Man en zijn zus, wat te denken?
zondag 30 juli 2017 om 15:47
Hoi allemaal. Na lang aan mezelf twijfelen, heb ik toch besloten om hier een topic te openen. Misschien dat een andere kijk op de situatie mij ook wat helderheid kan brengen.
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.
Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.
Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!
-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.
-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.
Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.
Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.
Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!
-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.
-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.
Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?

zondag 30 juli 2017 om 20:48
Hij zit je dus gewoon op te naaien om zijn familie te laten lachen. Zou ik niet op prijs stellen. Een geintje is leuk maar niet ten koste van je partner.Maxisas87 schreef: ↑30-07-2017 20:34Ja.![]()
En ongetwijfeld zal ik er wat gekleurder naar kijken omdat ik het gewoon niet leuk vind, maar het is wel gewoon zo gebeurd!
Ze ZIJN gewoon heel giebelig en nouja, kinderlijk aan het klieren en uitdagen altijd.
Vraag ik: (niet op geërgerde toon, maar beetje 'alsof ik het niet erg vind') "Wat is dat toch met jullie twee? Jullie lijken wel een pas getrouwd stelletje zo."
Gaat hij expres bij haar op schoot zitten, haar een zoen geven en zeggen: "maar ik HOU zoveel van haar!" Op dramatisch toontje.
Vervolgens lacht iedereen dan... en ik niet echt.
zondag 30 juli 2017 om 20:51
En twee broers? Zouden die ook zo flirterig en aanhankelijk met elkaar doen? Het is toch ook wel een man-vrouw ding. Bij elkaar op schoot zitten enzo, zeggen dat je van elkaar houdt, lollies afpakken.... Broers zouden dat ook niet doen, kan me dat iig niet voorstellen. Ergens zit er ook iets seksueels in, bewust of onbewust.
zondag 30 juli 2017 om 20:53
Brrr dit vind ik ook niet gezond klinken. Zou ik echt de kriebels van krijgen.Miss_Fit schreef: ↑30-07-2017 20:41Paar jaar geleden kort met een jongen gedate die nog thuis woonde en ook heel klef was met zijn zusje. (Hij was 25, zij 21)
Ze ging 's ochtends bij hem in bed liggen knuffelen, ik mocht daar niet slapen omdat ik mijn eigen woning had. Hij heeft weleens gezegd tegen me dat hij boven zijn zusje gaat liggen, zij onderop en dat hij dan zijn kwijl in haar mond liet drippen. En dat ze zeggen tegen elkaar dat ze verliefd op elkaar zijn. Ze liepen samen naakt in de douche, hij zag haar regelmatig naakt en zei ook tegen mij dat hij de borsten van zijn zusje heel erg mooi vond. Beneden in de woonkamer stond een soort bank die je kan uitklappen als bed en daar gingen ze vaak lepeltje lepeltje in liggen knuffelen. Als zij achterop bij hem op de fiets zat, deed ze haar handen onder zijn shirt en ging aan z'n chest en buik voelen.
Ook een keer aan tafel, waar ik bij zat, werd er aan dat zusje gevraagd door oma waarom ze nog geen vriend had. Toen zei hun vader: "Ja ze is gek op haar broer maarja die is al bezet!" Waarop zusje zei "Ach met een beetje incest is niks mis toch?" En iedereen ging lachen.
Ik vond het al een aparte familie, (ze knuffelde ook zo met haar vader) en misschien ben ik wel jaloers geweest (???) maar dit was voor mij ECHT een dealbreaker. Gadverdamme
Dus TO ik kan je zeggen: het is niet normaal. Ik heb ook best een goede band (gehad) met mijn broer, regelmatig bellen, elkaar taggen in filmpjes op FB, maar nooit zo zoenen op de mond en niks van dat 'verliefdheid'-achtige. (Overigens zoen ik mijn opa, oma, ooms, tantes etc wel op de mond. Ik weet dat externe mensen hier vaak raar van opkijken maar daar zit niks achter)
EDIT: zij zagen er trouwens ook totaal geen kwaad in, die vader niet, die moeder niet, mijn ex-date niet. Dat is er door de jaren heen zo ingeslopen, ze zijn altijd erg open met elkaar. Ik ben me ervan bewust dat ik een kijkje in hun leven heb mogen krijgen, elk huisje heeft zijn kruisje etc, en dit is dan iets wat je doorgaans niet zo snel ziet in gezinnen. Ik denk ook trouwens NIET dat zij oprecht verliefd op elkaar waren. Ik denk dat ze elkaar heel erg waarderen en dat ze door de jaren heen heel intiem zijn gebleven, terwijl je 'normaal gesproken' rond een bepaalde leeftijd jezelf seksueel gaat ontwikkelen en wat meer je eigen pad op gaat. Ex-date had voor mij maar 1 vriendinnetje gehad, en zijn zusje zelfs nooit een relatie.
zondag 30 juli 2017 om 20:54
Ik zou er niks achter zoeken. Ik ben ook heel close met mijn broer (al zoenen wij elkaar niet op de mond), maar we knuffelen wel veel, lagen als pubers ook s morgens bij elkaar in bed in het weekend (gewoon te kletsen en te lachen, niks anders), gaan samen naar de sauna. Mijn schoonzus vond dit ook nogal raar en ook niet zo leuk, maar ja, kom op, het is mijn broer! Ik ben al jaren gelukkig met mijn vriend en hoef geen seksuele relatie met mijn broer, dat is haar 'afdeling'

zondag 30 juli 2017 om 20:54
appelientjex schreef: ↑30-07-2017 20:51En twee broers? Zouden die ook zo flirterig en aanhankelijk met elkaar doen? Het is toch ook wel een man-vrouw ding. Bij elkaar op schoot zitten enzo, zeggen dat je van elkaar houdt, lollies afpakken.... Broers zouden dat ook niet doen, kan me dat iig niet voorstellen. Ergens zit er ook iets seksueels in, bewust of onbewust.
Heb je de reacties gelezen van forummers die net zo close zijn met hun zussen, of negeer je die voor het gemak? Of zijn die allemaal latent biseksueel volgens jou?
zondag 30 juli 2017 om 21:00
zondag 30 juli 2017 om 21:00
Mmmmmm ik vind het ook wel wat vreemd allemaal, het zit aardig op/over het randje ( vooral dat je Je op een gegeven moment je als volwassene moet gaan gedragen) maar ook denk ik hoe meer aandacht jij eraan geeft hoe meer jij je eraan gaat ergeren en het zal Niet opeens veranderen of anders zijn.
Hij blijft altijd de grote broer en zij de kleine zus.
Hij blijft altijd de grote broer en zij de kleine zus.

zondag 30 juli 2017 om 21:16
Wauw.blauwuiltje schreef: ↑30-07-2017 21:09Als ik dat allemaal lees ben ik blij dat Man en zijn zus niet echt close zijn.....
Ik gun mijn man alles.. zeker een close band met zijn familie.

zondag 30 juli 2017 om 21:27
Er is een verschil in "close zijn" of "elkaar en elkaars lolly aflebberen" en dergelijke strapatsen.QueenArachnia schreef: ↑30-07-2017 21:16Wauw.
Ik gun mijn man alles.. zeker een close band met zijn familie.
Mijn zus zou mij zowat wurgen als ik haar op de mond zou zoenen.
Laat staan mee in bed duik.
zondag 30 juli 2017 om 21:29
Nou gefeliciteerd ermee. En is dat nu DE standaard? Iedereen die dat anders doet is raar en onvolwassen?Tornacense schreef: ↑30-07-2017 21:27
Mijn zus zou mij zowat wurgen als ik haar op de mond zou zoenen.
Laat staan mee in bed duik.
zondag 30 juli 2017 om 21:32
Nou g*dsamme nogaan toe!
Ik heb netjes gewacht tot hij rustig was gaan zitten en toen gevraagd of we even konden praten.
"Waarover?"
Over ons dus. Ik heb gezegd wat ik voel/ merk tussen ons en heb expres niet mijn schoonzus genoemd.
Voorgesteld om binnenkort, na onze vakantie, de kinderen een nachtje naar mijn ouders te brengen zodat we een keertje weer uit eten kunnen en daarna samen een bioscoopje doen ofzo. Ergens iets drinken misschien. Gewoon even alleen wij samen.
Dat ik zei dat het voelt alsof we langs elkaar heen leven, werd weggewuifd met een "tja dat krijg je na 8 jaar en 2 kinderen. Hoort erbij."
Hij vond het allemaal wel meevallen.
En mijn plan van een avondje uit, werd verdomme gewoon afgekeurd! "We kunnen ook gewoon samen thuisblijven toch?"
Wauw. Ik weet nu al dat hij dan de hele avond in zijn telefoon zit en ik voor lul de film kijk.
En toen plofte ik en zei ik hardop dat het mijn bedoeling was dat we weer iets dichter tot elkaar zouden komen, ipv dat hij met zn neus in de telefoon zit en ik alleen op de bank een film kijk.
Resultaat: ik moet niet zo zeuren en me niet zo aanstellen, want we hebben het prima.
Op mijn vraag of hij nog weet wanneer we de laatste keer sex hadden, wist hij het antwoord niet. Zo prima hebben we het dus...
Terwijl ik nog aan het zoeken wasnaar de juiste woorden, kwam hij terloops met de opmerking dat hij morgen eerder naar zijn werk gaat, want (jawel!) hij gaat lunchen bij zusjelief.
En mijn goede voornemens ten spijt: dat was de druppel!
Al mijn frustraties over hem en zus eruit gegooid, vanalles geschreeuwd enz. Over en weer trouwens. En ik heb geroepen dat als hij toch als een zombie naast mij op de bank met haar gaat zitten appen, dat ie dan net zo goed daar op de bank kon gaan zitten.
Waarop hij riep dat hij dat ook liever deed, en de deur uitgestampt is.
Ik heb netjes gewacht tot hij rustig was gaan zitten en toen gevraagd of we even konden praten.
"Waarover?"
Over ons dus. Ik heb gezegd wat ik voel/ merk tussen ons en heb expres niet mijn schoonzus genoemd.
Voorgesteld om binnenkort, na onze vakantie, de kinderen een nachtje naar mijn ouders te brengen zodat we een keertje weer uit eten kunnen en daarna samen een bioscoopje doen ofzo. Ergens iets drinken misschien. Gewoon even alleen wij samen.
Dat ik zei dat het voelt alsof we langs elkaar heen leven, werd weggewuifd met een "tja dat krijg je na 8 jaar en 2 kinderen. Hoort erbij."

En mijn plan van een avondje uit, werd verdomme gewoon afgekeurd! "We kunnen ook gewoon samen thuisblijven toch?"
Wauw. Ik weet nu al dat hij dan de hele avond in zijn telefoon zit en ik voor lul de film kijk.
En toen plofte ik en zei ik hardop dat het mijn bedoeling was dat we weer iets dichter tot elkaar zouden komen, ipv dat hij met zn neus in de telefoon zit en ik alleen op de bank een film kijk.
Resultaat: ik moet niet zo zeuren en me niet zo aanstellen, want we hebben het prima.
Op mijn vraag of hij nog weet wanneer we de laatste keer sex hadden, wist hij het antwoord niet. Zo prima hebben we het dus...

Terwijl ik nog aan het zoeken wasnaar de juiste woorden, kwam hij terloops met de opmerking dat hij morgen eerder naar zijn werk gaat, want (jawel!) hij gaat lunchen bij zusjelief.
Al mijn frustraties over hem en zus eruit gegooid, vanalles geschreeuwd enz. Over en weer trouwens. En ik heb geroepen dat als hij toch als een zombie naast mij op de bank met haar gaat zitten appen, dat ie dan net zo goed daar op de bank kon gaan zitten.

zondag 30 juli 2017 om 21:37
zondag 30 juli 2017 om 21:39
Ik denk dat ik jouw gevoelens wel snap, want zoals ik je lees gaat het je er niet om dat hij een goede relatie heeft met zijn zus. Ik denk dat het jou erom gaat dat hij jouw pogingen in delen en samenzijn afwijst maar ondertussen zijn energie wel steekt in zijn zus hun relatie. Hij sluit jou buiten en steekt zijn aandacht , tijd en energie wel in haar. Daar zou ik ook niet blij van worden.
enn wijzigde dit bericht op 30-07-2017 21:41
10.69% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zondag 30 juli 2017 om 21:40
Maxisas87 schreef: ↑30-07-2017 21:32Nou g*dsamme nogaan toe!
"Waarover?"
Dat ik zei dat het voelt alsof we langs elkaar heen leven, werd weggewuifd met een "tja dat krijg je na 8 jaar en 2 kinderen. Hoort erbij."![]()
Op mijn vraag of hij nog weet wanneer we de laatste keer sex hadden, wist hij het antwoord niet. Zo prima hebben we het dus...![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

zondag 30 juli 2017 om 21:45
TO ik begrijp je! Ik zou hier ook echt niet tegen kunnen. En dat heeft niks met jaloers zijn te maken. Ik begrijp sommige van de reacties hier ook niet.Maxisas87 schreef: ↑30-07-2017 16:04Stiekem moest ik hierom lachen. Dat heb ik mijn man namelijk al eens voor de voeten gegooid.
En wat betreft de overige vragen: ja, ik denk dat ze gevoelens voor elkaar hebben, ze gedragen zich als een stel verliefde pubers! En dat gewoon altijd!
Maar als ik daar naar vraag, lacht mijn man het weg en stel ik me aan.
Ze zijn een weekendje samen weg geweest... Dat doet ie nooit met mij en de kinderen!
Dus ja, ik heb vaak het gevoel dat zij voor alles gaat. Terwijl het op zich een hele leuke meid is.
Met te intiem zijn, bedoel ik het constant aan elkaar zitten, het zoenen en knuffelen, klieren met eten... laatst had zij een lolly, hij pakt hem af, en dan als een stel kleuters achter elkaar aanrennen. Vervolgens werd de lolly gedeeld, dwz ze mochten om de beurt een likje. *kots*
Ik zit er dan echt bij met het idee van: Ziet nou niemand anders dit???
zondag 30 juli 2017 om 21:45
Dit bedoel ik inderdaad!Enn schreef: ↑30-07-2017 21:39Ik denk dat ik jouw gevoelens wel snap, want zoals ik je lees gaat het je er niet om dat hij een goede relatie heeft met zijn zus. Ik denk dat het jou erom gaat dat hij jouw pogingen in delen en samenzijn afwijst maar ondertussen zijn energie wel steekt in zijn zus hun relatie. Hij sluit jou buiten en steekt zijn aandacht , tijd en energie wel in haar. Daar zou ik ook niet blij van worden.
Ik wil echt niet dat zij hun band of wat het ook is, gaan veranderen voor mij.
Ze mogen best veel contact hebben en samen dingen doen. En ookal is het niet mijn ding, ook hun geknuffel en dat zoenen kan ik nog mee dealen.
Maar mij keihard afwijzen en dan naar haar toe gaan, dat voelt gewoon alsof hij soort van vreemdgaat!

zondag 30 juli 2017 om 21:46
En dan mogen hier alle zussen van de wereld roepen dat de partner van hun broer hen maar moet accepteren, zodra hun broer bewust zijn partner buitensluit dan mogen deze zussen wat mij betreft ook nadenken over hoe hun broer omgaat met andere vrouwen dan degene in zijn familie.
Ik proef in dit topic hier en daar dus echt concurrentiestrijd en niet alleen bij de partners van mannen die een goede relatie met hun zus hebben maar ook echt bij sommige zussen die in dit topic hebben gereageerd. Wat is de behoefte om nummer een van broer te blijven? Word zelf ook volwassen en accepteer dat die plek voor zijn partner is, net zoals jij die hopelijk ook voor jouw partner hebt gereserveerd.
En voor de zus die aangaf dat het onderdeel "seks" dan de afdeling van haar schoonzus was: Daar hoort, delen, samenzijn, en intimiteit (anders dan seks) dus ook bij. Mocht jij vaststellen dat jouw broer blijkbaar alle zaken met jou deelt behalve de seks, dan zou ik als zijn zus, hem maar eens bevragen over de plek van zijn partner in zijn leven.
Ik proef in dit topic hier en daar dus echt concurrentiestrijd en niet alleen bij de partners van mannen die een goede relatie met hun zus hebben maar ook echt bij sommige zussen die in dit topic hebben gereageerd. Wat is de behoefte om nummer een van broer te blijven? Word zelf ook volwassen en accepteer dat die plek voor zijn partner is, net zoals jij die hopelijk ook voor jouw partner hebt gereserveerd.
En voor de zus die aangaf dat het onderdeel "seks" dan de afdeling van haar schoonzus was: Daar hoort, delen, samenzijn, en intimiteit (anders dan seks) dus ook bij. Mocht jij vaststellen dat jouw broer blijkbaar alle zaken met jou deelt behalve de seks, dan zou ik als zijn zus, hem maar eens bevragen over de plek van zijn partner in zijn leven.
enn wijzigde dit bericht op 30-07-2017 21:58
35.46% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

zondag 30 juli 2017 om 21:49
Misschien zijn zus even appen of hij inderdaad een lunchafspraak met haar heeft. Dat hij niet een avondje met jou uit wil en jullie seksleven kennelijk bagger is, doet bij mij weer heel andere alarmbellen afgaan.Maxisas87 schreef: ↑30-07-2017 21:45Dit bedoel ik inderdaad!
Ik wil echt niet dat zij hun band of wat het ook is, gaan veranderen voor mij.
Ze mogen best veel contact hebben en samen dingen doen. En ookal is het niet mijn ding, ook hun geknuffel en dat zoenen kan ik nog mee dealen.
Maar mij keihard afwijzen en dan naar haar toe gaan, dat voelt gewoon alsof hij soort van vreemdgaat!
![]()