Man en zijn zus, wat te denken?
zondag 30 juli 2017 om 15:47
Hoi allemaal. Na lang aan mezelf twijfelen, heb ik toch besloten om hier een topic te openen. Misschien dat een andere kijk op de situatie mij ook wat helderheid kan brengen.
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.
Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.
Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!
-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.
-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.
Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.
Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.
Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!
-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.
-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.
Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
zondag 30 juli 2017 om 18:12
Dit vind ik echt een goede post! Ook nu ik lees wat je zwager doet / ervan vindt.Koffiehagedis schreef: ↑30-07-2017 17:57Het zou niet mijn manier zijn van omgaan met mijn broer. Maar dit zou voor mij zijn zoals het bij zoveel andere dingen van mijn partner is: niet mijn ding, niet leuk, soms ergerlijk, maar het is nu eenmaal zo en ik accepteer hem zoals hij is. Ik vind dat je het uit verband trekt en dat is naar hem toe niet fair.
Ook denk ik dat je onterecht een link legt tussen jullie huwelijksproblemen en zijn zus. Hun band is altijd zo close geweest, die is stabiel hecht. Die van jullie verslechtert. Ik zie de link niet. De enige link die ik ertussen zie is dat als het voor hem minder fijn is om bij jou te zijn en jullie minder klikken, hij dus logischerwijs vaker tijd zal doorbrengen met mensen met wie hij wel klikt en het fijn heeft. Doe ik zelf ook als ik even wat minder happy word van mijn partner; dan zie ik mijn beste vriendin een stuk meer. Om daar dan een half-incestueus probleem in te zien vind ik nogal raar. Zie geen causaliteit waar die niet is en ga je focussen op het echte probleem: je huwelijk gaat niet goed en jullie moeten aan de bak. Ik zou dáár het gesprek eens over aangaan en het voorbeeld van de man van je schoonzus volgen.
zondag 30 juli 2017 om 18:13
Gelukkig ben je mijn schoonzus niet
WIj zijn thuis met 10 en zijn ook heel close met elkaar. Alleen niet specifiek met een broer of zus. We zijn dol op elkaar zien elkaar vaak. Knuffels en kussen ja ook. Ik eet gerust ook samen met mijn broers en zussen uit een bak ijs of met 1 lepel. Of dat stukje over een lolly delen ach dat zou bij ons ook zo kunnen. Mijn schoonzussen en zwagers zijn toppers maar sommige vonden het in het begin ook overweldigend. Ten eerste de veelheid aan broers en zussen maar ook hoe close we zijn.
Ik krijg meer het gevoel dat je je buiten gesloten voelt. Dat je meer aandacht wil van je man en dat hij de dingen die hij met haar doet met jou moet doen.
Ja ik zou praten met je man en dat je het moeilijk vind.

Ik krijg meer het gevoel dat je je buiten gesloten voelt. Dat je meer aandacht wil van je man en dat hij de dingen die hij met haar doet met jou moet doen.
Ja ik zou praten met je man en dat je het moeilijk vind.
you go girl
zondag 30 juli 2017 om 18:18
Dankjewel Koffiehagedis. Zoals jij het schrijft, klinkt ook logisch.
Dat was dus ook de hoofdreden voor het openen van dit topic, de dingen even van een afstand kunnen zien, zonder dat mijn gevoel daar meteen in meespeelt.
Ik heb nu wat punten opgeschreven voor mezelf, en daar ga ik het óf morgen, óf vanavond met mijn man over hebben. Vanavond liggen de kinderen in bed, dus dat is misschien makkelijker praten.
Dat was dus ook de hoofdreden voor het openen van dit topic, de dingen even van een afstand kunnen zien, zonder dat mijn gevoel daar meteen in meespeelt.
Ik heb nu wat punten opgeschreven voor mezelf, en daar ga ik het óf morgen, óf vanavond met mijn man over hebben. Vanavond liggen de kinderen in bed, dus dat is misschien makkelijker praten.

zondag 30 juli 2017 om 20:05
Je kunt natuurlijk ook zelf een weekendje weg met hem boeken, dan doet ie dat ook met jou en de kinderen.Maxisas87 schreef: ↑30-07-2017 16:04Stiekem moest ik hierom lachen. Dat heb ik mijn man namelijk al eens voor de voeten gegooid.
En wat betreft de overige vragen: ja, ik denk dat ze gevoelens voor elkaar hebben, ze gedragen zich als een stel verliefde pubers! En dat gewoon altijd!
Maar als ik daar naar vraag, lacht mijn man het weg en stel ik me aan.
Ze zijn een weekendje samen weg geweest... Dat doet ie nooit met mij en de kinderen!
Dus ja, ik heb vaak het gevoel dat zij voor alles gaat. Terwijl het op zich een hele leuke meid is.
Met te intiem zijn, bedoel ik het constant aan elkaar zitten, het zoenen en knuffelen, klieren met eten... laatst had zij een lolly, hij pakt hem af, en dan als een stel kleuters achter elkaar aanrennen. Vervolgens werd de lolly gedeeld, dwz ze mochten om de beurt een likje. *kots*
Ik zit er dan echt bij met het idee van: Ziet nou niemand anders dit???

zondag 30 juli 2017 om 20:11
zondag 30 juli 2017 om 20:16
Dit is natuurlijk wel vanuit de ogen bekeken van TO, die zich sowieso al enorm ergert en zich bedreigd voelt door de band met zijn zus.
Ik kan me zo voorstellen dat dit gewoon een geintje was tussen broer en zus, maar to kijkt daar natuurlijk heel gekleurd naar.

zondag 30 juli 2017 om 20:17
+1QueenArachnia schreef: ↑30-07-2017 15:58Oh ben jij mijn schoonzus?
Behalve het kussen op de mond en knuffelen beschrijf jij mijn broer en mij. Wij zien en spreken/appen elkaar alleen vaker dan dan jouw man en zijn zus.
Ik denk dat ik niet hoef uit te leggen wat ik van jouw verhaal vind?

zondag 30 juli 2017 om 20:20
Ongetwijfeld kijkt ze er gekleurd naar, maar dan nog! Je volwassen zus in slaap knuffelen, samen aan een lolly likken, gillend achter elkaar aanrennenQueenArachnia schreef: ↑30-07-2017 20:16Dit is natuurlijk wel vanuit de ogen bekeken van TO, die zich sowieso al enorm ergert en zich bedreigd voelt door de band met zijn zus.
Ik kan me zo voorstellen dat dit gewoon een geintje was tussen broer en zus, maar to kijkt daar natuurlijk heel gekleurd naar.

zondag 30 juli 2017 om 20:21
Welk beeld geef je zo ook aan je kinderen?
Dat het "normaal" is om je als kleuters te gedragen terwijl je volwassen hoort te zijn?
zondag 30 juli 2017 om 20:22
zondag 30 juli 2017 om 20:24
Oh mijn kinderen zien mij gelukkig heel vaak raar doen met hun oom.Tornacense schreef: ↑30-07-2017 20:21Welk beeld geef je zo ook aan je kinderen?
Dat het "normaal" is om je als kleuters te gedragen terwijl je volwassen hoort te zijn?
Wat de fuck is "volwassen gedragen?"
Nee, niet echt iets voor mij. (En mijn broer.)

Ik zal je de serie Taboo kunnen afraden in deze ...
Maar heel eerlijk: ik vind wat je omschrijft ook wel wat vreemd. Ik zou er persoonlijk na al die jaren ook niet meer om kunnen lachen. Volwassen mensen die zo infantiel met elkaar omgaan. Blergh !!
Maar je hebt er al eens wat over gezegd en hij lacht het weg.
Tja wat doe je dan?
Goeie vraag.... wellicht kun je aan je man voorstellen om ook eens een weekend samen weg te gaan?
En bli jf bij jezelf. Als jij het gedrag gewoon irritant vindt, mag je dat zeggen. Klaar.

Maar heel eerlijk: ik vind wat je omschrijft ook wel wat vreemd. Ik zou er persoonlijk na al die jaren ook niet meer om kunnen lachen. Volwassen mensen die zo infantiel met elkaar omgaan. Blergh !!
Maar je hebt er al eens wat over gezegd en hij lacht het weg.
Tja wat doe je dan?
Goeie vraag.... wellicht kun je aan je man voorstellen om ook eens een weekend samen weg te gaan?
En bli jf bij jezelf. Als jij het gedrag gewoon irritant vindt, mag je dat zeggen. Klaar.
Only dead fish go with the flow

Hoe zou je het neutraal kunnen beschrijven? Ben ik oprecht benieuwd naar!QueenArachnia schreef: ↑30-07-2017 20:22Ja zo zou ik dat ook beschrijven als ik het stom en raar en genant wilde laten lijken.

zondag 30 juli 2017 om 20:27

zondag 30 juli 2017 om 20:32
Vertel dat tegen bijvoorbeeld een collega en die vraagt toch instant "Hoe oud zijn jullie? 5?"QueenArachnia schreef: ↑30-07-2017 20:28Gewoon..ik had een lolly en mijn broer probeerde die heel flauw van me af te pakken?
Ik zie totaal niet in wat daar nou zo shocking aan is.
zondag 30 juli 2017 om 20:34
Ja.Paarsebloem schreef: ↑30-07-2017 20:19De OP is niet zo raar, maar dat met die lollies..![]()
Als je er wat van zegt, gaat hij het dan juist doen?

En ongetwijfeld zal ik er wat gekleurder naar kijken omdat ik het gewoon niet leuk vind, maar het is wel gewoon zo gebeurd!
Ze ZIJN gewoon heel giebelig en nouja, kinderlijk aan het klieren en uitdagen altijd.
Vraag ik: (niet op geërgerde toon, maar beetje 'alsof ik het niet erg vind') "Wat is dat toch met jullie twee? Jullie lijken wel een pas getrouwd stelletje zo."
Gaat hij expres bij haar op schoot zitten, haar een zoen geven en zeggen: "maar ik HOU zoveel van haar!" Op dramatisch toontje.
Vervolgens lacht iedereen dan... en ik niet echt.

Habbekratz schreef: ↑30-07-2017 20:27Misschien moet jij met je zwager eens een weekend weggaan,elkaar begroeten met een kus op de mond,een lolly delen,dagelijks appen en bellen ed gewoon precies hetzelfde aan je man en schoonzus laten zien zoals zij het bij jou en zwager doen. Ben benieuwd hoe zij daarop reageren jij niet?
Er zit natuurlijk wel een verschil tussen een broer en zus die zo close zijn met elkaar en twee niet-familieleden die datzelfde doen. Of zie je dat niet?
Hoezo? Op je 40e zijn lollies opeens goor en geintjes opeens "onvolwassen"?Tornacense schreef: ↑30-07-2017 20:32Vertel dat tegen bijvoorbeeld een collega en die vraagt toch instant "Hoe oud zijn jullie? 5?"
God wat ben ik blij dat ik niet zo in het leven sta.