Madeliefjes aka Isa
maandag 30 maart 2009 om 20:04
Welk eenen desillusie ende anticlimax! Ik moest vandaag bijlezen vanaf pagina 31, tijdens het lezen waren er van 49 al 53 pagina's geworden, en waar kom je dan bij uit? Sjeun hoor. Ik leefde zo mee dat zelfs mijn zeer nuchtere en cynische Mr. Bonny af en toe moest glimlachen.
Mi zo zo\'n meid, dor kande joare mi veuruit
maandag 30 maart 2009 om 20:05
quote:LaLotta schreef op 30 maart 2009 @ 19:58:
Ze heeft 't verhaal wel echt realistisch gemaakt hoor, nu ik er zo over nadenk wat ze allemaal getypt heeft. Vooral dat getwijfel over zijn gedrag was erg goed uitgewerkt..bv dat nonchalant in de deurpost staan. Bedoel, hóe verzin je zulke dingen. Dat je verzint dat je bij buurman op bezoek gaat (voor mijn part 5x) eer er iets gebeurt, maar die kleine subtiele dingen tussendoor...zoals het niet brengen van zijn eigen sleutel, geen duidelijke flirts (op de laatste stapavond na...). Ik vind het knap.En eigenlijk daarom nog triester, want als je zelf zo opgaat in je eigen fakeverhaal, tja, dan mis je behoorlijk wat in je eigen echte leventje denk ik.
Ze heeft 't verhaal wel echt realistisch gemaakt hoor, nu ik er zo over nadenk wat ze allemaal getypt heeft. Vooral dat getwijfel over zijn gedrag was erg goed uitgewerkt..bv dat nonchalant in de deurpost staan. Bedoel, hóe verzin je zulke dingen. Dat je verzint dat je bij buurman op bezoek gaat (voor mijn part 5x) eer er iets gebeurt, maar die kleine subtiele dingen tussendoor...zoals het niet brengen van zijn eigen sleutel, geen duidelijke flirts (op de laatste stapavond na...). Ik vind het knap.En eigenlijk daarom nog triester, want als je zelf zo opgaat in je eigen fakeverhaal, tja, dan mis je behoorlijk wat in je eigen echte leventje denk ik.
maandag 30 maart 2009 om 20:06
Ik heb ook echt fanatiek meegelezen, en echt geen een keer gedacht dat het nep zou kunnen zijn...tot die bewuste posting van Madeliefjes.
Ik snap gewoon niet waarom je zo iets doet. Madeliefjes was al veel langer lid van het forum, op welk moment denk je dan: Ik ga het hele Viva-forum eens lekker voor de gek houden.
En ook door het uitgebreid verslag doen, met best veel details, kwam het op mij wel echt over.... Maar misschien ook omdat ik er wel het een en ander in herkende door mijn eigen fling met de buurman.
Ik snap gewoon niet waarom je zo iets doet. Madeliefjes was al veel langer lid van het forum, op welk moment denk je dan: Ik ga het hele Viva-forum eens lekker voor de gek houden.
En ook door het uitgebreid verslag doen, met best veel details, kwam het op mij wel echt over.... Maar misschien ook omdat ik er wel het een en ander in herkende door mijn eigen fling met de buurman.
maandag 30 maart 2009 om 20:07
Ik heb het topic in een vlaag van ververling/afleiding gevolgd. Werkelijk pathologisch als deze vrouw een heel verhaal heeft verzonnen. Daarbij treffen de 'gelovigen' van dit verhaal geen blaam. Het is een zeer gezonde reactie om je medemens te geloven en te adviseren, zeker op een forum. Dat daar wegens egocentrische motieven misbruik van wordt gemaakt is ronduit pathetisch. Met een beetje gelukt voelt deze aan een persoonlijkheidsstoornis lijdende vrouw zich betrapt. Dat mensen dit soort streken uithalen zegt wat over de persoon. Waarschijnlijk heeft dit mens een zeer sneu leventje met chronisch aandachtgebrek. Misschien moet haar een nummer van de GGZ gestuurd worden. Lijkt mij beter.
maandag 30 maart 2009 om 20:07
quote:Jaschenca schreef op 30 maart 2009 @ 20:05:
[...]
En eigenlijk daarom nog triester, want als je zelf zo opgaat in je eigen fakeverhaal, tja, dan mis je behoorlijk wat in je eigen echte leventje denk ik.Onzin, misschien wil ze gewoon schrijver worden en was dit een mooie test om te kijken of ze realistisch schreef.
[...]
En eigenlijk daarom nog triester, want als je zelf zo opgaat in je eigen fakeverhaal, tja, dan mis je behoorlijk wat in je eigen echte leventje denk ik.Onzin, misschien wil ze gewoon schrijver worden en was dit een mooie test om te kijken of ze realistisch schreef.
maandag 30 maart 2009 om 20:09
Heftig hoor.... En het is nog maar een jaar geleden dat ik enorm ben belazerd door iemand met pseudologia fantastica. Ben er toch wel gevoelig voor dan.... Naïef heet dat hè?
Wat ik achteraf analyserend zie (en herken, dus als je leest:zoek hulp!), is haar ondersteunende vriendinnen (die het zo leuk voor haar vinden), haar directe vragen om hulp aan osn en erkenning geven hiervoor (dus vertellen dat ze er iets mee doet en bedanken etc.) en het te romantische beeld dat ze schetste, het sprookje. Waarschijnlijk hoe ze graag zou willen dat haar leven eruitziet. Beetje zielig wel eigenlijk...
Wat ik achteraf analyserend zie (en herken, dus als je leest:zoek hulp!), is haar ondersteunende vriendinnen (die het zo leuk voor haar vinden), haar directe vragen om hulp aan osn en erkenning geven hiervoor (dus vertellen dat ze er iets mee doet en bedanken etc.) en het te romantische beeld dat ze schetste, het sprookje. Waarschijnlijk hoe ze graag zou willen dat haar leven eruitziet. Beetje zielig wel eigenlijk...
maandag 30 maart 2009 om 20:13
Jep, ik was er ook ingetuind. Ik heb maar een keertje gereageerd maar wel een aantal dagen meegelezen. Het was zo'n leuk verhaal! Ja, het was ook wel erg bouquet-reeks, maar het was niet bij mij opgekomen dat het niet echt was. Bovendien was hier een paar maanden geleden een keer een soortgelijk verhaal aan de hand en naar ik heb begrepen was dat niet nep en heeft die TO nu gewoon zware verkering (en is het verhaal verder een beetje doodgebloed), het kan dus wel!
Jammer dat het niet echt was maar het was wel leuk om te lezen....
Jammer dat het niet echt was maar het was wel leuk om te lezen....
maandag 30 maart 2009 om 20:14
SJIES.... Nu log ik weer in en jahoor -> buurman gesloten -> Buurman heeft inmiddels TIG pagina's F5 -> TO heeft 2 NN -> De meningen onder ViVaforummers zijn verdeeld -> Nu gaat de discussie hier weer verder -> Viva-rel
Dit is nog veel leuker dan ATWT/ The BOLD & the BEAUTIFUL
Dit is nog veel leuker dan ATWT/ The BOLD & the BEAUTIFUL
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
maandag 30 maart 2009 om 20:14
quote:Zwieber schreef op 30 maart 2009 @ 20:11:
Dank je LadyPhoxy, heeft tenminste iemand er nog wat aan.
Reisa, inderdaad, ik wil een vermelding in het boek! En de rest van de posters moeten ook gewoon met naam erbij genoemd worden!Ja, want een heel belangrijk onderdeel in het verhaal namelijk dr. Zwieber's sleuteltruc gaat wel de geschiedenis in. En in welk boek dit ook terecht komt, het wordt herkent.
Dank je LadyPhoxy, heeft tenminste iemand er nog wat aan.
Reisa, inderdaad, ik wil een vermelding in het boek! En de rest van de posters moeten ook gewoon met naam erbij genoemd worden!Ja, want een heel belangrijk onderdeel in het verhaal namelijk dr. Zwieber's sleuteltruc gaat wel de geschiedenis in. En in welk boek dit ook terecht komt, het wordt herkent.
maandag 30 maart 2009 om 20:18
maandag 30 maart 2009 om 20:21
Ik kan eigenlijk alleen maar zeggen dat ze het werkelijk briljant heeft gespeeld. Ik heb het ook gelooft.
Het was gewoon een droom van iedere vrouw denk ik dan...De liefde naast de deur
En Iedereen hier in een 'dip' omdat het nep is
En zoals iemand anders al zei: Ik wil het einde eigenlijk ook wel weten
Het was gewoon een droom van iedere vrouw denk ik dan...De liefde naast de deur
En Iedereen hier in een 'dip' omdat het nep is
En zoals iemand anders al zei: Ik wil het einde eigenlijk ook wel weten
maandag 30 maart 2009 om 20:29
quote:kathykatinka schreef op 30 maart 2009 @ 19:41:
Ik ben vast een naieve muts, maar bedenk je zo'n verhaal van tevoren en ga je dan stukje bij beetje posten?
Nee want dan zou Zwieber ook in het complot moeten zitten. Het verhaal werd immers ter plekke aangepast aan de sleuteltip.
Dit verklaart trouwens wel waarom ze steeds zo lang over het typen deed (met smoesjes zoals een weggevallen internetverbinding of verdwenen tekst): Ze moest nog veel ter plekke verzinnen.
Ik ben vast een naieve muts, maar bedenk je zo'n verhaal van tevoren en ga je dan stukje bij beetje posten?
Nee want dan zou Zwieber ook in het complot moeten zitten. Het verhaal werd immers ter plekke aangepast aan de sleuteltip.
Dit verklaart trouwens wel waarom ze steeds zo lang over het typen deed (met smoesjes zoals een weggevallen internetverbinding of verdwenen tekst): Ze moest nog veel ter plekke verzinnen.