M'n maatje kwijt

03-12-2009 21:20 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
In augustus ben ik bij een bedrijf gaan werken waar ik een jongen "opnieuw" leerde kennen. Ik kende hem van vroeger maar door zijn toenmalige vriendin heb ik hem niet beter leren kennen. Zij was te jaloers en hij moest het contact tussen ons verbreken.. Ik kende hem toen nog niet goed genoeg om daar iets mee te doen dus ik liet het maar zo...

In augustus heb ik hem dus weer opnieuw ontmoet op mijn werk en hebben we een maand of 3 super close samengewerkt. Hij is in die hele korte tijd enorm veel voor me gaan betekenen. Het klikte onwijs goed en we hadden de leukste gesprekken, grappen en lol. Ik kon met hem echt overal over praten. Ik maakte net een eind aan mijn relatie van 6 jaar en hij was er echt voor me.. Hij had een vriendin dus meer dan vriendschap was het ook niet. Ik ben niet verliefd op hem, nooit geweest ook en andersom (denk ik) ook niet. Hij is gelukkig met haar.. Ik kon na werktijd niet met hem afspreken want zijn vriendin is onwijs jaloers en hij vertelde mij regelmatig dat ik een gevoelig onderwerp was in hun relatie. Hij mag best vrouwelijke vrienden hebben maar ik ben voor haar absoluut niet welkom als goede vriendin. En dat terwijl ik dat wél heel graag een vriendschap met hem wil opbouwen.. Ik heb meerdere vriendschappen en een vriendschap zoals deze heb ik nooit gehad. Het klikt zo goed tussen ons.. En ik weet 100% zeker dat het niet meer is dan een vriendschap..

Hij heeft nu een andere baan gevonden en ik zie hem dus niet meer. En ik mis hem nu al zo erg! Hij liet meteen weten dat het onmogelijk was om elkaar nog te zien. Hij liet wel doorschemeren dat hij echt wel wilde dat we elkaar ooit nog zien maar zoals een vriendschap hoort te zijn zo gaat dat niet lukken.. Ik baal er zo onwijs van, ik heb er zelfs om moeten huilen. Ik heb het gevoel dat ik m'n beste maatje kwijt ben..

Nu heb ik een mail geschreven waarin ik hem vertel dat ik hem mis en dat ik het echt heel erg vind dat we geen vrienden kunnen zijn. Maar dat ik ook niet tussen hem en z'n vriendin in wil komen maar dat ik toch vond dat ik het hem moet laten weten..

Hij heeft ook ooit gezegd dat ie zeker wist dat wij hele goede vrienden konden worden als ik niet zo'n gevoelig onderwerp in zijn relatie was.. Ik weet dus dat de vriendschap wederzijds was...

Ik heb hem nog niet verstuurd.. weet niet of ik dat wel moet doen.. Wat zouden jullie doen? Ik heb het idee dat ik verder toch niks te verliezen heb, ik ben hem nu toch al kwijt...
Gewoon sturen...ik vind hem wel wat laf om jou zo aan de kant te zetten.

Ik zet geen 1 van mijn mannelijke vrienden aan de kant voor mijn nieuwe vriend...echt niemand. Hij neemt het hele pakket of niet en ik heb nu eenmaal vrienden.
Ik draai het om: als mijn man opeens heel close zou worden met een vrouw zou ik dat ook niet trekken hoor. En ik ben niet erg jaloers aangelegd, maar zou het echt niet leuk vinden.

Hoe onschuldig wellicht ook. Als jullie nou vóór zijn relatie al close waren is het weer anders, maar dit is tijdens.
Gewoon versturen. Je zet er niets slechts in, alleen je gevoel. En dat mag hij best weten.

Even een vraagje: heeft deze vriendin jou ooit gezien?
Ik snap wel dat die vriendin jaloers is, maar ik denk dat je je zij zich ook moet realiseren dat als hij de wil zou hebben om vreemd te gaan hij dit anders wel met iemand anders doet.

Ik heb wel vrienden maar mijn partner geen vriendinnen. Toch heeft hij gewoon respect voor het feit dat ik vrienden heb en gaat geen rare eisen stellen. Respect voor hem, vind ik.
quote:amalia schreef op 03 december 2009 @ 21:28:

Ik draai het om: als mijn man opeens heel close zou worden met een vrouw zou ik dat ook niet trekken hoor. En ik ben niet erg jaloers aangelegd, maar zou het echt niet leuk vinden.

Hoe onschuldig wellicht ook. Als jullie nou vóór zijn relatie al close waren is het weer anders, maar dit is tijdens.

Goed...mijn vriend heeft een collega waar hij ook erg verliefd op is geweest. Hij ziet haar elke dag en helpt haar af en toe met haar nieuwe huis, dus ook buiten het werk hebben ze contact.

Moet ik hem dat verbieden? Hij gaat ook nog vaak naar zijn ex....

Ik sta niet te juichen, maar kan toch moeilijk hem dingen verbieden..dat vind ik veel te ver gaan.
Gewoon versturen, je hebt inderdaad niets te verliezen.

Ik begrijp ook wel dat zijn vriendin jaloers is, maar als hij de intentie zou hebben om vreemd te gaan doet hij dat toch wel.

Kwestie van vertrouwen. Heb je dat niet dan moet je je afvragen of het in de basis wel goed zit vind ik.

Eigenlijk ben ik het wel eens met Faye_C
Nee, dat kan je niet verbieden. Dat zeg ik ook niet. Ik zou het niet trekken en niet leuk vinden.
Dat hangt er vanaf wat zijn gevoelens voor jou zijn, zijn die wel zuiver en puur vriendschappelijk? Waarom ben jij zo'n probleem in hun relatie?

Stel anders voor dat je eens koffie komt drinken, als zijn vriendin ook thuis is. Dan kan ze je leren kennen en zien dat ze niets te vrezen heeft. Heeft ze jou ooit wel ontmoet?
quote:amalia schreef op 03 december 2009 @ 21:47:

Nee, dat kan je niet verbieden. Dat zeg ik ook niet. Ik zou het niet trekken en niet leuk vinden.Zou jij het je man verbieden?
Hij is helemaal niet het type om vreemd te gaan en als hij het zou willen zou hij het inderdaad ook met iemand anders kunnen doen. Ik snap aan de ene kant wel dat ze jaloers is, we kunnen het zó goed met elkaar vinden, maar ze verbied het hem wél en als hij meer in mij zag had hij allang bij haar weg kunnen zijn...

Zo is zij bijv. een maand terug op vakantie geweest en heeft ze haar gids toegevoegd op msn. Hij heeft haar daar op aangesproken dat hij haar niet eerlijk vond. Hij vond het niet erg dat zij die jongen toegevoegd had maar hij mocht mij niet toevoegen van haar. Haar reactie: oh dan verwijder ik hem wel!

Zij heeft mij overigens nooit gezien, wel op foto's maar niet in het echt. Zou haar graag eens ontmoeten misschien kan ik haar het vertrouwen geven dat het niet meer is dan vriendschap..
Het is makkelijk bang te zijn voor iets wat je niet kent.

Leer haar eens kennen als beide ervoor open staan.

Zoals ik al eerder schreef..mijn vriend heeft ook dames in zijn leven..ik zou ze graag eens ontmoeten...dan weet ik tenminste over wie hij het heeft...
quote:Stoeptegel schreef op 03 december 2009 @ 21:48:

Stel anders voor dat je eens koffie komt drinken, als zijn vriendin ook thuis is. Dan kan ze je leren kennen en zien dat ze niets te vrezen heeft. Heeft ze jou ooit wel ontmoet?Inderdaad een goed idee. Stelt haar ook weer wat gerust waarschijnlijk.
quote:Pannetje schreef op 03 december 2009 @ 21:48:

[...]

Zou jij het je man verbieden?

Nee.

Het enige wat ik hem laatst 'verboden' heb is om een motor te kopen. Als ik al zie hoe hij in zijn porsche tekeer gaat, wil ik niet dat hij op een motor gaat lopen stunten. In juni wordt de 3e geboren.... Wil graag een vader voor de kinderen.

Maargoed, dan nog, als hij het wil gaat ie het toch wel doen.
quote:amalia schreef op 03 december 2009 @ 21:58:

[...]

Nee.

Het enige wat ik hem laatst 'verboden' heb is om een motor te kopen. Als ik al zie hoe hij in zijn porsche tekeer gaat, wil ik niet dat hij op een motor gaat lopen stunten. In juni wordt de 3e geboren.... Wil graag een vader voor de kinderen.

Maargoed, dan nog, als hij het wil gaat ie het toch wel doen.

Dat zou ik mijn man inderdaad ook verbieden.....als je ziet hoe sommige mensen eruit zien als ze ongelukkig van de motor "afstappen".

Ik vind die collega ook niet leuk..maar goed..life sucks..
Ik ben het eens met dat je partner je niks kan verbieden.

Echter, zoals jij je vriendschap met deze man beschrijft... Dat klinkt in mijn ogen niet als een gezonde vriendschapsrelatie die je er náást je gewone relatie bij kunt hebben. Ik kan me voorstellen dat vriendin daar niet blij van word.

Als vriendin écht nooit eerder jaloers is geweest, verder alles goed vind, zou ik me ook ernstig achter de oren krabben over wat vriendlief werkelijk voor mij voelt, écht thuis vertelt. Blijkbaar straalt hij dan iets uit wat bij vriendin jaloerse gevoelens oproept. Daar zou ik dan bij mezelf over te rade gaan. Als ik oude vriendschappen nieuw leven inblaas en hoor dat de vriendin in kwestie er jaloers van word, dan hoeft het voor mij niet zo heel nodig meer.
Tja, en als ik hoor dat zijn broertje met 220 (!) over de A1 scheurt.. 1 auto die niet oplet en je bent weg.

Maargoed, dit off topic
quote:amalia schreef op 03 december 2009 @ 22:02:

Tja, en als ik hoor dat zijn broertje met 220 (!) over de A1 scheurt.. 1 auto die niet oplet en je bent weg.

Maargoed, dit off topic

Ook even offtopic;

Hij scheurt met 220 en die auto moet opletten? Pardon?

Sorry dat ik het zeg, maar als hem dán iets overkomt is er tenminste 1 gevaar minder op de weg.

En dat wil niet zeggen dat ik dat diegene gun, maar wel dat ik hem behoorlijk onverantwoordelijk vindt, en tijdens dat gedrag niet rouwig zou kunnen zijn mocht er iets gebeuren. Wel rouwig voor die ene automobilist die dan "niet oplet".
Neeee, zo bedoel ik het niet. Hij moet opletten idd, maar ik bedoel dat je zo wegbent als motorrijder. Nouja, je snapt het wel.

Ik vind het ook heel stom dat hij dat doet. Hij heeft gelukkig (nog) geen kinderen, maar ik zou woest zijn als ik hoor dat hem iets gebeurd is terwijl hij zo rijdt. En als ik het hem dan nog zou kunnen zeggen zou ik het nog doen ook.

Goed, terug naar het topic.
Ben ik de enige die het nogal overdreven vind om na een paar maanden met iemand gewerkt te hebben het al over je beste maatje te hebben?

Tuurlijk is het jammer dat het zo gelopen is, maar kom op zeg!

En wat hem betreft, leuke woorden hoor, als dit dan dat, daar koop je niks voor.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Jij bent er niet bij geweest dus hoe kun je dan weten of het overdreven is? Ik heb niet de hele situatie verteld (onmogelijk) en het is lastig te geloven als je er zelf niet in zit.
Het minste wat je van een goede vriend zou mogen verwachten is dat hij stáát voor die vriendschap. Deze meneer toont wel zo weinig ruggengraat dat ik me werkelijk afvraag hoe je hem als vriend kunt beschouwen. Het lijkt erop dat jij veel meer ziet in een band met hem dan hij in een band met jou en dat hij daarom het vriendinnenexcuus als smoes gebruikt. Ik heb vage kennissen die me met meer respect behandelen.
ik kan alleen mijn mening geven op basis wat jij verteld Caatje en op basis daarvan vind ik het overdreven. Weet je zeker dat je niet verliefd op hem bent?
quote:rosanna08 schreef op 03 december 2009 @ 22:19:

Ben ik de enige die het nogal overdreven vind om na een paar maanden met iemand gewerkt te hebben het al over je beste maatje te hebben?

Tuurlijk is het jammer dat het zo gelopen is, maar kom op zeg!

En wat hem betreft, leuke woorden hoor, als dit dan dat, daar koop je niks voor.

Dat kan hoor. Ken een man nu nog maar enkele maanden en heb echt een goed maatjesgevoel met hem, dé klik was er meteen.

'Maar kom op zeg!' Euh, dat bepaalt iedereen toch voor zich of ze dat contact echt waardevol vonden of niet. Moet toch niet geminimaliseerd worden omdat jij 'dat' niet kent?
quote:mellie001 schreef op 03 december 2009 @ 22:29:

[...]

Dat kan hoor. Ken een man nu nog maar enkele maanden en heb echt een goed maatjesgevoel met hem, dé klik was er meteen.

'Maar kom op zeg!' Euh, dat bepaalt iedereen toch voor zich of ze dat contact echt waardevol vonden of niet. Moet toch niet geminimaliseerd worden omdat jij 'dat' niet kent?En ik mag mijn mening geven, ik vind het overdreven, wil niet zeggen dat dat ook zo is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven