze doen zoals je nu al gaat doen met die beurs.

@Ine: waarschijnlijk heb ik erover heen gelezen maar moet je persé in dat andere café werken? Kun je niet aangeven dat het eerste café je beter bevalt en dat je liever alleen daar wilt blijven? Tirol klinkt trouwens wel erg leuk zoals je dat nu beschrijft!

Nog een fijne avond verder!

Groeten kikkkerjet
Ine: dát is handig, 'n kapster in huis. Heb je d'r o.a. daar op geselecteerd?

Ben zeer blij met m'n kortere haar, maar hiermee moet ik wel echt regelmatig naar de kapper, kan niet meer 'n half jaar (of langer) niet gaan, dan vrees ik dat ik eruit zie als 'n spook. Aangezien ik nog steeds niet de goeie kapper heb gevonden (naar die van vorige keer ga ik niet meer terug "hihi, je hebt hier een weerborstel! Kan je ook niks aan doen hoor, die gaat ook niet meer weg, ik ben zo blij dat ik er zelf geen heb!" ), en het ook nogal prijzig is iedere maand, heeft langer haar toch wel voordelen merk ik nu.

Deedee: nog iets gehoord uit Afrika?

Marg: al besloten wat je wil met de baan? Heeft vriendje geen verhelderende ideeën? Of je ouders?

Moon: ben jij niet onderhand ook in NL? Veel plezier iig!

Jooles: nog vergeten iets terug te schrijven naar jou deze week. Wat 'n sukkel, die Chinees, echt. Wat voegt dat nou toe, om dat soort dingen naar jou te mailen? Is dat in het kader van ik-ben-blij-met-onze-nieuwe-vriendschap? Hoe zou hij dat andersom vinden?

Vriendschap met exen is overschat, ben het eens met Margaretha.

Kikkerjet: tickets in de prijs van 'n maandsalaris, dat zijn geen grappen. Kan je niet iets met 'n tussenstop boeken?

Nieuw woordje in huis: jommer jommer.

Ik dacht dat ie jammer bedoelde, maar het bleek tjongejonge te zijn. Alleen is de combinatie n-g nogal moeilijk uit te spreken voor 'n buitenlander (gaat letterlijk n-g, niet de klank ng zoals wij 'm doen) en dan ook nog de eerste tjonge met 'n t en de tweede niet is iets te veel van 't goede. Hij houdt 't nu dus bij jommer jommer.

En wat is dat toch met kerels die geen 2 (of meer) dingen tegelijk kunnen? Autorijden & borden lezen, dat werkt niet, dan komen we echt nooit waar we moeten zijn als R. achter 't stuur zit. Autorijden & kletsen, dan kan de auto ineens niet harder dan 40. En autorijden, op de borden letten én praten tegelijk is helemaal 'n ramp, ongelooflijk. En hij ziet zelf niet eens dat 't niet werkt.
Zo het is erg stil hier. (moet zelf ook wel toegeven weinig tijd te hebben)

Gelukkig heb ik genoeg gehoord uit afrika alleen helaas niet het nieuws wat ik het lieftst zou horen. Er kan helaas niets meer gewijzigd worden, zoals verwacht...

Enige mogelijkheid is nu nog dat hij het redt om op tijd terug te zijn. (de dag dat ik vertrek) Dan hebben we in ieder geval nog minimaal een halve dag samen! (al zou ik op dit moment al tekenen voor 1 uur haha)

Maar goed 'it's africa' dus je kan gewoon nergens vanuit gaan. Gelukkig gaat het verder nog steeds toppie tussen ons!! Ondanks alle tegenslagen voelen we elkaar nog steeds heel goed aan. (zelfs met zo'n afstand)

We zijn inmiddels al weer lekker aan het vooruit kijken naar mijn volgende langere verblijf!! Ik weet nog niet precies wanneer maar gaat ergens tussen april en juli worden en dan weer lekker voor 1 maand!! Daarbij is er ook nog een lichtpuntje dat het ons misschien wel lukt elkaar nog ergens tussen eind januari en begin april te zien!! (mocht het lukken zal dat maar voor paar dagen zijn. maar ja iets is beter dan niets)

Het is natuurlijk nogal een hoop 'als', maar ja dat heb je met een LDR in afrika he We zien het weer helemaal in!!!

Issis: Mannen en 2 dingen!! Heb er nog maar bijzonder weinig ontmoet die dat echt kunnen!! Sommige denken het inderdaad wel te kunnen!!

Weet niet meer wie er begonnen was over de krullen. Ik had vroeger zelf een hele grote bos met krullen. Ik haatte m'n krullen en was dan ook zeer blij dat ik ze langzaam kwijt raakte. (was toen jaar of 6/7) Maar inmiddels zou ik een mooie bos krullen toch wel weer willen Gelukkig is de slag in m'n haar al weer helemaal terug. (heeft wel jaar of 15/16 geduurd maar ach)

Voor de overige dames:

Ik had het er van de week met een vriendin over: cultuurverschillen.

(zij is getrouwd geweest met een Albanier en hadden de nodige ruzies vanwege cultuurverschillen)

Ik heb er nog geen ervaring mee, ben er tenminste nog niet tegen aan gelopen. Al geloof ik best dat ze er zullen zijn of komen.

Ik ben benieuwd hoe jullie daar tegen aankijken of inmiddels ervaren hebben of achter je gelaten hebben???
Deedee: ik snap heel goed dat je 'm héél graag wil zien, maar om nou daar heen te vliegen zodat je elkaar misschien 'n half dagje kunt zien... Msn e.d. weegt zeker niet op tegen in elkaars armen liggen, maar voor 900 euro (?) voor 'n middagje samen is wel f*cking veel lijkt me.

Fijn dat je je hoofd niet laat hangen en vooruit kijkt!

Over cultuurverschillen. Tja, verschillen met R's cultuur zijn er volop, maar tussen ons minder (gelukkig), hij is zelf nml. ook niet altijd even blij met dingen uit zijn cultuur.

Het cultuurverschil m.b.t. familie vind ik zelf het moeilijkst, hoewel het ook mooie kanten heeft om een hele hechte familie te hebben (denk ik, heb ik zelf niet zo). Als 'n marokkaan problemen heeft wil ie absoluut niet dat de buitenwereld er iets vanaf weet, maar in detail alles aan de familie vertellen kan dan weer wel (bv. R's zus die met 'n enorme zak getrouwd is, ze zeurt daar áltijd over, in plaats van positieve energie in de kinderen te steken). Ze ziet nu R. ook als de grote redder in haar leven want wij wonen 'dichtbij' (400 km verderop, eerst woonde ze als enige van de familie in Europa), en heeft nu ook geen enkele gene meer om vanalles aan R. te vragen. 'n Naaimachine, pannen, kleding voor de kinderen. Ik vind het heel lastig om daar mee om te gaan want ze zit eigenlijk in 'n heel zielige situatie, ze krijgt geen cent van haar man en kan nooit zelf iets kopen, dat doet hij als hij het nodig vindt, en ik kan er niks over zeggen want het is R's zus, en daar kan per definitie nooit iets negatiefs over gezegd worden. Cultuurverschil dus.

Over het algemeen geen grote dingen tussen ons, behalve familie. Het is onder Marokkanen bv. ook heel normaal om rechtstreeks te vragen of ik al zwanger ben of wanneer ik zwanger ga worden. Ik vind 't nogal 'n privévraag, vind het ook niet gaaf als 'n willekeurige oom het aan me gaat vragen. Als R. iemand uit Marokko aan de telefoon heeft is het intussen een standaard vraag geworden, waar hij altijd "nog niet" niet antwoordt. Gisteren heb ik voor de 300e keer duidelijk gezegd dat 'nog niet' voor mij helemaal niet vanzelfsprekend is, misschien is het nml. wel 'nooit'.

En de rest, hoe zit 't daar met de cultuurverschillen?
Isiss het zou inderdaad belachelijk zijn om voor 900 euro daar heen te vliegen en dan maar half dag door te brengen!! Haha dat zou niet eens in me zijn opgekomen. (dan moet er echt wel iets aan de hand zijn)

Het feit is zo dat ik daar al heen ging! Voordat ik hem had leren kennen. (en gelukkig betaal ik meestal maar z'n 650 euro voor een ticket)

Nu ga ik daar natuurlijk nog steeds heen en doen wat ik al ging doen. Het was alleen mooier geweest als ik hem dan ook nog had kunnen zien.
650 euro...? Hoe doe je dat? Ik heb een ticket naar Kaapstad half december en dat was als goedkoopste 1240 euro... normaal is het uiteraard goedkoper maar dan betaal ik toch nog steeds zo'n 850 minimaal.

Hier is alles redelijk okee. Week was mega hectisch en de training die ik dinsdag, donderdag en vrijdag had was echt niet leuk. Wat een stomme groep! Bovendien werd ik ongesteld, was ik beremoe en reed ik dus van de weeromstuit keihard achterop de auto van een collega... alleen blikschade en schrik en lang leve de leaseauto, maar mensen wat kut! Vooral omdat het van haar haar eigen auto is en ik me gewoon domweg schaam: ik heb nog nooit zelfs maar een krasje op een auto gemaakt.

Anyway, nu weekend. Straks met iemand theedrinken in de stad, morgen bij een vriendin eten en verder slapen, uitrusten en genieten van de katjes. Oja, en hier bijlezen dus.
Cultuurverschillen vielen bij mij en Gert erg mee.

Alhoewel hij Keniaan is, hadden we daar geen last van. Tis ook een man van de wereld.

Eén ding kon hij niet begriipen, dat ik alleen woonde na mijn scheiding. Hij vond dat ik bij mijn vader of broer moest wonen

Dat vond ie maar raar, vrouwen die alleen wonen.

Kon ook niet begrijpen dat mijn vader daar niet op stond.

Ghegheghe.
Geen bijzonderheden
etosha 1240 euro??? was een retour Johannesburg + binnenlandse vlucht niet goedkoper??

Ik heb tot nu toe telkens zo'n beetje tussen de 600 en 700 euro betaald voor een ticket naar Zuid-Afrika. Ik vlieg eigenlijk altijd met KLM.

Dit keer was ik bijna van plan om met Egypt Air te vliegen omdat KLM alleen maar tarieven van 1150 euro had!! Maar nu kost m'n retourtje met KLM 627,- euro. (vond ik toch wel een hele goeie deal, kan je tenminste is vaker op en neer) Kost wel het nodige zoekwerk maar meestal loont zich dat wel. (zoals je ziet) Al is het natuurlijk altijd duur om rond de feestdagen te vliegen.
Marg, gefeliciteerd met je baan! Ik snap dat je je een beetje "bezwaard" voelt dat je wellicht snel weer gaat opstappen. Zo ben ik op zich ook wel. Ik heb alleen ondertussen geleerd, dat veel werkgevers ook geen rekening met jou houden, dus waarom zou je dat dan wel met hun doen? Gewoon kiezen wat voor jou het beste is, en dat is nu een baantje, dat je niet je hele leven wilt gaan doen, maar wat wel geld oplevert. En, zoals je zelf al zegt: ze hadden uit je cv ook wel kunnen opmaken, dat dit niet je droombaan voor jaren is. Gewoon een beetje egoïstisch zijn in dit geval!

Deedee, wat vervelend dat er niets geregeld kan worden. Ik hoop dat je hem idd eventjes kan zien.

Bedankt trouwens voor jullie reacties. Ik ben er nu al wel weer overheen, hoor. Heb wel besloten om nu gewoon maar even helemaal niks terug te sturen. Denk dat dat het beste is. En wb vriendschap na relatie: volgens mij hebben jullie gelijk.

Kikkerjet, succes met je sollicitaties.

Ohja, Isiss, over dat lijnen: heb afgelopen 2 weken dat Special K - dieetgedoe gedaan en dat ging wel goed, eigenlijk. Ging mij voornamelijk om om tijdens onze kantoor lunch niet te blijven eten van al die lekkere boterhammen en dat lekkere beleg. En dat ging wel goed! Hoe gaat het nu met je lijn-poging na het hagelslag-incident (waar ik trouwens erg om moest lachen, sorry!) En jommer jommer, dat hou ik er in. Ik vind het geweldig!

En dan de cultuurverschillen: met Chinees geen last van gehad, Frieze cultuur komt toch wel dicht bij de Nederlandse

Maar waar ik met mijn Engelse vriendje wel aan moest wennen, was de drink-cultuur. Om 17 uur de pub in en zorgen dat je ZEKER lam bent, als de pub om 23 uur sluit. Nou ja, daar wen je ook wel aan en hij hield zich wel een beetje in en ik dronk gewoon wat meer dan normaal, zo krijg je een mooi compromis en deze ervaring heeft mij dan ook weer geholpen in Ierland, waar ze net zo'n drinkcultuur hebben Maar verder nooit een relatie gehad met iemand, die écht uit een geheel andere cultuur komt, dus ik kan daar niet zo heel veel over zeggen.

Ga nu maar ff verder met zuigen en voorbereidingen voor vanavond. naar iedereen
Jooles, ik mis de conclusie in 't special K-gebeuren. Fijn dat 't goed vol te houden was, maar heeft 't ook een duidelijk resultaat?

(en is 't ook met yoghurt/biogarde te doen? Ben ik effe vergeten)

Lijnpoging klinkt wel heel erg lijnderig, ben op aan het letten (en zeer benieuwd of dat iets uithaalt). Geen chocola meer gehad, geen chips, geen koekjes, 's avonds niks meer, bij de lunch crackers met light-smeerkaas en drinkbouillon (wel lekker trouwens) en tussendoor fruit en wortels. Kon alleen 'n appelflap niet weerstaan die iemand me specifiek kwam brengen omdat ik iets op m'n werk goed had geregeld. Ik wil graag snel resultaat, anders heb ik 't idee dat 't toch geen nut heeft en dat ik er net zo goed mee kan kappen. Ik heb deze week niet ineens 'n platte buik gekregen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven