Man en zijn zus, wat te denken?

30-07-2017 15:47 1648 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal. Na lang aan mezelf twijfelen, heb ik toch besloten om hier een topic te openen. Misschien dat een andere kijk op de situatie mij ook wat helderheid kan brengen.
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.

Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.

Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!

-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.

-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.

Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
oh, ik lees nu je tweede post TO... brrrr
je zou ze zowat slaan
Lorem Ipsum
Afgezien van het wel een weekend met haar weg en niet met jou zie ik nog steeds niets wat jij doet vermoeden dat er iets speelt. Eerder jaloezie misschien van jouw kant.

Ze zijn samen hun kindertijd niet ontgroeid zo lees ik het. Zus en ik doen soms ook nog heel erg kinderlijk met elkaar. Omdat we elkaar al ons hele leven kennen.

Zie je haar als een bedreiging? Hoe vaak lees je dat een man scheidt van zijn vrouw om met zijn zus verder te gaan?
Klinkt wel een beetje extreem hoor haha lijkt me geen fijn probleem inderdaad.
Ze weten ook dat hun partners er niet zo blij van worden dus misschien dat ze het daardoor nog duidelijker doen zo van schijt aan.
Doet ie bij jou ook een beetje leuk giechelig en zij bij haar vent?
Hoe oud is het zusje? Ik krijg de indruk dat ze nog erg jong is en dat je man haar nog echt ziet als zijn kleine zusje. Heeft ze zelf een relatie?

Nu ik nog eens goed lees, zie ik dat zus een relatie heeft. Ze gaan inderdaad wel als kinderen met elkaar om.
anoniem_199331 wijzigde dit bericht op 30-07-2017 16:13
28.78% gewijzigd
Maleficent schreef:
30-07-2017 15:50
Tja, ze doen het al zolang als jij je man kent. Je verwachtte dat het minder zou gaan worden en dat is niet gebeurd.

Ik lees niks geks eigenlijk, ze zijn kennelijk heel close met elkaar.
Jij klinkt heel jaloers als ik je zo lees. Hoe gaat je man om met jou?

Sterker nog, ze deden al zo lang voordat TO haar man kent.
Ik lees ook niks geks. Heerlijk als je zo'n band hebt met je zus / broer!
Edit: Achterhaald
anoniem_636a100800946 wijzigde dit bericht op 31-07-2017 21:32
87.18% gewijzigd
Ik zie niks om je druk om te maken.
Mijn zus en ik zoenen elkaar ook op de mond bij een begroeting als we elkaar al een tijdje niet gezien hebben. Ook als we elkaar gisteren nog gezien hebben.
Wij zijn een heerlijk kleffe familie.

Ik ben wel vrouw, en mijn zus ook :proud:

Niet dat dat iets uit zou moeten maken.

Maar misschien maakt dat verschil voor jou?
anoniem_207915 wijzigde dit bericht op 30-07-2017 16:16
Reden: Aanvulling
6.74% gewijzigd
TO praten werkt niet dus je moet met acties komen of een ultimatum.
Doreia schreef:
30-07-2017 15:50
Heten ze Lannister van achternaam? Dan weet je genoeg.
:HA:
volg je verstand, gebruik je gevoel
Hmm. Met deze reacties ga ik toch weer aan mezelf twijfelen.

Ik heb geen hekel aan mijn schoonzus, absoluut niet. Maar wel aan het feit dat ze boven mij lijkt te staan in de relatie met mijn man.
Ze delen alles, en daardoor voel ik me soms gepasseerd.
Vroeger deelden ze een slaapkamer wegens ruimtegebrek, maar toen ze gingen studeren, woonden ze ook samen.

Ohja, nog een intiem-ergerpuntje. Tijdens een familieweekend bij schoonouders, ging schoonzus na het ontbijt nog even weer naar bed. En man ging "haar wel even in slaap knuffelen."
Op mijn opmerking of dat nou nodig was, zei mijn schoonmoeder alleen maar dat ze het zo lief vond.

:facepalm:

Kom ik dan echt uit zo'n ander gezin? Ik voel me daar gewoon echt niet prettig bij. Maar als ik dan bedenk waar ik bang voor ben, ga ik weer twijfelen wie er nu degene met de dirty mind is, zij of ik. :|
Ze staat niet boven je. Of onder je. Ze heeft een heel andere positie.
Net zoals zijn moeder een andere positie heeft en jullie kinderen.
Maxisas87 schreef:
30-07-2017 16:16
Hmm. Met deze reacties ga ik toch weer aan mezelf twijfelen.

Ik heb geen hekel aan mijn schoonzus, absoluut niet. Maar wel aan het feit dat ze boven mij lijkt te staan in de relatie met mijn man.
Ze delen alles, en daardoor voel ik me soms gepasseerd.
Vroeger deelden ze een slaapkamer wegens ruimtegebrek, maar toen ze gingen studeren, woonden ze ook samen.

Ohja, nog een intiem-ergerpuntje. Tijdens een familieweekend bij schoonouders, ging schoonzus na het ontbijt nog even weer naar bed. En man ging "haar wel even in slaap knuffelen."
Op mijn opmerking of dat nou nodig was, zei mijn schoonmoeder alleen maar dat ze het zo lief vond.

:facepalm:

Kom ik dan echt uit zo'n ander gezin? Ik voel me daar gewoon echt niet prettig bij. Maar als ik dan bedenk waar ik bang voor ben, ga ik weer twijfelen wie er nu degene met de dirty mind is, zij of ik. :|
Hup niet zo onzeker. Jij hebt het gevoel dat ze boven jou staat. Hoe hecht ze ook zijn: hij is met jou getrouwd.

Dus ga t gesprek maar aan.
@ ik weet niet meer wie het vroeg: ja, het laatste jaar heeft het wel effect op ons huwelijk. Het lijkt tussen hen steeds erger te worden, terwijl ik het idee heb dat mijn man en ik juist langs elkaar heen leven.
Misschien steekt het daarom wel des te meer dat hij met haar wél lol en knuffels enz deelt. :-|
Maxisas87 schreef:
30-07-2017 16:04
Stiekem moest ik hierom lachen. Dat heb ik mijn man namelijk al eens voor de voeten gegooid.

En wat betreft de overige vragen: ja, ik denk dat ze gevoelens voor elkaar hebben, ze gedragen zich als een stel verliefde pubers! En dat gewoon altijd!
Maar als ik daar naar vraag, lacht mijn man het weg en stel ik me aan.

Ze zijn een weekendje samen weg geweest... Dat doet ie nooit met mij en de kinderen!
Dus ja, ik heb vaak het gevoel dat zij voor alles gaat. Terwijl het op zich een hele leuke meid is.

Met te intiem zijn, bedoel ik het constant aan elkaar zitten, het zoenen en knuffelen, klieren met eten... laatst had zij een lolly, hij pakt hem af, en dan als een stel kleuters achter elkaar aanrennen. Vervolgens werd de lolly gedeeld, dwz ze mochten om de beurt een likje. *kots*

Ik zit er dan echt bij met het idee van: Ziet nou niemand anders dit???
Als je echt denkt dat ze verliefd op elkaar zijn, maar omdat een relatie met je broer/zus nou eenmaal niet mag en ze daarom niet met elkaar getrouwd zijn, tja dan zou ik dat ook niet leuk vinden.
IJemig, het is zijn ZUS! Zijn bloed! Ik snap gewoon echt niet hoe je bij die rare ideeën komt.
Het is toch superfijn voor hen dat ze zo iemand in hun leven hebben, iemand die zo eigen is. Zo vertrouwd en fijn.

Ik zou echt zooooooo boos worden als iemand dit zou insinueren over mijn broer en mij. En nee, hij staat niet boven mijn man, maar zeker wel gelijk. Ik zou niet weten wat ik zonder mijn broer zou moeten en ik zou het echt ongelofelijk pijnlijk vinden als mijn man of schoonzus daar zulke rare ideeën bij zou hebben. En eerlijk gezegd zou mijn man dan 85 keer pech hebben.
queenarachnia wijzigde dit bericht op 30-07-2017 16:29
1.61% gewijzigd
Ik denk dat je je aandacht en energie beter kunt steken in de relatie met jouw man en wat je daarin mist en hoe jullie die relatie samen beter en leuker kunnen maken, en niet aan de relatie die hij heeft met zijn zus.
badmeester schreef:
30-07-2017 16:20
Hup niet zo onzeker. Jij hebt het gevoel dat ze boven jou staat. Hoe hecht ze ook zijn: hij is met jou getrouwd.

Dus ga t gesprek maar aan.
Ja maar WELK gesprek?! Ik krijg hier al niet goed duidelijk neergezet wat me nou precies dwarszit, dus ik weet niet hoe ik dat tot een helder gesprek moet gaan krijgen. :-[

Schoonzus is 30 trouwens, dus by far geen klein zusje meer. :wtf:
Maxisas87 schreef:
30-07-2017 16:22
@ ik weet niet meer wie het vroeg: ja, het laatste jaar heeft het wel effect op ons huwelijk. Het lijkt tussen hen steeds erger te worden, terwijl ik het idee heb dat mijn man en ik juist langs elkaar heen leven.
Misschien steekt het daarom wel des te meer dat hij met haar wél lol en knuffels enz deelt. :-|

Praat met je man.
Niet even tussen neus en lippen door, maar een écht gesprek.
Ik denk dat het probleem niet bij zijn relatie met zijn zus zit maar bij de relatie tussen jou en hem.
Ik vind het interressantdoenerij giechelend lollys van elkaar afpakken en rondjes rennen, lijkt me echt we libodo killer ook ieuw! En in slaap knuffelen is echt raar hoor
..
Mijn ex doet ook zo met zijn zusje. Haar vriend vond dat ook niet leuk
Maxisas87 schreef:
30-07-2017 16:22

Heeft zijn relatie met zijn zus écht effect op jouw huwelijk met hem of denk je dat maar?
Hommeltjes schreef:
30-07-2017 16:25
Ik denk dat je je aandacht en energie beter kunt steken in de relatie met jouw man en wat je daarin mist en hoe jullie die relatie samen beter en leuker kunnen maken, en niet aan de relatie die hij heeft met zijn zus.
Dat probeer ik! Maar dat moet wel van 2 kanten komen...

Zoals ik al zei: het gaan niet super tussen ons de laatste tijd. En juist nu ging hij fijn een weekendje weg met zijn zus. Terwijl het voor ons ook niet verkeerd was geweest om even zonder de kinderen ergens heen te gaan.
Maar daar heeft hij dan weer geen tijd voor. :frusty:
Ik vind het ook raar gedrag.
Well, that didn't work.

~An Autobiography~
alinea schreef:
30-07-2017 16:27
Ik vind het interressantdoenerij giechelend lollys van elkaar afpakken en rondjes rennen, lijkt me echt we libodo killer ook ieuw! En in slaap knuffelen is echt raar hoor
..

Libidokiller, libido-killer (hoe schrijf je dat?) oké.

Dat vind ik ook.
QueenArachnia schreef:
30-07-2017 16:25
IJemig, het is zijn ZUS! Zijn bloed! Ik snap gewoon echt niet hoe je bij die rare ideeën komt.
Het is toch superfijn voor hen dat ze zo iemand in hun leven hebben, iemand die zo eigen is. Zo vertrouwd en fijn.

Ik zou echt zooooooo boos worden als iemand dit zou insinueren over mijn broer en mij. En nee, hij staat niet boven mijn man, maar zeker wel gelijk. Ik zou niet weten wat ik zonder mijn broer zou moeten en ik zou het echt ongelofelijk pijnlijk vinden als mijn man of schoonzus daar zulke rare ideeën bij zou hebben. En eerlijk gezegd zou mijn man dan 85 keer pech hebben.

Het zal anders vast weleens voorkomen dat broer en zus verliefd worden op elkaar. Dat het familie is, betekent niet dat ze DUS niet verliefd kunnen worden. Die kans is natuurlijk wel heel heel klein.... Maar zo te lezen is TO daar wel erg bang voor. Ik kan vanaf hier niet beoordelen of haar zorgen terecht zijn of niet...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven