Man en zijn zus, wat te denken?
zondag 30 juli 2017 om 15:47
Hoi allemaal. Na lang aan mezelf twijfelen, heb ik toch besloten om hier een topic te openen. Misschien dat een andere kijk op de situatie mij ook wat helderheid kan brengen.
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.
Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.
Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!
-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.
-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.
Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.
Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.
Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!
-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.
-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.
Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?

zondag 30 juli 2017 om 17:02
Ik denk dat de reacties vooral gebaseerd zijn op je OP, want je 2 reacties in dit topic met concrete voorbeelden zijn echt raar hoor!!
Brrr, kan me niet voorstellen dat iemand dat normaal vind.
zondag 30 juli 2017 om 17:04
Dus eigenlijk houd jij jezelf al vanaf 't begin voor de gek met iets wat er nooit is geweest.
Jouw illusie dat hij voor jou iemand anders zou gaan zijn dan hij is.
volg je verstand, gebruik je gevoel

zondag 30 juli 2017 om 17:06
Vind jij het normaal wat deze broer en zus doen?highlander schreef: ↑30-07-2017 17:04Dus eigenlijk houd jij jezelf al vanaf 't begin voor de gek met iets wat er nooit is geweest.
Jouw illusie dat hij voor jou iemand anders zou gaan zijn dan hij is.
zondag 30 juli 2017 om 17:09
Ik vind dat je als schoonzus niet kunt bepalen hoe broer en zus met elkaar omgaan. Dit is voor hen normaal, al sinds je hem kent. Ik vind het daarom wel een beetje vreemd om daar nu ineens een probleem van je gaan maken. Inhoudelijk snap ik je overigens wel, ze zijn wel érg klef. Het lijkt alsof ze niet echt veranderd zijn sinds hun kindertijd, terwijl de meeste broers en zussen in de pubertijd een gezonde afstand nemen. Hun ouders hadden daarbij kunnen/mogen/moeten helpen. Ik vind het nogal wat om hieraan te verbinden dat ze elkaar seksueel aantrekkelijk vinden. Ze houden van elkaar en zijn nogal klef voor hun leeftijd, maar juist op een kinderlijke manier.
Wat hier ook al gezegd werd, het stoort je juist nu omdat jij geen prioriteit bent. Kaart dat dus aan, zonder haar te noemen. 'Ik vind het vervelend dat we zo weinig tijd voor elkaar hebben', 'Ik wil graag een weekeindje met je weg, zoday we weer dichter bij elkaar kunnen komen'.
Wat hier ook al gezegd werd, het stoort je juist nu omdat jij geen prioriteit bent. Kaart dat dus aan, zonder haar te noemen. 'Ik vind het vervelend dat we zo weinig tijd voor elkaar hebben', 'Ik wil graag een weekeindje met je weg, zoday we weer dichter bij elkaar kunnen komen'.
zondag 30 juli 2017 om 17:10
Hij zegt letterlijk dat hij zich er niet meer druk om maakt. Zij hebben hierover al de nodige ruzies gehad, maar hij negeert het nu gewoon onder het mom: als ze bij me weg had gewild, had ze dat al wel gedaan.
Dat helpt dus ook niet echt.
Man is nu aan het werk, maar morgen ga ik dit alles toch eens bespreken met hem. Kan ik vanavond alles helder op papier zetten voor mezelf.
Het punt van focus is onze relatie, maar de 'wat het ook is voor iets' met zijn zus speelt wel een heel grote rol hierin.

zondag 30 juli 2017 om 17:14
Jij moet de politiek in.PlayingTheAngel schreef: ↑30-07-2017 17:11Overigens, als ik seks met mijn broertje zou hebben of willen hebben dan zou ik het er juíst niet zo dik bovenop leggen.
Kun je niet eens serieus aan de man van je schoonzus vragen hoe hij het echt ziet? Je zegt dat je al wel een beetje weet dat hij het gek vindt, maar vraag eens of hij er echt mee zit/het als een probleem ziet/zij het er wel eens over hebben gehad etc.
Dit zeg ik omdat wij er natuurlijk niet bij zijn en hij natuurlijk wel. Ik weet alleen niet hoe jouw band is met hem en of je zo'n gesprek goed met hem kan voeren (zonder dat hij het gelijk aan z'n vrouw zou vertellen, wat ik ook wel weer van hem zou begrijpen...).
(oh ik lees net in je laatste bericht dat jullie het er al over hebben gehad, sorry)
Lastige situatie, maar voor ons heel moeilijk in te schatten omdat wij er nooit bij zijn. Aan de ene kant denk ik: praat er eens serieus over met je man. Vraag naar waar het vandaan komt: vinden ze elkaar echt zo aardig/ziet hij zich als een beschermende grote broer etc. Aan de andere kant denk ik: laat het gaan, zij is geen concurrentie voor jou en wees blij dat ze elkaar aardig vinden. Moet je wel 100% zeker weten dat er echt niets meer dan vriendschap speelt - en daar kun je eigenlijk alleen door een serieus gesprek met je man achterkomen.
Dit zeg ik omdat wij er natuurlijk niet bij zijn en hij natuurlijk wel. Ik weet alleen niet hoe jouw band is met hem en of je zo'n gesprek goed met hem kan voeren (zonder dat hij het gelijk aan z'n vrouw zou vertellen, wat ik ook wel weer van hem zou begrijpen...).
(oh ik lees net in je laatste bericht dat jullie het er al over hebben gehad, sorry)
Lastige situatie, maar voor ons heel moeilijk in te schatten omdat wij er nooit bij zijn. Aan de ene kant denk ik: praat er eens serieus over met je man. Vraag naar waar het vandaan komt: vinden ze elkaar echt zo aardig/ziet hij zich als een beschermende grote broer etc. Aan de andere kant denk ik: laat het gaan, zij is geen concurrentie voor jou en wees blij dat ze elkaar aardig vinden. Moet je wel 100% zeker weten dat er echt niets meer dan vriendschap speelt - en daar kun je eigenlijk alleen door een serieus gesprek met je man achterkomen.
anoniem_142414 wijzigde dit bericht op 30-07-2017 17:15
Reden: crosspost
Reden: crosspost
4.16% gewijzigd

Niks geks?Lady_Voldemort schreef: ↑30-07-2017 16:46Ik lees niks geks. Meer mensen zouden het zo gezellig moeten hebben met hun broer/zus.
Volwassen broer en zus die achter elkaar aan vangend om beurt een likje van de lollie mogen?

Ik zou daar ook van opdrogen

zondag 30 juli 2017 om 17:20
Waar 't om gaat is dat TO haar aandachtsvraag onhandig inpakt mi
Ze kan haar focus van haar schoonzus afhalen.
Want schoonzus heeft niks met 't huwelijk van TO te maken.
Zij wil meer tijd met hem doorbrengen als man en vrouw.
Los van hun rol als ouders. Dat mag ze best duidelijk zeggen.
volg je verstand, gebruik je gevoel

zondag 30 juli 2017 om 17:24
Hahahahahaha dit!!badmeester schreef: ↑30-07-2017 17:18Wat echt een giller zou zijn dat je met je eigen broer afspreekt om het gedrag te spiegelen als je met je man bij jouw familie bent.![]()
![]()

zondag 30 juli 2017 om 17:30
Dit soort dingen zou ik ook irritant vinden. Ik.zou dit met schoonzus bespreken.Maxisas87 schreef: ↑30-07-2017 16:29Dat probeer ik! Maar dat moet wel van 2 kanten komen...
Zoals ik al zei: het gaan niet super tussen ons de laatste tijd. En juist nu ging hij fijn een weekendje weg met zijn zus. Terwijl het voor ons ook niet verkeerd was geweest om even zonder de kinderen ergens heen te gaan.
Maar daar heeft hij dan weer geen tijd voor.![]()
Ik.zou als zus.mijn broer gelukkig willen zien en niet als het niet lekker gaat als surrogaat liefje willen fungeren.

zondag 30 juli 2017 om 17:30
Dit had ze al moeten doen in verkeringtijd zo van kijk hoe belachelijk het is, en dat gewoon altijd herhalen met haar eigen broer van kijk wat ze nou weer deden, ik ga mijn zusje in slaap knuffelenbadmeester schreef: ↑30-07-2017 17:18Wat echt een giller zou zijn dat je met je eigen broer afspreekt om het gedrag te spiegelen als je met je man bij jouw familie bent.![]()
![]()

Ik zou nu meer richting relatietherapie denken en zelf eens een weekend weggaan kijken wat er tussen jullie over is gebleven van jullie eigen liefde.

zondag 30 juli 2017 om 17:31
Jij ligt ook lepeltje lepeltje in bed met broer zodat ie jou in slaap kan knuffelen?
Hier zoenen we elkaar ook op de mond, de mannen zoenen elkaar ook.
Maar van dit gedrag zou ik ook kotsmisselijk van worden.

zondag 30 juli 2017 om 17:37
Eenshighlander schreef: ↑30-07-2017 17:20Waar 't om gaat is dat TO haar aandachtsvraag onhandig inpakt mi
Ze kan haar focus van haar schoonzus afhalen.
Want schoonzus heeft niks met 't huwelijk van TO te maken.
Zij wil meer tijd met hem doorbrengen als man en vrouw.
Los van hun rol als ouders. Dat mag ze best duidelijk zeggen.
zondag 30 juli 2017 om 17:49
Nee, niet lepeltje lepeltje, maar op wintersport bijvoorbeeld wel samen op een kamer en 1 bed. Als kind sliep ik ook vaak bij broer, snap niet waarom dat nu niet zou kunnen. We zien elkaar ook naakt in de badkamer.
zondag 30 juli 2017 om 17:57
Het zou niet mijn manier zijn van omgaan met mijn broer. Maar dit zou voor mij zijn zoals het bij zoveel andere dingen van mijn partner is: niet mijn ding, niet leuk, soms ergerlijk, maar het is nu eenmaal zo en ik accepteer hem zoals hij is. Ik vind dat je het uit verband trekt en dat is naar hem toe niet fair.
Ook denk ik dat je onterecht een link legt tussen jullie huwelijksproblemen en zijn zus. Hun band is altijd zo close geweest, die is stabiel hecht. Die van jullie verslechtert. Ik zie de link niet. De enige link die ik ertussen zie is dat als het voor hem minder fijn is om bij jou te zijn en jullie minder klikken, hij dus logischerwijs vaker tijd zal doorbrengen met mensen met wie hij wel klikt en het fijn heeft. Doe ik zelf ook als ik even wat minder happy word van mijn partner; dan zie ik mijn beste vriendin een stuk meer. Om daar dan een half-incestueus probleem in te zien vind ik nogal raar. Zie geen causaliteit waar die niet is en ga je focussen op het echte probleem: je huwelijk gaat niet goed en jullie moeten aan de bak. Ik zou dáár het gesprek eens over aangaan en het voorbeeld van de man van je schoonzus volgen.
Ook denk ik dat je onterecht een link legt tussen jullie huwelijksproblemen en zijn zus. Hun band is altijd zo close geweest, die is stabiel hecht. Die van jullie verslechtert. Ik zie de link niet. De enige link die ik ertussen zie is dat als het voor hem minder fijn is om bij jou te zijn en jullie minder klikken, hij dus logischerwijs vaker tijd zal doorbrengen met mensen met wie hij wel klikt en het fijn heeft. Doe ik zelf ook als ik even wat minder happy word van mijn partner; dan zie ik mijn beste vriendin een stuk meer. Om daar dan een half-incestueus probleem in te zien vind ik nogal raar. Zie geen causaliteit waar die niet is en ga je focussen op het echte probleem: je huwelijk gaat niet goed en jullie moeten aan de bak. Ik zou dáár het gesprek eens over aangaan en het voorbeeld van de man van je schoonzus volgen.