** Longdistance relationships deel 11 **

26-09-2008 23:03 3420 berichten
Alle reacties Link kopieren
En daar gaan we weer! Met of zonder longdistance

Isiss: getrouwd met R. uit Marokko. Is in BE gaan wonen om hem makkelijker deze kant op te krijgen. 2,5 jaar longdistance relatie gehad.Speeseend: relatie met J. uit Duitsland. Druk aan de studie. J komt vaak deze kant op of Spees gaat naar Duitsland.Cadi: helaas ook nog steeds legaal. Hij woont in Turkije, ook samen een kindje. De bedoeling is dat hij hierheen komt hij is ook net geslaagd voor zijn examen.Fille: longdistance relatie met Berliner (we hebben toch best nog veel legalen hier hoor). Hij woont in Duitsland. Toekomst waar en hoe nog onbekend. Misschien gaat fille naar Duitsland??Es1450: illegaal hier. Zorgt voor neverending scriptiestories, schoonfamilieverhalen en werkperikelen die heel saai zijn. (haar eigen woorden). Long-distance ervaring met een Panamees, maar ze woont nu samen met een Nederlander!Margaretha: jaren lang gelongdistanced (wat je wel niet allemaal kan met dit woord). Woont en werkt nu in Spanje vlakbij haar vriend.Rianneplaya: Long distance relatie gehad met een Mexicaan. Daar naar toe verhuisd en blijven hangen. Woont en werkt nu in Mexico waar ze geniet van het single leven.La Moon: Geen longdistance meer omdat ze de zon heeft opgezocht. Ze woont nu samen met haar vriend op de Canarische eilanden.Jooles: Heeft een relatie gehad met een Nederlander die in China ging wonen. Het is toen over gegaan (Chinees heeft nu bedacht dat ie terug wilt naar NL, maar met zn nieuwe liefde). Jooles is nog lekker vrijgezellig.Ine: Woonachtig in Tirol met haar zoon van 2. Had een relatie met een NL uit Noord Holland en dus long distance. Relatie is nu over, maar Ine is gezellig blijven hangen!Mezelf nog: findingnemo, relatie gehad met een Belgische Marokkaan en in Marokko gaan wonen. Sinds augustus 2008 mn zooi terug in NL en relatie over. Nu lekker vrijgezel.En beste nieuwe mensen, : wees welkom! Hopelijk kan je het een beetje volgen met deze intro.
Tuurlijk kun jij zonder cadeau aankomen, het gebaar telt.

Ik zou ook graag op visite komen, maar ik ben nu aan het werk en ik krijg vanmiddag zelf bezoek. Mijn nicht met man en twee kinderen. Ze blijven slapen, dus nu kan ik er echt van profiteren dat ik bij vriend ben gaan wonen. Nu is er gewoon ruimte voor logées. Erg leuk. En morgen kunnen wij allemaal de schoen zetten. Eens kijken of Sint ons weet te vinden.

Ik ben inmiddels alweer helemaal gewend in NL. Dinsdag aangekomen, en gelijk woendsdag/donderdag/vrijdag én vandaag gewerkt.

Vakantie lijkt al heel ver weg, maar dat vind ik helemaal niet zo erg. Op het einde had ik toch wel zin om naar huis te gaan. Ik had genoeg indrukken opgedaan en vind het nu lekker weer de dagelijkse dingen te doen. En vriend en ik moeten natuurlijk nog een samenwoonrythme vinden. Dus ik geniet ervan in huis wat te rommelen.

Voor dat jullie het verkeerd begrijpen, de vakantie was heerlijk, maar ik ben geloof ik stiekem toch een huismus, ik had misschien nog een week of zo willen blijven, maar ik droom zeker niet van een half jaar backpacken.

Ik heb nu heel veel gezien, gedaan, in de zon gelegen, met mijn Panamees gastgezin blijgekletst en bijgeslapen. Nu heb ik het gevoel dat ik vol zit en eerst alles even moet verwerken voordat ik weer open sta voor nieuwe indrukken.

Dit weerhoudt vriend en mij er trouwens niet van om al naar prijzen voor vliegtickets naar Argentinie te kijken, daar hebben wij onze zinnen voor volgend jaar op gezet.

Ik zal nog wel wat fotos plaatsen van de vakantie, en als ik tijd heb type in nog wel een reisverslag.
quote:kjong schreef op 26 november 2008 @ 23:09:

En Moon, dat Net5 verhaal had ik oa voor jou gekopieerd.

Kjong: heb nog wel even gelezen wat het inhoudt, maar ik denk dat ik nu liever voor de Nederlandse droom ga. Toch lief dat je aan me gedacht heb .

Al op verjaardag geweest vandaag?

Cadi: gefeliciteerd met je zoon!!

Es: dat is alweer snel aan het werk zeg, zo na je vakantie! Maar zit je ook zo weer in het ritme natuurlijk. Argentinie lijkt me ook prachtig ja!

Oooo, nu alweer de rest vergeten.....

Hier is het kóud! Helemaal niet zoals het hoort te zijn, heb het zelfs koud in huis. Vooral 's avonds, gisteravond nog op een terrasje gezeten (ja zo erg is het ook weer niet),maar wel dik ingepakt, incl. sjaal en wollen vest en terug op de fiets naar huis, brrrrrrr.

Oja, en ik heb het baantje voor 2 weken gekregen. Begin zo rond 22 december t/m de eerste week van januari. Stelt niets voor dus, maar toch. Er werd me gezegd dat het ook een manier was dat het hotel me leerde kennen, zodat als ze tevreden zijn, ze in de toekomst misschien iets hebben op bijv. een andere afdeling. Geloof er overigens weinig van (ben m'n goedgelovigheid een beetje kwijtgeraakt hier). Maar wie weet he, het is een superluxe 5-sterren hotel en daar zijn de lonen ook wel naar.
Cadi, gefelicteerd met zoon. Toch nog leuk feestje gehad?

Moon, ook al is het maar twee weken, is het toch twee weken. Dus toch een beetje geld. En denk dat het echt wel zo is dat als ze je eenmaal kennen dat je dan sneller weer terug kan komen. Bedenk met net, hoe kan je nu eigenlijk rondkomen? Had je veel spaargeld of verdient je vriend goed?

Ine, klinkt goed jou kerst en O&N. Lekker All you need kijken. Vind dat altijd zo leuk!! Is dat eigenlijk ook op internet terug te zien?? Dan ga ik het ook kijken!

Garuda Ik woon al bijna 2 jaar in Playa. Blijf hier voorlopig ook zitten. Nou ja, zal veel weg zijn. Maar dit is mijn basis zeg maar. Wat heb jij gedaan toen je afgelopen zomer in Playa was? Of was het gewoon vakantie en geen werk?

Nemo, succes!!!! Hopelijk niet weer problemen. Met de regen heb jij het volgens mij wel even gehad. Mag ook wel gewoon goed verlopen.

Mijn eerste werkloze dag is echt zoooo ontzettend lui geweest. Heb niks gedaan. Hang al de hele dag op bed met mijn laptop. Precies 3 keer weg geweest. Sigaretten halen. Ijsje halen. Taco halen. Wat een leven. Nu zo douchen en dan de stad maar weer eens in. Het is jazzfestival op het strand. Eigenlijk stelt het niet zoveel voor, maar iedereen hoopt altijd dat het toch nog leuk wordt. Wat eigenlijk nooit gebeurd. Alleen 3 jaar geleden, toen trad kool & the gang op. Daarna is het alleen maar minder geworden. Maar dat maakt niet uit. Iedereen sleept zijn koelbox met biertjes mee naar het strand. Kleedje mee. En dan beetje ouwehoeren, biertje drinken, als het er wat teveel worden vaak nog even de zee in om af te koelen. Vast weer een gezellig avondje.
Haha Kool & the gang!
He allemaal, even kort helaas vandaag, zit met mijn neus in mijn paper om dan eindelijk eens te gaan afstuderen. Jezus, wat confronterend! Rianne, om even op je vraag in te gaan. Mijn zus woonde vroeger in Cancun, daar ben ik toen ook vele malen geweest. In 1995 kwam ik voor het eerst in Playa del Carmen en vond het daar toen al geweldig en wilde er zeker een keertje voor een tijd gaan wonen. Afgelopen zomer daar 3 maanden gewoond met mijn zoontje op Av 1 calle 24, in een zeer leuk apt complex. Ik vond het er echt heerlijk. Ik heb daar drie maanden onderzoek gedaan naar effect van toerisme op de lokale bevolking voor afronding van mijn Master Latin American Studies. Mijn zus woont nog steeds in Mexico, maar inmiddels in Cuarnevaca. Hoe ben jij daar zo verzeilt? Waar werk je? Heb je het er naar je zin? Mis je NL? Is er makkelijk werk te vinden?

Nog bedankt voor alle reacties op mijn laatste bericht. Ja, verliefd worden op iemand anders terwijl je in een lange afstandsrelatie zit, is inderdaad goed mogelijk. Ik ben zelf iemand dat als ik verliefd ben, dat ik dan niet omkijk naar iemand anders. En als een man je zoiets zegt, dan heb ik helemaal zoiets van.."wil je me onder druk zetten ofzo?"...

Ine: Ja, je zou idd af kunnen vragen waarom ik het blijf opzoeken en waarom ik me niet gewoon berust in een toekomst in NL voor mijn zoon en mij. Ergens heb ik me nooit kunnen aarden in NL....Ik blijf maar in de rondte dolen van wat ik nou in godesnaam wil doen hier. Het is zo oppervlakkig en materialistisch soms. Niet dat dat in andere landen niet zo is hoor. Ik voel me hier al anders, maar in het buitenland kan ik me met recht anders voelen, want daar bén ik ook gewoon anders. Mijn zoontje is in Costa Rica geboren en ik heb daar dus een tijd geleefd. Ik vond het heerlijk om zo dichtbij de natuur te leven, vaak mooi weer te hebben. Mijn zoontje altijd buiten! Ook in Playa heb ik dat weer meegemaakt. Ik ging altijd naar Puerto Aventuras om met hem te gaan zwemmen in de zee...Hij vond het er heerlijk. Het binnenleven valt ons zwaar. Tuurlijk, je kan daar, ivm de hitte van de zon ook niet altijd buiten zijn, maar alleen al het feit dat je bijna iedere dag opstaat met licht en een blauwe lucht aan de hemel doet een mens al vol van energie en met zin in de dag opstaan....

Ik ben nu 28 en weet gewoon nog steeds niet wat ik wil en waar ik nou in godesnaam wil zijn. Vanwege mijn opleiding ligt Latijns Amerika zeker op mijn pad. Maar met wat?...That is the true question....

En ja...ik vraag me nog steeds af wat het toch is dat ik maar niet op Nederlanders val? haha.....

Nu jullie weer...

Fijn weekend!
Es: vakantievehalen en -foto's zijn altijd leuk, dus kom maar op.

RP: voor welke baan heb je nou eigenlijk gekozen (of heb ik er overheen gelezen)? En hoe is 't met de scharrel?

Over scharrels gesproken: Ine, hoe is 't met jou en de mannen? Niks meer gehoord van Hollander en de andere scharrel? Ik zag bij emigreren 'n foto van de bauleiter (ik had altijd 't idee dat bauleiter meervoud is, als in bouwlui, maar wat betekent 't dan eigenlijk?). Leuke kerel!

Cadi: nog gefeliciteerd met zoon, leuk feestje gehad?

Moon: baantje voor 2 weken is beter dan helemaal geen baantje. Goed voor de contacten ook.

Garuda: ik heb 'tzelfde als jij, m.b.t. verliefdheid en lange afstand. In de tijd dat R. en ik longdistance waren kon echt helemaal niemand me boeien, hoe vervelend 't soms was om altijd alleen te zijn.

Hoe vaak zie jij je vriend nu? Plannen om binnenkort weer daarheen te gaan?

Pfff, en hier is 'n mijlpaal bereikt. EINDELIJK is de auto ingevoerd in België. Vandaag de nummerplaat er op gezet, verzekering is gister in gegaan, alle bureaucratie is helemaal overwonnen. Man man, wat 'n gedoe. Kaliber bankrekening in Spanje openen.

En Sinterklaascadeautjes kopen met shopaholic R. is echt niet leuk trouwens.
Cadi, van harte met de kleine knul!!! Gaat snel he??

Was het toch nog een leuk feest?

Je bent welkom hier hoor, maar weet waar je aan begint.. WOW.

Fraai. Heel fraai.

Vanmiddag op uitnodiging van een vriendin naar de hut gereden waar ik zou kunnen gaan werken. Die hut ligt vrij hoog en aan het einde van een hele steile weg. De heenweg was al vrij beroerd. Glibberig, steile afgronden op bepaalde stukken. Stom dat ik zelf gereden ben, ik wilde eerst met de taxi gaan, maar vriendin zei dat het wel lukte. Zij heeft slechte winterbanden en tweewielaandrijving. Ik heb een 4x4 en goede winterbanden. Maar toch was het eng.

Boven aangekomen, gezellig wat gegeten en gedronken en toen kwam het moment om terug te gaan naar beneden. Ik vond het zooooo eng. En vriendin ook. Zij is eerst gegaan en heeft het gered. Ik heb een paar meter gereden en toen stond het huilen me nader dan het lachen. Ik, schijterd, durfde niet. Echt niet. No way. Alleen al het idee dat je in de 1 naar beneden moet en NIET MAG REMMEN, maakte het er niet beter op.

Dus uiteindelijk zijn we met een skileraar naar beneden gereden en staat mijn auto nog boven. F*ck. Ik baal ontzettend en voel me een ontzettend stomme koe. Ik woon in de sneeuw en loop me nu op te fokken voor het geval er hier weer sneeuw op de helling ligt. Nou ja, hopelijk kan ik iemand vinden die morgen mijn auto op wil halen.. Ik doe het niet!

Isiss, betrapt! Daar had ik al wel verteld van de bauleiter . We draaien wel om elkaar heen, vinden elkaar ergens heel leuk, maar hij is meer op zoek naar een tijdverdrijf vriendinnetje hier, heb ik het idee. Als hij straks weer een andere bouw krijgt, ben ik hem kwijt.

Het dorp ziet ons wel als een soort van stelletje, terwijl dat echt niet zo is. Mijn au pair vond ook dat we zo goed bij elkaar pasten en zei dat ze niet verbaasd zou zijn als wij bij elkaar zouden horen. Ik weet het niet hoor. Het is leuk, maar ik houd mijn reserve.

Scharrel heb ik nog een keer toevallig gezien in het dorp. Het is echt klaar, ik voelde geen vlinders ofzo. Het is echt wel over.

En de hollander . Tja, ik wacht nog steeds af tot februari, hoe stom het misschien ook is.. Het is nog 83 nachtjes en ik ben begonnnen met 112 ofzo. Nou ja, ik hoop dat het goed komt en verheug me op zijn komst. Maar het kan ook helemaal fout gaan natuurlijk.

Het grappige was dat er gisteren een NLer in de apres ski tent was die echt sprekend op hem leek. Zelfde gedrag, zelfde soort stem, zelfde shag, dronk ook baco's. Hij was anders, maar had veel identiek. Alsof ze broers waren, zeg maar.

Ben met hem op stap geweest, op zijn uitnodiging. Leuk hoor!! Eerst in de apres ski hut, toen met de taxi naar het dorp, daar gezopen en uiteindelijk was ik om negen uur 's avonds al ladderzat.. Om drie uur was ik thuis, denk ik.. Heb nog een hele tijd staan dansen in de discotheek en ben toen lopends naar huis gegaan. Dat was wel lekker, beetje bijkomen .

Oja, bauleiter is een soort opzichter. Naast de eindverantwoordelijkheid voor de bouw, draagt hij ook de verantwoordelijkheid voor de financien enzo. Hoe noem je dat in het NL????

Ik weet niet of die constructie hier hetzelfde is als in NL. Er is een man verantwoordelijk voor de bouw, de constructies enzo, en hij moet verantwoording afleggen aan de bauleiter.

Garuda, ik bedoel niet perse dat je in NL zou moeten blijven wonen, maar wel een beetje dat je in mijn ogen voorzichtig moet zijn met hoe vaak je verhuisd met het oog op je kind. Wat klinkt dat belerend.. sorry, zo bedoel ik het echt niet.

Ik begrijp wat je bedoeld over het niet thuisvoelen in NL, ik woon niet voor niets nog steeds in het buitenland. Ik denk alleen wel dat je met een kind keuzes moet maken die zowel voor jou als je kind goed zijn.

Hier woont een NL vrouw, ze is een goede vriendin. Zij heeft haar hele leven, vanaf kindsjaren, over de hele wereld gewoond. Zij heeft geen basis, geen wortels, geen jeugdvrienden en moeite met het opbouwen van vriendschappen. Ze heeft hier ook bijna geen vriendinnen, wel veel contacten, maar weinig vriendinnen.

Wat ik daarvan geleerd heb, is dat je misschien wel heel werelds wordt van vaak verhuizen en veel verschillende woonplaatsen, maar dat je er ook eenzaam van kunt worden. Als kind is het volgens mij belangrijk om op 1 plek op te groeien, zodat ze een thuis hebben. En of dat nu NL, Costa Rica of Tirol is, dat maakt niet uit. Als ze maar hun wortels kunnen planten en jeugdvrienden kunnen maken.

Wat ik zeggen wilde, is dat voordat je keuzes maakt op grond van de liefde, het belang van je kind ook heel groot is.

Wow, wat een verhaal weer..

Ik ga nu slapen, moet morgen om 7 uur het cafe opendoen en wil wel een beetje fit zijn..
Ine, WOW. Morgen idd maar even met je wimpers knipperen tegen een of ander mannelijke stoere chauffeur anders heb je toch mooi een probleem. Enne, tis niet te hopen dat je de rest van het seizoen al om 9 uur ladderzat bent want zo kom je natuurlijk nooit in je skibroek

Verjaardag is best gezellig geweest. Voordeel van weinig visite is ook weinig boodschappen doen en je hoeft je niet gek te rennen. En voor kind is het veel relaxter. Voordeel van opgefokte vriendin die binnen komt is dat je al gelijk aan de wijn kan

Isiss, weer een probleem minder. Alleen sjoppen met een shop-aholic lijkt me dan weer minder, tenzij je een goldcard ter beschikking hebt

We gaan ons maar weer eens opmaken voor de nieuwe week. Gaat weer fantastisch worden. Jammer genoeg 1 collega vertrokken en nog geen fulltimer erbij te krijgen. Dus dan mogen we het weer braaf verdelen onder het toch al leeggezogen en uitgeputte personeel. Maar eerst heeerlijk douchen.

Oh ja, waarom kunnen mannen toch zo vreselijk klagen als ze een beetje verkouden zijn? Ik heb hem echt zowat door de telefoon getrokken vanmiddag, man man man, ik vind dat toch zooo zonde van onze tijd om dan te gaan zitten kizzebizzen. Maar ik kan het dan ook weer niet aan om met hem mee te praten en te zeggen dat hij zo zielig is. Stommerd.

Etosha, jij veel succes de komende tijd, jammer genoeg geen bijltje bij de smileys anders had je daar lekker mee kunnen hakken.
Etosha en Es, welcome back!

Klinkt heerlijk die kerstavond Ine! in de winter ben ik trouwens ook altijd een paar kilo zwaarder, dat moet wel, voor de kou!

Kjong, ik heb het idee dat wanneer je nu al boekt (voor januari) en je dan later werk vindt, bazen heel coulant zijn (want jij had immers je vakantie al eerder geboekt, misschien al wel máánden eerder) en je gewoon weg kan.

Ohja, en als je wel een contract hebt en niet kan gaan, dan verlies je het geld maar hey, dan heb je hopelijk sowieso meer dan 1600 netto per maand (dat is toch de ind norm...?) dus dan is dat niet zo héél erg (oh en je kan het dan ook gewoon verzetten geloof ik, wel tegen kosten).

Garuda, je kan er wel veel van weten, en het rationeel allemaal begrijpen (want cultuur etc) maar dat wil niet zeggen dat jij zo je leven ook in wilt delen, of dat dat goed voelt. Toevallig had ik er het dit weekend nog met een Dominicaanse vriendin over, dat machismo is lastig. Ik heb wel het idee dat in vooral Centraal Amerika het machismo echt echt echt ontzettend aanwezig is (te veel om voor mij in zon samenleving lekker te kunnen leven een lange tijd). In het Caribisch gebied is het anders, veel seksueler (zei zij en dat is idd waar denk ik ). Een vrouw moet echt een vrouw zijn in haar doen en laten en uiterlijk, en ik ben echt een vrouwelijke vrouw denk ik (ben gek op tutten en make up en nagellak etc. etc.) maar waar is die grens? En wat doe je omdat jij het leuk vindt en wat omdat je geïndoctrineerd bent? In hoeverre pas je je aan uit principe en in hoeverre ga je praktisch geen ruzie maken? Nouja, interessante discussies altijd. (daarna zijn we trouwens linea recta doorgegaan naar de salon haha )

Ik denk trouwens net als Kjong dat het echt wel makkelijker is om vreemd te gaan maar ook om echt verliefd te worden op een ander als je uit elkaar leeft. Niet als je samenwoont en je gaat een avondje alleen stappen. Wel als je elkaar maanden niet ziet.

Bauleiter is volgens mij opzichter.

Dit weekend was ik terug in mijn oude stad en mijn vriendin uit Nederland was op bezoek en het was heeeeeeeeeeeeeerlijk ! Ik zit weer helemaal vol energie!!!! Toen ik thuiskwam had mijn vriend opgeruimd en een doos met nieuwe kleren achtergelaten voor me!!!
Cadi: kleine verjaardagen zijn veel gezelliger, naast dat 't idd handiger is met boodschappen en rondrennen. Heeft de krullebol zich als echt feestvarken gedragen?

Gatver Ine, dat lijkt me dus echt doodeng zo met de auto naar beneden glibberen. Heb je al iemand kunnen regelen om 'm op te halen?

Hoe hard kan 'n auto in z'n 1 eigenlijk? Heb vandaag zitten bedenken hoe dat dan werkt, in z'n 1 naar beneden zonder remmen. Hoe doe je dat dan in de bochten en als er 'n tegenligger aan komt?

(we gaan toch met de trein hè, als we gaan tirol-meeten?)

Kjong: eens met Margaretha's redenering over ticket boeken.

Marg: is dat die dominicaanse vriendin waar ik ook ooit mee heb gemaild over visum- en Belgiëdingen? Hoe is 't met haar eigenlijk?

En hoezo 'n doos met kleding? Leuke verrassing! En leuk dat je vriendin langskwam (had niet in de gaten dat dat al zo snel was, leuke dingen gedaan? (hoe vaak kan leuk in 1 alinea?)

En hoe handig is het om er vandaag per ongeluk achter te komen dat je paspoort niet meer 6 maanden geldig is -wat wel moet- als je over 2,5 week naar Marokko gaat? En dat je als NLer, wonend in BE, en dus zonder adres in NL, dat op het NLs consulaat persoonlijk moet aanvragen in Antwerpen? En dat dat dan 10 werkdagen duurt?

Niet zo heel handig dus. Tjongejonge zeg, daar kwam ik dus vanochtend ineens per ongeluk achter, vind mezelf zo'n enorme muts. We hebben gister nml. gewoon voor de zomaar naar goedkope tickets naar Marokko zitten te kijken in 't voorjaar, ik heb 3 keer het pop-upschermpje 'JE PASPOORT MOET NOG 6 MAANDEN GELDIG ZIJN ALS JE NAAR MAROKKO GAAT' (o.i.d., in ieder geval wel in vette hoofdletters) weggeklikt, en er ging totaal niks rinkelen. Hoe ik er vanochtend ineens achter kwam weet ik echt niet, maar 't is wel superfijn dat ik zo makkelijk even morgen vrij kan nemen om op en neer te gaan naar Antwerpen. Geregistreerd als getrouwd met R. is te hoog gegrepen voor de korte termijn want ik heb m'n trouwakte niet laten vertalen en legaliseren (dát is wel weer handig in BE, daar kan je met 'n franse aankomen), maar dat is geen ramp.

Tjiezus, wat mutserig.
Isiss, krullenbol gedraagt zich altijd als feestvarken En hee, je zou zomaar familie van me kunnen zijn. Ik ben dit jaar gewoon naar Frankrijk gereisd met een hardstikke ongeldig paspoort, al een half jaar verlopen en zus presteerde het om de avond voor vertrek er achter te komen dat haar paspoort verlopen was

Marg, wow, een doos met nieuwe kleren, wat leuk zeg. En koopt hij dat altijd zelf? Ook de goede smaak, maar en whatever? Knap hoor! En ik zou dus echt niet thuishoren in het Caribisch gebied. Ik probeer het wel een beetje leuk vrouwelijk te zijn maar pffft, de tijd, ik zou niet weten waar ik de tijd en het geld vandaan moest halen. Vroegah, had ik altijd van die lange mooie nagels, na de scheiding zijn dat dingen die je toch als eerste laat vallen ivm de financien. Wel jammer, maar misschien komt het wel weer eens. Opmaken doe ik tegenwoordig weer elke dag. Heb een tijd gehad dat het me echt niet kon boeien (lees tijdens de PND) maar sinds een half jaartje heb ik er wel weer zin in. Maar dan doe ik de basis thuis en de rest voor het stoplicht

Ine, je auto alweer terug?

Es, heerlijk je verhalen. En nu al orienteren voor Argentinie? Heb je nog foto's gemaakt?

Auto staat nog steeds in de garage Werken was vandaag bijna leuk. Minimale bezetting en amper telefoon, wow dat was lang geleden dat ik zomaar kon doorwerken. Dat scheelt zo onwijs veel energie die klote telefoontjes. Zo, nu nog even de post doornemen en dan is het weer beddertijd.
Missie paspoort aanvragen is gelukt. Nou nog even heel hard hopen dat ik 'm op tijd in m'n brievenbus heb. 10 werkdagen is normaal, dan heb ik nu nog 3 dagen speling. Voelt niet heel comfortabel eerlijk gezegd.

Ai, zou de Belse post ook last hebben van kerstdrukte? Of telt dat niet bij aangetekende enveloppen? Begin nu even heel hard te overwegen of ik 'm niet zelf op moet gaan halen voor de zekerheid. Al zal nog 'n vrije dag regelen middenin 'n tentamenweek niet zo in dank worden afgenomen.

Kut, wat 'n ongelooflijk mutserige actie.

Ik zou trouwens ook niet thuishoren in 't caribisch gebied. Heb pas kortgeleden notabene hier digitaal uitleg gehad over foundation. Dagcrème en mascara, dat gaat er iedere dag op, en daar houd 't dan ook mee op. Laatst bij 'n feestje met collega's had ik me opgetut, als in lippenstift en oogpotloodje erbij (5 hele minuten werk), iedereen vond 't geweldig.

Hmm, wat zegt dat dan eigenlijk?
Dat zegt dat mensen teveel waarde hechten aan schmink.

Ik ben gisteren onder de zonnebank geweest.

Toen het al 3 dagen niet licht werd, en er een dik grijs dekbed boven de stad hing, móest ik lichtlichterdanlichtst. Naar tickets gekeken (zit dikke kans in dat ik oud en nieuw níét in NL ben, oooowyeaaaah) En dus zonnebank.

En ja ik weet slecht voor huid en zo. Maar zoooo goed voor mijn humeur en energiepeil. Vanmorgen mijn gehele huis aan kant gedaan.

De mevrouw van de zonnebank kan je laatste keren wentelteven-in-blauw-licht bekijken, en zag dat ik inderdaad alleen in dec jan en feb ga.

(Ben niet gemaakt voor NL, waarom waarom waarom ga ik niet gewoon wég!)

Afgelopen zondag al Sinterklaaspakjesavond gehad.

Traditiegetrouw bij mij thuis (en een uur tevoren altijd enórme spijt), want ik heb eerste kleinkind, dus niemand anders zou het ooit doen.

Ik zat vanmorgen in de auto met radio aan. Hoorde alleen maar dat je dit-moet-kopen en nog-een-koopavond en daar-Sintkorting-krijgt, en ik hoef lekker niet meer. Helemaal klaar.

Ik ben klaar voor Kerst. Heb de lichtjes al uit de kelder gehaald. (Mm, en nog geen boom te koop gezien.)
Wat een gedoe met dat paspoort Isiss!!!!!

Lekker Kjong, ik vind het ook lekker om af en toe onder de zonnebank te gaan. Mijn ouders hebben er één thuis en dat was altijd zo ontspannend, al lig je er maar tien minuten onder.

Hier doe ik het ook, vooral in de lente want anders verbrand ik heel erg als het zomer wordt!

Was de pakjesavond leuk geweest? Dat mis ik nou echt!!!!! (heb wel pepernoten gekregen van vriendin, hmmm).

Cadi, die auto, wanneer is die klaar!!!! Het duurt echt lang zeg. En nog gefeliciteerd met je zoon (helemaal vergeten), mooi dat het gezellig was!

Vriend koopt wel vaker kleren voor mij, meestal past het, nu zijn het een paar pakken en een aantal jassen, en wat niet past (of ik niet mooi zou vinden) geef ik terug . Leuke verrassing!

Mijn vorige huisgenootje had trouwens geen tijd om te ontbijten s ochtends, maar wel om haar haar elke ochtend te föhnen! Dat is voor mij dus de omgekeerde wereld!

En heb ik hier nooit verteld over die discotheek waar in plaats van condoomautomaat of tamponautomaat een haarstijler op de wc hing? Kon je kwartjes in doen en dan even bijstijlen.

Ik ben het eens met Kjong dat er teveel waarde wordt gehecht aan make up en ben er zelf gelukkig ook niet zo mee belast (maak me niet eens elke dag op): toen ik net uitging kon ik uren tutten, en als ik dan beneden kwam en aan mijn vader vroeg of ik er goed uit zag verzuchtte hij Margaretha, wat maakt dat uit, het is daar binnen toch donker! Dus ik ben wel genezen .

Lange nagels heb ik wel (van mezelf) alleen lak ik ze niet meer constant (maar wil dat eigenlijk wel!). Die vriendin van mij, gaat trouwens elke vijf dagen naar de kapper, net zoals heel veel Dominicaanse meisjes en vrouwen!!! En de DR is niet bepaald een rijk land, dus Cadi, wij vinden dat een goed argument, maar zij niet!!!! (toen ze in de VS woonde en tentamens had had ze een keer geen tijd naar de kapper te gaan en dus krule haar haar. Haar medestudenten vonden dat heel leuk staan. Toen ging ze terug naar huis zonder haar haar gedaan te hebben, en toen haar moeder haar op kwam halen van het vliegveld reed ze haar linea recta naar de kapper!!!! ipv naar huis!!!!)

Mijn vriend zou het liefst een barbie hebben denk ik. Een keer zocht ik rode pumps en ik zag toen een mooi paar, maar toen ik ze aanpaste deden ze al pijn aan mijn voeten dus ik gooide ze meteen weer uit. Vriend vond dat belachelijk want ´Alle damesschoenen doen pijn´.

Ik heb nu trouwens hele mooie, die ook lekker zitten, van Sacha.

Isiss, dat is niet dezelfde vriendin. Deze vriendin is van de master en één van mijn beste vriendinnen hier. Die andere heb ik niet zo heel veel contact meer mee, ze hebben het net zo gedaan als ze toen van plan waren (dus met twee huizen), zijn getrouwd en het gaat goed. Dat was ook een gedoe zeg!
Hmm het punt wat ik wilde maken, voor ik meegesleept werd door schoenen en haren en nagels, was dat ik het eigenlijk eens ben met Kjong en dat het belachelijk is dat een vrouw zo wordt beoordeeld op haar (opgepimpte) uiterlijk.

Maar dat ik het aan de andere kant heel leuk vind om me op te tutten en best wel jaloers ben op van die vrouwen die er elke dag super uitzien: haren, schoenen en riem, kleding, make up, accesoires, sieraden, ik zou dat ook wel willen.

Ik snap trouwens niet hoe jullie het doen, mamas! Waar haal je de tijd vandaan?!?!? Ik ben maar alleen en heb een mini huis en het is een bende! Ik kom rond kwart over negen thuis, en wil dan alleen nog maar eten en naar bed.

Eigenlijk moet ik gewoon een avond uitruimen waarin ik alles op zijn plek zet en op orde heb, zodat het daarna nog slechts een kwestie van bijhouden is. Ik heb het gevoel dat ik constant achter de feiten aan loop zo. Dat had ik natuurlik moeten doen toen ik ging verhuizen maar dat weekend heb ik zoveel mogelijk gedaan en toen was het nog niet klaar. Aarrrghh!!!!

En mijn favoriete leven is er een met weekmenus, kleren klaarleggen voor de volgende dag, etc.
Hoi meiden!

Ik ben nieuw hier, dus sorry als ik nog niet helemaal kan meepraten enzo... Maar ik heb wel een tricky situatie en ik vroeg me af wat jullie ervan vinden.

Ik ben nu ongeveer een jaar heel gelukkig samen met mijn geweldige vriend, we zijn gek op elkaar! Maar de laatste paar maanden woon ik in het buitenland en ik heb het zo moeilijk! Ik ben de hele tijd ongelukkig omdat ik hem zo ontzettend mis.

Nu ga ik straks een half jaar terug naar NL, maar na dat halve jaar ga ik weer anderhalf jaar naar het buitenland voor mijn studie. Ik ben gewoon heel bang dat ik weer de hele tijd zo ongelukkig zal zijn omdat ik hem heel erg mis. Het klinkt zo stom, maar het is op een of andere manier een belemmering (sorry als ik het zo slecht onder woorden kan brengen, ik bedoel het minder hard dan het overkomt, kan het gewoon niet goed overbrengen).

Niet gaan is geen optie, want ik weet dat als ik niet ga, ik heel veel spijt ga krijgen. Uitmaken is ook geen optie, want hij is gewoon de mijne, hihi. Een open relatie is vreselijk voor mij! Dat zou mijn hartje echt niet aan kunnen. Maar heel veel bellen, sms-en, mailen en kaartjes sturen zorgt er ook voor dat ik in het buitenland gewoon de hele tijd bezig ben met mijn vriend, en niet met mijn leven daar. Dus ik heb echt geen idee wat te doen!

Laatst las ik wel over een meisje die ook in het buitenland zat, maar gewoon alleen elke zondag met haar vriendje belde. Dan hadden ze elkaar heel veel te vertellen en dan was het ook minder moeilijk voor haar. Dat klinkt op zich wel goed, want dan heb ik ook wat ruimte voor mezelf, zonder het uit te maken.

Alsjeblieft, iemand! Help mij!
Je gaat je toch afvragen wie zichzelf wél als 'gemaakt voor Nederland' beschouwt.

Ooit één keer onder de zonnebank geweest en heb tien minuten liggen zenuwen of het ding wel weer open zou gaan. Weinig ontspannend dus.

Mrs. Jones, hoelang ben je nu in het buitenland. Ik kan je vertellen dat het makkelijker wordt. Maar als je een half jaar in Nederland bent zal het daarna weer even moeilijker zijn. Ik ben er misschien wat nuchter over maar als jij zegt dat zowel uitmaken als niet gaan geen optie is, dan zal je er toch aan moeten geloven. Probeer dan gewoon minder te focussen op je vriend. Geniet van er zijn, van de dingen die je meemaakt en bel dan eventueel wat minder. Als je gaat en je zit de hele tijd thuis te smsen, mailen en bellen dan heeft het natuurlijk niet zoveel zin om te gaan. En daarbij, een mens lijdt nog het meest, aan het lijden dat hij vreest. Probeer eens om maar één of twee keer per week te bellen en kijk eens hoe het bevalt. Ik heb een tijdje terug ervoor gekozen om de focus even wat meer op mijn eigen leven te leggen en dat is bijzonder goed bevallen. Als je nog een leven samen hebt is er nog tijd genoeg. Vaak is het gewoon een knopje dat je om moet zetten.

Isiss, wat een gedoe. Inderdaad een tikje mutserig om het te vergeten maar ik zou het zo kunnen doen. Het komst vast goed!

Ik heb toen ik naar Antwerpen ging iets stoms gehad. Ik had mijn paspoort de avond ervoor al in mijn tas gedaan om het niet te vergeten. Vervolgens belde een vriendin om een ticket te boeken. Paspoort erbij om gegevens te noemen. Paspoort in la gestopt. Volgende ochtend weggegaan want mijn paspoort zat toch al in mijn tas. Gelukkig ben ik neurotisch genoeg om na vijf meter alles weer te checken dus tegen de tijd dat ik bij de bushalte was, was het wel duidelijk dat mijn paspoort niet in mijn tas zat. Grote paniek. Vooral omdat vervolgens mijn paspoort in de la achter een plankje bleef hangen, waardoor ik het niet kon vinden. Vreselijk. Als ze paspoorten zouden vervangen door een chip in je nek zou ik het niet erg vinden! Kan je tenminste niet kwijtraken.

Cadi, nog gefeliciteerd met zoon! En wat een gedoe met de auto. Irritant als het lang duurt. Is het erg ingewikkeld om overal te komen zonder auto?
Fille, ben je gek, ik heb een leenauto.Anders is het niet te doen. Dan kom ik om 12 uur op mijn werk aan en moet dan om 13 uur weer terug om op tijd op school te staan. Ik rij nu in een stoere auto, best lekker ding ook al issie tig jaar ouder dan de mijne.

MrJones. Ik denk weinig aan toe te voegen wat Fille zegt. So be it. Je zal de eerstkomende anderhalf jaar gewoon moeten doorbijten. En naast dat je zoveel contact hebt kan je toch ook een eigen sociale kring opbouwen, waar je ook bent?

Marg, shoot wat wilde ik nou zeggen......ohja, Ik mag best graag tutten maar overdreven opgemaakt ben ik sowieso nooit. Heb 1 vriendin waar ik ongewassen (bijwijzevan) binnen durf te lopen maar verder ga ik hier altijd gedoucht de deur uit met een kleurtje op het smoeltje. Onze lieve heer heeft mij bedeeld met een lievelijk wit bekkie dus om er nog enigzins gezond uit te zien doe ik in d'n ochtend wat kleur erop en de rest, mascara, oogschaduw en lipjes gebeuren in de auto.

Kjong, hiernaast staan al kerstbomen, of was het nou alleen het hekwerk??? Mijnus is handig, de trek ik van 't weekend wel weer uit de schuur. Je betaalt wat maar dan hebbie ook wat. Maar ik mis toch wel een echte boom. Ooit ga ik het weer eens proberen en dan misschien met handschoenen optuigen want 2 weken jeuk van een kerstboom versieren heb ik er niet voor over.

Isiss, uh.....met jouw karma.....ik zou het paspoort gaan halen. Bij jou wil er nog wel eens iets misgaan dus zou het zekere voor het onzekere nemen.

Ik mis Nemo al een tijdje. Alles goed meis? Hopelijk zit je snel weer hoog en droog in veiligere contreien.

Etosha al ge-pit-bult? Happen en niet meer loslaten.
Zeg, Etosha is toch nog niet al naar ZA?

Cadi, ik vroeg me al af waarom je geen leenauto had. Maar dat had ik dus zelf verzonnen.

Ik mis Nemo ook. Kan me voorstellen dat die grote dingen aan haar hoofd heeft. Maar toch, het is niet gezellig.
In januari gaat ze toch??

En Kjong eind van de maand??
Geen bijzonderheden
YEP!

De koningin gaat neukende vol tong gepropt blij het nieuwe jaar in.

Net bevestiging binnen.

Dus ik wil helemaal geen boom. (Of misschien een mini-tje.) En ga ik eindelijk wel eens een heerlijk kamerbrede plastieke guirlande (sjeses, schrijf je dat zo?) met lichies drin kopen bij De Blokkert, om voor m'n raam te leggen. Dan hebben die kitzzz ook wat groen gezien deze kerst.

Hoe kom je aan een leenauto? Is dat ietsm et verzekeren, en dat kost dan geld?

(hihihi, pinokkio zegt bijwijzevan)

Isiss, kun je niet iets afspreken met je baas, dat als je het paspoort op die-en-die dag niet binnen hebt, zij het dus niet verstuurd hebben, jij het alsnog mag gaan halen op een middagje?

Yas, ik heb nog geen drank gezien hoero. Wanneer krijgen we een (virtuele) huiverwarming?

Mrs Jones, niemand kan je helpen, noch vertellen wat je moet doen, en welke keuzes je moet maken. Jij moet doen wat voor jou goed is.

Een LDR zal eignelijk niemand echt aanraden hier, maar sommigen vinden het wel waard ermee door te gaan. (Mm, dat klinkt niet goed... hoe moet ik dat nou verwoorden. Nou ja waar het op neer komt)

Trek je eigen plan.

En blijf je in LDR dan kunnen wij je evt herkenning geven.

Marg, hoe wij dat doen? Met het zweet in de bilnaad, de tanden op elkaar, jeukende handen, blik op oneindig en weinig eigenwaarde. Maak je borst maar nat voor de toekomst. Dan zie je jezelf ineens met Wibra Uggs, en een verkruimeld koekje-voor-bij-melk-drinken in je zak, ongeschminkt met de vouwen nog in je gezicht op het schoolplein staan.
Wanneer ga je?? En kom drinken hier, vrouw, als je terug bent!

O, wat gaaf!
Geen bijzonderheden
Ik ga met Oud.

Ik zie geen toog.
Wat een heerlijk vooruitzicht, het is je zo gegund!

Ik kan geen plaatjes plakken, anders had ik een Turkse toog neergezet
Geen bijzonderheden
Kan geen plaatjes plakken.

Wat is dat nou voor ouwewievenopmerking?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven